Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Vegetarische recepten gezocht

 
Profiel   

Ik vind heel vaak lekkere vega gerechten tussen de vega-opties op lekkerensimpel.com!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 18:23 



 
Profiel   

Kaasfondue is ook heerlijk en vullend.
Met soepen kan je natuurlijk heel makkelijk iets vegatarisch maken, ik vind witlofsoep heerlijk.
Aardappeltortilla met aoli.
Aubergine caponata.

Mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos.
Vond het zelf altijd wel leuk om een bepaalde keuken te kiezen en daar gerechten van te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 18:43 



 
Profiel   

Er kan zoveel vega, de mogelijkheden zijn eindeloos. Maar ik ben na jaren vega nu al een aantal jaar vegan dus vlees zit ook echt niet meer in mijn systeem.
Als je echt origineel wil zijn zou ik een aantal dingen vermijden:
champigons (sorry), ei (in de vorm van omelet oid) en kaas (vooral in de vorm van brie of geitenkaas). En hummus is ook twijfel.
HEt is prima, e het is allang tof dat je zoveel moeite wil doen voor hen! Maar dat is wel wat de gemiddelde vega vaak als alternatief krijgt.

Kijk naar tapas restaurant, van die (te) hippe tentjes, zoek in oosterse keuken, er is véél en het hoeft helemaal niet moeilijk. :)

Superveel succes gewenst, tof!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:37 



 
Profiel   

Kijk even op de website van Jaimie Oliver, hij heeft ge-wel-dig-e vegetarische recepten.

Ottolenghi overigens ook.

Anders kan ik ook zeker de app van de AH aanraden, die heeft ook toffe vegetarische recepten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:41 



 
Profiel   

Soepen, curry's, kleine stoofpotjes, pannekoekjes, salades (groen, of met bulgur bv) zijn ook supermakkelijk vega. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:45 



 
Profiel   

De Italiaanse ‘gewone’ keuken barst ook van de Vega gerechten. En idd: blijf liever weg van geitenkaas, overmatig veel ei of kaas, of hummus.

Bah geitenkaas. Of pasta met groenten haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:46 



 
Profiel   

Deze!
https://www.culy.nl/recepten/indiase-po ... karwijzaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:47 



 
Profiel   

TurdusMerula schreef
Er kan zoveel vega, de mogelijkheden zijn eindeloos. Maar ik ben na jaren vega nu al een aantal jaar vegan dus vlees zit ook echt niet meer in mijn systeem.
Als je echt origineel wil zijn zou ik een aantal dingen vermijden:
champigons (sorry), ei (in de vorm van omelet oid) en kaas (vooral in de vorm van brie of geitenkaas). En hummus is ook twijfel.
HEt is prima, e het is allang tof dat je zoveel moeite wil doen voor hen! Maar dat is wel wat de gemiddelde vega vaak als alternatief krijgt.

Kijk naar tapas restaurant, van die (te) hippe tentjes, zoek in oosterse keuken, er is véél en het hoeft helemaal niet moeilijk. :)

Superveel succes gewenst, tof!



Dit was idd ook de bedoeling om geen saaie standaard dingen te maken waar vleesetende mensen meteen aan denken als ze aan vegetarisch denken. En ja ik ben ook schuldig hieraan.
Dus iedereen super bedankt voor de suggesties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:34 



 
Profiel   

Bosh heeft trouwens een hele coole bloemkoolcurry. Echt een lekker en compleet gerecht. Wel even uitkijken met de kruiden/look als je dat niet gewend bent.
https://www.bosh.tv/recipes/curry-cocon ... anna-jones

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 23:31 



 
Profiel   

Ik heb een onwijs makkelijk recept, wraps met avocado en tomaat en een rood uitje bijvoorbeeld.
Zelf maak ik guacamole en wat ijsbergsla met wraps, heerlijk! En snel bereid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 23:58 



 

Als je van Oosters houdt, ik heb laatst dit recept gemaakt met bloemkool ipv kip. Was erg geslaagd: https://www.spoonforkbacon.com/sesame-chicken-recipe/

Je kunt ook kijken bij The Indigo Kitchen, dat zijn hoofdzakelijk vegan recepten, maar je kunt veel ook vega maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 00:07 



 
Profiel   

Een plaattaart met groente. Bladerdeeg op rol insmeren met pesto, groente naar keuze erop (vb coutgette, rode ui, paprika en wortel) en dan feta er overheen en in de oven.

Of wraps insmeren met truffel mayonaise, sla, geitenkaas met honing en walnoten.

Wraps met pesto mayonaise, tomaat, mozzerella en sla.

Pompoensoep, of een andere soep.


Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 00:14 



 
Profiel   

Wat is het uiteindelijk geworden? Ik ben wel benieuwd wat voor lekkers je gemaakt hebt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 16:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen