Allergietest paard: ervaringen en tips allergieën gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Allergietest paard: ervaringen en tips allergieën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 22:22

Hi allemaal,

Vorige week heb ik bij mijn paard een PAX Serum Allergietest laten doen, in verband met het hele jaar rond jeuk en veel te lang durende zomers. We gaan zo snel mogelijk starten met immunotherapie (2 soorten, 1 van 4 mnd en de ander van 9 mnd), maar ben benieuwd of jullie nog andere tips hebben.

De uitslag is als volgt:
- Extreem allergisch voor Tyrophagus putrescentiae (omgevingsmijt)
- Allergisch voor twee soorten vliegen

Situatie in het kort: we wonen in Zuid Spanje (warm klimaat), paard staat 24/7 buiten, onbeperkt hooi, eens per dag Pavo Condition brok, veel stof in de omgeving ivm droogte. Hij staat het hele jaar rond ingepakt in eczeemdeken, masker en in de zomer bescherming voor z'n benen. Ondanks dat áltijd jeuk en zichzelf open schuren/bijten/krabben tot wonden aan toe.

Ik was hem zelden, juist om z'n huid niet te beschadigen. Maar zou het met de omgevingsmijt allergie beter zijn om juist dagelijks te wassen? Om z'n huid schoon te houden? Of maak je daar de huid barrière juist minder van?

Iemand nog tips ter ondersteuning, voorkomen, eigenlijk alles... Ik ga heel hard duimen dat de immunotherapie injecties helpen, maar hoop hem op andere manieren (van binnen en buiten) te kunnen ondersteunen.

Dank alvast!

Groetjes, Jolien & Don Verano