Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

Is airfryer friet echt lekker??

 
Profiel   

purny schreef
Ik heb trouwens een inventum


Je moet gewoon niet naar de tijd kijken maar af en toe dat ding open doen en kijken of ze al klaar zijn.
Op de zakken staat altijd 14 min, maar dan vind ik ze echt nog niet lekker.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:30 



 
Profiel   

verootjoo schreef
purny schreef
Ik heb trouwens een inventum


Je moet gewoon niet naar de tijd kijken maar af en toe dat ding open doen en kijken of ze al klaar zijn.
Op de zakken staat altijd 14 min, maar dan vind ik ze echt nog niet lekker.

Ik verwarm de airfryer voor en hou bij een halve zak (=500 gram) 14 minuten aan en heb lekkere krokante patat. Inderdaad tussendoor wel even schudden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:37 



 
Profiel   

karijn schreef
Ik koop gewoon huismerk AH of Jumbo friet voor de airfryer. Prima!
Maar…er gaat niets boven de friet van Shirley :D uit de vetput. Mmmmmmmm.


Mee eens ;-) Alweer drie weken hier, maar nog niet op trouwens. Wel een nieuwe Airfryer met een Max risot stand tot 240 graden en dat is echt heel prima! Gewoon met verse friet van de Jumbo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:52 



 
Profiel   

Monique, in Made dus? Ik zou lekker in Spanje zijn gebleven met dit prutweer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 10:59 



 
Profiel   

purny schreef
ca 14 minuten op 200 graden. Het was ook de eerste keer dat ik hem gebruikte dus misschien moet ik het nog een beetje gaan leren..
Ik zag ook niet in de eerste instantie hoe ik dat ding kon voorverwarmen. :')



Als er 14 min op de zak staat, doe er dan rustig een aantal minuten bij. Bij mij zitten ze er meestal 20 min in tenzij ik die patat heb die er 10 min in moeten op 180 graden. Die gaan er bij mij 12 tot 15 min in op 200 graden. En doe mijn mandje nooit helemaal vol. Goed omschudden is ook heel belangrijk en dat doe ik zeker 2 keer ;) Ik doe ze altijd op 200 graden en de tijd op de zak heb ik me nooit aan gehouden.

Had je hem helemaal vol, het mandje of maar deels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 11:36 



 
Profiel   

BeFunny schreef
purny schreef
ca 14 minuten op 200 graden. Het was ook de eerste keer dat ik hem gebruikte dus misschien moet ik het nog een beetje gaan leren..
Ik zag ook niet in de eerste instantie hoe ik dat ding kon voorverwarmen. :')



Als er 14 min op de zak staat, doe er dan rustig een aantal minuten bij. Bij mij zitten ze er meestal 20 min in tenzij ik die patat heb die er 10 min in moeten op 180 graden. Die gaan er bij mij 12 tot 15 min in op 200 graden. En doe mijn mandje nooit helemaal vol. Goed omschudden is ook heel belangrijk en dat doe ik zeker 2 keer ;) Ik doe ze altijd op 200 graden en de tijd op de zak heb ik me nooit aan gehouden.

Had je hem helemaal vol, het mandje of maar deels?

Deels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 12:25 



 
Profiel   

Met airfryer frieten wel. Ik heb een Philips Airfryer XXL en ik gebruik hem best veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 12:33 



 
Profiel   

karijn schreef
Monique, in Made dus? Ik zou lekker in Spanje zijn gebleven met dit prutweer.


Het is bij ons in Spanje echt heel koud geweest de laatste weken, hier hebben we nog een vast energiecontract en in januari stoken we in Spanje voor kapitalen :-) Daarnaast hebben we toch nog vier kleinkinderen en evenveel kinderen (met aanhang!) die we al vanaf juni niet gezien hadden. Als we naar het weer moeten kijken, is het maar zelden beter op de May dan in Spanje natuurlijk.

Beiden onder het mes gegaan hier, ooglidcorrecties zijn in Spanje meer dan twee keer zo duur. Na de carnavalsoptocht gaan we weer naar bloesem thuis!

Nieuwe Airfryer gekocht voor hier én een voor Spanje, om on topic te blijven. De lekkerste frietjes maken we er in :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 12:38 



 
Profiel   

Wij doen niets anders mer, we doen van alles uit de airfryer en ook als we gaan overwinteren in Spanje gaat ie mee.
We hebben altijd de ovenfriet van g’woon, heerlijke patatjes, 14 min op 200 en ík vind ze persoonlijk lekkerder dan Aviko ( en stukken goedkoper, dat is dan een meevaller )

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 12:42 



 
Profiel   

Ik neem altijd de gewone friet.
airfryer 5 minuten voorverwarmen op 200 graden
Totaal bak ik ze 15 minuten op 190 graden ( om de 5 minuten even omschudden).
En het mandje niet te vol doen, want dan heb je kans dat een deel sompig is

Snacks wel altijd speciaal voor de airfryer

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 13:08 



 
Profiel   

Wij hebben sinds kort ook een airfryer, en op zich bevalt het best goed.
Alleen smaakte de afbakbroodjes naar patat.. terwijl de airfryer wel was schoongemaakt. Hebben jullie daar een tip voor?
En zetten jullie hem onder de afzuigkap als je hem gebruikt? Vond t toch wel wat stinken terwijl de verkoopster zei dat een airfryer niet zou stinken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 13:16 



 
Profiel   

Ik zet hem idd onder de afzuigkap, ook vanwege de stoom die toch wat hebt.
Voor vlees en andere dingen die kunnen spatten heb ik zo'n speciaal spatrekje.

Broodjes bak ik er dan nooit in, iets met 4 personen en dan is de oven handiger haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 13:24 



 
Profiel   

Ja altijd onder de afzuigkap die vol aan staat. Die damp moet toch ergens heen.

Hier geen last van dat de afbakbroodjes naar patat smaken.
Heb je die gelijk na de patat gebakken of wel met een paar dagen er tussen? Anders kan ik me voorstellen dat de lucht er wat in blijft hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 15:29 



 
Profiel   

Nee, de broodjes had ik wel een paar dagen later gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 17:37 



 
Profiel   

gonniee schreef
Wow mensen, wat enorm veel reacties al zo! Dank! Veel stof tot nadenken, maar volgens mij maakt (bijna) niemand de friet van verse piepers in de airfryer. Het kopen van friet speciaal voor de airfryer vind ik zelf wat minder aantrekkelijk, omdat daar al best wat extra ingrediënten aan toegevoegd zijn. Of denk ik dan verkeerd?

Ja hoor, wij maken van verse aardappelen wel patat of blokjes of partjes.

Schillen, even wassen, olijfolie er over heen, husselen en de airfryer in :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 17:39 



 
Profiel   

Ik heb ze nu 20 minuten op 200 graden

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 18:47 



 
Profiel   

Cchanny schreef
gonniee schreef
Wow mensen, wat enorm veel reacties al zo! Dank! Veel stof tot nadenken, maar volgens mij maakt (bijna) niemand de friet van verse piepers in de airfryer. Het kopen van friet speciaal voor de airfryer vind ik zelf wat minder aantrekkelijk, omdat daar al best wat extra ingrediënten aan toegevoegd zijn. Of denk ik dan verkeerd?

Ja hoor, wij maken van verse aardappelen wel patat of blokjes of partjes.

Schillen, even wassen, olijfolie er over heen, husselen en de airfryer in :)


Kook je ze niet eerst? Ik kook ze altijd 10 minuten en maak dan blokjes, partjes of frietjes maar als dat niet hoeft is het een beetje zonde van het werk :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 18:53 



 
Profiel   

Alleen voor de friet hebben wij nog een frituurpan. Voor de rest gebruiken wij de airfryer. Er gaat gewoon niks boven een gefrituurd frietje.

Gisteren nog appelflappen gemaakt in de airfryer.. gaat super! je kan er dus echt wel veel mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 19:13 



 
Profiel   

pommetje1 schreef
Wij hebben sinds kort ook een airfryer, en op zich bevalt het best goed.
Alleen smaakte de afbakbroodjes naar patat.. terwijl de airfryer wel was schoongemaakt. Hebben jullie daar een tip voor?
En zetten jullie hem onder de afzuigkap als je hem gebruikt? Vond t toch wel wat stinken terwijl de verkoopster zei dat een airfryer niet zou stinken..


Ik maak hem een 1 x pw schoon, afhankelijk van hoe vaak ik hem gebruik. Ik moet zeggen dat ik ook nooit, ook al bak ik na de patat de broodjes ( 5 min op 200 zonder voorverwarmen ), de smaak van patat heb geproefd aan de broodjes.
Eieren koken gaat overigens ook geweldig in de fryer, voor half hard gekookte eieren 9 min op 150. Ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 19:39 



 
Profiel   

purny schreef
Ik heb ze nu 20 minuten op 200 graden



En ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 20:05 



 
Profiel   

BeFunny schreef
purny schreef
Ik heb ze nu 20 minuten op 200 graden



En ?

Ze waren dit keer heter, maar ze zijn nog wel hard. Ik heb trouwens mini friet gemaakt.
Maar op zich smaakt het niet verkeerd.
Volgende keer gewone patat bestellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 20:26 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Cchanny schreef
Ja hoor, wij maken van verse aardappelen wel patat of blokjes of partjes.

Schillen, even wassen, olijfolie er over heen, husselen en de airfryer in :)


Kook je ze niet eerst? Ik kook ze altijd 10 minuten en maak dan blokjes, partjes of frietjes maar als dat niet hoeft is het een beetje zonde van het werk :+

Nee haha we doen ze er zo in

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 00:46 



 
Profiel   

MoniqueT schreef
karijn schreef
Monique, in Made dus? Ik zou lekker in Spanje zijn gebleven met dit prutweer.


Het is bij ons in Spanje echt heel koud geweest de laatste weken, hier hebben we nog een vast energiecontract en in januari stoken we in Spanje voor kapitalen :-) Daarnaast hebben we toch nog vier kleinkinderen en evenveel kinderen (met aanhang!) die we al vanaf juni niet gezien hadden. Als we naar het weer moeten kijken, is het maar zelden beter op de May dan in Spanje natuurlijk.

Beiden onder het mes gegaan hier, ooglidcorrecties zijn in Spanje meer dan twee keer zo duur. Na de carnavalsoptocht gaan we weer naar bloesem thuis!

Nieuwe Airfryer gekocht voor hier én een voor Spanje, om on topic te blijven. De lekkerste frietjes maken we er in :-)


Slim om dan hier inderdaad te stoken en natuurlijk fijn om je familie te zien.

Ik heb een airfryer van DeLonghi. Fijn ding. Alleen het neemt best wel veel ruimte in beslag en hij is net te groot om hem in een keukenkast op te bergen. Dus hij staat nu toch wel permanent op het aanrecht.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 10:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen