*WIL* bult/ontsteking op hoofd wat nu????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 16:10

Eind augustus zagen we een kleine bult op het hoofd van mijn paard. aan de rechterkant van zijn neusrug. (Als je een lijn trekt van zijn oog naar zijn neusgat, zit de bult op die lijn ong. 2 handbreetens van zijn neus en oog af). We dachten dat hij gestoken was door een wesp of zo en hebben het een week af gewacht. (dierenarts dacht aan blauwe plek). de bult werd steeds dikker harder en langer. ging richting neus en oog. Paard werd supersloom, dof .foto's laten maken in kliniek. daar was een ontsteking op te zien In de holte zit een ontsteking met flink wat pus wat niet wegkan. Dus stulpt het uit naar buiten. Deze zat in een holte boven een kies. Weten niet zeker of het van de holte of van de kies af komt.
8 dagen anti-bitotica gespoten. ietse minder. Daarna weer terug naar kliniek. Die wilde hem opereren. Hij zou dan een week moeten blijven, wordt onder narcose een gaat geboord in de bult, en dan een week lang gespoeld. wel risico van narcose. We hebben dit niet gedaan, vanwege het risico, maar ook omdat we eerst nog wat anders wilde proberen. opereren kan altijd nog. Nu dubbele antibiotica en spytulin poeder voor de luchtwegen.
Bult was na deze kuur stukke minder. hij begon bij het prikken ook van zich af te trappen en keek weer geintresseerd in het rond. We hebben toen een homeophaat laten kijken. Medicijnen gekregen tegen ontsteking en om weerstand te verhogen. Werd steeds een stukje minder. Op een dag kwam er uit zijn neusgat een dikke klodder snot. Nu weer een kuur gekregen. Deze is bijna afgelopen en de bult wordt weer groter. ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Ik denk erover om de homeophaat nog 1 kans/kuur te geven om te kijken wat er gebeurd en wat hij er van denkt. misschien heeft hij nog een ander middeltje.
Als dit niet helpt, zal hij denk ik toch geopereerd moeten worden. Ik vindt het een supermoeilijke beslissing. Het zal natuurlijk heel wat gaan kosten, maar dat heb ik er voor over.
We konden ook de bult groter laten worden en kijken of hij vanzelf openspringt, maar dat wil ik niet. ik weet niet hoe ziek mijn paard wordt en wat er gaat gebeuren en dan moet hij alsnog naar de kliniek om te spoelen. Weet iemand hier raad mee of heeft iemand tips???


_________________
Hoe beter ik de mens leert kennen,
hoe meer ik mijn hond wardeer.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: odis op 2001-11-13 19:32 ]</font>

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 17:07

Mijn paard heeft ook zoiets dergelijks gehad maar hij had er verder niet zo'n last van als die van jou.
Ik kon hem plaatselijk laten verdoven om het te opereren maar het heeft wel 2 maanden geduurt voordat het helemaal weg was.
Ben je bang dat hij niet meer bijkomt uit de narcose als je hem laat opereren of waarom durf je dat niet.
Ik zou hem gewoon laten helpen anders blijf je maar sukkelen en dat is ook niet leuk voor hem. Daar krijgt z'n afweersysteem alleen maar een klap van.
Succes ermee!