Arrrrgh... kreupel (update)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 15:29

Nou ik mag het dan ook meemaken: ik heb een kreupel paard. Woensdag hadden we een heftig dagje gehad aan de longe, 2 honden probeerden ons te attackeren wat gepaard ging met een leuke steiger-trap-bok-sessie. Daarna dacht Sib dat-ie nog steeds hengst was en ging-ie nog ff een showtje geven... pfff...

Nu liep ie dus gister doodleuk kreupel. Op het harde doet-ie het erger dan op de wei. In stap is er niks aan de hand, maar zodra hij moet draven worden de passen aan de linkerzijde wel erg kort. Hij kan wel op het been staan. Niks is dik of warm, dus ik vrees dat er een spier or whatever overbelast is. Heb al geprobeerd op diverse spieren te duwen en kijken naar zijn reactie, maar hij geeft geen krimp. Wat zou het toch kunnen zijn?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sibold op 2001-10-22 16:50 ]</font>

Cowgirl

Berichten: 23748
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 16:09

Misschien heel raar maar misschien zit er wel wat tussen ijzer en hoef.
Maar ja dan zou je zeggen dat hij ook mank loopt in stap.
Misschien toch maandag maar ff de veearts bellen.
Wordt geen boktmeeting dus .

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 16:14

Buigt hij zijn "knie" gewoon? Mijn paard heeft ooit een soort van "tennis been" opgelopen door zich te verdraaien. Er was niets warm niets dik maar ze was behoorlijk kreupel. Er waren toen aanhechtingen over belast. Het heeft een week of 6 geduurd voor het beter was.
Hopelijk valt het allemaal mee.

groetjes

Adrienne

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 17:12

Citaat:
Wordt geen boktmeeting dus .


Gggrrrrrrr....

Net weer even wezen kijken. Het ene moment loopt-ie als een gek te showen in de wei. En een moment later weer in schweinepas... hmmm.

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 23:05

mijn paardje was ook behoorlijk uit haar dak gegaan in een te kleine paddock en liep ook met haar linker voorbeen wat korter maar niet echt kreupel, ze hebben er naar gekeken en dachten aan een spierblessure achter haar linkervoorbeen daar reageerde ze ook heftig, moest het masseren met een warmtemiddel en nu maar hopen dat het beter gaat. ben dus benieuwd of hier ook nog andere reacties komen. heeft geen last van haar knie of zo.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 20:55

Hoefsmid is wezen kijken, aan hoeven mankeert niks. Paard is gewoon superstijf (toch spierprobleem) en zit ontzettend vast in de rug en schouders.
Was mijn vermoeden toch een beetje juist... Schijnheilig

_________________
...'k -ga-maar-postzegels-verzamelen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sibold op 2001-10-22 16:49 ]</font>