Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laurabe
Berichten: 724
Geregistreerd: 28-01-11

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:40

Wat leuk pimaude. Succes met de auditie en veel plezier.

Anoniem

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 17:39

Wat lief!

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:57

Ik heb net eierkoeken gebakken. Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, denk dat ik een aantal recepten ga combineren tot de perfecte eierkoeken.

Afbeelding

Anoniem

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:31

Wat leuk!! Ik wil ook meer koekjes en 'gewone' producten gaan maken! Deel je je recept als het is gelukt?

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:27

Ja ga ik doen! Ik heb een aantal gevonden dus even wat proberen van de week.

Ik maak vaak de ‘gewone’ koekjes voor naar mijn werk, dan kan ik die tussendoor opeten en Kan ik goed inschatten hoeveel ik moet maken, ideaal.

Anoniem

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:28

Wat ideaal! Receptjes door 4 delen doe ik ook vaak, scheelt ook een hoop tijd!

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:25

Ja precies! Doe ik ook vaak dubbelen of delen haha. Anders is het ook zo zonde als je de helft weg moet gooien.

Als ik een cake maak doe ik het ook vaak via het recept maar vul ik ze uit in cupcake vormpjes. Dan iets korter bakken en dan vries ik ze in. Dan kan ik voor elke dag 1 uit de vriezer halen. Is ook makkelijk dan blijft de rest lekker vers.

Anoniem

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:31

Slim!^^ ik ga binnenkort weer zeeuwse bolussen maken, die krengen zijn zo lekker!

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:51

Heb ik ook nog nooit gemaakt! Heb je een goed recept? Dan ga ik ze eens proberen

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:16

Hallo vraagje van een bakker die niet gewend is om van te voren de cake/biscuit te maken.

Zaterdag is een goede vriend jarig maar agenda is erg druk. Ik maak een lekkere taart voor zijn verjaardag en vroeg mij af of ik 2 dagen van te voren de cake kan maken om hem zaterdag te versieren met botercreme en chocolade. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Anoniem

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:10

Ja hoor! Ik heb laatst zelfs een biscuit gebakken en in de vriezer gegooit omdat ik toch geen zin had om een taart ermee te bouwen. Lekker inpakken en in de koelkast leggen! Met een lekkere vulling wordt hij wel weer zacht en smakelijk!

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:14

Dank je wel!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:21

Kans om dit topic weer een beetje actief te maken? Is iedereen nog aan het bakken?
Wil namelijk ook wel graag meepraten :D

Door gezondheidspech moet ik wat andere hobby's gaan oppakken en vond bakken altijd wel leuk, dus zodoende voor mijn verjaardag een bakmachine gevraagd en nu de eerste dingen gemaakt als brownies, en vandaag een tiramisu taart!

Afbeelding

Anoniem

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:26

Oh wat lekker!!

Ik bak sinds ik een nieuwe vriend heb ook weer fanatiek. Zijn familie wordt zo blij van mijn baksels dat ik er weer veel meer plezier in heb gekregen!

Brownie met walnoten
Afbeelding

Baklava
Afbeelding

Macarons
Afbeelding

Valerie93

Berichten: 3134
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 17:00

Ik wil het bakken wel weer oppakken maar helaas de tijd niet.
Heb wel laatst de koekjesbijbel gekocht!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 17:54

Pimaude: ziet er allemaal goed uit, leuke binnenkomer bij je schoonouders met elke keer wat lekkers haha.

Ik probeer nu elke week wat te bakken. Volgende week ga ik een cake doen. Bak nu voornamelijk uit Laura's Bakery basiskookboek. Mooi duidelijk en lekker :)

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:26

Ja hier ook aan het bakken geweest chocolade taart met ganache en jam.

Enige jammer is dat de biscuit niet zo opgestegen was als volgens recept had gemoeten. Maar hij is er niet minder lekker om.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:46

Ohh dat ziet er allemaal heerlijk uit!! :9

Heeft iemand wel eens Limoncello taart gemaakt? Dat ga ik binnenkort eens proberen.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:05

wauw wat ziet dat er lekker uit allemaal! Leuk dat het topic weer opgepakt wordt.
Ik ga ook maar eens weer beginnen met lekkere dingen maken. Toevallig vandaag mijn notitieblok er weer bij gepakt met alle lekkere recepten die ik al gemaakt heb. Ik schrijf ze altijd over zodat ik aantekeningen kan maken en dingen kan veranderen (en dat ik het ook onthoud haha).

Limoncello taart nog nooit geprobeerd! Ga wel binnenkort de klassieke lemon meringue taart proberen.

Edit: @pimaude ik vond de eierkoeken trouwens geen succes (van een paar posts hierboven). Ze waren wel lekker maar niet de soort die ik zocht haha. Het ultieme recept zal dus nog even moeten wachten :+

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:19

Ik heb vorige week een fantastische kwarktaart gemaakt. Ik heb daar eigenlijk nooit zoveel mee, maar ik zag dit recept voorbij komen en het leek me leuk om deze te proberen. Het is geen goedkope taart, aangezien er al 1 kilo aardbeien in gaan, en aangezien je de beste resultaten krijgt met de beste ingrediënten heb ik de aardbeien van de fruitteler bij ons uit de buurt gebruikt. Het was ongelooflijk lekker, wat mij betreft kan het zelfs doorgaan voor een overheerlijk toetje :D Ipv Danio kwark heb ik de Mona aardbeienkwark met yoghurt gebruikt (450 gram).
Dit is het recept: https://bakkriebels.nl/aardbeien-kwarktaart/

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:22

Kinke prachtig ziet het er uit zal ook fantastisch lekker gesmaakt hebben.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:54

Ziet er heerlijk uit urosa!
En ook bij jou pimaude ziet het er superlekker uit!
Limoncello taart heb ik nog nooit geprobeerd. Ga ik wss ook niet doen, want ik vind limoncello vreselijk vies :')
Ziet er supermooi uit Kinke! En zal idd ook superlekker zijn geweest!

Laatste koekjes die ik gemaakt zijn zijn Amsterdamse koggetjes. Waren in principe wel goed gelukt, alleen de karamel die je ervoor moest maken was toch wel erg moeilijk. Was eigenlijk ook niet helemaal gelukt, maar ik vond het zonde om weg te gooien hahah. De koekjes waren uiteindelijk ook wel een beetje licht gebleven. En slecht van vorm, want ik was te lui om ze in een spuitzak op te spuiten. Maar ze waren wel heel lekker en daar gaat het om!



Afbeelding

Anoniem

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:28

Ziet er wel lekker uit hoor!!

laurabe
Berichten: 724
Geregistreerd: 28-01-11

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:37

Ik heb al even niet gebakken wegens drukte maar na onze vakantie ga ik dat zeker
weer doen. Ik heb er al zin in. En wat zien alle baksels hierboven er goed uit zeg.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:36

Laura1982: klinkt Laura, in mijn boek staat (zelf nog geen ervaring haha) dat bij haar de hoogte ook ongeveer met 2cm kan variëren. Zelf nu 1x vanille biscuit gemaakt en die was goed.

Kinke: de taart ziet er echt fantastisch uit!

Kimmie25501 :wave: ook hier haha. Ach, smaak is toch het belangrijkste!

Hier net de appel kaneelcake uit de oven, ben heel benieuwd, maak nog wel even een foto van een plakje. Denk dat ik hierna eens koekjes ga proberen.