Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 252 van de 261 [ 6515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 ... 261  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

 
Profiel   

Ik wil graag iets lekkers bakken voor iemand als cadeautje, hebben jullie ideeën? Zat eerst te denken aan bonbons maar heb van callebaut alleen de 70-30-38 en ik weet niet of dat voor 'de gemiddelde mens' lekker is of te puur (voor mijzelf is hoe puurder hoe beter). Verschillende koekjes kan misschien ook maar vinden mensen dat leuk en is dat houdbaar genoeg?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 14:53 



 
Profiel   

Ik vind koekjes altijd wel leuk om cadeau te geven. er zijn zoveel soorten, ik maak graag kattetongen, kaneelkoeken (https://rutgerbakt.nl/koek-recepten/kan ... ecannoten/), spritsen, chocolate chip koekjes of spritsen. Maar zo'n mozaiekkoekjes zien er bijvoorbeeld weer wat verfijnder uit.
Verder zijn macarons mss ook een leuk idee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 16:16 



 
Profiel   

Super leuk om koekjes te krijgen !

Ik heb deze gemaakt om vandaag weg te geven :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 10:47 



 
Profiel   

Wat een prachtige baksels! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 11:21 



 

Mooi!! Wij zitten midden in een verhuizing dus helaas geen lekker paasgebak.. wel binnenkort maar weer leuk lentegebak en koekjes maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 19:33 



 
Profiel   

Mooi Saul! Zijn het koekjes of cakejes?


Ik heb ook weer mn best gedaan voor Pasen:
Zeeuwse bolus tulbandbrood (geen goede foto van), chocolade briochebrood, tartelettes met mango curd en meringue
[ img ]

[ img ]

Hier hebben we een leuke mini brunch van gemaakt icm de baksels van mijn zusje (suikerbrood en paasbrood):
[ img ]

En verder vorige week nog eens banketbakkersroom en Zwitserse room geoefend om daar vervolgens een (ronde) slofbodem met perzikken van te maken:
[ img ]
En een schuimrol met karamel en room.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-21 21:26 



 

Lekker!! Deel je ook recepten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 00:08 



 
Profiel   

pimaude schreef
Lekker!! Deel je ook recepten?

Ik ben fan van rutger bakt, dus de meeste inspiratie haal ik daar vandaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 10:49 



 
Profiel   

Ik heb vrijdag deze gemaakt:

We hebben vanochtend een taart gemaakt. Aanrader!!

https://eefsfood.nl/2017/01/31/oreo-taa ... ademousse/

Was érg lekker! Ik heb geen foto want hij zag er niet zo knap uit als bij het recept :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 19:41 



 
Profiel   

Gebakken voor mn zwager die jarig was :D
Stroopwafel / karamel
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 21:54 



 
Profiel   

Altijd goed, oreo taart Nadir!

Roossie, ziet er zeer goed uit, erg mooi! Wat is het precies? Harde bodem met botercreme?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 22:48 



 
Profiel   

Biscuit cake laag met daarop inderdaad botercreme (karamel smaak). Was dus ook wel vrij hoog, zie je niet zo goed van boven af haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 11:40 



 
Profiel   

Ik heb een redvelvet taart gemaakt. Het ging allemaal erg voor de wind... Helaas is deze na het opbouwen toch in elkaar gestort. (Lagen gingen scheef) :+
Nu was ik er helemaal klaar mee en wilde hem nooit meer maken. Taart uitgedeeld en toch ook maar geproefd. Maar hij smaakte super lekker en vergelijkbaar met de 3 graefjes <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 17:44 



 
Profiel   

Lys ppa dat ziet er heerlijk uit allemaal!

Mijn baksels waren cakes :D

Roosie gaaf ! Super mooi gemaakt !

En die red velvet ziet er ook heerlijk uit :9

Ik had deze gemaakt _O-

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 17:50 



 
Profiel   

Wauw! Wat een mooie kleurrijke cupcakes Y)(^)
Die moeten wel lekker zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 18:03 



 
Profiel   

Ze waren goed te doen :D

Deze ook nog gemaakt gister

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 13:09 



 
Profiel   

Weet iemand misschien nog een recept voor van die echt dikke koeken? Ik vind eigenlijk alleen maar van die dunne chocolate chips. Of kan ik die gewoon dikker maken en dan langer bakken? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 12:55 



 
Profiel   

Dé tip die ik kan geven is: meer bloem (of gemalen hazelnoten toevoegen) dat zorgt ervoor dat ze dikker blijven. Dit is ook een beetje het idee van sugercookie. Ik maak chocolatchipcookies inde airfryer en ben er toevallig achtergekomen hoe ik ze dikker kan houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:26 



 
Profiel   

Vaak een combinatie inderdaad van de ingrediënten maar ook de hoeveelheid. Zet je het deeg vooraf lang genoeg in de koelkast dat het echt koud is? Dat helpt ook om de koeken dikker te laten blijven tijdens het bakken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 08:06 



 
Profiel   

Ah oke dank voor de tips. Had het nog niet geprobeerd te maken, dat het deeg in de koelkast moest, had ik al wel eens gehoord dus ga ik zeker doen dan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 09:14 



 
Profiel   

s1993 schreef
Vaak een combinatie inderdaad van de ingrediënten maar ook de hoeveelheid. Zet je het deeg vooraf lang genoeg in de koelkast dat het echt koud is? Dat helpt ook om de koeken dikker te laten blijven tijdens het bakken :)

Sterker nog: ik bewaar het in de diepvries en dan bevroren in de oven, maar zonder meer bloem/notenmeel blijven ze niet dik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:47 



 
Profiel   

Ziet er goed uit Saul!

Bedankt voor de tip van dikkere koekjes, ik zoek ook nog een recept voor van die heerlijke dikke amerikaanse koekjes die nog wat zacht zijn van binnen...

Darabariton, lekker! Ik had een hele tijd terug (voordat ik zonder pakketjes ging bakken) een dr oetker achtig red velvet taartje gemaakt maar vond de smaak iets te chemisch. Laatst toch maar een recept via rutgerbak geprobeerd en deze waren heerlijk:
[ img ]

Ik heb de laatste tijd voornamelijk koekjes gebakken en aardbeienslof met banketbakkersroom en zwitserse room. Momenteel staat een speculoos cheesecake op de planning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 13:08 



 
Profiel   

Ceetje_bokt schreef
s1993 schreef
Vaak een combinatie inderdaad van de ingrediënten maar ook de hoeveelheid. Zet je het deeg vooraf lang genoeg in de koelkast dat het echt koud is? Dat helpt ook om de koeken dikker te laten blijven tijdens het bakken :)

Sterker nog: ik bewaar het in de diepvries en dan bevroren in de oven, maar zonder meer bloem/notenmeel blijven ze niet dik.


Is er dan nog een richtlijn in hoeveel extra bloem? Of doe je dat op gevoel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 13:24 



 
Profiel   

Ja, ik werk op gevoel. Niet altijd handig, maar zo ben ik. Het is zeker niet net zo veel bloem als ik het recept, maar wat meer. Bijvoorbeeld:
[ img ]
Hierbij doe ik 60 gram gemalen hazelnotenmeel en maar 100 gr (is een pakje) chocolatchips, want dat is meer dan genoeg. Anders eet ik liever een reep chocolade ipv een cookie. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 17:38 



 
Profiel   

Gisteren geprobeerd met wat meer bloem en in de vriezer. Ze zijn echt een stuk dikker <3 Nog niet kunnen proeven, dus hopelijk zijn ze lekker haha. Zijn pinda/witte chocolade snicker koekjes. Had deegballen van ongeveer 150 gram gemaakt
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 10:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 252 van de 261 [ 6515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 ... 261  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen