Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:35

Vegan is niet minder vet bij mij hoor :D curry’s met kokosmelk of pindakaas, noten, frietjes, ketchup, speculoospasta, chocolade, avocado, sausjes, etc. En veel zaken die veel energie en calorieën leveren zoals linzen, bonen, peulvruchten, zaden, brood, aardappelen, etc.

En als je vega eer is er dan ook nog kaas, zuivel en eieren.

En dan is er nog wijn of bier met olijven en toostjes met vegan spread en chips.

En dan is mijn eten zo lekker dat ik er veel meer van eet.

Ik herken dus niets in minder energie of vetten of eiwitten :D

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:38

vegan kun je idd zo vet maken als je zelf wilt :D

lies_sparkle

Berichten: 6137
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:46

Ik viel in het begin ook heel erg af maar dat was ook omdat ik niet goed wist wat ik moest eten :) nu blijf ik gewoon stabiel!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:47

Ik moet wel zeggen dat eten echt een passie is hier. Ik kan me echt niet inbeelden dat ik zomaar afval haha.

Amber_anne

Berichten: 6966
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:56

Ik eet nieteens inspiratievol maar egewoon aardappels met groente en dan een vlees vervanger maar ben niet afgevallen hoor (ook niet aangekomen). Als je gewoon het vlees vervangt voor een vega variant is er eigenlijk niks verschillends

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33891
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:03

Er is te veel vegan chips en patat is vegan. Dus ik zou als ik vegan zou eten alleen maar dikker worden vrees ik. _O-

8nnemiek

Berichten: 43507
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 12:14

poes schreef:
Ik moet wel zeggen dat eten echt een passie is hier. Ik kan me echt niet inbeelden dat ik zomaar afval haha.

Dat geldt voor ons ook :j
Ik hou van lekker koken en lekker eten :9
En hoewel ik zo min mogelijk toegevoegde suikers en vetrijke producten probeer te eten/kopen val ik toch niet af, gewoon omdat het avondeten vaak zo lekker is dat ik zonder problemen 2 of 3 keer opschep.

Af en toe dan eten we een tijdje heel braaf alleen maar groente en fruit en dan val ik ook wel wat af, maar uiteindelijk gaan we toch al snel weer terug naar aardappelen en veel pasta en veel bonen en brood enzo. En dan zit het gewicht er zo weer aan :=

Moet ik wel zeggen dat ik geen twintig meer ben, en je stofwisseling toch wat trager wordt als je ouder wordt. Vroeger kon ik echt álles eten.

Gisteren weer zoiets lekkers als toetje; zelfgemaakte vegan chocoladepudding, oh wat is die vreselijk lekker, en een liter is dan ook binnen een dag op :=

Sharani
Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:30

Hier ook een te groot liefhebber van eten om spontaan af te vallen door vega(n) eten. En ben sinds we steeds meer plantaardig eten ook creatiever gaan koken wat vaak dus lekkerder is, met als gevolg meer eten :o .

Vandaag trouwens heel simpel de boerenkoolstampot in de herkansing, dit keer met de Unox worst.

Sintara

Berichten: 7483
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:21

Nouja, de kunst is dan misschien niet om vet te eten maar het ook nog een beetje gezond te houden? :P En om me geen vetgemest bioindustriedier te voelen.

Ik zou gewoon graag iets anders, liefst van niet dierlijke oorsprong vinden waar ik het goed op doe..

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:39

Sintara schreef:
Ah leuk, nog een :D Welkom Pluto!
Ik ben ook net niet helemaal vegetarisch :P , als mijn ouders voor me koken of als ik uit eten ga eet ik nog wel eens vlees. Normaal sport ik ook erg veel en ik heb gewoon veel calorieën nodig, maar ik heb geen mega grote maag dus dat probleem ken ik ook. Op het moment rij ik alleen maar een paar uurtjes per week en fiets ongeveer 45 minuten totaal per dag op de hometrainer vanwege een blessure aan mijn voet, maar die pijn en slapeloosheid kost ook een hoop energie :roll:

Ik moet zeggen dat ik er nog niet helemaal uit ben qua oplossing, want ik ben helaas wel weer een kilo kwijt geraakt de laatste tijd.. Noten, eieren en bonen doen het hem niet bij mij. Daar zit ik te snel van vol..

Vega eten is gewoon té vetarm :(

Als iemand een volvette soya slagroom weet,of een vegan caloriebom zoals een milkshake...Liefst niet te zoet :+ .. ?


Ik heb begrepen dat het voor vega(n)s ook echt gewoon een kwestie van de maag trainen is. Je maag moet wennen aan grotere hoeveelheden eten, zodat ej ook grotere porties kunt eten.
Daarnaast ook tussendoortjes eten :j Dat helpt. Noten of boterham met hummus ofzo.

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:46

Ik heb hetzelfde probleem. Ik sport veel en val heel snel af. Maar voor mij is geen vlees eten gewoon te belangrijk om het wel te gaan doen. Ik heb een hele kleine maag maar eet inderdaad gewoon de hele dag door. Ik 'graas' :P

Sintara

Berichten: 7483
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:53

En dat vind dan de tandarts weer niet goed :P . Het is niet makkelijk om het allemaal goed te doen xd

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:04

De tandarts moet niet zeuren :P Het hangt er ook nogal vanaf wat je eet.
Mijn tandarts heeft er trouwens nooit moeilijk over gedaan, dat zou ik eerlijk gezegd ook wel een beetje apart vinden. Je moet toch eten? Geen gaatjes te bekennen hier in elk geval :)

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:09

Ik ben 2 kilo afgevallen in het begin maar stagneer nu op 63 kilo en dat is voor mijn lengte een normaal gemiddeld gewicht. Ik weet nu ook meer wat te eten en ondanks dat het gezonder is, eet ik ook wel vet.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:19

Inderdaad, zolang je niet (te)veel suiker/zure dingen eet en je tanden regelmatig poetst zou ik niet weten waarom vaker eten verkeerd is.

Sharani
Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:41

Is inderdaad ook wennen aan grotere porties, had vorige week een pan couscous met heel veel groente, voorheen hadden we daar met 6 personen genoeg aan, nu ging hij met 4 personen op ( en ik balen omdat ik hoopte op een lunch restant de dag er na := ).

lies_sparkle

Berichten: 6137
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:55

Sharani schreef:
Is inderdaad ook wennen aan grotere porties, had vorige week een pan couscous met heel veel groente, voorheen hadden we daar met 6 personen genoeg aan, nu ging hij met 4 personen op ( en ik balen omdat ik hoopte op een lunch restant de dag er na := ).


Dit heb ik ook zo vaak haha :+ daar ging mijn lunch

Sherivey
Berichten: 8810
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:59

8nnemiek schreef:
Ik zou graag met jullie ruilen, ik kom alleen maar bij sinds ik bijna volledig plantaardig eet :=

Bij mij maakt het geen verschil, kom altijd makkelijk aan :+

Ik sta open voor donatie van een kilo of 5 :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:47

Oh als dat zou kunnen
Kan ik nog wel een paar mensen blij maken :')

8nnemiek

Berichten: 43507
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 19:26

Nog iemand interesse in wat buik- en bilvet? :')

Ik weeg gelukkig ook niet echt teveel.. zo’n 60 tot 65 kilo met 1.72m, maar het flubbert allemaal net iets teveel :))

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:28

Mag ik gewoon een algeheel klein laagje voor de winter?

Ik dans veel dus het flubbert niet zo heel hard hier gelukkig. Alleen boven mijn ogen, maar dat is geen vet :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:42

Ik heb trouwens via Facebook begrepen dat de roockworst een stuk beter wordt als je hem na het opwarmen eventjes aanbakt. Dus voor degenen die hem tegen vonden vallen is at misschien nog een idee. :)

8nnemiek

Berichten: 43507
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 19:50

Ik vond hem de tweede keer lekkerder :+
Die van Unox viel flink tegen..

Maar ik mis bij beide nog de echte rooksmaak.
Als de kachel hier terugslaat ruikt het meer naar rookworst dan wanneer ik een rookworst klaarmaak :+

Sharani
Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:00

Hier vonden we de Unox wel beter dan de vegetarische slager, alleen de structuur van het velletje was minder en ook deze is nog verre van perfect. Maar voor die 1 of 2 keer per jaar dat we echt stamppot met worst willen vonden we dit acceptabel.

8nnemiek

Berichten: 43507
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 20:25

Ik vond hem zo zuur van de Unox :=