Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 375 van de 498 [ 12432 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378 ... 498  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

 
Profiel   

[ img ]

Noodle salade met tonijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 17:54 



 
Profiel   

@work,
[ img ]

Boras, een groenteboer kan er ook wel aan komen denk ik?
Ik ga ze volgend jaar zelf zaaien, kijken of dat lukt. Dit jaar was ik er te laat mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 17:54 



 
Profiel   

Gaucho wat lekker!

Eigengemaakte nassi met eitjes

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:09 



 
Profiel   

Lay_D schreef
@work,
[ [url=m/rNcBib.jpg]Afbeelding[/url] ]

Boras, een groenteboer kan er ook wel aan komen denk ik?
Ik ga ze volgend jaar zelf zaaien, kijken of dat lukt. Dit jaar was ik er te laat mee.


Dat is ook een idee :)

Ze willen het niet voor me bestellen om de reden te weinig vraag naar. Al geprobeerd, want ik ben benieuwd naar de smaak. Ach ooit zal het wel lukken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:44 



 
Profiel   

In plaats van altijd inspiratie wegtrekken ook maar eens regelmatig posten

[ img ]

Vandaag biefstuk broccoli ui wok met zelfgemaakte oesterwok saus en noodles

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 19:27 



 
Profiel   

[ img ]
Vegan peanut butter tofu curry

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 19:29 



 
Profiel   

Hier lag van de week ook wortelpeterselie bij de Albert Heijn!

Nog een foto van de lunch met vegavlees en gegrilde groenten, camembert en bruschetta
[ img ]
En net orzo met groene asperge en burrata erdoor.. groene asperge is mijn lievelings groente dus een feestje zo <3 [ img ]
Oh en vega kipstukjes van vales meegenomen in de aanbieding maar niet voor herhaling vatbaar, gek smaakje

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 19:42 



 
Profiel   

Wortelpeterselie ligt meestal ook bij de biowinkels zoals de ekoplaza of de odin! Net als andere (vergeten) seizoensgroenten, die haal je daar toch wat makkelijker omdat het standaard in het schap ligt als het seizoen ervoor is dan bij de ah of jumbo waar het maar af en toe ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 20:26 



 
Profiel   

Alles op deze pagina ziet er verrukkelijk uit! _O-

En ik word nieuwsgierig, wat is het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 20:29 



 
Profiel   

Toch maar eens spieken voor de wortelpeterselie.

Die wok ziet er lekker uit!

Nou ik kan zeggen…die pindasaus met rode kool ovenschotel die hier laatst voorbijkwam is een prima combi :D al was ik het alsnog vergeten als laagje te doen dus het lag ernaast :') Hou niet zo van rozijnen dus heb dat vervangen voor een laag appel :) Lekker maaltje zo.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 20:30 



 
Profiel   

Ja nu moet ik die ook proberen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 20:35 



 
Profiel   

Lisette0 schreef
Alles op deze pagina ziet er verrukkelijk uit! _O-

En ik word nieuwsgierig, wat is het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie?


Het zijn beide wortelsoorten en ze lijken op elkaar, maar zijn verder andere groentes en hebben een eigen smaak! Je kan het verschil overigens zien aan het topje waar de blaadjes uitgroeien, bij de pastinaak zit er een kuiltje, bij de wortelpeterselie een heuveltje. De smaak van beide lijkt wel wat op elkaar, maar pastinaak is wat scherp/zoet en peterselie wat kruidiger, al vind ik het lastig om de smaken van beide goed te omschrijven.

Ik zou zeggen, probeer beide een keer! Als soep, in stamppot verwerkt, in een ovenschotel of gebakken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 20:43 



 
Profiel   

Geroosterd? Zag dat de Appie ze ook verkoopt, wil het wel een keer proberen. Kwam er zo een paar jaar terug achter dat ik pastinaak blijkbaar ook heel lekker vind :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 20:45 



 
Profiel   

Pastinaak stamppot heb ik vorige week een keer gehad (en toen had ik hetzelfde als Exitium _O- ), nu de andere nog proberen dus. :P


Bordje nu, super simpel, maar lekker.
[ img ]


Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 18-10-21 20:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 20:46 



 
Profiel   

Geroosterd lijkt me ook zeker lekker! Ze zijn wel erg hard als ze nog wat rauw zijn (net als gewone wortels), dus afgedekt of in folie roosteren lijkt me wel het beste.

Ik maak nu bijna standaard stamppot 50/50 met aardappels en pastinaak of wortelpeterselie, het is zo'n lekker toevoeging.

Oh en als soep, met wat (vegan) room en een appeltje erdoorheen met gebakken salie on top :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 20:48 



 
Profiel   

Exitium schreef
Geroosterd? Zag dat de Appie ze ook verkoopt, wil het wel een keer proberen. Kwam er zo een paar jaar terug achter dat ik pastinaak blijkbaar ook heel lekker vind :+

Ja, geroosterd (gegrild) kan ook heel goed. Zowel pastinaak als wortelpeterselie.
Ik snij schijfjes of dunne frietjes en doe ze in een ovenschaal in de airfryer. Met 2 el olijfolie en wat aardappelkruiden. Eerst 7 min @ 180°C. Omscheppen en dan afhankelijk van hoe het eruit ziet nog 5-7 minuten.
In een gewone oven duurt het langer.

Ik vind wortelpeterselie inderdaad wat kruidiger van smaak dan pastinaak. Ruikt ook al kruidiger bij het schillen.

@Suliko: stamppot met 50/50 aardappelen/zoete aardappel is ook heel lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:01 



 
Profiel   

Wild was afgelopen week in de reclame bij de Appie, dus zit aan de haas in rodewijnsaus met worteltjes en fondantaardappel :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:38 



 
Profiel   

Ik heb net wortel peterselie in mijn ah digitale winkelmandje gegooid :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:45 



 
Profiel   

DieL_Zor schreef
Toch maar eens spieken voor de wortelpeterselie.

Die wok ziet er lekker uit!

Nou ik kan zeggen…die pindasaus met rode kool ovenschotel die hier laatst voorbijkwam is een prima combi :D al was ik het alsnog vergeten als laagje te doen dus het lag ernaast :') Hou niet zo van rozijnen dus heb dat vervangen voor een laag appel :) Lekker maaltje zo.

[ [url=m/J7WDHO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hahaha hij klinkt qua combi heel raar, maar is heerlijk he ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:42 



 
Profiel   

Zeker weten :D Bedankt voor het delen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:57 



 
Profiel   

[ img ]
Baked oats met appel en peer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 06:50 



 
Profiel   

Goedemorgen,

Smoothie van Griekse yoghurt en een halve banaan,ook nog 2 gekookte eitjes maar die zitten nog in de pan.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:35 



 
Profiel   

gaucho schreef
[ [url=m/5Jk9pm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Baked oats met appel en peer.

Receptje is welkom!
Ontbijt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:04 



 
Profiel   

F_Orumster schreef
gaucho schreef
[ [url=m/5Jk9pm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Baked oats met appel en peer.

Receptje is welkom!
Ontbijt?


Yes :D basisrecept: https://getoutofyourfatsuit.nl/recept-a ... t-taartje/
Gaat ook prima in de oven. Vandaag met appel/peer waar ik afgelopen weekend al meerdere porties van gestoofd had. Maar ik gooi er echt allerlei fruit in, blauwe bessen zijn ook heel lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:22 



 
Profiel   

Kippeling van de poelier,
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 375 van de 498 [ 12432 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378 ... 498  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen