Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gezond én makkelijk avondeten voor onderweg?

 
Profiel   

Hee bokkers!

Voor mijn werk zit ik veel in het buitenland. Hier zit ik altijd in hotels, waar ik altijd wel een waterkoker ter beschikking heb (maar geen magnetron of iets dergelijks). Voor avondeten moet ik dan toch vaak óf uiteten óf iets bestellen... maar dat tikt ook aan elke keer. Ik ben op zoek naar manieren om de kosten te drukken en toch gezond (en lekker) te eten s’avonds. Voor lunch neem ik nog wel broodjes mee, maar savonds wil ik toch een echte maaltijd en dan het liefst gezond. Ik ben vegetariër maar eet verder alles. Mijn trips zijn kort, maximaal 3 dagen lang maar vaak ook maar een nachtje.

Wat zijn jullie tips? Kan ik bijvoorbeeld iets thuis bereiden waarbij ik alleen kokend water moet toevoegen? Cup noodles heb ik nu wel genoeg gezien en zijn natuurlijk niet echt gezond... let me know! Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:53 



 
Profiel   

Wellicht zijn wraps met beleg een lekker idee? Die kan je thuis al maken :j Of een koude pastasalade.

Mocht je het overdag slecht koel kunnen houden zou je kunnen overwegen om een klein koeltasje aan te schaffen. Vind ik zelf top werken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:55 



 
Profiel   

salade
eieren koken in de waterkoker
rookworst ingeseald kun je opwarmen in de waterkoker.

Je zou natuurlijk een kleine airfryer kunnen kopen en die mee kunnen nemen. Dan kun je echt heel veel zelf maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:56 



 
Profiel   

Ik heb wel eens een klein inductie kookplaatje en pannetje meegenomen naar hotels :))
Een kleine soepmaker zou misschien ook nog een goed idee zijn.

Edit: dit soort plaatje; KLIK
Klein en plat, past in elke koffer :D


Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 06-12-21 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:58 



 
Profiel   

Ik zou met je werkgever gaan praten over een vergoeding voor avondeten. Dat lijkt me veel beter. Ik ben in ieder geval nog nooit een werkgever tegengekomen die bij overnachten/werken in het buitenland het eten niet vergoedt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:59 



 
Profiel   

Eet smakelijk:
https://huurtent.nl/blog/7-tips-voor-ko ... er-122.asp

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:59 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Ik zou met je werkgever gaan praten over een vergoeding voor avondeten. Dat lijkt me veel beter. Ik ben in ieder geval nog nooit een werkgever tegengekomen die bij overnachten/werken in het buitenland het eten niet vergoedt.

Dit inderdaad, het lijkt me niet meer dan logisch dat als jij voor je werk moet reizen, al je onkosten worden vergoed. Dus ook je avondeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 11:02 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Ik zou met je werkgever gaan praten over een vergoeding voor avondeten. Dat lijkt me veel beter. Ik ben in ieder geval nog nooit een werkgever tegengekomen die bij overnachten/werken in het buitenland het eten niet vergoedt.


Dit.

Ik ben trouwens zelf wel fan van soep uit de soepmaker en dan in een thermosmok, maar dat is leuk voor even onderweg en moet niet continue een vervanger worden van avondeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 11:06 



 
Profiel   

investeren in een goede thermoskan en zelfgemaakte maaltijdsoep meenemen.

Aan je instant noodles kun je ook verse groentes toevoegen, zeker als ze niet al te groot gesneden zijn worden lekker beetgaar. Dan is je noodle maaltijd ineens een stuk gezonder.

Anders googlen op koken met waterkoker, veel goede tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 13:23 



 
Profiel   

Ik heb onlangs naar een demo geweest voor stoomovens. In die ovens kan je ook sous-vide koken.
Wat echter wel een leuke bijkomst was, was dat hij toonde dat je leftovers ook kan bewaren in van die vacuumgetrokken zakjes, met de zakjes die ook in de stoomoven mogen, kan je het ook opwarmen in heet water.
Dus eigenlijk maak je gewoon je maaltijd, drapeer een portie in een zakje, maak dit wat plat zodat je geen "bol" eten hebt en je trekt het vacuum met zo een speciaal apparaatje.
Daardoor bewaart het langer (4-5 dagen) en je kan het met zakje en al in de waterkoker opwarmen. zakje eruit, openknippen en je kan het in principe nog zo uit het zakje eten.
Alles van eenpans gerechten zou hierin perfect moeten lukken, en het gewone aardappel, groenten vlees ook wel (al zou ik het vlees dan in kleinere stukjes doen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 14:59 



 
Profiel   

Wraps en salades met couscous / gekookt ei?

Of bij een hotel vragen of je de magnetron mag gebruiken en dan een opwarmmaaltijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:01 



 
Profiel   

Wraps, couscous, pastasalade, luxe broodjes of noodles met extra toppings?
Er zijn heel veel dingen koud te eten of in kokend water op te warmen zoals saté of knakworstjes.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen