Hellofresh

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7110
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:35

En weer een niet geleverde box. Reden, ik was niet thuis. Like what??? Ik sta hier verdorie al een half uur voor het raam te wachten. Volgens de chauffeur is die in dat halve uur geweest. Nou mooi niet, hij is de straat niet door geweest. Wat een achterlijk volk werkt daar bij die bezorgdienst zeg (hier in Frankrijk DPD).

madeliefw

Berichten: 2668
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:44

Ik kreeg in februari een mail dat de prijs met 51 cent omhoog ging per midden maart. Zou het nu met 91 cent ook weer omhoog gaan? Hier nog niet een mail gehad. Op zich snap ik het wel, alle grondstoffen worden duurder. In de supermarkt ben je ook steeds duurder uit.

Duhelo

Berichten: 28611
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 13:30

Ik krijg het niet op een screenshot, dus maar even zo:
Citaat:
Hello Kim,

Jouw box is altijd gevuld met de lekkerste recepten en ingrediënten van topkwaliteit, eenvoudig thuisbezorgd. Er wordt hard gewerkt om jou de beste ervaring te geven en daarom hebben we onze service en producten op verschillende vlakken verbeterd:
Het menu is uitgebreid met een variatie aan recepten voor iedereen, waaronder nieuwe vegetarische en vegan opties, en verschillende producten voor elk moment, zoals verse maaltijden, makkelijke lunches of een complete Ontbijt- of Brunchbox.
Ook zijn er nu minstens 6 supersnelle recepten die in 15, 20 of 25 minuten op tafel staan. Zo wordt koken nog eenvoudiger én lekkerder.
Koken met HelloFresh is een duurzame keuze: je verspilt gemiddeld 22% minder voedsel dan wanneer je zelf de boodschappen doet.
Daarnaast is de bezorging van jouw box 100% CO₂-neutraal en zijn we altijd bezig met het verminderen én verduurzamen van verpakkingen. Wist je dat we al 20% minder verpakking gebruiken dan vorig jaar? Eind dit jaar streven we naar 30%. Dat gaat de groene kant op!
En er staat nog meer op de planning. De kosten voor verpakkingsmateriaal, ingrediënten en bezorging zijn echter gestegen en om te blijven verbeteren en jou te verzekeren van de beste kwaliteit, gaat ook de prijs van jouw box omhoog.

De prijs per portie zal over een maand met € 0,81 stijgen. Voor bezorgingen vanaf 30 april 2022 betaal je voor jouw box voor 1 persoon met 5 maaltijden € 49,99 (inclusief € 4,99 bezorgkosten). De nieuwe prijzen voor alle boxen vind je hier. Het lidmaatschap blijft heel flexibel: de bezorging van de box kun je op elk moment stopzetten of pauzeren.

Vragen? Bekijk de algemene voorwaarden of neem contact op met onze klantendienst.

Het HelloFresh-team

Ik woon wel in België, in Maart is er bij ons geen verhoging ingevoerd.
De verhoging snap ik wel (alhoewel ik 0.81 euro per maaltijd fiks vind, Dat is 10 % ...), maar ik ben niet akkoord met de 5 euro leverkost die ik nooit moest betalen. Nieuwe klanten moeten levering betalen maar ik ben al zéker 4-5 jaar klant, en heb zelf mijn abo niet aangepast...
Als dit echt zo doorgevoerd wordt, dan ga ik zeker een stuk minderen (en/of mijn abo aanpassen naar 3 personen en 5 maaltijd en eens per maand laten komen, dan maak ik van de overschotten wel porties voor in de vriezer.)

Utixo

Berichten: 6622
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 13:58

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel begrijp, alle grondstoffen zijn duurder, de benzinekosten zijn flink gestegen...

_Nelleke_

Berichten: 8071
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:08

Hier ook de box opgezegd na bijna een jaar elke week 5 maaltijden.

Vond de vega recepten vaak erg karig qua ingrediënten en inmiddels ook wel erg vaak terugkerende recepten. Regelmatig boxen die niet klopten met als klap op de vuurpijl: naanpizza's waarvan de naan ontbrak. Dit werd vantevoren aangekondigd. Was er vanuit gegaan dat we dan wel iets anders kregen, platbrood of wraps ofzo, maar nee, wel de topping maar geen naan of iets anders. Kreeg wel hele 4 euro ter compensatie van de ontbrekende naan. :+ Beetje raar dat je hele recept niet meer te maken is en dat ze er dan niks vervangends krijg.

Was altijd mega tevreden over de krat maar die recepten zijn vaak wat aan de lange kant dus bij de geboorte van onze dochter uit gemak overgestapt naar HelloFresh. We gaan nu weer terug naar oude vertrouwde krat :)

Bopje
Berichten: 1787
Geregistreerd: 24-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:04

Hier dus vergeten de box om te zetten van 1 persoon naar 2 personen. Dus ik ben benieuwd als die zo binnen komt, wij zijn allebei ook nog eens grote eters :')
Is mijn eerste box weer sinds een aantal weken. Dus voor volgende week gelijk weer aangepast naar 2 personen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:07

Wij krijgen nog steeds voor twee, prijs stijgt 68 cent per maaltijd.

Vorige week was ik vergeten kiezen, en ze hebben echt 3 super karige recepten gestuurd. Het was letterlijk ei, feta, couscous, komkommer, tomaat, pasta en aardappel.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 23:32

Vandaag voor het eerst voor 1 pers gehad wat een tegenvaller.
Ik vind 100 gram vlees/vis echt weinig.
100 gram kabeljauw vond ik vandaag gewoon hilarisch in mijn pan.
Het ziet er gewoon heel zielig uit haha.
Ik ben echt niet blij met deze verandering.
Daarintegen krijg je wel mega veel groente en platbroodpizza’s en hele dozen champignons enz
Volgens mij kunnen ze daar beter op minderen , als zijn mijn cavia’s kippen en konijnen altijd erg blij met al die groentes die je nooit in je uppie opeet.

madeliefw

Berichten: 2668
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 06:56

Dat vind ik wel normaal eerlijk gezegd, 100 g vlees/vis en 250 g groente is wel volgens de schijf van vijf.

Ik ga als ik zelf boodschappen doe ook altijd uit van 100 g en voor onze kinderen nog minder. Wij eten ook met 4 pers van een box voor 3. Groente is altijd extra, als je anderhalve aubergine nodig hebt zitten er altijd 2 in. Vlees is wel per 3 verpakt altijd. Dan krijgen de kindjes een half stuk.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 07:20

tinkert_tje schreef:
Vandaag voor het eerst voor 1 pers gehad wat een tegenvaller.
Ik vind 100 gram vlees/vis echt weinig.
100 gram kabeljauw vond ik vandaag gewoon hilarisch in mijn pan.
Het ziet er gewoon heel zielig uit haha.
Ik ben echt niet blij met deze verandering.
Daarintegen krijg je wel mega veel groente en platbroodpizza’s en hele dozen champignons enz
Volgens mij kunnen ze daar beter op minderen , als zijn mijn cavia’s kippen en konijnen altijd erg blij met al die groentes die je nooit in je uppie opeet.


100 gram is toch gewoon een normale portie?!
En niet blij met deze verandering? Je betaalt voor 1 persoon! Je mag in je verwende handen klappen dat je al die tijd dubbel gekregen hebt!

Freyr
Berichten: 707
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 07:33

Needje schreef:
tinkert_tje schreef:
Vandaag voor het eerst voor 1 pers gehad wat een tegenvaller.
Ik vind 100 gram vlees/vis echt weinig.
100 gram kabeljauw vond ik vandaag gewoon hilarisch in mijn pan.
Het ziet er gewoon heel zielig uit haha.
Ik ben echt niet blij met deze verandering.
Daarintegen krijg je wel mega veel groente en platbroodpizza’s en hele dozen champignons enz
Volgens mij kunnen ze daar beter op minderen , als zijn mijn cavia’s kippen en konijnen altijd erg blij met al die groentes die je nooit in je uppie opeet.


100 gram is toch gewoon een normale portie?!
En niet blij met deze verandering? Je betaalt voor 1 persoon! Je mag in je verwende handen klappen dat je al die tijd dubbel gekregen hebt!



Nouuuuu, de prijs voor 1 of 2 personen is nagenoeg hetzelfde hoor.

Ik vind het ergens ook lastig om wel de hoeveelheid groente ect voor 2 personen te krijgen, maar vlees voor 1 persoon. Weggooien is zonde en ik heb nou geen hellofresh om nog een extra stukje vlees te halen elke avond. Heb dan liever of echt voor 1 persoon of alles maar voor 2 personen.
Laatst bijgewerkt door Freyr op 11-04-22 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 07:33

Nuja na al die tijd voor twee krijgen snap ik de teleurstelling wel. Het prijsverschil tussen 1 en twee is ook klein. Voor 1 persoon betaal je gewoon echt wel veel vind ik.

Tancreda4

Berichten: 24155
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 07:42

poes schreef:
Nuja na al die tijd voor twee krijgen snap ik de teleurstelling wel. Het prijsverschil tussen 1 en twee is ook klein. Voor 1 persoon betaal je gewoon echt wel veel vind ik.

En dat is ergens een beetje jammer, maar verder enorm begrijpelijk. Halve aubergines, nog kleinere zakjes en dus meer verpakkingsmateriaal... Simpelweg meer werk, meer gedoe, meer kans op verlepte groenten, slechter goed houden etc als alles echt voor 1 persoon zou moeten.

Zoveel verschil zit er niet tussen 1 of 2 personen als je het gros van de ingrediënten nog teveel krijgt. Dan snap ik het minimale prijsverschil prima!

Al die tijd 2 maaltijden kunnen eten van 1 maaltijd voor minder dan de 2 personen box en nu gaan piepen vind ik ook wel beetje verwend overkomen...


Ik heb hem gewoon weer naar 2 personen omgezet, zodat ik weer een week eten heb. 2 dagen hetzelfde eten vind ik geen probleem.

daantjuhhh

Berichten: 26945
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:02

Ik vind vooral storend dat ze het brengen onder het mom van voedselverspilling.
Zeg gewoon eerlijk we kunnen het proces weer aan. Of het kan er niet uit.

Maar nee ze brengen het alsof ze ons een favor doen.

Ik heb het opgezegd.
Voor 40€ kan ik ook 3 x thuisbezorgd bestellen.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:26

Dat kan ik begrijpen daantjuhhh, openheid over het feit dat het niet meer uit kan of dat ze het proces hebben aangepast zou netjes zijn.

Maar er zijn heel veel mensen die lange tijd extra hebben gekregen zonder daar daadwerkelijk voor te betalen, dus prima dat mensen nu opzeggen omdat ze het het nu niet meer waard vinden, maar dat heeft weinig met HF zelf te maken. :) Zij zijn immers alle 1-persoonshuishoudens altijd al tegemoet gekomen.

Het is ook gewoon een andere tijd nu. Alles wordt duurder. Ik werk in de retail bij een supermarktketen en geloof me, die prijsstijgingen zijn absurd. Soms wel 10 cent bovenop de inkoopprijs van één product (!). Dan is 60-80 cent voor een hele maaltijd echt peanuts en heel oké.

Geheel algemeen:
Als je het niet eens bent met iets kun je ook gewoon opzeggen en niet hier moord en brand schreeuwen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:54

Er wordt hier ook helemaal geen moord en brand geschreeuwd vind ik maar gewoon gemeld. Het is een heel cool concept en ik snap dat dat geld kost, maar voor 1 persoon is het wel echt duur. En zeker als je dan karige porties of ingrediënten krijgt zoals ik vorige week, steekt dat wel even en dat mag toch gewoon gezegd worden.
Het is nu ook niet dat ze altijd met de beste ingrediënten komen ook, ik vind de kwaliteit van de aardappelen, komkommer, tomaat etc bvb wel erg karig.
Nogmaals: ik vind het een top concept maar zeker niet perfect en snap niet dat dat hier niet gezegd kan worden.

Duhelo

Berichten: 28611
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:00

Ik ben ook teleurgesteld dat het vlees en vis terug naar 1 persoon gaat, maar ik bestel ook maar voor 1 persoon. Ik kijk even aan hoe het gaat, anders zet ik hem terug naar twee personen.

Die prijsstijging vind ik ook mottig, maar alles wordt duurder. Ik ben echter wel kwaad dat ik nu plots 4.99 bezorging moet bijbetalen (dus én minder vlees voor 1 persoon én prijsstijging van 10% en bezorging van 4.99. Wordt zo wel een dure box).
Aan de hand van die prijzen zal ik toch eens andere foodboxen gaan bekijken ook. Die met 15 in de naam is blijkbaar kwalitatief beter dan HF, dus als de prijs niet zo veel meer scheelt...

Tancreda4

Berichten: 24155
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:17

poes schreef:
Er wordt hier ook helemaal geen moord en brand geschreeuwd vind ik maar gewoon gemeld. Het is een heel cool concept en ik snap dat dat geld kost, maar voor 1 persoon is het wel echt duur. En zeker als je dan karige porties of ingrediënten krijgt zoals ik vorige week, steekt dat wel even en dat mag toch gewoon gezegd worden.
Het is nu ook niet dat ze altijd met de beste ingrediënten komen ook, ik vind de kwaliteit van de aardappelen, komkommer, tomaat etc bvb wel erg karig.
Nogmaals: ik vind het een top concept maar zeker niet perfect en snap niet dat dat hier niet gezegd kan worden.


Verschil is toch iets van 5 euro ofzo? Dan heb je het dubbele aan maaltijden in een week als je voor de 2 persoons gaat, ik vind dat weinig extra geld en heb ik er wel voor over.

ik snap de prijs stijgingen wel. Maar ik vind het wel irritant dat alles duurder wordt omdat iedereen het doorrekent, maar ik dat niet kan naar mijn baas :P

Josien_

Berichten: 9055
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:36

Ik weet wel dat 100gr vlees/vis per persoon op zich geen kleine portie is, maar het ziet er wel uit als heel weinig. Maar dat is ook gewoon de perceptie, ik ben gewend om meer te eten dus zo'n klein stukje vlees oogt ook gewoon "gek" .

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:43

Tancreda4 schreef:
poes schreef:
Nuja na al die tijd voor twee krijgen snap ik de teleurstelling wel. Het prijsverschil tussen 1 en twee is ook klein. Voor 1 persoon betaal je gewoon echt wel veel vind ik.

En dat is ergens een beetje jammer, maar verder enorm begrijpelijk. Halve aubergines, nog kleinere zakjes en dus meer verpakkingsmateriaal... Simpelweg meer werk, meer gedoe, meer kans op verlepte groenten, slechter goed houden etc als alles echt voor 1 persoon zou moeten.

Zoveel verschil zit er niet tussen 1 of 2 personen als je het gros van de ingrediënten nog teveel krijgt. Dan snap ik het minimale prijsverschil prima!

Al die tijd 2 maaltijden kunnen eten van 1 maaltijd voor minder dan de 2 personen box en nu gaan piepen vind ik ook wel beetje verwend overkomen...


niks met piepen en verwend te maken.
Ik bestel 3 weken voor 1 pers dan ben ik alleen en 3 weken voor 3 pers dan zijn we met zijn tweeen.
mijn hardwerkende man eet voor 2 en 100 gram vlees is gewoon echt weinig dus dan hebben we ieder 150gr vinden wij nog een lachertje maar dat ligt misschien aan ons haha

Ik betaal voor 1 pers bijna net zoveel als voor 2.
Doe dan een optie dat je extra vlees kan aanvinken dan kan bij de varkenshaas ook maar bij de rest niet.
Daar betaal ik met alle liefde extra voor.

Ik zit niet op mijn centen hoor (ik bestel iedere bestelling genoeg extra’s smoothie’s/fruitshots/worst/kaas enz enz
maar ik vind het excuus voedselverspilling niet kloppen als ik wel een grote bak champignons en 2 komkommers/aubergines/courgettes krijg voor mijn uppie.
Ik snap gerust dat je geen halve komkommers enz kan leveren maare eerder kreeg ik bijv van die babykomkommertjes.
Dus ik heb de box omgezet naar 2 pers.
Dan betaal ik gewoon ietsje meer voor een stukkie vlees/vis no problemo en de overgebleven groente maak ik de beestenboel blij mee.
Ik wilde alleen even mijn gedachte erover delen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:39

Tancreda4 schreef:
poes schreef:
Er wordt hier ook helemaal geen moord en brand geschreeuwd vind ik maar gewoon gemeld. Het is een heel cool concept en ik snap dat dat geld kost, maar voor 1 persoon is het wel echt duur. En zeker als je dan karige porties of ingrediënten krijgt zoals ik vorige week, steekt dat wel even en dat mag toch gewoon gezegd worden.
Het is nu ook niet dat ze altijd met de beste ingrediënten komen ook, ik vind de kwaliteit van de aardappelen, komkommer, tomaat etc bvb wel erg karig.
Nogmaals: ik vind het een top concept maar zeker niet perfect en snap niet dat dat hier niet gezegd kan worden.


Verschil is toch iets van 5 euro ofzo? Dan heb je het dubbele aan maaltijden in een week als je voor de 2 persoons gaat, ik vind dat weinig extra geld en heb ik er wel voor over.

ik snap de prijs stijgingen wel. Maar ik vind het wel irritant dat alles duurder wordt omdat iedereen het doorrekent, maar ik dat niet kan naar mijn baas :P


Draai het eens om: best balen dat je voor 1 persoon slechts 5 euro minder betaalt nee?

Ik had al de bezorgkosten maar een box voor 1 persoon 3 maaltijden is gewoon echt heel duur in verhouding tgo meerdere personen.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 06:19

Maar dat is toch logisch? In verhouding is alles voor 1 persoon duurder.
Bulk is nou eenmaal goedkoper.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 06:52

Ik vind juist dat er soms zo weinig groente in zit. Haha.
Wij zijn nog steeds wel tevreden.

Ik kan overigens nog gratis boxen weggeven. Voor wie wil

Zelda_Link

Berichten: 220
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 07:58

tinkert_tje schreef:
Ik zit niet op mijn centen hoor (ik bestel iedere bestelling genoeg extra’s smoothie’s/fruitshots/worst/kaas enz enz
maar ik vind het excuus voedselverspilling niet kloppen als ik wel een grote bak champignons en 2 komkommers/aubergines/courgettes krijg voor mijn uppie.
Ik snap gerust dat je geen halve komkommers enz kan leveren maare eerder kreeg ik bijv van die babykomkommertjes.
Dus ik heb de box omgezet naar 2 pers.
Dan betaal ik gewoon ietsje meer voor een stukkie vlees/vis no problemo en de overgebleven groente maak ik de beestenboel blij mee.
Ik wilde alleen even mijn gedachte erover delen.



Dit inderdaad. Ik vind het prijsverschil normaal, en snap dat ze geen halve komkommers gaan leveren. Maar kom gewoon niet aan met het argument dat het voedselverspilling tegen gaat, want dat is gewoon onzin. Het werkt juist voedselverspilling in de hand als je van het ene product voor 1 persoon en van het andere product voor 2 personen krijgt. Dan blijf je met restproducten zitten.

Ik vind het niet erg dat het weer normaal is, wel dat ze beweren dat ze het tegen voedselverspilling doen.

daantjuhhh

Berichten: 26945
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:43

En een halve komkommer of ui hoeft ook niet eens altijd. Soms heb ik 2 maaltijden met een halve komkommer of een half ui. Maar toch krijg je dan 2 uien. Als je het op voedselverspilling gooit dan moet je het ook goed doen.

Zo niet wees dan gewoon eerlijk.
Ik snap wel dat het duurder is en dat alles duurder wordt.

Maar ze sturen je nu een mail alsof ze mij een dienst bewijzen