Zwelling door peesblessure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FemxMellie

Berichten: 42
Geregistreerd: 01-01-24

Zwelling door peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-24 18:58

Hoi Bokkers,

Mijn Merrie heeft in juni vorig jaar een fikse peesblessure opgelopen. Hierbij is best een flinke zwelling ontstaan.

Ik ben iedere dag gaan koelen met ice packs en nu zo’n 6 maanden verder koel ik alleen na het rijden (ik doe alleen stapritjes). De peesblessure geneest goed, maar de zwelling wil maar niet minder worden. Iemand tips hiervoor? Onderstaand zie je een foto van de zwelling..

Afbeelding

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Zwelling door peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 21:50

Heb je al eens van een behandeling met high power laser gelezen? Werkt mega mega goed. Mijn paard had een dikke voet al 2 jaar. Waardoor geen idee. Toen laten laseren voor mok, pakte ze die plek ook mee en been is dun geworden. Dus ik zou dat een poging geven

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Zwelling door peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:03

Toen hier de zwelling niet weg ging, is de blessure toch binnen een paar maanden terug gekomen. Sinds het herstel daarvan is het echt weer volledig dun. Wat zeggen de scans?

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Zwelling door peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:10

inderdaad laser of bloedzuigers?

FemxMellie

Berichten: 42
Geregistreerd: 01-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-24 22:11

JudithGigi schreef:
Toen hier de zwelling niet weg ging, is de blessure toch binnen een paar maanden terug gekomen. Sinds het herstel daarvan is het echt weer volledig dun. Wat zeggen de scans?


De scans laten eigenlijk zien dat het gat zo goed als bijna helemaal weer opgevuld is met vezels. Dierenarts zei de laatste keer dat we misschien de vochtbult moeten aanprikken, maar dat het mogelijk nooit helemaal weg zal gaan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:14

FemxMellie schreef:
JudithGigi schreef:
Toen hier de zwelling niet weg ging, is de blessure toch binnen een paar maanden terug gekomen. Sinds het herstel daarvan is het echt weer volledig dun. Wat zeggen de scans?


De scans laten eigenlijk zien dat het gat zo goed als bijna helemaal weer opgevuld is met vezels. Dierenarts zei de laatste keer dat we misschien de vochtbult moeten aanprikken, maar dat het mogelijk nooit helemaal weg zal gaan.

Gevuld met peesweefsel of met littekenweefsel? Ik vermoed het laatste.

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:15

Je ziet vaak op die plek gallen na een blessure. Hoeft niets te betekenen. Even laten scannen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:16

Benzz schreef:
Je ziet vaak op die plek gallen na een blessure. Hoeft niets te betekenen. Even laten scannen.

Dat is ook nog een optie.

FemxMellie

Berichten: 42
Geregistreerd: 01-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-24 22:29

janderegelaa schreef:
FemxMellie schreef:

Toen hier de zwelling niet weg ging, is de blessure toch binnen een paar maanden terug gekomen. Sinds het herstel daarvan is het echt weer volledig dun. Wat zeggen de scans?


De scans laten eigenlijk zien dat het gat zo goed als bijna helemaal weer opgevuld is met vezels. Dierenarts zei de laatste keer dat we misschien de vochtbult moeten aanprikken, maar dat het mogelijk nooit helemaal weg zal gaan.

Gevuld met peesweefsel of met littekenweefsel? Ik vermoed het laatste.[/quote] tot ieders verwachting in vult het zich op met peesweefsel omdat dit een herblessure is zat er al een klein beetje littekenweefsel