Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 12 [ 288 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bijzondere restaurants.

 

In arnhem t Amusement is een aanrader. Vrouwelijke chefkok, Nederlandse keuken met de seizoenen mee kokend en alles gebruikend en ze hebben een heel goed bierarragement.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-22 07:14 



 
Profiel   

Wij gaan zondag naar Almere naar een theater voorstelling in de kkunstlinie, is er iemand die daar in de buurt nog wat leuks weet? De voorstelling begint om 16u dus we gaan daarna eten, hoeven dus niet op tijd klaar te zijn oid

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-22 09:41 



 
Profiel   

Woon zelf in Almere maar in stad weet ik niet echt iets h33l bijzonders ga zelf naar Bergerrie als ik daar ben. Bakboord zit in Almere Haven is eigenlijk enige wat chique plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-22 11:38 



 
Profiel   

JustMe8484 schreef
Wij gaan zondag naar Almere naar een theater voorstelling in de kkunstlinie, is er iemand die daar in de buurt nog wat leuks weet? De voorstelling begint om 16u dus we gaan daarna eten, hoeven dus niet op tijd klaar te zijn oid



Brasserie Bakboord is een echte aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-22 16:41 



 
Profiel   

JustMe8484 schreef
Wij gaan zondag naar Almere naar een theater voorstelling in de kkunstlinie, is er iemand die daar in de buurt nog wat leuks weet? De voorstelling begint om 16u dus we gaan daarna eten, hoeven dus niet op tijd klaar te zijn oid


Ik vind het mexicaans restaurant Rostita bij de grote markt erg lekker en gezellig.
Of Sushi bij Ida

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-22 09:57 



 
Profiel   

idinn schreef
In arnhem t Amusement is een aanrader. Vrouwelijke chefkok, Nederlandse keuken met de seizoenen mee kokend en alles gebruikend en ze hebben een heel goed bierarragement.

[ [url=m/ngAsU5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Inmiddels is dit restaurant overgenomen, dus even afwachten of het concept hetzelfde blijft.
Maar was altijd wel fijn om naar toe te gaan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-22 10:06 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
JustMe8484 schreef
Wij gaan zondag naar Almere naar een theater voorstelling in de kkunstlinie, is er iemand die daar in de buurt nog wat leuks weet? De voorstelling begint om 16u dus we gaan daarna eten, hoeven dus niet op tijd klaar te zijn oid


Ik vind het mexicaans restaurant Rostita bij de grote markt erg lekker en gezellig.
Of Sushi bij Ida

Een mexicaan en onbeperkt sushi is wel een heel wat ander caliber restaurant dan wat hier gevraagd word :o

Ben benieuwd of er weer wat nieuwe pareltjes bij komen. Ik las laatst dat er in Utrecht nu 2 'nieuwe' bijna ster restaurants bij zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-22 10:21 



 
Profiel   

We wilden gisteren naar de Bergerie maar waren vergeten te reserveren. Uiteindelijk bij strand22 terecht gekomen omdat daar plek was (hele stad door gelopen en uiteindelijk naast de kunstlinie uitgekomen waar we begonnen) maar die hoort hier ook niet echt thuis

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-22 12:49 



 

Muurp schreef
[***] schreef
In arnhem t Amusement is een aanrader. Vrouwelijke chefkok, Nederlandse keuken met de seizoenen mee kokend en alles gebruikend en ze hebben een heel goed bierarragement.

[ [url=m/ngAsU5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Inmiddels is dit restaurant overgenomen, dus even afwachten of het concept hetzelfde blijft.
Maar was altijd wel fijn om naar toe te gaan :j

Het restaurant ook? Ik had wel iets van de kookwinkel ofzo gezien. Het was eind maart nog wel goed. Als het nu heel anders wordt haak ik voor een 2e keer af _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-22 19:23 



 
Profiel   

idinn schreef
Muurp schreef

Inmiddels is dit restaurant overgenomen, dus even afwachten of het concept hetzelfde blijft.
Maar was altijd wel fijn om naar toe te gaan :j

Het restaurant ook? Ik had wel iets van de kookwinkel ofzo gezien. Het was eind maart nog wel goed. Als het nu heel anders wordt haak ik voor een 2e keer af _O-


Oeps, je hebt gelijk := Alleen de eetwinkel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-22 19:25 



 
Profiel   

Wij zijn vorige week bij Huisje James in Ugchelen geweest. Echt een aanrader! Tot voor kort lustten zowel mijn man als ik niet veel, maar we worden langzaamaan volwassen :D en zijn ons smaakpalet aan het uitbreiden. We vonden het dus best spannend om naar een restaurant zonder kaart te gaan, maar het was echt een succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-22 19:31 



 
Profiel   

Wij zijn vorige week ook bij huisje James geweest, waren een midweek bij de Cantharel met de paarden. Daar heerlijk gegeten, 7 gangen verrassingsdiner met wijnarrangement. Bediening erg vriendelijk, eten goed echt een aanrader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-22 06:51 



 
Profiel   

Ik ben wel heel benieuwd wat jullie gegeten hebben bij huisje James. Kan je ook voorkeur aangeven? Ik houd bijv helemaal niet van vis

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-22 15:02 



 
Profiel   

OK, qua eten past het niet in dit topic, qua entertainment wel!


https://www.npo3.nl/3opreis/karens-dine ... -amsterdam

Opent in augustus in Amsterdam. Ik zit er over na te denken om te solliciteren. :D :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 23:41 



 
Profiel   

Hilarisch _/-\o_

Ik heb vrijdagavond bij inter scaldes gegeten. Was het wel waard, mooie wijnen, mooie gerechten. Librije vond ik wel beter persoonlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 06:20 



 

Niet mijn humor die Karen's.

Iemand nog een leuke tip voor in Middelburg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 11:08 



 
Profiel   

Ik zag dat De Librije gaat stoppen met hun workshops, jammer! Volgende week doen we een 'mondvermaakjes' en ik ga eens kijken of ik nog een Ontbijt kan plannen dit jaar.

Die Karen humor is ook de mijne niet, ik vind de Karen/Gerda trend al niets (komt op mij over aks gewoon mensen online afzeiken om jezelf beter te voelen) en zo'n restaurant al helemaal niet.

Wij zijn in september hier geweest:
https://www.asadoretxebarri.com/en/home
mijn email verslag van vorig jaar:

"Afgelopen voorjaar las ik een en ander over een klein restaurant in Spaans Baskenland, dat tot de beste restaurants ter wereld behoort. De kok heeft zichzelf leren koken nadat hij het lokale grillrestaurant had overgenomen, en inmiddels hebben ze een Michelin ster. Hij werkt met vrijwel uitsluitend lokale producten, gebaseerd op de traditionele gerechten uit zijn jeugd. Op zich is dat al bijzonder, maar het meest interessante is wel dat Victor alles op houtvuur klaarmaakt, en allerlei constructies heeft ontworpen om voldoende afstand tot het vuur te houden. De foto’s zagen er spectaculair uit en daar wilden we meer van weten. Gelukkig, op 1 juli 15:00 ging het reserveringsblok voor september / november open en met als ervaren concertkaartkoper (twee telefoons en laptop in de aanslag) lukte het om te reserveren.

Dus op 14 september, 13:30 werden we verwacht in Axpe, een klein dorpje, een uurtje buiten Bilbao in de heuvels. Qua omgeving is het ongeëvenaard, een klein pleintje tussen flinke heuvels, en vooral veel stilte. Af en toe een rinkelende koeienbel, of een snorrende drone (wsl een promo voor ons hotel dat nog maar net open is), maar verrassend verlaten, en veel heuvelachtiger dan we hadden verwacht. We hadden idd gekozen voor een hotel op kruipafstand, aangezien we wel een glaasje wijn erbij wilden proeven. Het ligt niet voor niets vlakbij Rioja! Wel jammer dat de weg terug niet had misstaan in de koninginnerit van de Vuelta.
Maar goed, het eten. Er kon zowel a la carte als een proeverijmenu gekozen worden, en uiteraard gingen we voor het laatste. Vijftien gangen, en zoals al aangekondigd op de site, geen gedoe met vegetarisch/veganistisch, en het was ook handig als je van seafood houdt. De eerste gangen begonnen rustig, een mooie milde chorizo, en zilte ansjovis op toast, daarbij een mooie champagne (en we hebben zoveel wijnen geproefd dat die niet allemaal zijn blijven hangen). Erg lekker, ook de ansjovis was veel zachter van smaak dan je meestal krijgt. Daarna een tomaat uit eigen kweek met zachte vinaigrette. Overigens was de begeleidende info meestal beperkt tot iets als “dit is een tomaat, van onze eigen boerderij. Eet smakelijk”, en dat gold ook voor zowel de ingrediënten als de opmaak. Erg puur, geen bedjes van linksdraaiende rucola of structuren van zacht geparfumeerde olijfolie, en daarmee kon je ook de kwaliteit van het gerecht extra duidelijk proeven. De zelfgemaakte buffelmozzarella was super, heel erg zacht en met voldoende accent door de corn cream.
Absolute hoogtepunt was de kaviaar met gerookt vet van het Iberico varken, de rooksmaak bij het zout van de kaviaar was fantastisch. De gerookte geitenboter met zee-algen deed er nauwelijks voor onder.
Daarna kwam een serie die voor ons wat minder geslaagd was. Coquille met mierikswortel was oke, de garnalen (uit Barcelona) waren erg heftig (heul veul zeesmaak), en we blijven allebei geen liefhebber van inktvis. Het was top klaar gemaakt maar niet echt ons ding.
Inmiddels waren we twee uur verder (tempo lag hoog!), en was een korte pauze wel op zijn plaats voor de hoofdgerechten. Dat begon met een mooi klein stukje kabeljauw, weer heel zacht van smaak met een gegrillde paprika. Mooie stap terug na de heftige smaken van de blok ervoor. De gegrillde porcini met aubergine had een prachtige rooksmaak, maar de klappers kwamen daarna. Eerst de gegrillde red snapper (witvis, geen idee hoe die in het Nederlands heet) met een botersaus. Zacht, subtiel, en gewoon waanzinnig lekker, net als de tomahawk (!) steak erna. Bijna jammer dat we inmiddels zoveel hadden gegeten, dat het eigenlijk te veel was. Gelukkig hadden we toch nog wat ruimte voor het toetje want met name het gerookte ijs was fantastisch.

Samengevat, het eten was heerlijk, ingrediënten en bereiding zijn absoluut van topniveau, maar in vergelijking met toprestaurants in Nederlands is dit minder innoverend, en dat is prima. Wat wel jammer was is dat de balans in hoeveelheden en opbouw van het menu wat ons betreft beter had gekund. Een ervaring was het zeker, een aanrader is het ook, maar ik zou een volgende keer voor a la carte gaan. "

/add
zie nu pas dat we topics over bijzondere restaurants hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 11:18 



 
Profiel   

fohadie schreef
OK, qua eten past het niet in dit topic, qua entertainment wel!


https://www.npo3.nl/3opreis/karens-dine ... -amsterdam

Opent in augustus in Amsterdam. Ik zit er over na te denken om te solliciteren. :D :+


Voor echte Amsterdamse botheid kun je ook naar de Klos, veel authentieker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 11:56 



 

Dat restaurant is ook eens voorbij gekomen in een Netflix serie als het goed is :j Degene die daar in de leer heeft gezeten heeft ergens anders een restaurant waar ze ook alles boven vuur koken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 12:54 



 
Profiel   

idinn schreef
Dat restaurant is ook eens voorbij gekomen in een Netflix serie als het goed is :j Degene die daar in de leer heeft gezeten heeft ergens anders een restaurant waar ze ook alles boven vuur koken.

Dat zou wel eens degene kunnen zijn van wie ik het kookboek heb, waardoor ik op het idee gekomen ben

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 18:09 



 
Profiel   

secricible schreef
Hilarisch _/-\o_

Ik heb vrijdagavond bij inter scaldes gegeten. Was het wel waard, mooie wijnen, mooie gerechten. Librije vond ik wel beter persoonlijk.


Wij vonden de Librije ook beter dan Inter Scaldes, bij de Librije werden we meer uitgedaagd qua smaken / eten en de beleving (bij allebei ook overnacht en ontbeten) was ook echt veel beter bij de Librije. Ontbijt bij Inter Scaldes was eerlijk gezegd een aanfluiting.

Wij zijn 2 weken terug bij de Kromme Dissel geweest voor mijn verjaardag, dat was ook heel goed qua eten, drinken en bediening ( overnachting bij Fletcher maar dat voegt niet echt wat toe :P ).

Binnenkort gaan we naar De Lindenhof in Giethoorn, 24-uurs arrangement incl. rondje met de sloep :Y) . Dit hebben we in maart ook gedaan en dat is zo goed bevallen qua eten/beleving, dat we nu nog een keer gaan :o .

Normaal doen we alleen bij bijzondere gelegenheden zo "buitensporig", maar we hebben voorlopig geen mogelijkheid voor vakantie / vrij en gaan een erg drukke tijd tegemoet, dus we doen een keertje gek en nemen een mini vakantie van 2 dagen en laten ons nog even in de watten leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 18:59 



 
Profiel   

Ziolette schreef
secricible schreef
Hilarisch _/-\o_

Ik heb vrijdagavond bij inter scaldes gegeten. Was het wel waard, mooie wijnen, mooie gerechten. Librije vond ik wel beter persoonlijk.


Wij vonden de Librije ook beter dan Inter Scaldes, bij de Librije werden we meer uitgedaagd qua smaken / eten en de beleving (bij allebei ook overnacht en ontbeten) was ook echt veel beter bij de Librije. Ontbijt bij Inter Scaldes was eerlijk gezegd een aanfluiting.

Wij zijn 2 weken terug bij de Kromme Dissel geweest voor mijn verjaardag, dat was ook heel goed qua eten, drinken en bediening ( overnachting bij Fletcher maar dat voegt niet echt wat toe :P ).

Binnenkort gaan we naar De Lindenhof in Giethoorn, 24-uurs arrangement incl. rondje met de sloep :Y) . Dit hebben we in maart ook gedaan en dat is zo goed bevallen qua eten/beleving, dat we nu nog een keer gaan :o .

Normaal doen we alleen bij bijzondere gelegenheden zo "buitensporig", maar we hebben voorlopig geen mogelijkheid voor vakantie / vrij en gaan een erg drukke tijd tegemoet, dus we doen een keertje gek en nemen een mini vakantie van 2 dagen en laten ons nog even in de watten leggen.


Bij librije hebben mijn man en ik ook overnacht. Ik vond het ontbijt daar ook wat too much. Was me beetje teveel allemaal.
Bij Inter Scaldes met een vriendin gegaan, ik had een cadeaubon die de prijs flink drukte. Niet overnacht, hotelletje in de buurt gedaan war ik best prima vond.
Maar zou de volle pond voor inter scaldes too much hebben gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 19:13 



 
Profiel   

Even het topic wakker schoppen :)

Weet iemand een leuk restaurant in Brugge? Liefst in het centrum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-22 20:16 



 
Profiel   

Ik ga hier ook ff schoppen. Ben de pagina's nog aan het uitpluizen.

Ik zoek voor dinsdag ergens iets niet te ver van de route Best-Tiel. Ik ben kindloos en heb mezelf een traktatie beloofd.
Alternatief is naar Old Skool in Druten denk ik (Bib Gourmand) maar misschien weet bokt wel iets :D geen budget dus alles prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 12:24 



 
Profiel   

Vlakbij Best, La Fleurie in Oirschot
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 17:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 12 [ 288 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen