Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 411 van de 498 [ 12432 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414 ... 498  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

 
Profiel   

Haha sorry, ik wilde niks ontketenen. :P
Ik kookte altijd toen ik nog samenwoonde, maar mag inderdaad hopen dat er wel mannen zijn die zich gewoon redden in de keuken. :P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:58 



 
Profiel   

Ik red me prima in de keuken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 11:13 



 
Profiel   

Dat zeg ik toch ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 11:14 



 
Profiel   

Nee, je hoopte het, ik bevestigde het :D Laatste tijd ben ik er door omstandigheden wat makkelijker in, maar koken is echt een hobby hier. Probeer ook graag nieuwe dingen uit enzo. Als ik begin volgend jaar verhuisd ben is één van de eerste dingen die ik weer wil maken een grote pan goulash, dat is echt véél te lang geleden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 11:20 



 
Profiel   

Ik ken rondom mij meer koppels waar het huishouden idd redelijk goed verdeeld is (op allerlei manieren hoor). Zolang het maar werkt en je het allemaal weet te waarderen van elkaar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 11:20 



 
Profiel   

Exitium schreef
Nee, je hoopte het, ik bevestigde het :D Laatste tijd ben ik er door omstandigheden wat makkelijker in, maar koken is echt een hobby hier. Probeer ook graag nieuwe dingen uit enzo. Als ik begin volgend jaar verhuisd ben is één van de eerste dingen die ik weer wil maken een grote pan goulash, dat is echt véél te lang geleden :')

Oh heerlijk. Ik pas nog grote pan goulashsoep gemaakt. Wat ik wel jammer vind: ondanks dat ik goulashkruiden koop in Duitsland krijg ik toch niet echt de typische Duits/Oostenrijkse smaak aan de goulash en de -soep. Het smaakt heerlijk hoor, maar vraag me af wat ik mis aan ingrediënten. Uit mijn hoofd is het rundvlees, spek, uien, knoflook, prei, aardappel, tomaten en -puree, groene en rode paprika, zout, peper, bouillonblokjes.
Iemand een idee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 11:48 



 
Profiel   

Goulash met rundvlees? Wij maken hem met varkensstoofsel

Edit; naast paprika ook nog paprikapoeder en nootmuskaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 11:52 



 
Profiel   

In de alpenlanden krijgt is doorgaans rundvlees. Paprikapoeder doe ik er ook wel in, niet te veel want de kruidenmix bestaat ook al voor een groot deel uit paprikapoeder. Nootmuskaat doe ik er niet in, maar zal ik eens proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 12:14 



 
Profiel   

Spek gaat er hier niet in, en qua vlees hier ook rundvlees. Ik gebruik meestal riblappen. Prei en aardappel gaat er hier ook niet in. Wellicht specerijen inderdaad: paprikapoeder (ik doe meestal een beetje gerookt en een beetje gewoon), laurierblad en een beetje karwijzaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 12:23 



 
Profiel   

Misschien dat het karwijzaad mist in mijn goulash, ga dat eens proberen.
Vond vroeger als kind het kummel in Duitste gerechten zo vies. Maar wie weet.
Gerookt paprikapoeder is denk ik ook wel een goede

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 12:38 



 
Profiel   

Ja, karwijzaad en gerookt paprikapoeder doen de truc! En nog een paar laurierblaadjes en zout en peper. Meer heb je niet nodig voor de typerende goulashsmaak :)

Ik maak goulash volgens dit recept https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... paprikamix. Het beste recept wat ik heb. Het doseren van de specerijen doe je altijd naar je eigen smaak. Rustig aan beginnen, meer toevoegen kan altijd nog. Maar het geeft een idee van de verhouding.

Jullie brengen me op een idee, misschien vandaag nog een pan goulash opzetten voor morgen. Past wel bij een guur sinterklaasfeestje :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 13:20 



 
Profiel   

Hier koken wij afwisselend.
Mijn man heeft het zichzelf aangeleerd want van huis uit deed zijn moeder alles.

Hij vind het ook leuk,vooral om nieuwe dingen te proberen.
Het enige wat ik nog wel eens doe is de aardappels vast schillen of de saus voor de macaroni of spaghetti klaar maken. Zodat hij direct kan gaan koken als hij thuis is. Dit doe ik alleen als ik een avonddienst heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 14:18 



 
Profiel   

Boras schreef
Ja, karwijzaad en gerookt paprikapoeder doen de truc! En nog een paar laurierblaadjes en zout en peper. Meer heb je niet nodig voor de typerende goulashsmaak :)

Ik maak goulash volgens dit recept https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... paprikamix. Het beste recept wat ik heb. Het doseren van de specerijen doe je altijd naar je eigen smaak. Rustig aan beginnen, meer toevoegen kan altijd nog. Maar het geeft een idee van de verhouding.

Jullie brengen me op een idee, misschien vandaag nog een pan goulash opzetten voor morgen. Past wel bij een guur sinterklaasfeestje :Y)


Ik ga het snel eens proberen met karwijzaad, laurier en gerookte paprikapoeder. Benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 15:16 



 
Profiel   

@work,
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 18:30 



 
Profiel   

Hier simpel maar smaakte bijzonder goed na anderhalf uur hardlopen in de regen :D
[ img ]
Geroosterde groente met een Beyond meat burger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 18:51 



 
Profiel   

Exitium schreef
Nee, je hoopte het, ik bevestigde het :D Laatste tijd ben ik er door omstandigheden wat makkelijker in, maar koken is echt een hobby hier. Probeer ook graag nieuwe dingen uit enzo. Als ik begin volgend jaar verhuisd ben is één van de eerste dingen die ik weer wil maken een grote pan goulash, dat is echt véél te lang geleden :')


Ik schuif aan! :+ :=
Lekkerrrr!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:21 



 
Profiel   

[ img ]

Nachos

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:32 



 
Profiel   

O goulash. Ik ken dat zo niet. Eens kijken of ik er iets Vega van kan maken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 20:00 



 
Profiel   

Kipshoarma met geroosterde aardappelblokjes, een salade van ijsbergsla en radijs, en een yoghurt sausje.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 20:03 



 
Profiel   

Mmm zou een paprikaloze goulash nog steeds goed smaken? :') De kruiden bevallen me wel altijd.

Schnitzel vanavond, met patat en sperziebonen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 20:11 



 
Profiel   

Hoezo zonder paprika? :')

Lisette0 schreef
Exitium schreef
Nee, je hoopte het, ik bevestigde het :D Laatste tijd ben ik er door omstandigheden wat makkelijker in, maar koken is echt een hobby hier. Probeer ook graag nieuwe dingen uit enzo. Als ik begin volgend jaar verhuisd ben is één van de eerste dingen die ik weer wil maken een grote pan goulash, dat is echt véél te lang geleden :')


Ik schuif aan! :+ :=
Lekkerrrr!

Je moet nog wel even geduld hebben, krijg als het goed is begin volgend jaar de sleutel. :') Gisteren voor het eerst binnen geweest :D

poes schreef
O goulash. Ik ken dat zo niet. Eens kijken of ik er iets Vega van kan maken :j

Je weet niet wat je mist! :oo



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 20:30 



 
Profiel   

Exitium schreef
Hoezo zonder paprika? :')

:r :x Psychisch allergisch ervoor O:)

Gefeliciteerd met je nieuwe plek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 20:34 



 
Profiel   

Thanks :)

Geef je paprika maar aan mij, ben er gek op. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 20:41 



 
Profiel   

Haha, ik ben heel geduldig. :P

En gefeliciteerd inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 20:43 



 
Profiel   

Reibekuchen und lachs... hmmmmm
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 20:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 411 van de 498 [ 12432 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414 ... 498  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen