MSM of Glucosamine

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

MSM of Glucosamine

MSM.
3 (33%)
Glucosamine.
6 (66%)

Totaal aantal stemmen: 9


Flip00
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-02-24

MSM of Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 11:08

Beste Bokkers,

Door de bomen zie ik het bos niet meer. Ik heb een iets ouder paard die ik preventief een supplement voor de gewrichten wil geven. Sinds een tijdje geef ik msm, maar de voorraad raakt op. Ik wilde logischerwijs een nieuwe pot msm bestellen, maar tijdens het zoeken stuitte ik op Glucosamine. Ik lees op verschillende verkoopsites dat Glucosamine ook goed is voor het soepel houden van de gewrichten. Er worden ook combi potten aangeboden met msm en Glucosamine in 1,maar daar lees ik verschillende dingen over. De combinatie zou de werking ervan kunnen verminderen? Ik zou dus graag Glucosamine of msm willen geven aan mijn paard. Ik heb op dit moment het merk Pharmahorse op het oog.

Wat zijn jullie ervaringen?

marinst

Berichten: 24
Geregistreerd: 30-09-10

Re: MSM of Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:33

Mijn merrie met artrose kreeg altijd de combinatiemix MSM, glucosamine en hyaluronzuur van Horseflex. Ik merkte echt ontzettend veel verschil als ik er een tijdje mee stopte. Op aanraden van de dierenarts gekozen voor de HorseFlex Jointpower waar dit allemaal in zit. Tot aan het eind heeft ze hier echt een stuk soepeler mee gelopen, zeker in de winter was het superfijn! :)

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: MSM of Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:41

Ik geef de pharmahorse msm + glucosamine.
Paardje krijgt het nu al 2,5 jaar en loopt superfijn. Vorige week nog mee op wedstrijd geweest met leuke punten ondanks zijn bijna 20j.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:43

Ik voer mijn oudje al 2 jaar glucosamine met MSM en chondroitine en hij doet het er echt veel beter op dan ervoor. Ook bij mijn andere oudere paard merk ik verschil na nu 3 maanden voeren.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:45

De werking van glocosamine bij paarden ( en mensen) staat nogal onder discussie. Van mensen overigens wel gehoord dat het leek te werken maar voor paarden is het dus de vraag omdat glucosamine, meestal, een dierlijk product is en paarden geen dierlijke producten kunnen opnemen........
Ondanks dat denk ik er ook over om het in te zetten bij 1 van onze paarden die wat stijf begint te worden.
Bij zo'n combinatie mix is het overigens weer de vraag van welk van de ingrediënten werkt maar als het werkt is dat natuurlijk fantastisch.

kinel
Berichten: 2187
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: MSM of Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:45

Ik heb de combi’s gebruikt maar merkte weinig verschil. Ook verschillende merken. Nu krijgt ze harpagyl van audevard en daar loopt ze super op.

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:48

Het doet 2 verschillende dingen dus je kan het niet echt vergelijken. Msm is meer voor pezen en banden etc, een bouwstof voor weefsel. Glucosamine is meer voor de gewrichten.
In de combi MSM, Glucosamine en Chondroitine zit eigenlijk wat je wil gok ik. Dan pak je alles wel mee om de boel soepel te houden. Het geeft ook een licht pijnstillende effect bij artrose.

Ik geef het mijn dochter voor haar knieën. Sinds ze dit neemt gaat het beduidend beter met haar knieën met turnen.

nessinator
Berichten: 1790
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 15:37

Suzanne F. schreef:
Het doet 2 verschillende dingen dus je kan het niet echt vergelijken. Msm is meer voor pezen en banden etc, een bouwstof voor weefsel. Glucosamine is meer voor de gewrichten.

Dit inderdaad!
Onze senior krijgt ook een combisupplement waarmee haar opstartproblemen drastisch verminderd zijn: https://www.paardendrogist.nl/paardendr ... quiflexion

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 15:42

Ik heb een poos terug heel veel gelezen over oa glucosamine omdat ik mijn paard met artrose ook wat wou ondersteunen. Ik las hier en daar dat een paard met glucosamine als supplement eigenlijk vrij weinig kan, kort gezegd kwam het neer op zonde van je geld. Kan het zo snel even niet meer terug vinden waar ik dat oa las.

Ik ben uitgekomen op silicium bijvoeren, en dan vooral de vloeibare vorm (ik geef die van vitalstyle) die zorgt voor aanmaak van lichaamseigen glucosamine en als ik het goed herinner zit daar ook Msm in en is voor meerdere doeleinden erg geschikt. Je zou daar ook nog eens naar kunnen kijken.
Ik merk bij mijn paard echt enorm verschil sinds ik dat bijvoer!

Ook de equiflexion heb ik bij mn vroegere sportpaard die ook wat ouder werd erg positieve ervaring mee gehad!
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 09-02-24 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37208
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 15:43

Suzanne F. schreef:
Het doet 2 verschillende dingen dus je kan het niet echt vergelijken. Msm is meer voor pezen en banden etc, een bouwstof voor weefsel. Glucosamine is meer voor de gewrichten.
In de combi MSM, Glucosamine en Chondroitine zit eigenlijk wat je wil gok ik. Dan pak je alles wel mee om de boel soepel te houden. Het geeft ook een licht pijnstillende effect bij artrose.

Ik geef het mijn dochter voor haar knieën. Sinds ze dit neemt gaat het beduidend beter met haar knieën met turnen.


:j

Wilde ik ook al schrijven.

monsera
Berichten: 3076
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: MSM of Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 19:11

Om die rede geef ik ze ook beide. Ik koop beide potten en doe van beide wat door hun voer dan weet ik zeker wat ze waar van binnen krijgen.

Flip00
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 22:18

Suzanne F. schreef:
Het doet 2 verschillende dingen dus je kan het niet echt vergelijken. Msm is meer voor pezen en banden etc, een bouwstof voor weefsel. Glucosamine is meer voor de gewrichten.
In de combi MSM, Glucosamine en Chondroitine zit eigenlijk wat je wil gok ik. Dan pak je alles wel mee om de boel soepel te houden. Het geeft ook een licht pijnstillende effect bij artrose.

Ik geef het mijn dochter voor haar knieën. Sinds ze dit neemt gaat het beduidend beter met haar knieën met turnen.


Bedankt voor deze duidelijke uitleg. Klinkt logisch wat je zegt. Als ik het zo lees zou Glucosamine het beste bij mijn paard passen. Al klinkt msm als extra erbij ook niet slecht.
Fijn dat het zo'n positief effect heeft op je dochter!

Flip00
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 22:19

monsera schreef:
Om die rede geef ik ze ook beide. Ik koop beide potten en doe van beide wat door hun voer dan weet ik zeker wat ze waar van binnen krijgen.

Dat is inderdaad ook nog een goeie! Kan je zelf bepalen wat ze precies van wat binnenkrijgen ipv een combi pot.