Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 109 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Echt goed vullend ontbijt gezocht

 
Profiel   

EedihcrO schreef
Laurahh schreef
Mijn favorieten zijn een mugcake met yoghurt;
3 lepels havermout, 1 banaan, 1 ei en kruiden naar keuze (ik doe cacao maar kan ook speculaaskruiden). Dit in een mok of bakje en 4 minuten in de magnetron. Dit dan samen met yoghurt en ik zit uren vol!

Of havermoutwafels (havermout, ei, yoghurt, honing, bakpoeder, melk) en deze beleggen met banaan of ander fruit.

Is dat echt zo makkelijk als het eruit ziet? Alles mengen, in de magnetron en dan Ping klaar? Dat kan ik ook wel eens proberen. Hoe groot is je mok dan?
En de wafels? Heb je dan de havermout gemalen? Of gebruik je gewoon de vlokken?
Klinkt beide wel heel goed en is glutenvrij. Ook wel fijn

KSHancox schreef
Banaanpannenkoekjes (kan je evt ook havermout door gooien :D ) of ontbijtmuffins?

Heb je een goed recept voor de muffins? Dat kan ook wel eens makkelijk zijn om mee te nemen.


De mugcake is inderdaad echt zo makkelijk! Ik doe het in een plastic bewaarbakje omdat ik het op het werk pas opeet, maar warm is het lekkerder Maar een grote mok past ook, hangt ook af van de grootte van je ei en je banaan. Ik maal de havermout inderdaad wel wat fijner, zowel bij de mugcake als bij de wafels.

Ik gebruik dit recept voor de wafels;
https://www.eefkooktzo.nl/gezonde-wafels-havermout/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 23:35 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
Celebi schreef
Grappig, ik heb juist enorme honger op kantoor dagen waarbij ik computer werk doe, maar een hele dag op stal kan ik vertoeven op een banaan. Zolang ik bezig ben heb ik meestal niet zo'n honger.


Heb ik ook.
Op kantoor zit ik vaak in overleg, moet veel mijn kop gebruiken, snel schakelen, knopen doorhakken etc. Heb dan veel eerder honger dan na een staldienst.

Ik ook. Op kantoor heb ik echt veel eerder honger. Thuis eet ik vaak pas wat rond half een, dat red ik op kantoor niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 01:14 



 
Profiel   

Ik ontbijt tegenwoordig met.
200 ml yoghurt/kwark
Beetje melk
Banaan
Druiven
Blauwe bessen
En ander fruit indien aanwezig.
5 eetlepels meusli
Handje gemengde noten
Handje walnoten
2 schepjes maaltijdvervanger
Hier mee heb ik zelfs rond lunchtijd weinig trek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 01:29 



 
Profiel   

DiantaM schreef
Majabeestje schreef
Heb ik ook.
Op kantoor zit ik vaak in overleg, moet veel mijn kop gebruiken, snel schakelen, knopen doorhakken etc. Heb dan veel eerder honger dan na een staldienst.

Ik ook. Op kantoor heb ik echt veel eerder honger. Thuis eet ik vaak pas wat rond half een, dat red ik op kantoor niet

Zelfs als ik op kantoor werk in plaats van thuis maar hetzelfde werk doe, heb ik meestal eerder honger dan thuis :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 01:52 



 
Profiel   

astrea schreef
Ik ontbijt tegenwoordig met.
200 ml yoghurt/kwark
Beetje melk
Banaan
Druiven
Blauwe bessen
En ander fruit indien aanwezig.
5 eetlepels meusli
Handje gemengde noten
Handje walnoten
2 schepjes maaltijdvervanger
Hier mee heb ik zelfs rond lunchtijd weinig trek.


Wat voor maaltijdvervanger gebruik je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 02:11 



 
Profiel   

Ik ontbijt de laatste tijd iedere dag havermout met water, een hele banaan in stukjes er door (soms appel), kaneel, framboosjes en gepofte spelt. Dat laatste vind ik echt een heeerlijke toevoeging en dit vult mij prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 07:30 



 
Profiel   

Bij mij helpt het om 2 verschillende dingen te eten en te zorgen zat ik genoeg khd, eiwit en vet eet.
Bijvoorbeeld warme havermout met appen en kaneel en een kom Griekse yoghurt, of een boerenomelet en een paar crackers ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 08:13 



 
Profiel   

EedihcrO schreef
KSHancox schreef
Banaanpannenkoekjes (kan je evt ook havermout door gooien :D ) of ontbijtmuffins?
Heb je een goed recept voor de muffins? Dat kan ook wel eens makkelijk zijn om mee te nemen.


Je kan heel veel kanten op met ontbijtmuffins:
https://chickslovefood.com/3x-gezondere-ontbijtmuffins/
https://www.littlespoon.nl/2017/02/ontbijtmuffins/

Als ik deze maak, moet ik er snel bij zijn anders worden ze gejat en alvast maken voor de volgende dag heeft geen nut:
https://www.lowcarbchef.nl/recept/ontbi ... i-en-bacon

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:28 



 
Profiel   

Hier kan ik ook een poos op functioneren:
Havermoutpap met een schepje chiazaad, eiwitpoeder vanille, blauwe bessen en gebakken appeltjes met kaneel.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:49 



 
Profiel   

Exitium schreef
DiantaM schreef
Ik ook. Op kantoor heb ik echt veel eerder honger. Thuis eet ik vaak pas wat rond half een, dat red ik op kantoor niet

Zelfs als ik op kantoor werk in plaats van thuis maar hetzelfde werk doe, heb ik meestal eerder honger dan thuis :+


Ik heb het ook maar ga dan ook met ov naar kantoor, die hele ochtend lopen en sowieso naar buiten moeten met koud weer enz kost logisch gezien meer energie dan ff mijn bed uitrollen richting home office :P

Verder merk ik dat veel van mijn kantoorhonger toch wel mentaal is, door sociale interactie (want anderen eten, je krijgt koekje bij de koffie aangeboden en noem maar op) en door verveling of iig gebrek aan fysieke afleiding. Als je in beweging blijft is knorrende maag heel makkelijk te negeren, op stal heb ik het vaak niet eens door dat ik eigenlijk zou moeten eten, maar op kantoor voelt het 100x zo heftig ineens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:56 



 
Profiel   

Mijn kantoorhonger is niet mentaal. Ik krijg echt eerder honger. Knorrende maag, gammel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:59 



 
Profiel   

Een topic wat ik ook nodig had ik heb namelijk ook hetzelfde probleem.

Ik ga eens rustig alle opties doorlezen.

Wat voor mij wel een hele goede is, is een bananen brood met amandelmeel. Dat vult echt enorm goed en is nog super lekker ook. Ik maak het altijd a.d.h. van dit recept:
https://healthyrecipesblogs.com/paleo-b ... ad/#recipe

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 12:04 



 
Profiel   

Of probeer eens iets heel anders: intermittent fasting tot aan de lunch, en slechts 3 eetmomenten per dag. Ik doe dit al enkele maanden en het geeft heel veel rust. Minder cravings, minder focus op eten en beter aanvoelen wat je lichaam aangeeft. Mijn maag rommelt ook snel, maar dit is ongeacht wat ik 's ochtend gegeten heb. Dus nu mag ie lekker rommelen, maar eigenlijk gebeurt dit nog zelden. En dit kan ook met een actieve job! Ik fiets (niet elektrisch) 45 minuten naar het werk en ben op het werk ook continu in beweging. Geen flauwtes in de voormiddag, ik voel me heel de dag energiek (i.t.t. collega's die leven van tussendoortje tot tussendoortje). Ik zorg 's middags voor een stevige lunch (vb. boterhammen én portie groenten, maaltijdsalade, soep + brood + groenten oid.), eet na het werk mijn porties fruit met noten/zaden/pitten en dan voor 20u mijn warm avondmaal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 13:18 



 
Profiel   

Cayenne schreef
astrea schreef
Ik ontbijt tegenwoordig met.
200 ml yoghurt/kwark
Beetje melk
Banaan
Druiven
Blauwe bessen
En ander fruit indien aanwezig.
5 eetlepels meusli
Handje gemengde noten
Handje walnoten
2 schepjes maaltijdvervanger
Hier mee heb ik zelfs rond lunchtijd weinig trek.


Wat voor maaltijdvervanger gebruik je?


Heb verschillende smaken van Weight Care.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 16:52 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:31 



 
Profiel   

Ik eet elke ochtend 7 eetlepels havermout, 1 kiwi er door, 2 sinaasappels uitpersen, en een schep sinaasappel yoghurt of kwark er door. Vleugje kaneel er door,en 2 el zadel/pitten. Erg lekker en vult goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 23:05 



 
Profiel   

Ik ontbijt sochtends met 2 bruine boterhammen belegd met gebakken ei en spek. Stilt prima de honger tot lunchtijd. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 23:21 



 
Profiel   

TrIjNiE__ schreef
Of probeer eens iets heel anders: intermittent fasting tot aan de lunch, en slechts 3 eetmomenten per dag. Ik doe dit al enkele maanden en het geeft heel veel rust. Minder cravings, minder focus op eten en beter aanvoelen wat je lichaam aangeeft. Mijn maag rommelt ook snel, maar dit is ongeacht wat ik 's ochtend gegeten heb. Dus nu mag ie lekker rommelen, maar eigenlijk gebeurt dit nog zelden. En dit kan ook met een actieve job! Ik fiets (niet elektrisch) 45 minuten naar het werk en ben op het werk ook continu in beweging. Geen flauwtes in de voormiddag, ik voel me heel de dag energiek (i.t.t. collega's die leven van tussendoortje tot tussendoortje). Ik zorg 's middags voor een stevige lunch (vb. boterhammen én portie groenten, maaltijdsalade, soep + brood + groenten oid.), eet na het werk mijn porties fruit met noten/zaden/pitten en dan voor 20u mijn warm avondmaal :)


Haha ja dat heb ik ook een tijdje geprobeerd. Alleen moest toen iedereen vanaf een uur of half 11 uit mijn buurt blijven omdat ik zo een chagrijn werd. Niet handig als je met klanten werkt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 23:45 



 
Profiel   

Wat ik mij dan trouwens weer afvraag met die full englisch breakfasts hier. Dat kost toch 1 super veel tijd elke dag en 2, groei je daar niet van dicht?
Het klinkt mij echt ideaal en super lekker maar wel niet het meest gezonde of ligt dat aan mij? :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 18:30 



 
Profiel   

XxLiEsJuHhxX schreef
Wat ik mij dan trouwens weer afvraag met die full englisch breakfasts hier. Dat kost toch 1 super veel tijd elke dag en 2, groei je daar niet van dicht?
Het klinkt mij echt ideaal en super lekker maar wel niet het meest gezonde of ligt dat aan mij? :P


Als ik dit doe, eet ik pas rond een uurtje of 10 in de ochtend. En dan geen lunch en een vroeg avondmaaltijd, meestal iets super gezond qua groente/vega. Dan zou ik het toch een beetje in balans.
Ik eet het graag op hele koude dagen als ik lang moet lesgeven. Anders krijg ik het superkoud in de rijbaan en als ik dan thuis kom eet ik mijn hele huis op :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 18:43 



 
Profiel   

Precies, achterliggende gedachte is dat je alleen zo eet als je die energie ook nuttig weet te besteden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 19:11 



 
Profiel   

Oskarrino schreef
Warme havermout!

Heerlijk vind ik het en vult fijn. Krijg er veel energie van en niet snel honger daarna!

Verder eet ik veel eiwitten zoals bijv kwark.


Paar eetlepels havermout met een geraspte appel, plakjes banaan, kaneel, net genoeg water erbij dat het netaan onder water staat, en dan 3min in de magnetron. Tis net een appeltaartje en t vult goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 19:50 



 
Profiel   

Ik eet 150 gr optimel magere kwark met magere yoghurt,daar door 50 gr krokante muesli en een stuk fruit. En een grote beker thee.Eet dit rond 6:00. Begin om 7:00 en red het dan tot lunchtijd, 12:00 a 12:30

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 20:50 



 
Profiel   

https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... ein-crunch

Ik zweer bij deze granola. Hier eet ik 40 gram van met wat Yoghurt. Kan ik een hele poos op door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 20:59 



 
Profiel   

pandour4evuh schreef
https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... ein-crunch

Ik zweer bij deze granola. Hier eet ik 40 gram van met wat Yoghurt. Kan ik een hele poos op door.

Zou dat door de proteine ook komen? Of is het een goed vullend merk?

Het ziet er namelijk smakelijk uit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 21:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 109 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen