Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Welke Airfryer?

 
Profiel   

Ik zit er ook over na de te denken om een nieuwe te kopen. Ik heb nu een kleine Phillips die ik van mijn moeder overgenomen heb. Die begint nu echt oud te worden.
Ik zie steeds de kreet: koude greep of geen koude greep staan. Maar kan nergens vinden wat dat nou is. Is dat het handvat die niet warm word?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 15:44 



 
Profiel   

Eve_16 schreef
Hij hoeft dus niet heel veel speciale functies te hebben, hoeft niet enorm groot te zijn en het zou wel fijn zijn als hij vrij vlot is. En een leuke prijs heeft!

Iemand tips? :D

Ik heb (ook) die van de Action, nu een jaar. Ik gebruik hem eigenlijk overal voor, van quiche tot beenham en van broodjes tot kroket.

O.a. naar aanleiding van adviezen en topics hier op Bokt toch voor een (X)XL gekozen, en ik wil je ook echt nadrukkelijk adviseren dat ook te doen. Dan past er namelijk nog een fatsoenlijke ovenschaal van ca. 20 cm doorsnede in, en kan je er dus ook een fatsoenlijke quiche of ovenschotel in maken.

Tip: alles wat in de oven kan, kan ook in de airfryer. Trek 20°C van de temperatuur af (dus 180°C als het recept 200°C) aangeeft, en gebruik ca. 2/3 van de tijd (dus 20 min als het recept 30 min aangeeft).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:12 



 
Profiel   

Friesfanaat schreef
Iemand hier een paar tips voor fijne 'kookboeken' voor de airfryer? Wij hebben er afgelopen weekend 1 aangeschaft (Philips XL) en ben nu op zoek naar tips/tricks en recepten :)

edit: kleine toevoeging.


Kan je geen tip voor een boek geven maar de philips chef heeft ook een facebook pagina waar je een heleboel recepten en video's kan vinden. Hij organiseert ook vaak live kooksessies die echt wel fijn zijn om te volgen. En je kan hem ook altijd vragen stellen en krijgt dan snel een antwoord terug.

Hier dus ook een fan van de philips airfryer. Heb de XXL en maak er ook vanalles in klaar, gaande van de standaard dingen zoals frietjes en snacks, maar ook vis, kip, muffins, cake en allerlei eenpans wokgerechten, enz...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:34 



 
Profiel   

Super bedankt voor alle tips! Ik ga denk ik toch voor de Philips XL, beter gelijk goed doen :D Die lees ik hier gelijk veel (of de grotere variant haha).
Op naar knapperige bitterballen en hopelijk ook gezonde gerechten :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 00:55 



 
Profiel   

Philips xxl :j
Het grote voordeel tegenover zijn kleine broertje de xl vind ik dat de mand van de xxl op een rails staat waardoor je hem open kan zetten zonder direct de mand eruit te hoeven halen. Hierdoor vind ik vullen van de mand veel makkelijker.
Wij doen er elke dag afbak broodjes in voor ontbijt/lunch en gebruiken hem vaak voor patat, kip, snacks en brood of muffins oid. Gehaktballen heb ik er ook wel eens in geprobeerd maar die krijgen geen lekker knapperig laagje. Dus nu doen we vaak even aanbraden aan de buitenkant en dan verder garen in de airfryer zodat het vet eruit loopt.
Eieren in de schil vind ik ook geen succes, dat wordt net rubber. Het is echt uitproberen en ik vind veel dingen echt lekker uit de airfryer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 01:19 



 
Profiel   

Je heb een airfryer calculator

https://airfryercalculator.nl/broodEN.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 06:55 



 
Profiel   

Hier ook de Philps XL, top ding!
Gaat al een heel aantal jaren mee, snap ook niet waarom niet iedereen een airfryer heeft.
Zou echt niet meer zonder kunnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 07:53 



 
Profiel   

karrij schreef
Hier ook de Philps XL, top ding!
Gaat al een heel aantal jaren mee, snap ook niet waarom niet iedereen een airfryer heeft.
Zou echt niet meer zonder kunnen!

Een vriendin van mij kent verder alleen maar mensen die enkel en alleen maar snacks maken in de airfryer. Dat eet zij nooit, dus zij dacht "ik hoef geen airfryer". Tot ze bij mij kwam en een heerlijke quiche uit de airfryer kreeg. En al een keer heerlijke geroosterde bloemkool gemaakt. En nu wil ze ook een airfryer :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 10:19 



 
Profiel   

Roodvos schreef
karrij schreef
Hier ook de Philps XL, top ding!
Gaat al een heel aantal jaren mee, snap ook niet waarom niet iedereen een airfryer heeft.
Zou echt niet meer zonder kunnen!

Een vriendin van mij kent verder alleen maar mensen die enkel en alleen maar snacks maken in de airfryer. Dat eet zij nooit, dus zij dacht "ik hoef geen airfryer". Tot ze bij mij kwam en een heerlijke quiche uit de airfryer kreeg. En al een keer heerlijke geroosterde bloemkool gemaakt. En nu wil ze ook een airfryer :D .


Haha die is ook om dus,

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:34 



 
Profiel   

Ja quiche maak ik ook in de airfryer, zo makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:51 



 
Profiel   

Ik heb een Tomado xxl, veel fijner mandje dan de Philips airfryer xl die ik hiervoor had, veel makkelijker schoon te maken en een fijner prijsje.
Hier wordt hij gebruikt voor het bakken van aardappelen, ovenschotels, broodjes, vis, kip, kleine pizza's, tosti's en frituurhapjes.
Kaassoufflés vind ik niet zo lekker uit de airfryer, die gaan in de pan met een beetje botet of in de frituurpan.
Frikandellen, kipcorns, kipnuggets en (oven) kroketten zijn zeer goed te doen zonder drupje olie, idem dito voor aardappelproducten.
Voor de vette trek heb ik gewoon een frituurpan. :)
Ik bak er overigens ook cake, (appel)taart en quiches in met de vormen vd link onder in deze post.

_l_amanda_l_ schreef
Wij hebben eentje van Inventum, en ondanks dat 'ie heel fijn is, vindt ik soms het mandje een beetje klein..
Ik heb er wel zo'n anti-aanbak bakblikje met handvat bij gekocht, dus daar kan ik wel brownies/kleine cakes in bakken maar een 20cm springvorm past nèt niet en da's jammer..

Bij Action verkopen ze deze:
https://www.action.com/nl-nl/p/redstone-bakvorm/
Zijn ideaal voor in de airfryer qua formaat en kosten geen drol. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 04:37 



 
Profiel   

Ik heb de goedkope airfryer van de action. Inmiddels heb ik hem zo’n 1,5 jaar en hij doet het geweldig. Gebruik hem dagelijks. Kip, friet, ik gooi er alles in. Top ding en niet duur!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 14:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen