luchtzuigen, een paar fabels de wereld uit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 14:56

Bij mij op stal staat een oud paard wat lucht zuigt. Dat paard staat nu al 10 jaar bij mij op stal. Hij staat samen met nog 5 andere paarden in hetzelfde stalgebouw.

In de afgelopen jaren heeft hij diverse buren gehad waarvan er ook waren die erg weinig de stal uit kwamen en er is geen enkel paard geweest die het luchtzuigen heeft overgenomen.

Ondanks het feit dat er klanten waren die wilde dat dit paard in een ander stal zou komen waar veel minder te zien is en veel minder paarden staan. (dus meer luchtzuigen door dit paard omdat hij zich dan gaat vervelen) heb ik dat niet gedaan en zie hierboven dus wat er gebeurt als je paard er naast staat. NIETS.

Ook ik had namelijk ooit eens gelezen dat luchtzuigen de enige stalondeugd is die niet door andere paarden wordt overgenomen en dat blijkt te kloppen. Ik vindt het dan ook vreselijk zielig dat die luchtzuigende paarden vaak veroordeeld worden tot eenzame opsluiting waardoor het probleem alleen maar verergerd wordt.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:12

Net zoals bij ons op het werk de rokers gedwongen worden in een vies donker hol te roken. Onze verslaafde medemensen/-dieren hebben het maar slecht Haha! . Nee, even serieus. Mijn paard heeft ook nog geen enkel ander paard "besmet" evenals de wever tegenover hem en de deurenschopper aan de andere kant van de stal. Volgens mij is het meer een probleem voor ons mensen dan voor de andere paarden op stal.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 18:24

Hmm, niet helemaal mee eens, ik ken dus wel een paard die het heeft overgenomen en ook paarden die het niet overnemen.
Ik zal geen paard kopen dat een luchtzuiger is, puur omdat ik er toch te veel risico's in vind zitten. Of het moet wel zo'n ontzettende topper zijn.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 00:30

Helaas, onze luchtzuiger krijgt die stomme band weer om Huilen .
Ze heeft vandaag gas koliek gehad en de va zei dat het door het luchtzuigen komt!
Ze knapt gelukkig al weer op!

Gr. Adriana

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:03

he wat sneu adriana dat ze nu de band om moet...
Wat ik me wel afvraag wat zou de DA gezegd hebben als ze geen luchtzuiger was?Nu is de conclusie wel erg makkelijk te stellen,kan het niet iets anders zijn geweest waardoor ze de gaskoliek gekregen heeft?

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:19

Gaskoliek kan inderdaad ook door iets anders ontstaan... Namelijk ineens teveel gras. Dit zie je dus bij paarden die in de winter op stal staan en ineens de volle weide op gaan.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 20:53

Kijk dat bedoel ik maar Haha! de oorzaak kan ook wel ergens anders liggen!

Gelukkig heb ik met een DA gesproken die ook met homeopathie werkt en die vertelde dat je met homeopathie een positieve ondersteuning kunt geven bij paarden die luchtzuigen.

Dus alsjeblieft plak er niet het etiketje erop eens een luchtzuiger altijd een luchtzuiger,met gevaar voor anderen Frusty Verdrietig

Gaat het nu al wat beter met de merrie Adriana?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 12:33

Mikey schreef:
Gaskoliek kan inderdaad ook door iets anders ontstaan... Namelijk ineens teveel gras. Dit zie je dus bij paarden die in de winter op stal staan en ineens de volle weide op gaan.


Ja maar dat kon bij dit paard niet, want ze stond de hele dag binnen.

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 16:09

Gaskoliek kan overal door ontstaan. Stress, jong gras, ander hooi, verandering van weer, noem maar op.
Het ene paard is gewoon gevoeliger voor koliek dan de ander en heeft weinig nodig om kolikerig te worden.