Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 461 van de 498 [ 12432 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464 ... 498  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

 
Profiel   

_Jody_ schreef
Freekieee schreef
Hier manlief gekookt.
Bladerdeeg met daarin spinazie en feta. En dan daarna wat honing er overheen. Erggg lekkker

[ [url=m/v4wVp1.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hmmm dit klinkt erg lekker, heb je een receptje? :9 :9 :9



In een schaaltje bladerdeeg.

Spinazie even bakken met een uitje en peper en zout. Als dat allemaal geschonken is uitlekken. Dan de feta mengen met de spinazie.
Mengsel op het bladerdeeg en dan daarboven weer bladerdeeg, en dan in de oven :)

En honing erover heen doen als je gaat eten
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:33 



 
Profiel   

Granoek schreef
Oké voor nu heb ik besloten rendang als eerste te proberen want dat kon ik uitspreken en stoofschotels lukken me over het algemeen wel goed.

Gaucho, ik heb graag gele curry, kokos dingen vind ik lekker, ben wel vleeseter, paprika is niet zo mijn ding, alles met tomatensaus kan ik wel smaken, liever vlees dan vis maar ik lust wel vis.
Zag ook dingen met boontjes, daar kun je me ‘s nachts voor wakker maken

Er zijn weinig dingen die ik niet lust op champignons en rauwe tomaat na :+

Butter chicken is ook altijd een succes. En qua curry’s voer ik vaak wat ingrediënten in die ik wil gebruiken op Google + ‘recept’ en daar rolt meestal wel wat lekkers uit :)

Ontbijt en lunch
Peer en cruesli met yoghurt
[ img ]

Broodje truffelhumus (gek op truffel, maar ik hou het voortaan toch voor het avondeten) en aioli :Y)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:04 



 
Profiel   

Granoek schreef
Oké voor nu heb ik besloten rendang als eerste te proberen want dat kon ik uitspreken en stoofschotels lukken me over het algemeen wel goed.

Gaucho, ik heb graag gele curry, kokos dingen vind ik lekker, ben wel vleeseter, paprika is niet zo mijn ding, alles met tomatensaus kan ik wel smaken, liever vlees dan vis maar ik lust wel vis.
Zag ook dingen met boontjes, daar kun je me ‘s nachts voor wakker maken

Er zijn weinig dingen die ik niet lust op champignons en rauwe tomaat na :+

Rendang is sowieso een goeie optie, heerlijk maar alleen tijdrovend. Heb 'm ook nog nooit zelf gemaakt, wil ik na de verhuizing een keer voor gaan kijken :D

De twee die ik gisteravond noemde zijn curry's op basis van een currypasta (gisteren al even snel gekeken, bij de Appie staan ze in ieder geval op de site :P) en kokosmelk

Panang moo is een rode curry met varkensvlees. Ik gebruik er varkenshaas voor en serveer met boontjes en rijst, en vaak nog wat ringetjes peper er overheen. Je kan panang ook met ander vlees maken, rundvlees is erg populair geloof ik

Massaman is een milde curry met invloeden uit onder meer India en Perzië, onder meer kaneel, kruidnagel en kardemom die je in andere Thaise curry's niet terug gaat vinden. Heeft een erg rijke, kruidige smaak. Er zit onder meer aardappel en ui door, en bij mij ook meestal wel paprika. (sorry :+) Qua vlees is het vaak kip, rundvlees of lam. Ik doe het eigenlijk standaard met kip (braadsticks of eventueel drumsticks) en laat het dan anderhalf, twee uur op lage temperatuur pruttelen in de oven. Moet zeggen dat dit toch wel mijn favo curry is ondanks dat ik best van pittig eten hou :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:38 



 
Profiel   

@Granoek: hier vind je een hele lijst aan Indische recepten:
https://www.24kitchen.nl/populair/indische-recepten
Met kip, vis, rund, varken enz. Meer en minder pittig, gestoofd, gegrild of soep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:40 



 
Profiel   

@Granoek: je kunt eens beginnen met de Knorr wereldgerechten. Daar zitten kruidenmengsels in en dan moet je nog vlees, groenten, rijst etc. toevoegen. Dat is simpel.

Afhankelijk van de keuken die je wilt zou je voor Indiaas de kruidenmengsels van Patak's kunnen proberen en voor de Indische keuken de Conimex boemboes. Een relatief makkelijk te maken Indisch gerecht is sajoer boontjes (met sperciebonen) en rendang, rundvlees. Rendang moet wel lang sudderen dus je moet het koken wel plannen. Bij Indiaas eten is een naan (brood) in plaats van rijst ook altijd lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:53 



 
Profiel   

vega bourguignon

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:10 



 
Profiel   

Lunch, wrap met vega kip
[ img ]

Gisteravond, stroganof
[ img ]

Vanavond, Libanese bloemkool
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:41 



 
Profiel   

HF pide
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:49 



 
Profiel   

Ik zie weer een hoop lekkere dingen!

