m'n paard drinkt haast niets

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

m'n paard drinkt haast niets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 00:43

Ik heb een 2,5 jarige ruin die sinds een paar weken haast niet drinkt. Ik kon dat de afgelopen tijd goed bijhouden omdat we veel water hebben gegeven met emmers (imv de vorst). Hij drinkt echt weinig, minder dan een emmer per dag. Bij het uitmesten gisteren vond ik z'n stal ook erg droog. Hij is verder goed gezond, maar ik maak me hier toch zorgen over. Ik heb geprobeerd lauw water te geven, maar ook dat vindt ie niet interessant. Wie weet: 1/ of dit erg is 2/ mogelijke oorzaken 3/ hoe ik hem aan het drinken kan krijgen?

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 20:57

heeft dan niemand een idee?

Silvia

Berichten: 3273
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 21:45

Mijn paard drinkt, afwisselend, tussen de 1 en 2 emmers per dag.
Staat je paard in de wei? Dan kan het zijn dat hij genoeg vocht binnenkrijgt door het natte gras. Probeer anders eens om nat hooi te geven, dan krijgen zo ook heel wat water binnen!
Sterkte!

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 23:15

mijn pony heeft ook wel es van dat soort acties. Het is natuurlijk nie echt goed, zeker niet als de stal ook echt droger is, maar bij mn pony gaat het ook vanzelf weer over..
k weet niet echt wanneer t slecht gaat zijn alstie minder drinkt enzow..

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:16

Volgens mij is het niet goed als een paard niet meer drinkt, of heel weinig. Ik zou goed opletten dat ie niet verdroogd, want anders kan het heel snel gaan (bij mijn kat in ieder geval, maar die zijn natuurlijk wel kleiner). Dit kun je controleren door een huidplooi op te tillen en als deze blijft staan is jouw paard aan het verdrogen. Bel zeker ook al weet je het niet zeker gewoon je dierenarts op, die kan je veel beter helpen.

Anoniem

drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 10:03

Ja, ik heb wel een idee.
Mijn ruin heeft dat ook wel eens dat hij weinig drinkt, toen we er meer op gingen letten was het altijd als het erg koud was.
waarschijnlijk doet koud water hem zeer aan zijn tanden.
We geven hem nu een paar keer per dag een emmer lauw water en het probleem is opgelost.
Het klinkt wat verwend maar ja toen hij zo slecht dronk at hij ook niet meer.