Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:34

Gaaf dat Sam bij jou de kans heeft gekregen ! Goed uitgepakt. Een heel brutale vraag en hoef je geen antwoord op te geven als je dat liever niet wilt. Wat kost zo’n compete ingreep nou met het verblijf in de kliniek ? Is hij in Emmeloord of Utrecht opgenomen? Wij hebben hier een witte staan, is laatst een plekje bij weg gehaald en smeren een zalf. Voor nu geen melanomen maar zit wel eens na te denken .

LovesSam

Berichten: 670
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 22:37

Lianne007 schreef:
Gaaf dat Sam bij jou de kans heeft gekregen ! Goed uitgepakt. Een heel brutale vraag en hoef je geen antwoord op te geven als je dat liever niet wilt. Wat kost zo’n compete ingreep nou met het verblijf in de kliniek ? Is hij in Emmeloord of Utrecht opgenomen? Wij hebben hier een witte staan, is laatst een plekje bij weg gehaald en smeren een zalf. Voor nu geen melanomen maar zit wel eens na te denken .



Sam staat op de Universiteit kliniek Utrecht voor paarden. De pakketprijs is €2500 inclusief 1 week nazorg op de kliniek. De meeste paarden moeten minstens 2 weken blijven. Voor Sam staat de prijs nu op €3000 voor het vooronderzoek op de poli, 2 weken stalling inclusief standaard Metacam als pijnstiller. Daarnaast hebben we ervoor gekozen om het weggehaalde weefsel te laten onderzoeken dat was volgensmij €150. Mocht hij langer moeten blijven dan kost elke dag €60 voor de stalling en daar komen dan de medicijnen of zorg bovenop die nodig is.

Al met al duur natuurlijk maar ik vond het een hele nette prijs als je ziet hoe lang ze met de operatie bezig zijn, hoe intensief ze nazorg verzorgen en hoe kundig ze zijn. Dagelijks word ik gebeld met een update.

Mocht je nog meer vragen hebben, let me know! Hopelijk blijft het bij je paardje rustig

Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 22:45

LovesSam schreef:
Lianne007 schreef:
Gaaf dat Sam bij jou de kans heeft gekregen ! Goed uitgepakt. Een heel brutale vraag en hoef je geen antwoord op te geven als je dat liever niet wilt. Wat kost zo’n compete ingreep nou met het verblijf in de kliniek ? Is hij in Emmeloord of Utrecht opgenomen? Wij hebben hier een witte staan, is laatst een plekje bij weg gehaald en smeren een zalf. Voor nu geen melanomen maar zit wel eens na te denken .



Sam staat op de Universiteit kliniek Utrecht voor paarden. De pakketprijs is €2500 inclusief 1 week nazorg op de kliniek. De meeste paarden moeten minstens 2 weken blijven. Voor Sam staat de prijs nu op €3000 voor het vooronderzoek op de poli, 2 weken stalling inclusief standaard Metacam als pijnstiller. Daarnaast hebben we ervoor gekozen om het weggehaalde weefsel te laten onderzoeken dat was volgensmij €150. Mocht hij langer moeten blijven dan kost elke dag €60 voor de stalling en daar komen dan de medicijnen of zorg bovenop die nodig is.

Al met al duur natuurlijk maar ik vond het een hele nette prijs als je ziet hoe lang ze met de operatie bezig zijn, hoe intensief ze nazorg verzorgen en hoe kundig ze zijn. Dagelijks word ik gebeld met een update.

Mocht je nog meer vragen hebben, let me know! Hopelijk blijft het bij je paardje rustig


Dat vind ik ook een nette prijs! Mijn andere paard heeft een einschuss been gehad en werden we door de dierenarts mee naar Emmeloord gestuurd. Kreeg het hele paard de trailer niet op en besloten de behandeling aan huis te toen (elke dag kwam de dierenarts langs om 3 antibioticum te injecteren) in totaal heeft dit 7 dagen geduurd en was 2200 euro kwijt (met alle liefde ). Vandaar ik nieuwsgierig was naar jullie verhaal met deze ingreep.
Tot nu toe gaat het goed met de witte, in de gaten houden dat er geen melanomen in de koker ontwikkelen. Hij is 22 en hoop dat hij nog een tijd zo door mag. Dankjewel voor je reactie!

LovesSam

Berichten: 670
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 23:02

Lianne007 schreef:
Dat vind ik ook een nette prijs! Mijn andere paard heeft een einschuss been gehad en werden we door de dierenarts mee naar Emmeloord gestuurd. Kreeg het hele paard de trailer niet op en besloten de behandeling aan huis te toen (elke dag kwam de dierenarts langs om 3 antibioticum te injecteren) in totaal heeft dit 7 dagen geduurd en was 2200 euro kwijt (met alle liefde ). Vandaar ik nieuwsgierig was naar jullie verhaal met deze ingreep.
Tot nu toe gaat het goed met de witte, in de gaten houden dat er geen melanomen in de koker ontwikkelen. Hij is 22 en hoop dat hij nog een tijd zo door mag. Dankjewel voor je reactie!


Thuisbehandelingen kunnen inderdaad snel in de papieren lopen. Ik heb dat ook gevraagd toen omdat ik geen weet had. Maar in Utrecht doen ze dat niet, het is heel duur om een chirurg/arts naar stal te laten komen. Op de kliniek kunnen ze hun tijd zo goed indelen dat de kosten ook lager blijven. Achteraf heel logisch maar altijd lastig als je paard moeilijk wil laden.

Schacht jouw ruin wel regelmatig uit? Sam deed dat nooit waardoor ik alleen kon checken als hij bij de tandarts was geweest. Lijkt me ideaal als ze m makkelijk laten zien haha. Voordeel van dat je paard 22 is, dat de celdeling minder snel gaat dan wanneer ze jong zijn.

LovesSam

Berichten: 670
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 22:17

Update Sam

De Metacam is succesvol afgebouwd, verder geen bijzonderheden en het vocht is zelfs al wat aan het afnemen!

Hopelijk blijft het dit weekend stil en word ik niet gebeld. Als alles rustig blijft dan mag Sam maandag of dinsdag alweer naar huis ❤️❤️

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43712
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 22:38

Sam wil graag naar huis!

LovesSam

Berichten: 670
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 22:41

Heeel graag haha, hij heeft het wel gezien daar :Y)

Celebi
Berichten: 3792
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 22:49

Fijn nieuws! Nog even uitzitten dus die laatste dagen!

LovesSam

Berichten: 670
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 21:50

Update Sam

Het blijven gelukkig hele saaie updates, alles gaat goed! Hierbij enkele foto's van de wond en het vocht onder zijn buik.

Afbeelding

Het zij aanzicht, hier zie je goed dat het opgedroogde bloed aan het loslaten is.


Afbeelding


Het vocht onder zijn buik



Afbeelding

SjonnieZ

Berichten: 2383
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 21:55

En toch zijn we, ik in ieder geval, heel blij voor jullie met deze saaie updates.

paars

Berichten: 5607
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 11:03

Ja hoor, hoe saaier hoe beter *\o/* . Heel fijn voor jullie!

Kan zijn dat hij jeuk gaat krijgen thv de vochtplaat. Maar goed dat merk je dan vanzelf :+ .

Lughnassadh

Berichten: 1818
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 11:44

In dit geval ben ik dol op saaie updates!

LovesSam

Berichten: 670
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 20:35

Ik ben nog steeds niet gebeld door de kliniek en dat is goed nieuws! Geen belletje betekend geen bijzonderheden *\%/*

Hopelijk krijgen we morgen groen licht en mag Sam lekker mee naar huis ❤️❤️

nevica

Berichten: 1029
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:51

Saaie updates zijn top hoor! Ik duim mee dat hij morgen lekker naar huis mag. :D

LovesSam

Berichten: 670
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 20:53

Saaie updates zijn mijn favoriet geworden haha

Ik hoop het ook, merk dat hij het daar wel gezien heeft want begrijpelijk is natuurlijk ❤️

LovesSam

Berichten: 670
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 22:30

Sam is vanmiddag weer lekker naar huis gekomen, zo blij om hem weer op de vertrouwde plek te zien!

Nu 2 weken boxrust met 2x per dag wandelen voor max 15 min. En daarna 1 week box met overdag op de paddock

We hebben het op stal gevierd met een heerlijke taart <3

Afbeelding

SjonnieZ

Berichten: 2383
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:46

Ach wat fijn TS.. Sam zal wel blij zijn om weer thuis te zijn.

Steppe

Berichten: 2805
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:47

Wat fijn dat hij thuis is én dat de operatie goed is verlopen. En het ziet er netjes uit.

RanjaRietje

Berichten: 592
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 23:18

Wat fijn *\o/*

Lughnassadh

Berichten: 1818
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 08:32

Fijn dat hij weer thuis is!

Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 08:36

Wat fijn dat hij weer thuis is. En nu lekker verwennen.

_Margarita_

Berichten: 2343
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 13:10

Super

LovesSam

Berichten: 670
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-24 13:14

Heeel blij dat Sam weer lekker op stal staat! Wel is hij ontzettend vriendjes met een merrie uit de kudde en daar mag hij nu helaas nog niet samen mee staan. We hebben ze wel even laten neuzen maar dat is niet genoeg voor ze haha. Even tanden bijten maar ook dat komt goed

De wond van Sam vandaag, 2 weken na de operatie :

Afbeelding

Mirjam79

Berichten: 1739
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 14:21

Wauw! Hij is weer thuis en knapt lekker op. Nog even doorzetten en dan weer helemaal happy!

LovesSam

Berichten: 670
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Peniskanker/plaveiselcelcarcinoom (SCC) Universiteit kliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 22:19

Update Sam

Alles gaat goed met Sam, zijn temperatuur is netjes, de wond ziet er goed uit en hij is ook rustiger aan het worden. Wandelen aan de hand is nu wat makkelijker geworden, nog steeds enthousiast maar niet meer oncontroleerbaar

Ook zag ik vandaag dat het vocht ontzettend aan het afnemen is. Dat zie je ook duidelijk als je de foto's naast elkaar legt :

Afbeelding


Afbeelding