* kan dit veddere problemen veroorzaken bij haar bevalling ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

* kan dit veddere problemen veroorzaken bij haar bevalling ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 13:02

Bij ons op stal staat een drachtige merrie , tis een welsh/arabiertje ......vedder een hele mooie pony ...ik denk dat ze ongeveer 1.45 is !! ze is gedenkt door een hengst van 1.65 !!!!

ze is nou bijna aan het eind .....want ze moet begin april bevallen !!
nou kwamen wij ( vriendin enik ) er gisteren achter dat die merrie nog al raar op dr benen stond ! het leek op hoefbevangen !!

we hebben gewacht tot die mensen wegwaren en even naar nobel's hoeven gekeken en inderdaat.....hoevbevangen !! ze kan al niet eens meer normaal staan !! dat is probleem nummer 1 !

Aangezien ze gedekt is door een hengst van 1.65 en ze zelf nou ik denk net aan de 1.45 komt ...........................kan dit dan problemen veroorzaken met de bevalling ? ( probleem nummer 2 )

de merrie heeft al 5 maanden geen beweging gehad !! en was voor die 5 maanden ook al conditieloos !! het lijkt mij dat dat behoorlijk slecht is ( probleem nummer 3 )


de eigenaren willen de merrie zonder hulp laten bevallen .....is dit wel slim ?? en hoe kunnen we de eigenaren duidelijk maken dat dit zo niet de goede kant op gaat !! trouwens de merrie mag ook wel eens naar de hoefsmid .....de hele straal is niet meer terug te vinden !! zo vlak is die hoef !! ( jah ook als je hem uitgekrabt hebt !! )

graag jullie reacties