Moeilijk verkoopbaar paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:03

Zonnebloem24 schreef:
Ineke2 schreef:

Lees de openingspost gewoon nog een keertje.

"Hij is echter, gezien mijn gezondheid, niet geschikt voor mij en ik niet voor hem."

Ik kan daar niet uithalen waarom ze hem weg doet maar wel een ander paard zou kunnen hebben.
Klinkt verder als een fijn en braaf paard.

Doet het er echt toe?

Zonnebloem24
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:04

_San87_ schreef:
Doet het er echt toe?

Ik ben als koper wel benieuwd waarom iemand zijn of haar paard verkoopt ja.

lina1998

Berichten: 1898
Geregistreerd: 15-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:04

Berdien schreef:
Hij oogt verschrikkelijk vriendelijk, echt een GVR.

Wel vraag ik me af of de advertentie eerlijk is, als prospect voor de sport terwijl de oogdruppels op de dopinglijst lijken te staan? Dan kun je er toch niet meer starten -> hoezo prospect voor de sport?

Hopelijk lukt het om een fijne nieuwe baas voor hem te vinden TS. Ik denk dat je met de tips hier een hele heldere, eerlijke advertentie kunt maken die recht doet aan hem en zijn situatie.


Om voor mijn situatie te spreken, mijn paard kon ook periodes zonder oogdruppels. Dan kon ik hem wel starten. Mijn paard is Z2 geklasseerd ondanks deze aandoening.
De aandoening is (zolang deze indien nodig tijdig behandeld wordt uiteraard) gelukkig niet pijnlijk.
Ik heb ook wel eens moeten afmelden voor een kampioenschap vanwege een opleving. Maar eerlijk is eerlijk met mijn andere ‘gezonde’ paard heb ik ook ook wel eens onverhoopt toch niet kunnen starten.

Dit zegt niet perse iets over het paard van TS natuurlijk maar misschien zijn er dus nog wel legale (en verantwoorde voor het paard) mogelijkheden om gewoon wedstrijden te starten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:08

Zonnebloem24 schreef:
_San87_ schreef:
Doet het er echt toe?

Ik ben als koper wel benieuwd waarom iemand zijn of haar paard verkoopt ja.

Dat zegt ze toch, haar gezondheid. Lijkt me voldoende. Als er iemand echt geïnteresseerd is in het paard, en langskomt om te kijken, kan TS het altijd nog toelichten.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 18-02-24 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lexje74
Berichten: 22
Geregistreerd: 18-02-24

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 20:10

Ondanks alles wat hier geschreven wordt, is hij toch echt een sportpaard, of iig een stevig recreatiepaard, met de bijbehorende energie. Hij moet dagelijks bewegen en flink ook. Wegens een eerdere ziekte, die permanente uitwerking heeft op mijn gezondheid, heb ik daar de energie niet voor. Naarmate hij meer en meer in conditie komt, heb je zelf die conditie nodig en die heb ik niet, helaas. Wil niet zeggen dat ik geen ander paard zou kunnen hebben, maar daar gaat het hier niet om.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:10

Zonnebloem24 schreef:
_San87_ schreef:
Doet het er echt toe?

Ik ben als koper wel benieuwd waarom iemand zijn of haar paard verkoopt ja.



Nou het paard is niet geschikt voor de ruiter ivm haar gezondheid. Een prima reden.

Lexje74
Berichten: 22
Geregistreerd: 18-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 20:11

lina1998 schreef:
Berdien schreef:
Hij oogt verschrikkelijk vriendelijk, echt een GVR.

Wel vraag ik me af of de advertentie eerlijk is, als prospect voor de sport terwijl de oogdruppels op de dopinglijst lijken te staan? Dan kun je er toch niet meer starten -> hoezo prospect voor de sport?

Hopelijk lukt het om een fijne nieuwe baas voor hem te vinden TS. Ik denk dat je met de tips hier een hele heldere, eerlijke advertentie kunt maken die recht doet aan hem en zijn situatie.


Om voor mijn situatie te spreken, mijn paard kon ook periodes zonder oogdruppels. Dan kon ik hem wel starten. Mijn paard is Z2 geklasseerd ondanks deze aandoening.
De aandoening is (zolang deze indien nodig tijdig behandeld wordt uiteraard) gelukkig niet pijnlijk.
Ik heb ook wel eens moeten afmelden voor een kampioenschap vanwege een opleving. Maar eerlijk is eerlijk met mijn andere ‘gezonde’ paard heb ik ook ook wel eens onverhoopt toch niet kunnen starten.

Dit zegt niet perse iets over het paard van TS natuurlijk maar misschien zijn er dus nog wel legale (en verantwoorde voor het paard) mogelijkheden om gewoon wedstrijden te starten.


Dank voor het delen van jouw ervaring. Ik kan de dopinglijst niet echt vinden, maar staat ciclosporine daarop? Dexa gebruik ik eigenlijk nauwelijks.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:11

Lexje74 schreef:
Ondanks alles wat hier geschreven wordt, is hij toch echt een sportpaard, of iig een stevig recreatiepaard, met de bijbehorende energie. Hij moet dagelijks bewegen en flink ook. Wegens een eerdere ziekte, die permanente uitwerking heeft op mijn gezondheid, heb ik daar de energie niet voor. Naarmate hij meer en meer in conditie komt, heb je zelf die conditie nodig en die heb ik niet, helaas. Wil niet zeggen dat ik geen ander paard zou kunnen hebben, maar daar gaat het hier niet om.



Een ervaren recreant ;)

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:12

7500 is in de huidige markt niet zo gek, goedkoop haast, maar mensen nemen geen risico's. En als hij dan ook nog wat simpel beweegt en met 6 jaar nog nooit op concours is geweest, amper kan wijken en eigenlijk nog niet zoveel kan, dan drukt dat ontzettend de prijs en kan je hem ook voor 7,5K niet kwijt. Het verhaal was al heel anders geweest als dit paard wat wedstrijdervaring had opgedaan en wat verder was in de training.

Overigens niet meteen opgeven als die niet zo handig is met balkjes. Er zijn veel springers die niet fatsoenlijk balkjes kunnen lopen.

Heb je een verklaring van de oogarts in Utrecht? Zo nee, zou ik daar sowieso achteraan gaan.

Ik denk dat het een goed idee is om even te kijken hoe je dit paard wil verkopen. Wil je hem verkopen voor de sport, haal er een scheerapparaat over en maak even nieuwe video's onder een ruiter die er wat meer uit rijd. Hij wordt nu gewoon niet top voorgesteld, sorry. En dan weet ik zelfs nog weinig over dressuurpaarden.

Het ziet er uit als een fijn, braaf paard. Ik ben niet opzoek naar een ander paard, maar mocht ik dat wel zijn is het wel eentje waar ik naar zou kunnen komen kijken. Maar ik ben dan niet opzoek naar een goed wedstrijdpaard. Dit paard heeft echt nog wat training nodig voor die Z loopt, ookal is het een Just Wimphof.

anjali schreef:
Denk er wel aan dat je voor te springen afstand moet kunnen schatten en dat moet met 2 ogen. Slechtziendheid is niet zo heel erg maar je moet er in het dagelijks leven rekening mee houden. Je moet voorzichtiger zijn. Helaas ben ik ,als mens, ervaringsdeskundige .


Mwah, Hernandez TN heeft 1 oog en die loopt in de top van de springsport. En ik heb er meer zien lopen die zich uitermate prima redden met 1 oog in het parcours.

Zonnebloem24 schreef:
_San87_ schreef:
Doet het er echt toe?

Ik ben als koper wel benieuwd waarom iemand zijn of haar paard verkoopt ja.


Ik vind dit altijd zo'n hoog penny gehalte hebben. Wat maakt het uit waarom iemand zijn of haar paard weg wil doen? Als jij het een leuk paard vind, koop je hem. Ongeacht wat de vorige eigenaar er van vind.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:21

Lexje74 schreef:
Ondanks alles wat hier geschreven wordt, is hij toch echt een sportpaard, of iig een stevig recreatiepaard, met de bijbehorende energie. Hij moet dagelijks bewegen en flink ook. Wegens een eerdere ziekte, die permanente uitwerking heeft op mijn gezondheid, heb ik daar de energie niet voor. Naarmate hij meer en meer in conditie komt, heb je zelf die conditie nodig en die heb ik niet, helaas. Wil niet zeggen dat ik geen ander paard zou kunnen hebben, maar daar gaat het hier niet om.

Toch maakt dat geen verschil tussen sport en recreatie. Ik ben wedstrijdruiter, maar ik hoef geen paard dat dagelijk móét lopen.
Overigens ben ik ook van mening dat dat een stukje is dat heel erg afhankelijk is van stalling (bijvoorbeeld uren buiten, grootte van dat stuk en alleen of kuddeverband). En daarnaast ook een stukje rijvaardigheid, energie positief kunnen gebruiken. Maar ook dat is afhankelijk van specifieke ruiters, je hebt hele handige recreanten en wedstrijdruiter die net een B proef overleven.

Bij sportpaard denk ik aan iets met potentie. Bij recreant denk ik aan een koel hoofd dat niet snel bang is en veel goed vindt (maar ook daarin waarschijnlijk weer heel persoonlijk).

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:28

Lexje74 schreef:
Hij moet dagelijks bewegen en flink ook.


Bedoel je naast dagelijkse vrije beweging?

Bovenstaande betekent namelijk ook een flinke investering van tijd. Ik had een sportpaard die content (blij zelfs) was met drie of vier keer rijden per week en waarbij ik gewoon op vakantie kon gaan voor een paar weken zonder dat er per se iemand moest komen rijden.

Rizette
Berichten: 4380
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:32

Lexje74 schreef:
Dag allemaal. Ik ben net nieuw op het forum. Ik lees altijd veel, maar ik ben niet zo'n plaatser.
Nu wil ik toch even mijn nood klagen. Ik heb een fantastische Just Wimphof staan, 5,5 jaar. Hij loopt geweldig, is lief, aanhankelijk, altijd blij om je te zien. Niet ril (vermits je hem bij de les houdt), kortom een droom paard voor velen. Hij is echter, gezien mijn gezondheid, niet geschikt voor mij en ik niet voor hem. Hij staat dus te koop. En hier is het punt waar ik zo verdrietig om ben. Hij heeft een chronische, niet pijnlijke, oogaandoening. Dit behoeft enige zorg en moet gemonitord worden. Het is een auto immuunziekte (IMMK, geen maanoog), maar zolang je zijn afweer op orde houdt, is het heel goed in de hand te houden, met 1 druppel per dag in zijn oog. Ja, er is risico op een aanval, wat betekent dat je gedurende 2-3 weken het druppelen moet opvoeren. De laatste aanval die hij had is meer dan 7 maanden geleden. En ja, je loopt in de toekomst risico op een operatie, maar het kan ook tot in lengte van jaren goed gaan. Dat gaat het nu ook al. Hij zal er nooit een stap minder om zetten, aanval of niet. Voor een habbekrats heb ik dus een paard te koop staan, wat je zo naar het Z, en misschien wel verder, rijdt.
En ik raak hem aan de straatstenen niet kwijt. Ik begrijp dat mensen huiverig zijn, maar dat dierenartsen hem zo afkraken, terwijl ze hem niet kennen, vind ik echt schokkend. Ik vertel een eerlijk verhaal, heb inmiddels jarenlang ervaring en nog steeds wordt er meer vertrouwd op een arts die de aandoening vrijwel nooit heeft gezien en het paard al helemaal niet. Ik snap ook dat mensen een 100% gezond paard willen, maar welke garanties heb je nou helemaal. Wat voor een geklooi kun je bijvoorbeeld wel niet met mok hebben (wat hij niet heeft) en dat is nog pijnlijk ook.
Ik vind dit zo geen recht doen aan mijn prachtige, lieve paard (met een heel goed gestel).
En dit maakt me dus echt heel verdrietig. Ik verwacht niet zoveel van reacties, ik wil gewoon eigenlijk mijn verhaal even delen.

Je hebt verdriet om jouw paard omdat je er geen plek voor kunt vinden. Geef hem weg naar een goede plek of maak hem goedkoper. 7.5 k is echt veel te veel. Dan zou hij Z moeten lopen met dit handicap. Je vindt hem zelf geweldig bewegen maar dat vindt denk ik de gemiddelde belangstellende niet. Ik denk dat je beter realistisch over het paard kunt zijn dus precies vertellen wat voor paard het is en niet meer en niet minder. Dan kom je meteen betrouwbaar en reeel over. Samen met een veel lagere prijs zou het mensen over de streep kunnen trekken. Mits "het bij de les houden" om niet ril te worden voor de gemiddelde ruiter makkelijk te doen is zonder krampachtig te hoeven rijden anders wordt het ws echt moeilijk een goede plek te vinden. Zeker omdat hij ook nog flink moet bewegen. Als ik dat hoor dan verwacht ik geen easy paard maar eigenlijk wel wat problemen.

Lexje74
Berichten: 22
Geregistreerd: 18-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 20:34

KSHancox schreef:
Lexje74 schreef:
Hij moet dagelijks bewegen en flink ook.


Bedoel je naast dagelijkse vrije beweging?

Bovenstaande betekent namelijk ook een flinke investering van tijd. Ik had een sportpaard die content (blij zelfs) was met drie of vier keer rijden per week en waarbij ik gewoon op vakantie kon gaan voor een paar weken zonder dat er per se iemand moest komen rijden.


Je kunt er na een paar dagen niet rijden, zo weer op stappen. Maar ik denk dat het hebben van een paard altijd een flinke investering van tijd is. Hij wordt nu ook niet dagelijks gereden, maar hij krijgt wel iedere dag beweging. Niet omdat hij anders vervelend wordt, maar omdat ik merk dat hij het fijn vindt om bezig te zijn.

lina1998

Berichten: 1898
Geregistreerd: 15-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:38

Lexje74 schreef:
Dank voor het delen van jouw ervaring. Ik kan de dopinglijst niet echt vinden, maar staat ciclosporine daarop? Dexa gebruik ik eigenlijk nauwelijks.


Dex staat inderdaad sowieso op de dopinglijst, maar was ook bij mijn paard gelukkig weinig nodig.

Ciclosporine was toen mijn paard gediagnosticeerd werd (10-11 jaar geleden) ook verboden maar ik weet wel dat toen een aantal dierenartsen wel bezig waren met het legaliseren omdat het geen prestatiebevorderende of pijnstillende werking heeft. Omdat mijn paard periodes zonder kan heb ik niet precies gevolgd hoe dit zich ontwikkeld heeft. Op de dopinglijst van de FEI kan ik alleen cicloprofen terug vinden, maar ik zou niet durven zeggen of die ‘familie’ van is.

Ik vermoed dat jouw dierenarts dezelfde is als die van mij (ik ga naar bodegraven maar volgens mij werkt ze in meerdere klinieken) zij weet daar ook echt veel van dus die kan je wat betreft denk ik echt alles vertellen en zoals mijn contact met haar was denk ik dat ze ook wel mee wil werken met een nette/duidelijke brief (ter informatie voor potentiële kopers).
Laatst bijgewerkt door lina1998 op 18-02-24 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:39

Mijn vorige merrie (ook met oogprobleem) die wilde ook altijd werken maar merkte wel dat ze hier aan huis met 24/7 zich wel vermaakte :D het kan maar zo zijn dat hij op de juiste plek ook wel met minder werk toe kan

Rizette
Berichten: 4380
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:48

MarjanB schreef:
Mijn vorige merrie (ook met oogprobleem) die wilde ook altijd werken maar merkte wel dat ze hier aan huis met 24/7 zich wel vermaakte :D het kan maar zo zijn dat hij op de juiste plek ook wel met minder werk toe kan

Dan zou je hem nu moeten verhuizen om dat uit te proberen. Daar kan een koper niet vanuit gaan.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:50

Lexje74 schreef:
Hij moet dagelijks bewegen en flink ook.


Lexje74 schreef:
Hij wordt nu ook niet dagelijks gereden, maar hij krijgt wel iedere dag beweging. Niet omdat hij anders vervelend wordt, maar omdat ik merk dat hij het fijn vindt om bezig te zijn.


Maar moet hij nou dagelijks bewegen (en flink ook), of vindt hij het fijn om dagelijks bezig te zijn? Daar zit namelijk best wel een verschil in.

Natuurlijk is een eigen paard een enorme investering van tijd, maar je insinueert eerst dat er dagelijks flink mee aan de gang gegaan moet worden en dat is lang niet bij elk paard zo. :)

Zonnebloem24
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:59

Lexje74 schreef:
Ondanks alles wat hier geschreven wordt, is hij toch echt een sportpaard, of iig een stevig recreatiepaard, met de bijbehorende energie. Hij moet dagelijks bewegen en flink ook. Wegens een eerdere ziekte, die permanente uitwerking heeft op mijn gezondheid, heb ik daar de energie niet voor. Naarmate hij meer en meer in conditie komt, heb je zelf die conditie nodig en die heb ik niet, helaas. Wil niet zeggen dat ik geen ander paard zou kunnen hebben, maar daar gaat het hier niet om.

Bedankt voor de uitgebreide toelichting, dan snap ik beter wat de reden is dat je een betere match voor hem zoekt.

@prugelpiet: Pennygehalte?
Omdat ik wil weten waarom een paard weg moet?
Lijkt me niet meer dan logisch als je particulier koopt dat je de reden van verkoop wil weten.
Als een paard een bemerking heeft, een stalgebrek of is achterover geklapt, of de ruiter is er bang van, dan hoef ik dat paard niet te hebben hoor.
Geen zin in andermans ellende.
Laatst bijgewerkt door Zonnebloem24 op 18-02-24 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:59

Ben ik nou de enige die deze openings post als verkapte advertentie zie??

Lexje74
Berichten: 22
Geregistreerd: 18-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 21:01

KSHancox schreef:
Lexje74 schreef:
Hij moet dagelijks bewegen en flink ook.


Lexje74 schreef:
Hij wordt nu ook niet dagelijks gereden, maar hij krijgt wel iedere dag beweging. Niet omdat hij anders vervelend wordt, maar omdat ik merk dat hij het fijn vindt om bezig te zijn.


Maar moet hij nou dagelijks bewegen (en flink ook), of vindt hij het fijn om dagelijks bezig te zijn? Daar zit namelijk best wel een verschil in.

Natuurlijk is een eigen paard een enorme investering van tijd, maar je insinueert eerst dat er dagelijks flink mee aan de gang gegaan moet worden en dat is lang niet bij elk paard zo. :)


Hij vindt het fijn om dagelijks bezig te zijn. Maar als ik hem een dag vrij geef, is er de dag erop niets aan de hand.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:04

Mijn hoefsmid zegt altijd: problemen moet je niet kopen die krijg je er vanzelf al bij (het hebben van een paard).

Ik ben minder up-to-date met de huidige markt prijzen, maar zou met die wijsheid van hem in mijn achterhoofd hem dus laten staan. Ondanks dat ik het een paard met leuke uitstraling vind! Het risico en mogelijke extra kosten/emotie/tijd op lange termijn is mij dan net even te.

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:07

Popstra schreef:
Ben ik nou de enige die deze openings post als verkapte advertentie zie??


Nee :o

prugelpiet schreef:
7500 is in de huidige markt niet zo gek, goedkoop haast, maar mensen nemen geen risico's. En als hij dan ook nog wat simpel beweegt en met 6 jaar nog nooit op concours is geweest, amper kan wijken en eigenlijk nog niet zoveel kan, dan drukt dat ontzettend de prijs en kan je hem ook voor 7,5K niet kwijt. Het verhaal was al heel anders geweest als dit paard wat wedstrijdervaring had opgedaan en wat verder was in de training.

Overigens niet meteen opgeven als die niet zo handig is met balkjes. Er zijn veel springers die niet fatsoenlijk balkjes kunnen lopen.

Heb je een verklaring van de oogarts in Utrecht? Zo nee, zou ik daar sowieso achteraan gaan.

Ik denk dat het een goed idee is om even te kijken hoe je dit paard wil verkopen. Wil je hem verkopen voor de sport, haal er een scheerapparaat over en maak even nieuwe video's onder een ruiter die er wat meer uit rijd. Hij wordt nu gewoon niet top voorgesteld, sorry. En dan weet ik zelfs nog weinig over dressuurpaarden.

Het ziet er uit als een fijn, braaf paard. Ik ben niet opzoek naar een ander paard, maar mocht ik dat wel zijn is het wel eentje waar ik naar zou kunnen komen kijken. Maar ik ben dan niet opzoek naar een goed wedstrijdpaard. Dit paard heeft echt nog wat training nodig voor die Z loopt, ookal is het een Just Wimphof.

anjali"
Denk er wel aan dat je voor te springen afstand moet kunnen schatten en dat moet met 2 ogen. Slechtziendheid is niet zo heel erg maar je moet er in het dagelijks leven rekening mee houden. Je moet voorzichtiger zijn. Helaas ben ik ,als mens, ervaringsdeskundige .


Mwah, Hernandez TN heeft 1 oog en die loopt in de top van de springsport. En ik heb er meer zien lopen die zich uitermate prima redden met 1 oog in het parcours.

[quote="Zonnebloem24 schreef:
_San87_ schreef:
Doet het er echt toe?

Ik ben als koper wel benieuwd waarom iemand zijn of haar paard verkoopt ja.


Ik vind dit altijd zo'n hoog penny gehalte hebben. Wat maakt het uit waarom iemand zijn of haar paard weg wil doen? Als jij het een leuk paard vind, koop je hem. Ongeacht wat de vorige eigenaar er van vind.[/quote]

Joh ik zou ze de kost niet willen geven die een l*l verhaal ophangen om van een paard af te komen, zogenaamd wegens gezondheid maar ondertussen zijn ze er al 100 keer afgevallen en zijn ze doodsbang voor het paard.
Zelf meegemaakt op een stal waar ik stond.

Edit quote verkloot

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:08

Popstra schreef:
Ben ik nou de enige die deze openings post als verkapte advertentie zie??

Nee :D

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:12

Zou kunnen, aan de andere kant vind ik het ook wel weer interessant. Ook wat een iemand voor zo'n paard zou geven. Ik heb zelf ook een just wimphof te koop, weinig interesse nog voor. Maar vind ik ook niet gek. We zijn nu aan het doorrijden en dan eens starten. Wellicht helpt dat voor dit paard ook. Lekker even een wedstrijdje mee pakken. Hoeft niet direct Z he

Jacksie
Berichten: 15
Geregistreerd: 28-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:32

Zonnebloem24 schreef:
Lexje74 schreef:
Ondanks alles wat hier geschreven wordt, is hij toch echt een sportpaard, of iig een stevig recreatiepaard, met de bijbehorende energie. Hij moet dagelijks bewegen en flink ook. Wegens een eerdere ziekte, die permanente uitwerking heeft op mijn gezondheid, heb ik daar de energie niet voor. Naarmate hij meer en meer in conditie komt, heb je zelf die conditie nodig en die heb ik niet, helaas. Wil niet zeggen dat ik geen ander paard zou kunnen hebben, maar daar gaat het hier niet om.

Bedankt voor de uitgebreide toelichting, dan snap ik beter wat de reden is dat je een betere match voor hem zoekt.

@prugelpiet: Pennygehalte?
Omdat ik wil weten waarom een paard weg moet?
Lijkt me niet meer dan logisch als je particulier koopt dat je de reden van verkoop wil weten.
Als een paard een bemerking heeft, een stalgebrek of is achterover geklapt, of de ruiter is er bang van, dan hoef ik dat paard niet te hebben hoor.
Geen zin in andermans ellende.


Niet om het een of ander, maar als een paard weg gaat om 1 van die redenen gaan ze je dat echt niet eerlijk vertellen :o Vind zulke vragen daarom altijd vrij zinloos en als verkoper stiekem ook wel irritant overkomen. Beste is gewoon langs gaan, zien hoe die ohz is en zelf uitproberen.