Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 235 van de 261 [ 6515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238 ... 261  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

 
Profiel   

Rijsa schreef
Ja het is echt een succes. Alle recepten kloppen ook, dat vind ik heel fijn.

Oh dat gevulde speculaas ziet er fantastisch uit! :9

Was het goed gelukt siggislief? En wat doe je in de green velvet?


Nee het is niet echt goed gelukt maar hij smaakte wel heerlijk volgens de jarige en haar dochter.
Maar was wel behoorlijk machtig, het is dezelfde recept als de rode maar dan andere kleurstof. :)

Alleen mijn apparaat werkte eventjes niet mee, bij alle haken/garde
ging ie perfect in/uit en bij 1 haak (Vlinder) ging ie er niet eens meer in en kreeg em ook niet meer eruit. :=

Dus heb uiteindelijk het beslag letterlijk met de garde moeten opkloppen/mengen. -O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 01:05 



 
Profiel   

Ik kom even (weer) binnenvallen..

Mijn moeder viert morgen haar verjaardag en nou ben ik taarten aan het bakken. Een van die taarten is een soort van gigantische cinnamon bun, maar mijn deeg rijst niet... -O- Ik heb het gister gemaakt en daarna in de koelkast gezet, dat kon volgens het recept. Nu moet het rijzen, het staat al een tijdje boven de verwarming, maar het doet nog helemaal niks. Iemand tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-18 15:33 



 
Profiel   

Zal nu w te laat zijn, maar dan voor de volgende keer. Ik heb de tip gehad om deeg in de oven te laten rijzen. Deeg in een kom met een vochtige theedoek erop en dan in de oven op 30 graden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-18 21:26 



 
Profiel   

Dat las ik idd ook! En met een glas water in de magnetron (dat verwarmen, magnetron uitzetten en dan deeg er bij in zetten). Ook dat werkte niet. Uiteindelijk las ik iets over dat je niet gerezen brooddeeg in gebak kunt gebruiken als je er bakpoeder doorheen kneed. Dus dat als laatste redmiddel maar geprobeerd, haha. En zowaar gelukt! Qua uiterlijk is ie niet echt goed gelukt, maar smaak is prima. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-18 14:55 



 
Profiel   

Was de gist misschien te oud? Had je verse of gedroogde gist gebruikt? Misschien teveel zout of te warm water?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-18 15:18 



 
Profiel   

De gist was net nieuw, uit een zakje. Gedroogde gist dus. Teveel zout zou op zich kunnen. Ik heb het opgelost in melk en dat zou tussen de 110-115 graden moeten zijn volgens recept, maar zo warm kreeg ik het niet. Het was 95. Heb wel de suiker en de gist tegelijk toegevoegd... Misschien had ik dat niet moeten doen. Maar goed, hij was uiteindelijk wel lekker :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 13:01 



 
Profiel   

Ik ben geen broodbakker, maar die temperaturen klinken mij heel vreemd in de oren. Bij mij weten moet gist worden opgelost in handwarm water. Hogere temperaturen overleeft de gist volgens mij niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 14:10 



 
Profiel   

Dan zal dat het probleem wel geweest zijn idd! Goed om te weten iig voor een volgende keer. Thanks! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 14:51 



 
Profiel   

[ img ]
Gister pepernoot sinaasappel cheesecake gemaakt. Nu alweer aan het laaste stukje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-18 21:11 



 
Profiel   

Oeeh die ziet er lekker uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 08:55 



 
Profiel   

Hier een wolkencake van dr. Oetker versierd met botercreme :9 2e keer dat ik ermee werk, ben er nog niet heel goed mee :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-18 11:27 



 
Profiel   

Morgen verjaardag van mijn vriend. Vandaag dus in de keuken doorgebracht. Heerlijk gebakken!

[ img ]
Appeltaart.

[ img ]
Sacher taart (pure chocolade met abrikoos).

[ img ]
No bake sinaasappel cheesecake met bestogne bodem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-19 20:39 



 

Lekker!! Wat zien ze er onwijs mooi afgewerkt uit hierboven!!

Vriendinnetje en ik gaan ons wagen aan bananensoezen vanmiddag! Erg benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-19 14:24 



 
Profiel   

Mooie taarten komen langs! Heb vorige maand een rijstevlaai gemaakt, spannend zoiets nieuws maar hij is goed gelukt!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-19 22:14 



 

Oh lekker! Heb je het recept?

Mijn soezen: nog ff oefenen, de smaak was wel heerlijk!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-19 22:30 



 
Profiel   

Oe die soezen zien er ook lekker uit! Heb je daar een recept van? Misschien waag ik me er dan wel aan om ze glutenvrij proberen te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 09:05 



 

FuGeLiCu schreef
Oe die soezen zien er ook lekker uit! Heb je daar een recept van? Misschien waag ik me er dan wel aan om ze glutenvrij proberen te maken.


https://www.culy.nl/recepten/zo-maak-je ... nanensoes/

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 09:22 



 
Profiel   

Hmmmm, wat een lekkere en mooie baksels komen er hier voorbij :9

Ik ben dol op bakken, doe het niet super vaak maar voor verjaardagen en speciale gelegenheden wordt alles zelf gemaakt. Voor meer inspiratie kom ik graag hier meekijken :)

Mijn laatste baksels:
[ img ]
Vruchtentaart met brosse bodem en mascarpone vulling
[ img ]
Chocolade/bietentaart met chocolade/avocado ganache.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 09:34 



 
Profiel   

MizzMontana, je taarten zien er prachtig uit!

Recept van de rijstevlaai:
https://www.laurasbakery.nl/rijstevlaai/

Ik wil ook nog een keer iets met soezendeeg maken, nog nooit gedaan namelijk. Altijd leuk nieuwe dingen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 18:13 



 
Profiel   

Dankje urosa. Soezen maken staat hier ook op het lijstje, lijkt me een leuke uitdaging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 19:33 



 

Soezen maken an sich is niet moeilijk! Het lastige is juist om een mooie vorm te krijgen :-)

Deze zijn van 't zomer gemaakt omnom!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 23:57 



 
Profiel   

[ img ]

Bananenbrood met appel en rozijnen gemaakt :D goed gelukt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-19 20:57 



 
Profiel   

Oe, dat ziet er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-19 11:04 



 
Profiel   

Goed gelukt jouw soezen Pimaude. Ik zag net dat ik alles in huis heb voor soezenbeslag dus dat wou ik gaan maken maar bedacht me dat ik geen spuitzak heb. Zou je ze ook met twee lepels op de bakplaat kunnen vormen?
Wat voor een vulling had jij er in, banketbakkersroom?

Ziet er lekker uit Dreamy!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-19 16:11 



 

Bananencreme en slagroom!

Ehhh wordt het niet zo mooi haha.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-19 16:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 235 van de 261 [ 6515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238 ... 261  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen