Moeilijk verkoopbaar paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:22

Had hem paar weken geleden doorgestuurd aan een vriendin maar de stokmaat was voor haar het eerste obstakel.

Oogproblemen daar zit je gewoon niet op te wachten. Als je dan geld uit gaat geven koop je eerder een paard die dat niet heeft en die kwa stokmaat beter bij je past. Voor de gemiddelde ruiter is hij gewoon te groot.

Lexje74
Berichten: 22
Geregistreerd: 18-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 17:22

rien10 schreef:
Nee, dat snap ik. En zo komt het ook niet over.
Maar -hoe verschrikkelijk lastig ook- als je hem wilt verkopen, dan zal je even de emotie moeten parkeren.

Dat weet ik, maar na de zoveelste afzegging wordt het soms net teveel. En als je dan iets hier plaatst, weet je dat je aardige, maar ook rake/harde reacties krijgt. Ik focus me op de aardige en behulpzame reacties, dank daarvoor!

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:23

Ik wens je sterkte met het proces, het is niet niks, een paard verkopen.

Oehlala
Berichten: 4313
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:25

De markt ligt nu redelijk op zijn gat, er zijn legio leuke, gezonde paarden op dit moment te krijgen.

Als eigenaar kijk je altijd een beetje door een roze bril, maar jouw paard is heel groot, heeft geen bevestigd niveau op wedstrijden en is geen spectaculaire beweger.
Hij is ook 'raar' gefokt, in die zin vader is een dressuurhengst, moederslijn is springen. Dit maakt hem voor zowel dressuur - als springruiters niet heel interessant.
Dus vis je waarschijnlijk in de recreatieve/amateurs.

Dan komt zijn oog issue er nog bij. Er staat bij klinisch goedgekeurd, maar dat kan hij niet zijn met zijn oogissue.
Daarnaast schrijf je, dat zolang zijn weerstand op orde is, hij geen aanvallen krijgt, enkel als je hem gaat verhuizen is de kans op een aanval redelijk aanwezig denk ik zo met de nodige stress en andere ziemtekiemen waar hij aan blootgesteld wordt.

Dagelijks druppelen is leuk als je ze aan huis hebt, maar wat hierboven staat, veel spul staat op de dopinglijst, het risico op een operatie is groot en dat geld moet er op voorhand al wel zijn.

Ik zou in de advertentie gewoon meteen eerlijk zetten dat hij dit heeft, dan filteren de geinteresserden zich vanzelf.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:44

Zelf ben ik veels te klein voor zo’n knoeperd en niet op zoek naar een paardenvriend , maar heb wel de advertentie bekeken en zie een hele leuke vriendelijke reus met een zachte blik.

TS met een betere omschrijving in de advertentie geloof ik zeker dat de juiste nieuwe eigenaar vast op jullie pad komt .
Sterkte en succes met de verkoop.

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:47

Zelf zou ik erbij zetten dat je 11 jarige kind hem kan druppelen. Zo fijn met medicatie toedienen zijn niet veel paarden dus dat is dan een pluspunt in zijn lieve karakter.

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:54

Ik vind het veel te duur voor een paard met zo'n flinke bemerking. Hoe leuk, lief hij verder ook is.
Helaas heb je vaker iets dan niets mbt gezondheid en dat drukt de prijs. In dit geval vrij hard.

Celebi
Berichten: 3706
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:04

Ik heb zelf een tijdje 3x daags moeten druppelen en dat vond ik al heftig met werk. Stalgenootje van me moest de afgelopen periode 4x per dag druppelen. Het is dat ze thuis werkte en een vrij flexibele baan heeft maar ze was meer onderweg dan aan het werk volgens mij. Ondanks dat het voor jou in je dagelijkse gang van zaken niet zo heftig is, zou ik er ook wel 3x overna denken of ik dat risico bij voorbaat wel zou willen aanschaffen. Ik heb verder weinig verstand van bloedlijnen en waardes, maar een kleine bemerking zonder last zou ik dit niet onder scharen en dus afhaken.

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:06

Oehlala schreef:
De markt ligt nu redelijk op zijn gat, er zijn legio leuke, gezonde paarden op dit moment te krijgen.

Als eigenaar kijk je altijd een beetje door een roze bril, maar jouw paard is heel groot, heeft geen bevestigd niveau op wedstrijden en is geen spectaculaire beweger.
Hij is ook 'raar' gefokt, in die zin vader is een dressuurhengst, moederslijn is springen. Dit maakt hem voor zowel dressuur - als springruiters niet heel interessant.

Dus vis je waarschijnlijk in de recreatieve/amateurs.

Dan komt zijn oog issue er nog bij. Er staat bij klinisch goedgekeurd, maar dat kan hij niet zijn met zijn oogissue.
Daarnaast schrijf je, dat zolang zijn weerstand op orde is, hij geen aanvallen krijgt, enkel als je hem gaat verhuizen is de kans op een aanval redelijk aanwezig denk ik zo met de nodige stress en andere ziemtekiemen waar hij aan blootgesteld wordt.

Dagelijks druppelen is leuk als je ze aan huis hebt, maar wat hierboven staat, veel spul staat op de dopinglijst, het risico op een operatie is groot en dat geld moet er op voorhand al wel zijn.

Ik zou in de advertentie gewoon meteen eerlijk zetten dat hij dit heeft, dan filteren de geinteresserden zich vanzelf.

Precies dit, hij word geadverteerd als dressuurpaard, terwijl moederskant volledig spring-gefokt is.
Groot, niet spectaculair in type en beweging mét bemerking op dat oog.

Je zult net die ene potentiële (recreatieve)koper moeten vinden die daar geen issue van maakt.
Maar daarvoor zit hij waarschijnlijk net in een te hoge prijsklasse.

Hebben jullie er ooit al eens een sprongetje mee gewaagd, en als ja, hoe doet hij dat?
Misschien een filmpje met vrijspringen toevoegen indien mogelijk.
Wellicht dat je dan een groter bereik hebt?

Padoertje
Berichten: 1546
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:08

Gezond en een keer L gestart en je betaalt minimaal 2x deze prijs. Mensen vergeten voor het gemak dat een bemerking geen totale afschrijving van een paard hoeft te zijn. Ik vind dit een prima prijs, TS geeft aan dat dit onderhandelbaar is, en er is prima mee te leven mits het goede oog ook niet deze afwijking laat zien.

Hier gaan jonge sportpaarden met een bemerking voor meer de deur uit. Als die rondom goed waren, gaan ze vanaf 30k, afhankelijk van de kwaliteit. En die verkopen we alsnog binnen 2 wk met een eerlijk rapport erbij. Zie maar een braaf dier te vinden met maat en allround inzetbaar voor dit geld, ik zie ze niet. Althans, met meer ernstige bemerkingen dan dit paard. Persoonlijk vind ik de video het paard ook geen recht aan doen, dus dat helpt wellicht ook niet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:15

@TS: er staat wel op jouw filmpje aankoop/verkoop/training…Is het dan niet gewoon een mislukt projectje?

Moederlijn is prachtig, zonde van zijn aandoening. Maar hij is qua rijden echt niet op niveau. Althans, je laat niet zien wat hij kan.

Aangezien je zelf ook aan aankoop/verkoop doet snap jij ook wel dat je een dansje mag maken als je € 2500,00 voor hem krijgt.

996981
Berichten: 9773
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:16

Padoertje schreef:
Gezond en een keer L gestart en je betaalt minimaal 2x deze prijs. Mensen vergeten voor het gemak dat een bemerking geen totale afschrijving van een paard hoeft te zijn. Ik vind dit een prima prijs, TS geeft aan dat dit onderhandelbaar is, en er is prima mee te leven mits het goede oog ook niet deze afwijking laat zien.

Hier gaan jonge sportpaarden met een bemerking voor meer de deur uit. Als die rondom goed waren, gaan ze vanaf 30k, afhankelijk van de kwaliteit. En die verkopen we alsnog binnen 2 wk met een eerlijk rapport erbij. Zie maar een braaf dier te vinden met maat en allround inzetbaar voor dit geld, ik zie ze niet. Althans, met meer ernstige bemerkingen dan dit paard. Persoonlijk vind ik de video het paard ook geen recht aan doen, dus dat helpt wellicht ook niet.

Dit paard heeft niet de kwaliteit voor 30k. Ook niet als hij gezond was. Paard van deze kwaliteit en formatie kost een keer 20k max en dan heb je eentje die op concours is geweest en er beter voorstaatj. Dit paard zou gezond tussen de 13 en 16k weggaan met een beetje geluk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:22

Sansevieria schreef:
Oehlala schreef:
De markt ligt nu redelijk op zijn gat, er zijn legio leuke, gezonde paarden op dit moment te krijgen.

Als eigenaar kijk je altijd een beetje door een roze bril, maar jouw paard is heel groot, heeft geen bevestigd niveau op wedstrijden en is geen spectaculaire beweger.
Hij is ook 'raar' gefokt, in die zin vader is een dressuurhengst, moederslijn is springen. Dit maakt hem voor zowel dressuur - als springruiters niet heel interessant.

Dus vis je waarschijnlijk in de recreatieve/amateurs.

Dan komt zijn oog issue er nog bij. Er staat bij klinisch goedgekeurd, maar dat kan hij niet zijn met zijn oogissue.
Daarnaast schrijf je, dat zolang zijn weerstand op orde is, hij geen aanvallen krijgt, enkel als je hem gaat verhuizen is de kans op een aanval redelijk aanwezig denk ik zo met de nodige stress en andere ziemtekiemen waar hij aan blootgesteld wordt.

Dagelijks druppelen is leuk als je ze aan huis hebt, maar wat hierboven staat, veel spul staat op de dopinglijst, het risico op een operatie is groot en dat geld moet er op voorhand al wel zijn.

Ik zou in de advertentie gewoon meteen eerlijk zetten dat hij dit heeft, dan filteren de geinteresserden zich vanzelf.

Precies dit, hij word geadverteerd als dressuurpaard, terwijl moederskant volledig spring-gefokt is.
Groot, niet spectaculair in type en beweging mét bemerking op dat oog.

Je zult net die ene potentiële (recreatieve)koper moeten vinden die daar geen issue van maakt.
Maar daarvoor zit hij waarschijnlijk net in een te hoge prijsklasse.

Hebben jullie er ooit al eens een sprongetje mee gewaagd, en als ja, hoe doet hij dat?
Misschien een filmpje met vrijspringen toevoegen indien mogelijk.
Wellicht dat je dan een groter bereik hebt?

Zo raar is hij helemaal niet gefokt. Uit de moederlijn komen GP springpaarden en GP dressuurpaarden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:25

TS, ik vind het een leuk paard! Als ik op zoek zou zijn, dan zou ik hem er niet op laten staan.
In je advertentie heb je het over "een afwijking die geen belemmering is voor de sport".
Dat kan afschrikken omdat het hierbij ook over een afwijking in het beenstelsel of iets anders kan gaan. Dat zou mij eerder afschrikken als een afwijking zoals bij jouw paard.
Ik ga dus met mijn voorgangers mee dat het handiger is om de afwijking wat uitgebreider in je advertentie te benoemen.

Padoertje
Berichten: 1546
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:26

996981 schreef:
Padoertje schreef:
Gezond en een keer L gestart en je betaalt minimaal 2x deze prijs. Mensen vergeten voor het gemak dat een bemerking geen totale afschrijving van een paard hoeft te zijn. Ik vind dit een prima prijs, TS geeft aan dat dit onderhandelbaar is, en er is prima mee te leven mits het goede oog ook niet deze afwijking laat zien.

Hier gaan jonge sportpaarden met een bemerking voor meer de deur uit. Als die rondom goed waren, gaan ze vanaf 30k, afhankelijk van de kwaliteit. En die verkopen we alsnog binnen 2 wk met een eerlijk rapport erbij. Zie maar een braaf dier te vinden met maat en allround inzetbaar voor dit geld, ik zie ze niet. Althans, met meer ernstige bemerkingen dan dit paard. Persoonlijk vind ik de video het paard ook geen recht aan doen, dus dat helpt wellicht ook niet.

Dit paard heeft niet de kwaliteit voor 30k. Ook niet als hij gezond was. Paard van deze kwaliteit en formatie kost een keer 20k max en dan heb je eentje die op concours is geweest en er beter voorstaatj. Dit paard zou gezond tussen de 13 en 16k weggaan met een beetje geluk.



Dat zeg ik ook nergens; wel dat dit paard mits gezond voor het dubbele verkocht zou kunnen worden. TS vraagt 7500, dus vandaar.

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:29

Sansevieria schreef:
Oehlala schreef:
De markt ligt nu redelijk op zijn gat, er zijn legio leuke, gezonde paarden op dit moment te krijgen.

Als eigenaar kijk je altijd een beetje door een roze bril, maar jouw paard is heel groot, heeft geen bevestigd niveau op wedstrijden en is geen spectaculaire beweger.
Hij is ook 'raar' gefokt, in die zin vader is een dressuurhengst, moederslijn is springen. Dit maakt hem voor zowel dressuur - als springruiters niet heel interessant.

Dus vis je waarschijnlijk in de recreatieve/amateurs.

Dan komt zijn oog issue er nog bij. Er staat bij klinisch goedgekeurd, maar dat kan hij niet zijn met zijn oogissue.
Daarnaast schrijf je, dat zolang zijn weerstand op orde is, hij geen aanvallen krijgt, enkel als je hem gaat verhuizen is de kans op een aanval redelijk aanwezig denk ik zo met de nodige stress en andere ziemtekiemen waar hij aan blootgesteld wordt.

Dagelijks druppelen is leuk als je ze aan huis hebt, maar wat hierboven staat, veel spul staat op de dopinglijst, het risico op een operatie is groot en dat geld moet er op voorhand al wel zijn.

Ik zou in de advertentie gewoon meteen eerlijk zetten dat hij dit heeft, dan filteren de geinteresserden zich vanzelf.

Precies dit, hij word geadverteerd als dressuurpaard, terwijl moederskant volledig spring-gefokt is.
Groot, niet spectaculair in type en beweging mét bemerking op dat oog.

Je zult net die ene potentiële (recreatieve)koper moeten vinden die daar geen issue van maakt.
Maar daarvoor zit hij waarschijnlijk net in een te hoge prijsklasse.

Hebben jullie er ooit al eens een sprongetje mee gewaagd, en als ja, hoe doet hij dat?
Misschien een filmpje met vrijspringen toevoegen indien mogelijk.
Wellicht dat je dan een groter bereik hebt?

Denk er wel aan dat je voor te springen afstand moet kunnen schatten en dat moet met 2 ogen. Slechtziendheid is niet zo heel erg maar je moet er in het dagelijks leven rekening mee houden. Je moet voorzichtiger zijn. Helaas ben ik ,als mens, ervaringsdeskundige .

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:30

Maar hij ziet er goed mee zegt ts.

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:30

@Padoertje, je zegt het zelf, een keer L gestart en gezond.

@Janderegela, nu staat er bij de verkooptekst dressuurpaard.
Kijk ik naar de moederlijn en denk...ok, allemaal Zangersheide paarden, hoe dan, die zou toch ook moeten kunnen springen?

Lexje74
Berichten: 22
Geregistreerd: 18-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 18:32

janderegelaa schreef:
@TS: er staat wel op jouw filmpje aankoop/verkoop/training…Is het dan niet gewoon een mislukt projectje?

Moederlijn is prachtig, zonde van zijn aandoening. Maar hij is qua rijden echt niet op niveau. Althans, je laat niet zien wat hij kan.

Aangezien je zelf ook aan aankoop/verkoop doet snap jij ook wel dat je een dansje mag maken als je € 2500,00 voor hem krijgt.


Ik ben de eigenaar van dit paard, iemand anders verkoopt hem voor mij, omdat ik zelf met mijn gezondheid zit. En hij is lang een slungel geweest, ik was nooit zo geïnteresseerd in niveau, maar meer wat hij aankon.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:34

Waarom verkoop je 'm niet voor iets minder onder de noemer megabraaf en lief recreatiepaard? Paar foto's erbij met een kind wat' m lekker rondrijdt, filmpje in het bos inclusief sprongetje over een boomstammetje en je kunt er een strikje omdoen voor de nieuwe eigenaar denk ik.

Dit is geen dressuurprospect. Die ambitieuze ruiter die je nu zoekt, zoekt dit type beweger niet. En het oogrisico (wat je hier behoorlijk bagatelliseert trouwens) helpt dan niet mee.

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:36

Ineke2 schreef:
Maar hij ziet er goed mee zegt ts.

Dat is mooi. Maar dan moet je het goed bijhouden met druppelen en in de gaten houden. Dus eventuele verkoop aan iemand die dat kan en wil doen en de noodzaak ervan inziet. Ik heb toch te vaak gezien op pensionstallingen dat paarden hun noodzakelijke medicatie niet regelmatig ,soms zelfs helemaal niet ondanks dat het klaarstaat, toegediend krijgen.

Kabayo

Berichten: 14045
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:37

Eatshay schreef:
Waarom verkoop je 'm niet voor iets minder onder de noemer megabraaf en lief recreatiepaard? Paar foto's erbij met een kind wat' m lekker rondrijdt, filmpje in het bos inclusief sprongetje over een boomstammetje en je kunt er een strikje omdoen voor de nieuwe eigenaar denk ik.

Dit is geen dressuurprospect. Die ambitieuze ruiter die je nu zoekt, zoekt dit type beweger niet. En het oogrisico (wat je hier behoorlijk bagatelliseert trouwens) helpt dan niet mee.

Makke paarden zijn juist erg gewild, is de ervaring. Dan moet je wat gekke foto's en video's misschien maken waar je met een paraplu rijd oid?

Padoertje
Berichten: 1546
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:40

Sansevieria schreef:
@Padoertje, je zegt het zelf, een keer L gestart en gezond.

@Janderegela, nu staat er bij de verkooptekst dressuurpaard.
Kijk ik naar de moederlijn en denk...ok, allemaal Zangersheide paarden, hoe dan, die zou toch ook moeten kunnen springen?


Is lezen nou echt zo moeilijk?! Ik schrijf hierboven dat als dit paard gezond zou zijn hij 2x de vraagprijs van TS kan opbrengen, zeker als hij een keer een proefje heeft gelopen. Dus 7500 x 2 = 15k. Maar dat heeft hij niet en met dit gebrek vind ik 7500 vraagprijs heel niet gek, mits het goede oog geen verhoogd risico is.

Die vanaf 30k gaat over de jonge paarden hier op eigen stal. Maar die zitten in een heel ander segment.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:45

Kabayo schreef:
Eatshay schreef:
Waarom verkoop je 'm niet voor iets minder onder de noemer megabraaf en lief recreatiepaard? Paar foto's erbij met een kind wat' m lekker rondrijdt, filmpje in het bos inclusief sprongetje over een boomstammetje en je kunt er een strikje omdoen voor de nieuwe eigenaar denk ik.

Dit is geen dressuurprospect. Die ambitieuze ruiter die je nu zoekt, zoekt dit type beweger niet. En het oogrisico (wat je hier behoorlijk bagatelliseert trouwens) helpt dan niet mee.

Makke paarden zijn juist erg gewild, is de ervaring. Dan moet je wat gekke foto's en video's misschien maken waar je met een paraplu rijd oid?




Ja ook supergoed idee!
Ik denk echt dat dit een hele goede oplossing voor dit paard is (die heeft geen toekomstdroom die over knotjes in z'n manen en stang&trens in z'n mond gaat hoor ;) ) en dat je op deze manier er ook nog eens het best mogelijke bedrag voor vangt.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:51

Kabayo schreef:
Eatshay schreef:
Waarom verkoop je 'm niet voor iets minder onder de noemer megabraaf en lief recreatiepaard? Paar foto's erbij met een kind wat' m lekker rondrijdt, filmpje in het bos inclusief sprongetje over een boomstammetje en je kunt er een strikje omdoen voor de nieuwe eigenaar denk ik.

Dit is geen dressuurprospect. Die ambitieuze ruiter die je nu zoekt, zoekt dit type beweger niet. En het oogrisico (wat je hier behoorlijk bagatelliseert trouwens) helpt dan niet mee.

Makke paarden zijn juist erg gewild, is de ervaring. Dan moet je wat gekke foto's en video's misschien maken waar je met een paraplu rijd oid?


Ik weet niet hoe mak 'ie is. Want ril als hij niet bij de les gehouden wordt.