droes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

droes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 13:16

Een paard bij Tindra in de wei heeft droes.
Het heerst al een hele tijd en veel paarden daar in de buurt hebben ook droes.
Maar Tindra niet, wel een beetje opgezetten klieren, maar daar blijft het bij.
Ik vermoed dat ze het dan toch ooit al eens gehad heeft.
Maar goed, wat ik wilde vragen. Kan Tindra nu wel andere paarden besmetten terwijl ze zelf geen droes heeft..? (Dat ze het bij zich draagt ofzoiets?).

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 13:27

Als je met www.google.nl op droes zoekt kom je veel info tegen! Op www.paardenwereld.nl staat ook een stukje over droes bij paardenziekten. Voor zover ik weet is het behoorlijk besmettelijk en op mijn vorige stal stonden 2 ijslanders en die mensen zouden in juli naar een ijslanderwedstrijd gaan maar daar was droes uitgebroken en toen is die wedstrijd niet door gegaan vanwege besmettingsgevaar.

Succes en als je het niet vertrouwd even de DA opbellen.

Groetjes,
Annemieke

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 14:07

Ik las dat paarden die al eens droes hebben gehad, een levenslange immuniteit hebben.
Tindra heeft dus waarschijnlijk al eens droes gehad.
Maar wat ik wil weten is of ze dan wel andere paarden ermee kan besmetten terwijl ze het zelf niet heeft.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 19:49

volgens mij wel, een pony (jaarling) bij ons heeft het ook, nu zijn de klieren ope, enht spuit eruit echt smerig man!! mijn andere 2 pony's waren al eerder ziek maar het is nog steeds voor ons en voor de dierenartsen niet duidelijk of het nou rhinopneumonie of toch droes is.