[FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:44

Afbeelding
Tortellini met allerlei groenten, tomaten saus en vegan kaas.

marygoround

Berichten: 798
Geregistreerd: 24-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:25

Afbeelding
Aspergevariatie van vanavond; gnocchi met spinazie, gebakken asperge, vegan spekjes en vegan kaas.

lynnXtubbie

Berichten: 688
Geregistreerd: 30-07-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:32

Bloemkool bodem pizza!
Afbeelding

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:37

Afbeelding

Bloemkool rijst, curry en Halloumi

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:15

poes schreef:
Ik vind dat er altijd zo exotisch uitzien en dan zo tegenvallen qua smaak :D

Nog eens mijn Vegan bolognese gemaakt. Het recept is een hele klap maar ik ben er inmiddels zo handig mee dat ik op 40 minuutjes een pan van dik 8 porties heb. De truc is gewoon alles in de keukenmachine snijden haha :D

[ [url=m/YqsaJI.jpg]Afbeelding[/url] ]


En op een bord:

Afbeelding

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:28

Ik lees al een tijdje mee en vroeg mij af wat voor kruiden jullie door je bolognesesaus doen?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:37

Ik had er tijm, rozemarijn in. Peper zout. Sojasaus, rode wijn, passata met basilicum, tomatenpuree. Verder rode ui, look, wortel, selder, champignons, paprika, linzen, zongedroogde tomaten, geroosterde kerstomaten.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:43

Ik gebruik tijm, rozemarijn, oregano, basilicum, zout en peper en verse knoflook. Verder alles wat ik ook in mijn moestuin heb zo heb ik het jaar door ongeveer saus. Tomaten, wortel, courgette, prei alleen koop ik nog een ui. Ik heb geen idee wat bolognese echt is eigenlijk maar dit is mijn rode pasta basissaus en oja met gehakt!

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:48

Ik meestal een beetje tijm, rozemarijn en cayennepeper, en wat meer oregano en wat laurierblad. Verder ui, knoflook, wortel en bleekselderij, en verder varieert het waar ik zin in heb. Vind het heerlijk om er bijvoorbeeld paprika's en/of champignons in te doen, maar dat doe ik niet altijd.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 23:13

_Jody_ schreef:
Ik lees al een tijdje mee en vroeg mij af wat voor kruiden jullie door je bolognesesaus doen?


Zoet paprikapoeder, gerookt paprikapoeder, Italiaanse kruiden, oregano, zout, peper, beetje suiker/zoetstof. En nog een onverwachte smaakmaker: ketjap manis.

Dit verrassende recept voor pastasaus vind je hier https://kokenmetcecile.wordpress.com/20 ... pastasaus/

Wij doen vaak minder gehakt, 500 gr., en voegen 1 courgette en 250 gr champignons toe. De sambal laten we achterwege vanwege een klein kind (die inmiddels helemaal niet meer zo klein is). Vaak voeg ik ook nog wat basilicum toe, dat vind ik zo lekker.

Je mag het vast geen bolognesesaus noemen, maar het is wel een heerlijke pastasaus met een heel volle smaak en een prachtige warme kleur.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 06:16

Hier ook de Italiaanse kruiden (tijm, rozemarijn, salie, oregano, staan Allen in mijn tuin). Ui, knoflook, Wortel en bleekselderij horen bij mij ook in een bolognese. Afhankelijk van wat ik nog heb gaat er nog andere groente in. Voor veel smaak is bij mij het secret ingredient Balsamico, en zijn de tomaten uiteraard erg belangrijk. Zomers rooster ik ze het liefst zelf eerst, 's winters heb ik het liefst de San Marzano tomaten uit een blik van Mutti.

Ontbijt:

Afbeelding

Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:15

marygoround schreef:
[ [url=m/I2rWLo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Aspergevariatie van vanavond; gnocchi met spinazie, gebakken asperge, vegan spekjes en vegan kaas.


Klinkt goed! Heb je een recept?

marygoround

Berichten: 798
Geregistreerd: 24-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:09

Ik heb dit als inspiratie gebruikt, had zelf geen hazelnoten in huis maar denk wel dat dat erg lekker erbij is. En pancetta heb ik dus vervangen door vega spekjes en de kaas is in mijn geval prosociano wedge van violife.
https://www.culy.nl/recepten/gnocchi-me ... -asperges/

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:19

Gezond en kleurrijk <3

Afbeelding

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:22

Lekker MarlindeRooz :j

Hier mijn versie van gezonde en kleurrijke lunch :D
Afbeelding

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:51

Bedankt voor jullie reacties, zie dat de ingrediƫnten grotendeels hetzelfde is bij iedereen. De volgende keer dat ik weer pasta ga maken eens kijken of ik de smaak dan net zo goed kan krijgen als bij jullie :9

pien_2010

Berichten: 43305
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:15

Mooi en lekker MarlindeRooz en Gaucho ea gerechten.

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:17

Balsamico die Gaucho noemde gebruik ik ook regelmatig inderdaad, en twee anderen die ik ook vergeten ben zijn wijn (in de pan kort voor je je tomaten toevoegt en dan even in laten koken, ik gebruik meestal rode) en een beetje melk als je saus bijna klaar is.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:31

Wijn doet er echt veel goed aan :j

Wij hebben net pitabroodjes gemaakt maar vergeten foto maken. Wel erg lekker weer! Ik had het met paddenstoelengyros en mijn man met vegetarische wok stukjes.

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:56

Lekker gaucho :j

Ik heb even snel een oerbol met kipsate en eiersalade besmeerd. Nu nog smikkelen van de westlandse aardbeitjes <3. Helaas nog geen Hoogstraters gezien ;(

Afbeelding

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:30

Yv_ schreef:
Lekker gaucho :j

Ik heb even snel een oerbol met kipsate en eiersalade besmeerd. Nu nog smikkelen van de westlandse aardbeitjes <3. Helaas nog geen Hoogstraters gezien ;(

[ [url=m/0CGh5h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oehhh zijn ze er weer?! *\o/* Dat wordt mama lief aankijken of even boodschappen daar doen :D

Staat hier toevallig pasta op het menu vanavond en maak eigenlijk nooit bolognese saus, maar ik ga eens een leuk mixje maken van jullie recepten :))

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:17

Ja, maar ik zou toch nog een weekje wachten, zijn nog wat aan de zure kant.
Woon je in de buurt van het WL? Dan zou je eigenlijk eens naar Kwekerij Haak moeten gaan op de Haakweg in Hoek van Holland. Ze zijn er nu nog niet, maar die zijn nog beter dannde WL aardbei! En ze zitten ook niet zo gek ver bij elkaar vandaan.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:36

Yv_ schreef:
Ja, maar ik zou toch nog een weekje wachten, zijn nog wat aan de zure kant.
Woon je in de buurt van het WL? Dan zou je eigenlijk eens naar Kwekerij Haak moeten gaan op de Haakweg in Hoek van Holland. Ze zijn er nu nog niet, maar die zijn nog beter dannde WL aardbei! En ze zitten ook niet zo gek ver bij elkaar vandaan.


Haha ik eet denk 2 bakken hiervan minimaal per week :') <3

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:42

Yv_ schreef:
Ja, maar ik zou toch nog een weekje wachten, zijn nog wat aan de zure kant.
Woon je in de buurt van het WL? Dan zou je eigenlijk eens naar Kwekerij Haak moeten gaan op de Haakweg in Hoek van Holland. Ze zijn er nu nog niet, maar die zijn nog beter dannde WL aardbei! En ze zitten ook niet zo gek ver bij elkaar vandaan.


Oeh die van Haak ken ik niet, maar dat klinkt goed! Ik woon in Den Haag maar kom uit Honsel. Pony, ouders en een hoop vrienden zitten nog daar in de omgeving dus ik ben er bijna dagelijks nog in de buurt :) HvH kom ik dan weer niet, maar hee, als daar de beste aardbeien zijn is dat ook niet zo ver weg :D

Steefz

Berichten: 2081
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:21

Afbeelding

Pangasiusfilet met volkoren pasta, wortel, paprika en oesterzwammen