Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 17 [ 415 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ninja Creami

 
Profiel   

Ik las in eerste instantie Nicol Cremers :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 23:01 



 
Profiel   

@karuna, ik ben benieuwd naar je dan aanwinst. Ook jij bent van harte welkom om je creaties te delen. :D hopelijk ga je er veel plezier mee hebben!

Ninja Creampie :))

Hoe kom je nu weer op Nicol Cremers _O- ik ga stuk :') en mijn vriend maar vragen waarom ik ineens zo moet lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 23:33 



 
Profiel   

Ik kan pas volgende week naar de winkel

Mijn ijsrecepten zullen voor veel denk ik niet zo top zijn. Beperkte ingrediënten mogelijk ivm flinke allergien. Geen melk, geen soja best wat fruit mag ik niet hebben. Ik ga experimenteren op basis van havermelk, rijst melk of kokosroom. En niet oranje fruit. En ik wil eens tomaten sorbetijs proberen en kaneelijs of zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 23:58 



 
Profiel   

Dat is wel lastig dat je veel niet mag. Ik vond daarom de Ninja Creami ook wel ideaal. Mijn moeder is ook voor heel veel dingen allergisch en lactoseintolerant. Dus die kan nooit een ijsje mee eten (natuurlijk haal ik wel eens speciaal, maar ze wil mij geen geld kosten blabka) dus nu, als mijn ouders komen eten, kan ik voor iedereen een ijsje maken :)

Kaneelijs klinkt wel heel lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 05:15 



 
Profiel   

Kijk eens wat er al braaf rondjes aan het draaien is *\o/* wat bleek iemand die ik ken had deze in een opwelling gekocht, en dacht thuis nee dat wordt het niet (iets met gebrek aan ruimte denk ik, geen idee) en sinds die tijd stond deze dus ongebruikt in de fietsschuur in doos niet eens uitgepakt. Het iets grotere model dan ik in gedachte had. Vanmorgen heel vroeg opgehaald, Netjes haar de aanschafprijs betaald. Laten rusten zoals moest

En nu draait er een mix van choco havermelk, scheutje olijfolie voor het vet, wat kokosroom en raw cacaonibs, en hij komt al netjes omhoog *\o/* nog een half uur geduld hebben en dan kan ik een hapje ijs proeven. :Y) *\%/*


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:25 



 
Profiel   

Wat een mazzellaar!! :):)

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:56 



 
Profiel   

Voor nu net niet helemaal ok. Iets te koud geworden lijkt het (te lang gedraaid denk ik) en wat ijskristallerig. Ik heb er wat extra kokosroom ingedaan en nu nog even extra nakoelen zonder draaien. Het zal even spelen zijn hoeveel suiker/honing er extra inmoet. Normaal maak ik de chocomelk zelf met havermelk maar dit pak had ik nog liggen en is wat dunner/wateriger dan zelf maken. Daar kan het aan liggen. Maar bevriezen doet het zeker

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 09:59 



 
Profiel   

Ja het is in het begin altijd even zoeken natuurlijk :j komt vanzelf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 10:12 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 10:20 



 
Profiel   

als de smaak maar goed is! Dat is het belangrijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 11:00 



 
Profiel   

Doet me een beetje denken aan cookie dough :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 11:19 



 
Profiel   

Zo smaakte het niet. :+ Te ijskristallerig. En daardoor was de smaak mij te vlak en meer sorbet achtig maar op zich niet verkeerd. Volgende poging volgende week nieuwe kansen :')
Ik vermoed dat je ivm de kou een sterkere smaak moet maken en dat door het gebrek aan room het vermoed ik meer sorbet achtig zal zijn dan romig.

Ik wil ook als basis eens zien wat de haver barrista geeft of rijstroom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 11:23 



 
Profiel   

Wat jammer!

Maar het is inderdaad wel echt ontdekken wat werkt :j

Maar dat is wel het leuke; vanalles uittesten en proberen :D

Ik heb net het laatste beetje kokosyoghurt met ananas gegeten als ontbijt. Ik ben benieuwd hoe dat proeft als ijs :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 11:28 



 
Profiel   

Nientsje schreef
Wat jammer!

Maar het is inderdaad wel echt ontdekken wat werkt :j

Maar dat is wel het leuke; vanalles uittesten en proberen :D

Ik heb net het laatste beetje kokosyoghurt met ananas gegeten als ontbijt. Ik ben benieuwd hoe dat proeft als ijs :=


Hopelijk een beetje zoals pina colada .

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 21:04 



 
Profiel   

Misschien stomme vraag maar is dit niet veel handiger:

https://www.lidl.nl/p/silvercrest-ijsma ... gLAEfD_BwE

Goedkoper en met eigen vrieselement dus je hebt in 1,5 uur ijs ipv 24 uur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 21:44 



 
Profiel   

Voor de een wel voor de ander niet :D

Ik heb nu gewoon standaard wat in de vriezer staan.

Als ik dan zin heb in ijs, kan ik dat binnen enkele minuten al eten.

Ik heb zelf de tijd niet om anderhalf uur te plannen om ijs te maken :))

Dus voor zo'n machine zal ik persoonlijk niet snel kiezen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 21:45 



 
Profiel   

Ik snap het nog steeds niet. Je stopt ingrediënten in een bak in de vriezer. Het komt er bevroren uit. En dan? Waarom dit ding? Wat doet ie? Waarom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 21:53 



 
Profiel   

Het is gewoon gemakkelijk, je stopt wat je maar wilt in een containertje. Doet dat in de vriezer. En dan kan je ijs maken wanneer je er zin in hebt. Gewoon omdat het kan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 22:04 



 
Profiel   

san4nie schreef
Ik snap het nog steeds niet. Je stopt ingrediënten in een bak in de vriezer. Het komt er bevroren uit. En dan? Waarom dit ding? Wat doet ie? Waarom?


Het is een soort ultra keukenmachine die het blok ijs schaaft en snijdt waardoor de ijskristallen zo klein worden dat je schepijs krijgt.


janderegelaa schreef
Misschien stomme vraag maar is dit niet veel handiger:

https://www.lidl.nl/p/silvercrest-ijsma ... gLAEfD_BwE

Goedkoper en met eigen vrieselement dus je hebt in 1,5 uur ijs ipv 24 uur.


Wat nientsje zegt. Daarnaast heb ik het idee als ik de recepten zie van nientsje dat je met een reguliere ijsmachine veel nauwer moet kijken naar je recepten. Zie ook voorbeeld van Karuna.
Met een zelfvriezende machine krijg je geen denderend resultaat als je gewoon een pak chocolademelk in de bak stopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 22:15 



 
Profiel   

secricible schreef
san4nie schreef
Ik snap het nog steeds niet. Je stopt ingrediënten in een bak in de vriezer. Het komt er bevroren uit. En dan? Waarom dit ding? Wat doet ie? Waarom?

Het is een soort ultra keukenmachine die het blok ijs schaaft en snijdt waardoor de ijskristallen zo klein worden dat je schepijs krijgt.

Ja, dank. Hier heb ik iets aan. Nu snap ik het.

Nientsje schreef
Het is gewoon gemakkelijk, je stopt wat je maar wilt in een containertje. Doet dat in de vriezer. En dan kan je ijs maken wanneer je er zin in hebt. Gewoon omdat het kan :)

Het leek mij makkelijker om dan het ijs rechtstreeks uit de vriezer te eten. (En goedkoper.)

Maar blijkbaar is een blok ijs niet meteen schepijs. En maakt deze machine van 1 dik blok ijs, schepijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 22:26 



 
Profiel   

@san4nie, klopt. Maar je kan naast schepijs ook sorbet, gelato, smoothie of milkshake maken :) de gekozen stand bepaald zegmaar de structuur van het eindresultaat :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 22:27 



 
Profiel   

Nee als je chocolademelk of ijsbeslag oid invriest heb je gewoon een ijsblok. Het bestaat dan uit grote ijskristallen

Ijsbeslag kun je tot schepijs krijgen door het al roerend te bevriezen zodat er lucht onder komt en je de grote ijskristallen steeds klein houdt.

Met dit apparaat breek je de grote ijskristallen tot kleine kristallen waardoor het schepbaar wordt


Laatst bijgewerkt door secricible op 08-06-23 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 22:29 



 
Profiel   

En je er doorheen kunt varen met een bootje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 22:30 



 
Profiel   

secricible schreef
Nee als je chocolademelk of ijsbeslag oid invriest heb je gewoon een ijsblok. Het bestaat dan uit grote ijskristallen

Ijsbeslag kun je tot schepijs krijgen door het al roerend te bevriezen zodat er lucht onder komt en je de grote ijskristallen steeds klein houdt.

Met dit apparaat breek je de grote ijskristallen tot kleine kristallen waardoor het scheepvaart wordt


Ik snap hem, een soort van Titanic dus. :)


Maar, dank! Interessant. Veel te interessant om hier ook maar iets over te zeggen thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 22:34 



 
Profiel   

Schepbaar dus :') lekker bezig
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 22:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 17 [ 415 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen