welke kliniek???HELP!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 14:51

Petra,

hoe oud is jouw paardje?



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Paintje op 2001-11-26 13:52 ]</font>

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 13:01

Mijn paard is nu 6 jaar. Het begon een jaar terug, toen ben ik naar een kliniek bij ons in de buurt geweest. Daar zeiden ze dat het patella fixatie was. Hij kreeg een spierversterker in de billen gespoten en hij kreeg een rond ijzer onder. Ik moest twee weken over een harde ondergrond stappen aan een lange teugel, daarna mocht ik weer gaan trainen.Het werd wel beter, maar inmiddels een jaar verder was ik niet tevreden over het resultaat, het leek of het weer erger werd. Via via kreeg ik te horen van Dorinde en ben daar vorige week met hem geweest. Zei heeft hem helemaal nagekeken en behandeld. Volgende week komt de hoefsmid en komt hij op ander beslag te staan. Een gewoon ijzer met een verdikking aan de buitenkant. Mijn paard is van zichzelf zo soepel als een gummyballetje, dus valt het snel op dat er wat mis is. Ik merkte twee weken terug dat hij moeite had om mooi naar beneden te ontspannen en zijn achterbenen goed onder te brengen, ook had hij moeite om met de juiste stelling een bocht door te komen. Bij Dorinde bleek dus ook dat z'n rug en lendenen vast zaten. Waarschijnlijk komt dat vanuit zijn knieƫn en is het in z'n rug geschoten. Ik ga vandaag weer voor het eerst rijden. Ik ben benieuwd hoe hij loopt met mij op z'n rug.
Groetjes Petra.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 22:19

Hoi,
Mijn tweejarige merrie heeft er ook last van. De eerste dierenarts had het ook over het door snijden van de banden. Maar een andere dierenarts zei dat je dit nooit moet doen bij een jong paard. Ze groeien er namelijk vaak overheen als de spieren sterker worden. Het komt veel voor bij jonge paarden die hard gegroeid zijn. Mijn paard heeft nu spatbeslag en ik heb tot nu toe niet meer gezien dat haar knie op slot gaat. Terwijl ze het voorheen heel erg had. Het is wel belangrijk dat dit beslag vak kundig aangelegd wordt.
Groetjes Cute

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 13:27

Wat ook een goede paardenkliniek is.. is de dierenkliniek in Emmeloord *LOL* Daar is een dierenarts "van Muizewinkel" en die heeft heel veel verstand van benen en alles wat daar verder mee te maken heeft.
Als je het telefoon nummer nog hebt dan moet je maar even een berichtje sturen dan zoek ik het wel even op.

Succes er mee

Neeltje