Toch zwanger?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Toch zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 11:05

Mijn merrie is vorig jaar eind augustus voor de laatste keer gedekt. Er was gescant en ze was niet drachtig.
Nu begint ze echter toch wat dikker en gevoeliger onder haar buik te worden. Ik kan me niet voorstellen dat ze toch zwanger is, maar is het mogelijk dat ze ondanks het scannen toch zwanger is??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 11:08

Als ze niet goed hebben gekeken op de scan zou ze best wel drachtig kunnen zijn. Ik zou de dierenarts even laten opvoelen als ik jou was, dan weet je het zeker.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 09-03-02 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 11:13

Natuurlijk hebben ze wel gekeken op de scan *LOL* Er was niets te zien alleen maar vocht dus niets bevrucht.
Daarom vraag ik nu of het mogelijk is dat de vrucht verstopt zat en dat ze toch drachtig is omdat ze steeds gevoeliger wordt onder haar buik en een klein beetje dikker wordt op de flanken. Je weet maar nooit Haha! Ik zal wel lachen als er opeens toch een veulen komt.
Als de dierenarts komt zal ik eens vragen of hij haar wil opvoelen,

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 16:09

Ik heb het ook wel mee gemaakt, met de 19e dag laten scannen, er zat een heel mooi ei volgens de (zeer ervaren) dierenarts.
Weer terug naar de hengstenhouder maar daar wilde ze niet hengstig worden. Bleek dus toch drachtig.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 18:48

Het is heel goed mogelijk dat er op dag 19 een "ei" zit, maar dat wil nog niet zeggen dat de merrie niet drachtig is....