Ninja Creami

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 14:15

Kan me niet voorstellen dat iemand het te koud vindt voor ijs -O-
Ik bedoel...je hoeft het niet buiten in de zon op te eten..binnen onder een dekentje op de bank is het warm zat **\O/**

soesita

Berichten: 5188
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:33

tyleysmiley schreef:
Kan me niet voorstellen dat iemand het te koud vindt voor ijs -O-
Ik bedoel...je hoeft het niet buiten in de zon op te eten..binnen onder een dekentje op de bank is het warm zat **\O/**


Wij begrijpen elkaar. *\o/*

pjer
Berichten: 1610
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 16:19

hahaha ja als ik het nou warm zou hebben met dat dekentje... nee notoire koukleum hier. Maakt helaas niet uit hoeveel dekentjes ik pak op de bank als ik het eenmaal koud heb helpt niets meer ook niet douchen oid. Maar goed, op zo'n moment is ijs ook niet mijn favorite snack.
Eerder een kom snert of zo :-)

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:05

Een topic over de ninja *\o/*
Sinds enkele weken hebben wij er ook een thuis staan.
Nog druk aan het experimenteren. Het ijs wordt soms nog te zacht. Wat ik heel lekker vind maar eigenlijk niet ‘hoort’ :')

Celebi
Berichten: 3869
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:20

Nadat ik dit topic afgelopen zomer met veel interesse en lichte jaloezie gevolgd heb, kom ik me nu ook melden.

We zijn de keuken aan het verbouwen en ik heb eindelijk ruimte voor een apparaat op het aanrecht én een vriezer dus ik wilde een Ninja Creami. Mijn vriend heeft die als het goed is gekocht voor mijn verjaardag zaterdag dus dan ga ik helemaal los.

Hoe staat het hier met de ijsmakers? Doen jullie dit nog steeds regelmatig of is het inmiddels een apparaat geworden die een beetje staat te verstoffen?

secricible

Berichten: 25724
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:10

Mijn zoontje stond gisteren al in de garage te vragen wanneer hij weer in de keuken mag. Ik zet hem swinters dus echt heel bewust weg, als de temperaturen stijgen mag hij weer!

Nientsje

Berichten: 5255
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 13:14

Ik vind het nu ook wat te koud voor ijs, maar in de zomer komtie weer uit de doos :D

Celebi
Berichten: 3869
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:28

Ohh jullie halen 'm echt weg in de winter. Ik ben verder helemaal geen toetjes mens maar heel soms een klein beetje ijs na het eten of als er mensen komen eten is hier niet perse iets wat in de zomer of winter anders is. Mijn idee was om gewoon altijd 1 of 2 smaken in de vriezer te hebben liggen voor als we eens zin hebben in een toetje. En als dat dus ook nog eens semi gezond kan zijn leek me dat leuk meegenomen!

soesita

Berichten: 5188
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:39

Ja hoor, wij gebruiken hem nog regelmatig, ook in de winter. Er staat altijd wel ijs in de vriezer te wachten op een goede gelegenheid. Er zijn genoeg gelegenheden om ook in de winter ijs te eten: kerst, oud en nieuw, verjaardagen, etentje met vrienden,...

Met kerst hebben we gestoofde-appel-met-amandelen-ijs gemaakt. Dat was niet helemaal naar onze smaak, maar vrienden vonden het wel lekker. Voor een etentje in aziatische stijl hebben we litchee-maracuja-ijs gemaakt. Heerlijk fris en zeker ook iets voor in de zomer. In de vriezer staat nog ananas-bananen-ijs en het volgende experiment wordt waarschijnlijk bounty-ijs (chocolade-kokos).

Celebi
Berichten: 3869
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:43

Ohhh dat klinkt lekker allemaal! Ik wil vooral gaan testen met (vanille) yoghurt en fruit denk ik. Mijn vriend wil geloof ik graag iets met chocolade en zelf wil ik in ieder geval 1x mijn guilty pleasure milkshake namaken in ijs. Dat was bij zo'n milkshake bar gewoon een simpele milkshake van melk en een KitKat chunky white er doorheen geblenderd. Dat was altijd zo gruwelijk lekker dat ik zeker weten een KitKat chunky white door een blender ga gooien en deze door het ijs ga mengen. :Y)

ClaudiaHS

Berichten: 8066
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:59

Hier staat hij ook nog in de keuken.
Vorige week nog 2x gebruikt :D

Binoche
Berichten: 538
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:47

Te koud voor ijs? Ik gebruik hem nog dagelijks :o

Celebi
Berichten: 3869
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:05

Fijn om te horen! Wist niet zo goed of het een machine is die vooral leuk was in de hype periode of dat het echt een apparaat is wat je blijft gebruiken.

Coco4life
Berichten: 1245
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:40

Binoche schreef:
Te koud voor ijs? Ik gebruik hem nog dagelijks :o

Ik heb geen ninja maar ik eet ijs het liefst heel het jaar door.

PSvanLot

Berichten: 10186
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:21

Dat ziet er echt heel erg fijn uit!

Mijn dochter vertelde dat ze er veel over op TikTok ziet, ik ga eens zoeken om er een te kopen tegen het voorjaar.

Celebi
Berichten: 3869
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:32

Afbeelding

Daar issie hoor! *\o/*

De keuken is nog volop in verbouwing dus we hebben nog geen stopcontact, maar goed daar zijn verlengsnoeren voor haha.

Celebi
Berichten: 3869
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 23:11

Helaas tot de conclusie gekomen dat ik de machine nooit meer ga gebruiken.

Heb er 1x ijs van gegeten en wilde net mijn tweede pint eten maar ik bedacht me opeens dat die metalen staaf die de messen naar beneden duwt helemaal niet gewassen kan worden. Wat zoeken levert me op dat deze 'zelfreinigend' zou zijn maar daar geloof ik dus geen bal van. Alles wat in aanraking komt met het ijs laat neem ik aan bacteriën achter, ookal 'schraapt' een rubbertje alles eraf. Ik vind het maar een vreselijk vies idee, zeker na die aflevering op tv over de binnenkant van staafmixers.. Ik kan er dus echt niet bij hoe dit ontworpen is.

Kan wel janken. Heb maandenlang gewacht op dit verjaardagscadeau.. Had me zo verheugd op al die ijsjes. Heb ook hartstikke lang in de keuken gestaan om deze pint te maken en nu durf ik dat ding niet eens te eten.

Aan de ene kant denk ik, ik moet me niet aanstellen, maar aan de andere kant word ik altijd heel snel ziek van alles dus ik ben echt veel te huiverig om dit nog te gaan gebruiken. Is nog een duur apparaat ook. -O-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15951
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 00:18

Celebi schreef:
Helaas tot de conclusie gekomen dat ik de machine nooit meer ga gebruiken.

Heb er 1x ijs van gegeten en wilde net mijn tweede pint eten maar ik bedacht me opeens dat die metalen staaf die de messen naar beneden duwt helemaal niet gewassen kan worden. Wat zoeken levert me op dat deze 'zelfreinigend' zou zijn maar daar geloof ik dus geen bal van. Alles wat in aanraking komt met het ijs laat neem ik aan bacteriën achter, ookal 'schraapt' een rubbertje alles eraf. Ik vind het maar een vreselijk vies idee, zeker na die aflevering op tv over de binnenkant van staafmixers.. Ik kan er dus echt niet bij hoe dit ontworpen is.

Kan wel janken. Heb maandenlang gewacht op dit verjaardagscadeau.. Had me zo verheugd op al die ijsjes. Heb ook hartstikke lang in de keuken gestaan om deze pint te maken en nu durf ik dat ding niet eens te eten.

Aan de ene kant denk ik, ik moet me niet aanstellen, maar aan de andere kant word ik altijd heel snel ziek van alles dus ik ben echt veel te huiverig om dit nog te gaan gebruiken. Is nog een duur apparaat ook. -O-


Misschien heb je hier iets aan.

Celebi
Berichten: 3869
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 00:35

Hier wordt het ook niet genoemd. Die metalen pin die de messen naar beneden duwen gaat weer omhoog het apparaat in na het spinnen. Je kunt dat niet schoonmaken terwijl het wel in contact komt met het ijs. Het schijnt self cleaning te zijn door een rubber randje dat het ijs eraf schraapt maar dat het schoon eruit ziet betekend niet dat alle bacteriën ook opeens weg zijn. Plus het uiteinde alleen even afnemen met een doekje? Daar blijven dan ook resten van melk, slagroom, yoghurt en andere flink bederfbare dingen achter. Alles wat in aanraking komt met het eten moet of met de hand afgewassen kunnen worden of in de vaatwasser gemikt kunnen worden en zodra het vast zit aan de machine en dus hooguit een doekje erlangs gaat is dat gewoon niet hygiënisch. Laat staan die metalen pin binnen in de machine. En ik las ook al dat de kieren in de deksel enorm veel resten en gore troep konden gaan bevatten na een paar ijsjes maken. Ik snap werkelijk niet hoe dit zo gemaakt kan worden. Als je er ook op zoekt naar het schoonmaken van het apparaat en de hygiëne ervan lees je ronduit slechte verhalen.

Iemand zei online dat ze een Creami die stuk ging uit elkaar gehaald hebben en dat er allemaal schimmel aan de binnenkant zat waar dus die metalen pin zit. Lekker als dat vervolgens weer je ijsje in gaat. :=

ClaudiaHS

Berichten: 8066
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 00:37

Je kan die metalen staaf toch simpel reinigen door een bakje te maken met wat water en afwasmiddel en dan je machine even aan te zetten op respin oid.

Celebi
Berichten: 3869
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 00:43

Afgezien dat Ninja dat dus expliciet afraadt omdat je de machine kunt slopen met water is het ook niet echt een perfecte reiniging denk ik. Metalen pin in ijs > metalen pin in apparaat > metalen pin in water met zeep > metalen pin in apparaat.. Waar dus eventueel nog sporen van je vorige ijsje achter gebleven zijn. Je 'schoon' gemaakte pin gaat gewoon weer terug in een ruimte waar potentieel al bacteriën zitten en bij je volgende ijsje kunnen die potentieel gewoon weer mee terug komen. Vind het gewoon heel erg gek..

Wat ik al zei, ik las van iemand dat ie de machine open gemaakt had en dus schimmel daarbinnen vond. Dan kun je die pin schoonmaken met een water spin met zeep wat je wilt, die schimmel van binnen krijg je dan niet weg en dat gaat gewoon vrolijk je volgende ijsje weer in. :?

ClaudiaHS

Berichten: 8066
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 00:55

Ahja sorry, kan er niet echt wakker van liggen eigenlijk.
Van de week weer lekker een ijsje maken :9

Binoche
Berichten: 538
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:06

ik hang er wel af en toe een bak water met dreft onder hoor, en na maanden aan een stuk ijs gegeten te hebben zeker nooit ziek geweest. Die dingen hebben een CE label hé, er zijn wel degelijk testen gebeurd op gebied van veiligheid en gezondheid.

PSvanLot

Berichten: 10186
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:27

Celebi schreef:
Hier wordt het ook niet genoemd. Die metalen pin die de messen naar beneden duwen gaat weer omhoog het apparaat in na het spinnen. Je kunt dat niet schoonmaken terwijl het wel in contact komt met het ijs. Het schijnt self cleaning te zijn door een rubber randje dat het ijs eraf schraapt maar dat het schoon eruit ziet betekend niet dat alle bacteriën ook opeens weg zijn. Plus het uiteinde alleen even afnemen met een doekje? Daar blijven dan ook resten van melk, slagroom, yoghurt en andere flink bederfbare dingen achter. Alles wat in aanraking komt met het eten moet of met de hand afgewassen kunnen worden of in de vaatwasser gemikt kunnen worden en zodra het vast zit aan de machine en dus hooguit een doekje erlangs gaat is dat gewoon niet hygiënisch. Laat staan die metalen pin binnen in de machine. En ik las ook al dat de kieren in de deksel enorm veel resten en gore troep konden gaan bevatten na een paar ijsjes maken. Ik snap werkelijk niet hoe dit zo gemaakt kan worden. Als je er ook op zoekt naar het schoonmaken van het apparaat en de hygiëne ervan lees je ronduit slechte verhalen.

Iemand zei online dat ze een Creami die stuk ging uit elkaar gehaald hebben en dat er allemaal schimmel aan de binnenkant zat waar dus die metalen pin zit. Lekker als dat vervolgens weer je ijsje in gaat. :=


Ik zie maar een oplossing… wegdoen.

Celebi
Berichten: 3869
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:06

Dat gaat ie helaas ook.. Vroeg me af of hier nog anderen met dezelfde constatering zaten. Het voelt ook een beetje als aanstellen maar aan de andere kant lijkt het ook wel op een serieus gezondheidsrisico. Ik wil dat risico in ieder geval niet nemen omdat ik al zo snel ziek wordt maar echt jammer is het wel.