Welke Airfryer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eve_16
Berichten: 270
Geregistreerd: 19-11-21

Welke Airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-21 17:11

Ik hoor om mij heen de laatste tijd zó veel goede ervaringen met een airfryer, dat het lijkt alsof niemand meer “normaal” kookt :') Omdat ik nog niet zo heel lang op mijzelf woon heb ik er niet direct eentje gekocht. Nu twijfel ik toch erg.

Ik heb altijd weinig tijd om te koken en hou niet van hele ingewikkelde dingen. Het gaat mij dus meer om de patat en snacks :D en kip etc.

Ik weet alleen totaal niet waar ik op moet letten, welke prettig zijn en in mijn omgeving heeft iedereen een andere en is ook lang niet iedereen tevreden.
Hij hoeft dus niet heel veel speciale functies te hebben, hoeft niet enorm groot te zijn en het zou wel fijn zijn als hij vrij vlot is. En een leuke prijs heeft!

Iemand tips? :D

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Welke Airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:15

Wij hebben al jaren de goedkope airfryer van de action. Kost geen drol en werkt top! Ik gebruik hem dagelijks voor broodjes afbakken, snacks en soms maak ik er ontbijt taartjes in. Gaat mooi snel :)

Skessa_
Berichten: 10608
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:20

Wij hebben er 1 van Inventum. Hartstikke fijn, makkelijk, niet zo duur en als beste getest bij de consumentenbond.

HorsesRhythm
Berichten: 64
Geregistreerd: 03-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:29

Even outside the box
Ik heb een airfryer van de Lidl, maar eigenlijk is het een mini heteluchtoven. Zit een roterende mand voor frietjes in, maar wanneer ik die eruit haal kunnen mijn bakplaatjes er in.
Lekker klein, compact, de friet is altijd rondom knapperig en het vervangt mijn volledige oven (die ik in mijn Mini keuken niet kwijt kon)

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Welke Airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:33

Ik lees even mee

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Welke Airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:40

Ik heb tijden gedaan met een goedkope van de blokker, ging prima. Inmiddels een XXL van philips en zou nu niet meer terug willen, vind het toch echt wel een groot verschil maar hij wordt hier ook echt veel gebruikt, staat standaard op het aanrecht. Om te ontdekken of het wat voor je is is een goedkopere naar mijn idee ook prima.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Welke Airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:05

Wij hebben nu een goedkope van de Blokker en die doet het nu al 2 jaar prima. Je krijgt hem alleen niet echt goed schoon dus voor kerst geven we onszelf een nieuwe. Ik lees dus even mee om te kijken welke hier goed bevallen. Ik dacht aan een Philips XXL.

Ik maak er trouwens van alles is klaar. Afbakbroodjes, patat, aardappelgratin, krieltjes enz. maar ook gewone snacks. Voor het meeste pak ik wel de speciale ovenvariant, die wordt net iets krokanter dan normale snacks.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Welke Airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:09

ik heb eerst een kleinere goedkope gehad en nu al een paar jaar de XL van Philips. Top ding, wordt bijna dagelijks gebruikt en niet voor patat of snacks, maar gewoon voor serieus eten maken.
Als er nog ooit een nieuwe mocht komen, dan wordt het de XXL, dan kan ik er wat gemakkelijker in bakken.

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Welke Airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:21

Ik heb tweedehands een XL van Philips gekocht en daar nog steeds heel blij mee. Hier wordt hij wel hoofdzakelijk gebruikt voor friet en snacks, maar daar zijn we super tevreden over. Scheelt een hoop rotzooi en het mandje en de bak kunnen in de vaatwasser.

Heb er ook wel eens kippenpoten in gehad en dat gaat ook super, lekker knapperig velletje :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Welke Airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:38

Ik heb ook bijna 2 jaar zo’n silvercrest van Aldi gehad, nu maakte die geen contact meer als het mandje dicht ging en daardoor ging hij dus niet meer aan.
Met Black Friday daarom de Philips XXL besteld.

Ik kook wel gewoon als normaal maar bak dan bv het vlees aan en laat het in de airfryer verder garen. Gaat snel, niet voorverwarmen maar de voornaamste reden voor mij was dat het weinig plaats inneemt. Heb geen plek voor een oven en vind dit sowieso veel makkelijker in gebruik en onderhoud.
Heb ook geen friteuse meer nodig wat dan weer veel minder stinkt. Heel blij mee dus

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Welke Airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:03

Wij hadden eerst een ronde maar hebben nu een vierkante vind ik prettiger

Wij hebben de inventum

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Welke Airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:11

Ik heb de Ninja Foodi Grill (https://www.amazon.nl/Ninja-Foodi-AG301 ... B08159XNNY) Niet heel goedkoop, maar werkt fantastisch. Niet alleen worden mijn frietjes en kroketten heerlijk krokant, hij is ook geweldig als grill.
Ik gebruik hem ook als kleine snelle heteluchtoven, voor afbakbroodjes, ovenschotels, geroosterde groente etc etc

Hij is echt zo warm en alles is heel snel gaar en klaar. Denk dat dat door het feit dat hij zo compact is komt. Hij is ook nog makkelijk te reinigen. Ik heb hem nu een klein jaar en zou 'm echt niet meer willen missen.

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:17


Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:18

Wij hadden eerst een dure van Philips maar die ging na een jaar al kapot.. Nu doen we het al 3 jaar met een goedkope van de action en werkt voor ons prima. Maar we gebruiken het wel vooral om broodjes af te bakken en frieten/kroketten/snacks. Dan heb je niks fancy nodig eigenlijk.

Marloes_92
Berichten: 119
Geregistreerd: 14-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:23


Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Welke Airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:52

Philips XXL! Past een springvorm van 20 cm in, dus een beetje taart kan je erin bakken.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:54

Ik heb een heel innige relatie met mijn Philips XL. Als deze overlijdt zal ik na een gepaste periode van rouw een XXL aanschaffen.

Ik doe er álles mee. Gebruik mijn kookstel vaak niet eens. Broodjes, aardappelen, ovenschotels, ontbijt baked oats, pasta's álles kan er in. <3

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:00

MarlindeRooz schreef:
Ik heb een heel innige relatie met mijn Philips XL. Als deze overlijdt zal ik na een gepaste periode van rouw een XXL aanschaffen.

Ik doe er álles mee. Gebruik mijn kookstel vaak niet eens. Broodjes, aardappelen, ovenschotels, ontbijt baked oats, pasta's álles kan er in. <3


Hier net zo, gebruik hem bijna elke dag.
Begonnen met de XL en na een aantal jaar de XXL gekocht.
Deze heb ik 4 jaar gehad, kreeg hem niet helemaal goed schoon meer dus dacht een goed schoonmaakspulletje te halen van HG.
Dit spul was blijkbaar zo agressief, dat de hele antiaanbaklaag weggebrand was :')
Heb hem nog een tijdje gebruikt maar maand geleden toch maar een nieuwe gekocht.
Uiteraard weer de Philips XXL.
Geweldig ding.

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Welke Airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:09

Hier ook fan van de philips xxl

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: Welke Airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:19

Wij hebben eentje van Inventum, en ondanks dat 'ie heel fijn is, vindt ik soms het mandje een beetje klein..
Ik heb er wel zo'n anti-aanbak bakblikje met handvat bij gekocht, dus daar kan ik wel brownies/kleine cakes in bakken maar een 20cm springvorm past nèt niet en da's jammer..

Friesfanaat

Berichten: 1341
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:32

Iemand hier een paar tips voor fijne 'kookboeken' voor de airfryer? Wij hebben er afgelopen weekend 1 aangeschaft (Philips XL) en ben nu op zoek naar tips/tricks en recepten :)

edit: kleine toevoeging.

marleen_88

Berichten: 14045
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Welke Airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:43

Wij hebben de XL van Tefal. Gespaard bij Vomar vorig jaar dacht ik.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:48

Ik heb voor ons deze gekocht met black friday, ben erg benieuwd: https://www.bol.com/nl/nl/p/princess-18 ... oDEALw_wcB

Vond hem wel goed geprijsd, en krijgt goede reviews. Ben benieuwd!


Friesfanaat schreef:
Iemand hier een paar tips voor fijne 'kookboeken' voor de airfryer? Wij hebben er afgelopen weekend 1 aangeschaft (Philips XL) en ben nu op zoek naar tips/tricks en recepten :)

edit: kleine toevoeging.


Hier ben ik ook wel benieuwd naar! :D

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:50

Friesfanaat schreef:
Iemand hier een paar tips voor fijne 'kookboeken' voor de airfryer? Wij hebben er afgelopen weekend 1 aangeschaft (Philips XL) en ben nu op zoek naar tips/tricks en recepten :)

edit: kleine toevoeging.

Er zijn div FB groepen met veel recepten voor de airfryer.

Friesfanaat

Berichten: 1341
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:23

cissy schreef:
Friesfanaat schreef:
Iemand hier een paar tips voor fijne 'kookboeken' voor de airfryer? Wij hebben er afgelopen weekend 1 aangeschaft (Philips XL) en ben nu op zoek naar tips/tricks en recepten :)

edit: kleine toevoeging.

Er zijn div FB groepen met veel recepten voor de airfryer.


Online kan ik inderdaad wel recepten vinden, maar ik heb liever een tastbaar boek en die zijn lastig te vinden :(