Ik at de dahl van vorige week. Als mijn vriend avonddienst heeft dan eet ik alleen dus in de andere week vries ik porties in voor mezelf om te eten.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:50 



 
Profiel   

Hokkien mie :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:12 



 
Profiel   

[ img ]

Vandaag boboti gemaakt bij mijn ouders :)
Mama is geopereerd gister en papa is niet zo’n held in de keuken, dus rijd ik deze week uit werk daarheen om te koken

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:16 



 
Profiel   

Ik heb bij mijn broertje gegeten, die had curry gemaakt.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:34 



 
Profiel   

DideH schreef
[ [url=m/G5p9iB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag boboti gemaakt bij mijn ouders :)
Mama is geopereerd gister en papa is niet zo’n held in de keuken, dus rijd ik deze week uit werk daarheen om te koken

Wat lief <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:37 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]

HF lasagne met courgette en spinazie.
De courgette moest je eerst in de oven doen met olijfolie, peper en zout en dat was zo lekker. Maar dat viel weg in de lasagne. Dus volgende keer serveer ik die los. Wel echt lekker verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:39 



 
Profiel   

DideH schreef
[ [url=m/G5p9iB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag boboti gemaakt bij mijn ouders :)
Mama is geopereerd gister en papa is niet zo’n held in de keuken, dus rijd ik deze week uit werk daarheen om te koken

Is de operatie goed gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:46 



 
Profiel   

Die massaman curry ga ik ook aan de lijst toevoegen, kende ik ook niet :9

Wraps met vegashnitzel
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:48 



 
Profiel   

Exitium schreef
DideH schreef
[ [url=m/G5p9iB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag boboti gemaakt bij mijn ouders :)
Mama is geopereerd gister en papa is niet zo’n held in de keuken, dus rijd ik deze week uit werk daarheen om te koken

Is de operatie goed gegaan?


Operatie is inderdaad geslaagd gelukkig! Ze heeft alleen nu wel veel pijn, dus eigenlijk met alles hulp nodig omdat ze maar 1 arm een beetje kan gebruiken. Ga morgen daar ook werken overdag omdat papa dan weg moet. Dus het is een beetje behelpen nu, maar stap 1 is in ieder geval gezet. Zo moeten we het maar zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:58 



 
Profiel   

Hopelijk zakt de pijn snel weg. Op naar meer goede stappen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:02 



 
Profiel   

Orzo ovenschotel met courgette, oesterzwam, bundelzwam, cherrytomaatjes, pijnboompitten, verse oregano en tijm en parmezaanse kaas. Zo simpel en lekker!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:17 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Recept koolrabi cq knolrabi. Het was erg lekker en aparte nieuwe smaak
Voor de oven
[ [url=m/Ow1m27.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na de oven
[ [url=m/AgPT4s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P69vdy.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ziet er goed uit Pien! :D

Suliko, dat ziet er ook goed uit! :D

DideH, fijn dat de operatie goed gegaan is. Hopelijk heeft ze snel minder pijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:34 



 
Profiel   

Suliko schreef
Orzo ovenschotel met courgette, oesterzwam, bundelzwam, cherrytomaatjes, pijnboompitten, verse oregano en tijm en parmezaanse kaas. Zo simpel en lekker!
[ [url=m/Sktmo7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Receptje? Dit klinkt lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:55 



 
Profiel   

xTammyy schreef
Suliko schreef
Orzo ovenschotel met courgette, oesterzwam, bundelzwam, cherrytomaatjes, pijnboompitten, verse oregano en tijm en parmezaanse kaas. Zo simpel en lekker!
[ [url=m/Sktmo7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Receptje? Dit klinkt lekker!


Het recept is geïnspireerd door een orzo schotel die ik eerder had gemaakt van Ottolenghi uit het boek Plenty More https://flambe.nl/recept/ovenschotel-van-orzo-met-mozzarella-en-oregano/

Wat ik hier ongeveer gedaan heb (was genoeg voor 1-1,5 persoon)
175 gr orzo
240 ml groenteboullion
Paar takjes oregano en tijm
250 paddestoelen (ik had oesterzwam en bundelzwam)
0,5-1 courgette
40 gr geraspte parmezaanse kaas
Flinke hand cherrytomaatjes
Handje pijnboompitten
Zout en peper

Oven voorverwarmen op 180 graden. Paddenstoelen en courgette in stukjes/plakjes snijden en bakken op middelhoog vuur.
In een ovenschaal doe je de orzo en verse kruiden, hier giet je de groenteboullion overheen. Roer hier de parmezaanse kaas en gebakken paddenstoelen en courgette doorheen. Voeg naar smaak wat zout en peper toe. Halveer de cherrytomaatjes en leg er bovenop met de pijnboompitjes en strooi evt nog wat gedroogde tijm erover. 25 minuutjes in de oven (langer als je meer maakt, even tussendoor proeven of de orzo gaar is)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:45 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:23 



 
Profiel   

Ontbijtje

[ img ]



En onder de worst en uitjes zit boerenkool
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:51 



 
Profiel   

Bagelburger met omelet, spek en ernaast waffle fries. Meer tips voor lekker eten in Antwerpen zijn welkom :)


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 461 van de 498 [ 12432 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464 ... 498  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen