Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 303 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306 ... 329  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

de eetbare tuin vervolg

 
Profiel   

Ik heb ze direct buiten geplant. De stekjes komen van aardbeiplantje.nl
Het zijn een stuk of 60 planten haha, allemaal in grond gemengd met paardenmest/compost en daar lijken ze het erg goed op te doen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 10:44 



 
Profiel   

Jemig wat gaat dat hard bij jullie :oo Mariska wat netjes geordend ook. _/-\o_

hier de aardbeien mini en groen. Verder wat pluksla in pot als kiempje nu Frankrijk geen idee van. Ik hoop dat het de bloedhitte gaat volhouden. Goddank wel klei met wat vocht vasthouden,maar een net geharkt stuk is gewoon niet te doen met dat beton vooral brokken ipv nette korrels :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:11 



 
Profiel   

Hier worden de eerste aardbeien rood, ik ben ooit met 1 plant begonnen en heb er nu na 3 jaar veel :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:44 



 
Profiel   

Aardbeien heb ik thuis in een paar bakken, op mijn minimoestuin passen die niet (en dat is ook steeds maar tot 15 november, zo'n tuintje) maar ze beginnen al wel te kleuren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:54 



 
Profiel   

Lekker die aardbeien!
De mijne gaan ook als een raket
Ook van dezelfden website.
Staan alleen iets te compact nu.
Volgend jaar komen ze in een toren

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 13:05 



 
Profiel   

Zodra ik mijn grote tuin heb, ga ik daar ook aardbeienplanten bestellen!

Vandaag een groene smoothie met spinazie uit de eigen tuin:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:26 



 
Profiel   

Een uitdaging in de tuin. Ik heb peultjes en doperwten voorgezaaid in de kas. Tijdens het uitplanten zijn ze door elkaar gekomen waardoor ze nu dwars door elkaar staan. De planten en de vruchten lijken op elkaar.

Kan ik er nog achter komen wat de peultjes en wat de doperwten zijn? Zo nee: kan het kwaad als ik alles gebruik als peultje? (Dus jonge boontjes plukken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 12:07 



 
Profiel   

Peultjes zijn sec jonge doperwten, en beide zijn in dat stadium te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 12:23 



 
Profiel   

Hier ook al de eerste aardbeien gegeten (planten staan nu voor het 2e jaar in de volle grond buiten). Ik heb zo'n 6 soorten staan. Dus mooie variatie in smaak en spreiding in rijpingsperiode.

Tomaten zijn aangeslagen in de volle grond en beginnen nu ook beetje bij beetje te groeien. Snijbiet, biet en wortelen komen niet lekker op ondanks het sproeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:21 



 
Profiel   

Is het daar niet te warm voor dan misschien? Ik dacht zoiets gelezen te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:22 



 
Profiel   

Heb al de eerste frambozen, maar heb wildgroei in de kas. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:24 



 
Profiel   

Geen idee, het is nu de 2e keer dat ik ze zaai dit jaar.
Begin april heb ik ze ook al gezaaid, kwamen stuk of 5 worteltjes op van de 2 gezaaide rijen. Bieten kwamen helemaal niet op en snijbiet ook maar 2 of 3 plantjes. Die zijn helaas weggeschoffelt door mijn vader die zo lief was om de moestuin na mijn bevalling weer onkruidvrij te maken.

Misschien in elk geval de snijbiet maar weer even in potjes voorzaaien. Dat ging vorig jaar best ok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:26 



 
Profiel   

Hier van de 4 gezaaide rijen wortelen ook maar 2 magere rijtjes omhoog gekomen. -O-

De voor gezaaide mais heb ik wel geteld 1 plantje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:29 



 
Profiel   

Bij mij is dit jaar ook veel minder wortel opgekomen dan vorig jaar :( Terwijl ik zo mn best voor hun grond doe :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:42 



 
Profiel   

Hier komen ze juist voor het eerst in 4 jaar op :+ en hóe

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:09 



 
Profiel   

Mijn worteltjes hebben er ook lang over gedaan, maar ze zijn er wel. Vandaag alweer sla uit de tuin gegeten, heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:02 



 
Profiel   

Hier ook voor het eerst in een paar jaar weer wortels opgekomen :D Ik moet ze binnenkort maar een beetje uitdunnen.

De rest gaat ook erg goed.

En elke dag zo’n bak aardbeien <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 18:48 



 
Profiel   

Wat een heerlijke bak aardbeien! <3

Worteltjes gaan hier normaal probleemloos maar dit jaar worden ze allemaal opgegeten >;)
Heb vorig weekend een laatste poging gewaagd en opnieuw gezaaid.
Inmiddels is ook bijna alle andijvie opgegeten.

Gelukkig gaat er ook heel veel wel goed :D
Er moet wel heel veel gesproeid worden maar dat is geen vervelende klus.
De jonge aanplant fruitbomen doet het goed en de jonge fruitstruiken doen het op 1 of 2 na ook goed.

Frambozen
[ img ]

Zwarte bes
[ img ]

Rode aalbes
[ img ]

Er komen bloemen in de pompoen en courgettes
[ img ]

En in de tomaten
[ img ]

Ook in de sugarsnaps
[ img ]

Veel mini druiventrosjes dit jaar[ img ]

Ben nu vlierbloesemsiroop aan het maken[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 19:18 



 
Profiel   

De aardbeien gaan hier ook hard! En wat zijn ze zoet dit jaar joh !

Frambozen, wijnbessen, bramen en blauwe bessen beginnen ook voorzichtig te komen :D

Tomaten ook al een hooooop bloemetjes (meer dan vorig jaar!)

Sugarsnaps heeft een kat overheen gepoept dus laat maar :') en ze rest staat opnieuw binnen want opgevreten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 19:22 



 
Profiel   

Heerlijke foto's <3

JG, zonde van je sugar snaps :') Ohh wijnbessen ja, mijn struikje gaat dit jaar voor het eerst bloemetjes maken dus ik ben echt super benieuwd hoe ze smaken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 20:00 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Heerlijke foto's <3

JG, zonde van je sugar snaps :') Ohh wijnbessen ja, mijn struikje gaat dit jaar voor het eerst bloemetjes maken dus ik ben echt super benieuwd hoe ze smaken!


Ik ben ook benieuwd, heb ze nog nooit gehad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 20:10 



 
Profiel   

Ik irriteerde me er vandaag aan dat ik de bak met plastic niet meer goed kon bereiken door laurierkers struiken.

Dus, heb ik die maar gesnoeid. Een toen bedacht dat ik een prachtige hakselaar heb die we nog maar 1x gebruikt hebben. Was alleen bang dat de bladeren dat ding zouden verstoppen maar niks ervan. Prachtige mulch :D

Dus nog maar wat extra gesnoeid en toen nog een paar esdoorns die veel lage takken hadden

Morgen nog op jacht naar wat ander materiaal en dan heb ik ineens grotendeels mijn bakken gemulcht :j

Heb ook nog maar eens wat fotos gemaakt van het voedselbos.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Walnoot in onze gewone grond
[ img ]

Walnoot op een berg teelaarde die we hebben laten komen. Zelfde leeftijd, zelfde zaailing.
[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Bloedappel
[ img ]

Eerste gele frambozen, op takken die vorig jaar in de herfst vruchten hebben gegeven.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 20:59 



 
Profiel   

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 21:42 



 
Profiel   

Hoi, ik had zonnebloemen in huis opgekweekt. En buiten in de volle aarde geplant toen ze ongeveer 10 cm hoog waren.
Een voor een worden ze opgegeten door iets. Ik zie geen slakken of andere beestjes, maar er ontstaan gaten in bladeren, een stengel is ineens weg. Van de 6 stekjes staan er nog maar 2. Wat kan dit zijn ?
En hoe voorkom ik het ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 07:43 



 
Profiel   

Mijn 6 koolrabi plantjes zijn in 2 nachten geheel weggevreten door slakken. En dat met deze droogte. :(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 08:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 303 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306 ... 329  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen