Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 20 [ 489 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het bokt vegetariërs en veganistentopic - Deel 2

 
Profiel   

Annetje schreef
Everyday vegan Van Lenna Omrani vind ik tot nu toe het meest toegankelijke en leuke kookboek.

https://www.bol.com/nl/p/every-day-vega ... androidapp


Gelijk besteld! Thanks voor de tip
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 12:17 



 
Profiel   

Kunnen jullie je in deze definities vinden? Ik dacht dat plantbased ook vegan was. En niet elke vegan weert ook leer toch. Dit komt uit de allerhande.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 17:35 



 
Profiel   

Zover ik weet weren vegans alles waar iets van dierlijke (bij)producten in is verwerkt. Dus inderdaad geen leer, wol, bijenwas en ook heel veel verzorgings- en schoonmaak producten zijn een no-go.

Ik vind daar wel iets van; regelmatig zijn de alternatieven schadelijk voor het milieu en daarmee ook voor wilde dieren... Blijkbaar vinden vegans wilde dieren minder belangrijk dan gedomesticeerde dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 17:50 



 
Profiel   

Ik houd vooral niet zo van het in hokjes plaatsen. Iedereen maakt zijn eigen keuzes op basis van zijn eigen redenen, hopelijk niet omdat ze dan wel of niet in een bepaalde categorie vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 18:40 



 
Profiel   

In mijn beleving gaat vegan een stukje verder dan plantbassed. Het laatste is dat je een plantaardig dieet hebt, het eerste meer een levenstijl waarin je geen gebruik maakt van dieren in breedste zin van het woord. Dus niet in voedsel, kleding, verzorgingsproducten, etc. Ook geen dieren voor je vermaak of sport.

Natuurlijk geen ieder daar zijn eigen invulling aan. De een ziet het als dieet, dan ander trekt het door in dingen als kleding, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 22:18 



 
Profiel   

Precies gaucho, mooi omschreven, helemaal mee eens!

Jessix ja dat denk ik ook, gewoon doen waar je je goed bij voelt, daar hoeft geen labeltje aan te hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 22:25 



 
Profiel   

Dat was inderdaad wel het idee wat ik had dat het niet van die duidelijke vakjes waren maar dat mensen juist kiezen wat hun zelf willen en wat voor hun zelf belangrijk is.

Nu dat die week zonder vlees en zuivel er weer aankomt wat zijn jullie favorieten vegan gerechten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 10:30 



 
Profiel   

Zo uit het hoofd,

Indiase dahl / dahlsoep, in allerlei varianten. allerlei andere curries trouwens ook.

Turkse aubergine stoofschotel met kikkererwten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 10:43 



 
Profiel   

Ik besteed niet veel tijd aan koken moet ik eerlijk zeggen. Ik ben gek op salades, wraps, pasta of curry’s. Veel groente en als ik een vleesvervanger gebruik dan is zijn het de kipstuckjes. Melk heb ik volledig vervangen door een plantaardige variant en boter heb ik zelf nooit gekocht, altijd al plantaardige margarine.

Oh ja als ik een keer zin heb in een Hollandse prak dan neem ik rode kool, krieltjes en een Beyond worstje. Wortels, aardappelpuree en zeesticks is ook nog een optie. Heel simpel maar lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 10:45 



 
Profiel   

Boek gescoord bij de Bruna, voor 7,99, snel en simpel vegan, koken met 3-6 ingrediënten. Met foto's van de ingrediënten een beetje zoals bij HelloFresh zeg maar :+

Ik vind het leuk om vegan te komen, omdat je anders altijd weer bij kaas uitkomt en de vleesvervangers zijn ook niet altijd erg lekker en gezond, veel zout enzo.

We eten nog wel vis en heel af en toe kip of rund.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 17:40 



 
Profiel   

Hallo ik heb een vraagje. Sorry als het hier al eens eerder is besproken en ik dat niet gezien heb :o

Hebben jullie ervaring met plantaardige vis? Is het gezond? En wat voor mogelijkheden heb je allemaal?

Dank alvast, voor jullie reacties :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 17:01 



 
Profiel   

Tja... gezond... ik weet niet zo goed of ik kant en klare vleesvervangers gezond vind.
Ik vind zelf vegan Vissticks van verschillende merken erg lekker. Een normale visstick is vast ook niet gezond, dus het zal wel ongeveer vergelijkbaar zijn?

Verder heb je nog heel veel andere keus. Als je in de Ah-app 'vis' intikt en er dan 'Veganistisch' bij kiest als dieet, dan krijg je erg veel. Het wordt vast een gek plaatje, maar dit krijg ik dan:
[ img ]
Dus tonijn, vissticks, nog meer tonijn. Verder naar onderen nog een zalmburger, kibbeling, calamares en tonijnsalade. Allemaal Veganistisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:22 



 
Profiel   

Ik bedoel geen vissticks of burgers en zeker geen kant en klare vleesvervangers.
Misschien heb ik mijn vraag niet duidelijk geformuleerd; ik ben vooral benieuwd naar ervaringen en of iemand zich verdiept heeft in de voedingswaarde van plantaardige vis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:45 



 
Profiel   

Nikass schreef
Hallo ik heb een vraagje. Sorry als het hier al eens eerder is besproken en ik dat niet gezien heb :o

Hebben jullie ervaring met plantaardige vis? Is het gezond? En wat voor mogelijkheden heb je allemaal?

Dank alvast, voor jullie reacties :)


Ik maak wel eens vegan calamari van oesterzwammen, maar dan maak ik me niet zo druk om de voedingswaarde.

Je zou een supplement van zeewier kunnen toevoegen, dat krijg je ook als je zwanger bent en geen visolie wil gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:48 



 
Profiel   

Wat is precies je vraag?

Ik eet wel eens de vegan vissticks van de lidl en die zijn best lekker. Hebben ongeveer dezelfde structuur. Verder eet ik geen normale vis en zal vegan opties daarom ook niet proberen.
Ik denk dat ze best gezond zijn en zeker een betere optie dan een echte visstick. Voor het milieu enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:54 



 
Profiel   

Ik vind bijvoorbeeld tonijn wel lekker, en makreel. Voor zover ik weet is het ook wel gezond.
Ik wil wel graag plantaardige alternatieven proberen, maar wil wel graag (enigszins) gezond eten.
Ik hou niet zo van kant en klare producten, aangezien daar vaak veel ongezonde toevoegingen (suiker) in zitten. (Bovendien vind ik het ook niet lekker ;) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:03 



 
Profiel   

Nou eet ik niet altijd vegan en ik denk dat iemand die echt veganist is hier misschien beter antwoord op kan geven. Maar die zijn vast andere dingen aan het doen op het moment.

Als je echt plantaardige tonijn wilt eten zou je dus 1 van die vlees(vis) vervangers moeten proberen.
Meeste veganisten eten juist niet iets om de tonijn of makreel te vervangen maar die kiezen zoals urbanus aangeeft voor een groente of zo iets om dezelfde bereiding mee te maken. En dan zal je zelf recepten moeten uitproberen tot je iets vindt wat je wel lekker vind.

Ik geloof dat veel champignons/paddenstoel soorten hier goed voor zijn. maar wie weet kan iets met kikkererwten ook.

Probeer juist out of the box te denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:20 



 
Profiel   

Nikass schreef
Ik vind bijvoorbeeld tonijn wel lekker, en makreel. Voor zover ik weet is het ook wel gezond.
Ik wil wel graag plantaardige alternatieven proberen, maar wil wel graag (enigszins) gezond eten.
Ik hou niet zo van kant en klare producten, aangezien daar vaak veel ongezonde toevoegingen (suiker) in zitten. (Bovendien vind ik het ook niet lekker ;) )

Misschien heb je hier wat aan als inspiratie?
https://www.youtube.com/watch?v=TdyeTK-hJhA

Geen idee of het lekker is, maar over smaak valt sowieso niet te twisten. Op YouTube zijn trouwens nog wel meer vegan kanalen te vinden ter inspiratie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 21:56 



 
Profiel   

Als alternatief voor coquilles heb ik wel eens koningsoesterzwammen gegeten en van bananenbloesem kun je heerlijke viskoekjes maken. Allebei vast redelijk gezond, maar uiteraard niet op dezelfde manier als vis. Ze bevatten nauwelijks eiwitten of vetten.

Verder heb ook ik wel eens kant-en-klare vegan vissticks, zalm en tonijn geproefd. Van die laatste heb ik nog geen lekkere variant gevonden, maar de vissticks en zalm smaken erg goed. Of het ook echt gezond is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 22:18 



 
Profiel   

Ik vind vuna heel erg lekker. Gezond zijn alle na-makers niet, maar vis is ook niet echt gezond meer :=

Bij de vegan sushibar in Amsterdam hebben ze trouwens ook heerlijke sashimi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 05:32 



 
Profiel   

Ik vind de zalmfilet van Vivera erg lekker. Ik maak hem altijd met wat peper, zeezout, dille en een paar schijfjes citroen, zoals ik echte zalm ook maakte. Is gemaakt van tarwe en erwten en niet veel gekke toevoegingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:45 



 
Profiel   

De vuna op een pizza met olijf, rode ui, kappertjes en na de oven rucola :~ :~

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 09:17 



 
Profiel   

Vuna inderdaad! Die bestaat voornamelijk uit erwtenproteïne, dus dat valt mee.
Heerlijk als tonijnsalade, op pizza, door pasta.

Verder voeg ik zelf graag zeewier toe aan gerechten, als poké bowls of ramen.

Vega vissticks vind ik ook erg lekker, niet persé heel gezond, maar zitten ook niet veel rare of verkeerde dingen in.

@Urbanus, heb je een recept van de oesterzwam calamari’s?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 13:40 



 
Profiel   

friezenfan2 schreef
Nou eet ik niet altijd vegan en ik denk dat iemand die echt veganist is hier misschien beter antwoord op kan geven. Maar die zijn vast andere dingen aan het doen op het moment.

Als je echt plantaardige tonijn wilt eten zou je dus 1 van die vlees(vis) vervangers moeten proberen.
Meeste veganisten eten juist niet iets om de tonijn of makreel te vervangen maar die kiezen zoals urbanus aangeeft voor een groente of zo iets om dezelfde bereiding mee te maken. En dan zal je zelf recepten moeten uitproberen tot je iets vindt wat je wel lekker vind.

Ik geloof dat veel champignons/paddenstoel soorten hier goed voor zijn. maar wie weet kan iets met kikkererwten ook.

Probeer juist out of the box te denken.


Ik eet al mijn hele leven vegetarisch en juist nooit vleesvervangers. Ik dacht misschien kan ik voor de verandering eens plantaardige tonijn proberen ;)

Bananenbloesem klinkt heel aantrekkelijk. Waar vind je dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 14:31 



 
Profiel   

Je kunt bananenbloesem bij de Albert Heijn kopen van het merk Fairtrade Original. In andere supermarkten heb ik er eerlijk gezegd niet op gelet. Wellicht verkopen die het ook wel. Of anders bij de toko.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 20 [ 489 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen