Sapjes, smoothies en shakes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Limitless

Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Sapjes, smoothies en shakes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 13:23

Hallo :)

De laatste tijd begin ik aardig verkocht te raken aan het maken van smoothies, shakes en sapjes (zal wel komen door mijn werk) en ik vroeg me eigenlijk af of er nog mensen zijn hier die ook veel de blender voor dit soort dingen gebruiken.

En of jullie nog lekkere receptjes hebben die echt het proberen waard zijn natuurlijk! :9

Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Sapjes, smoothies en shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:54

ik werk in een sapjes bar dus recepten genoeg.

weet niet of je alles in blender doet? vaak is het dan te 'papperig'
als je dan bv appel via een centrifuge doet dat sap in de blender met ander fruit is het lekker lopend.

verder ben ik echt zot van appelsien en rode vruchten zoals frambozen, veenbessen of bosbessen


wat maak jij meestal?

Ludique96

Berichten: 13662
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: 5 km. van m'n paardje af <3

Re: Sapjes, smoothies en shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:56

Ik ga het volgen ben ook benieuwd naar recepten

Girassol

Berichten: 1873
Geregistreerd: 13-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:57

Even een stipje, ik wil ook weer wat vaker m'n blender gaan gebruiken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:58

Ik vind het heerlijk, maar erg duur om zelf te maken.
Koop meestal gewoon de sinaasappel aardbei van c1000

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:58

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar recepten. Heb thuis wel zo'n blender. Vraag me altijd af of dat ik bij het fruit nog iets van bijv. yoghurt, ijsblokjes o.i.d. moet doen ;)

XNienke_
Berichten: 1125
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:00

jaa, elke dag een smoothie. :9
houd ook erg van verse sinaasappelsap.

maar voor de smoothie gebruik ik steeds andere dingen eigenlijk.
gebruik gewoon wat er ligt thuis maar sowieso banaan eigenlijk.
vandaag had ik:
- 1 banaan
- wat gevroren kersen
- wat gevroren frambozen
- yoghurt.

gooi het er meestal maar gewoon op gevoel in, en mixen maar *\%/*

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:01

Ik hou juist van de "dikke" sapjes en zoet :D
Mijn favoriet is eigenlijk wel een hele simpele, ananassap, banaan en dan nog iets lekkers erbij.
Het laatste wissel ik dan wel eens maar favoriet zijn eigenlijk wel aardbeien, kiwi of mango.

Rijsa
Berichten: 745
Geregistreerd: 18-10-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:02

Ja, ik houd er ook van.
Wij hebben vaak;

- 1 mango
- bananen
- en wat sinaasappelsap.

Mmm, heerlijk! <3

Limitless

Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 23:37

aah kijk, leuk, andere mensen :D

Ja ik werk bij la place, dus mijn dagtaken bestaan daar o.a uit die sapjes maken.
Mijn favoriet is de kiwi-sinasappelsap

Men neme een aantal kiwi's (5 ongeveer) en doen daar sinasappelsap bij (is een beetje schatten hoeveel) en blenden maar. Moet je wel echt van houden, hier thuis vind niemand het lekker. Oh, en echt koud bewaren en niet te lang wachten met opdrinken buiten de koelkast. :j

Verder zou je nog eens sinasappelsap en banaan kunnen proberen (verder geen toevoegingen) en aardbei,yoghurt, suiker en 1 banaan kunnen samenvoegen voor een aarbeiensmoothie (die maken we op het werk dus ook). Heb thuis ook nog een heel smoothie boek liggen kwam ik achter, kan daar wel een keer wat receptjes uit overnemen als daar interesse naar is? :)

Rijsa
Berichten: 745
Geregistreerd: 18-10-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:44

Limitless schreef:
aah kijk, leuk, andere mensen :D

Ja ik werk bij la place, dus mijn dagtaken bestaan daar o.a uit die sapjes maken.
Mijn favoriet is de kiwi-sinasappelsap

Men neme een aantal kiwi's (5 ongeveer) en doen daar sinasappelsap bij (is een beetje schatten hoeveel) en blenden maar. Moet je wel echt van houden, hier thuis vind niemand het lekker. Oh, en echt koud bewaren en niet te lang wachten met opdrinken buiten de koelkast. :j

Verder zou je nog eens sinasappelsap en banaan kunnen proberen (verder geen toevoegingen) en aardbei,yoghurt, suiker en 1 banaan kunnen samenvoegen voor een aarbeiensmoothie (die maken we op het werk dus ook). Heb thuis ook nog een heel smoothie boek liggen kwam ik achter, kan daar wel een keer wat receptjes uit overnemen als daar interesse naar is? :)


Lijkt me ook erg leuk om bij de la place te werken. Helemaal als je er nog lekkere smoothie recepten aan overhoud.
Recepten? Kom maar op! :j Hoewel je natuurlijk op bijna alles wel een recept kan bedenken, maar er zijn altijd dingen waar je zelf niet zo snel op komt! ;)

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Re: Sapjes, smoothies en shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:50

Ik volg ook even mee, ik doe namelijk altijd maar wat en hoop dan maar dat het dan uiteindelijk lekker is haha. Tot nu toe is mijn favoriet:
- 2 bananen
- 1 kiwi
- verse sinassappelsap
- aardbeienyoghurt

Limitless

Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 00:13

@guusjelover: klinkt lekker, hoeveel glazen haal je daaruit?
@Rijsa; het is inderdaad erg leuk werk, je bent echt de hele dag met vanalles en nog wat bezig!

Heb heel even mijn smoothie boek erbij gepakt, heb even een paar van de meest normale recepten erbij gepakt (meest voorkomend fruit). Er staan ongeveer 365 recepten in, en in elk ook met sterren aangegeven hoe goed het voor je energie is, weerstand, e.d.

Boomgaardmix
3 appels en 1 peer samen mixen. Schijnt erg goed te zijn voor je energie, huid en spijsvertering.

Gemberkick
3 appels, 2 wortels en 1 cm gemberwortel. De gemberwortel zorgt voor een pittiger karakter aan het zoete sap.

Roze banaan
2 bananen, 8 middelgrote aardbeien en 1,5 dl appelsap.

Slechte enkele van vele.. vrij aparte staan hier in moet ik zeggen. Deze recepten zijn ook wel leuk denk ik; *klik*

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:24

Hier ook nog een groot smoothie-fan! In principe iedere dag als ontbijt!
Vaak maak ik een sinasappel-aardbei smoothie, glas verse jus persen, wat aardbeien erdoor en een beetje yoghurt. Ik gebruik altijd gewoon een staafmixer, is makkelijker schoonmaken, en handig om 'even snel' te gebruiken ;) Aardbeien heb ik meestal gewoon bevororen, aangezien dat echt seizoensgebonden is. Verder is het 's zomers sowieso makkelijker met allemaal lekker fruit als perzik/nectarines en mango :9

Kiwi vind ik ook erg lekker, maar op een of andere manier wordt dat bij mij altijd heel erg bitter, vooral icm yoghurt. En appel vind ik ook lastig, wordt altijd zo 'korrelig'.. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik een staafmixer gebruik.. Ik weet eerlijk gezegd niet eens of er een blender hier in huis is.

Emmaa

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:24

Ja! Heb sinds kort ook een blender.
Doe het gewoon een beetje op gevoel haha

- Soja yoghurt bosbes
- Bevroren bosbessen
- Halve banaan
- Bevroren frambozen
- Sinasappelsap
- Stukje kiwi
- Beetje mint
En n stukske peer :D

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Sapjes, smoothies en shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:11

Dat klinkt allemaal lekker. Ga de recepten maar eens uit proberen ;)

Quidou
Berichten: 6514
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:14

Ik lees hier ook even mee, ben veroordeeld tot sapjes en smoothies. Heb 3 weken geleden mn kaak gebroken en ik mag nu nog 3 weken niet eten, alleen vloeibaar. ^)

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Sapjes, smoothies en shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:18

Wat heb je gedaan Sab??? Sterkte!!!!

Nicam

Berichten: 314
Geregistreerd: 19-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:19

Misschien een rare combinatie, maar geloof me....het is echt lekker
tww appels, twee peren een banaan en........600 gram verse spinazie. Alles in de blender en hoppa. Iemand van stal had dit een keer gemaakt. Zij had er wat water bij gedaan, want het was wel erg dik, maar ik zou dan liever kiezen om de appels niet in de blender te doen, maar door de sapcentrifuge

Nicam

Berichten: 314
Geregistreerd: 19-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:21

Quidou schreef:
Ik lees hier ook even mee, ben veroordeeld tot sapjes en smoothies. Heb 3 weken geleden mn kaak gebroken en ik mag nu nog 3 weken niet eten, alleen vloeibaar. ^)

Beterschap en dan zijn smoothies met fruit en groentje lekkerder dan brood in de blender :+

Quidou
Berichten: 6514
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:21

Nicam schreef:
Misschien een rare combinatie, maar geloof me....het is echt lekker
tww appels, twee peren een banaan en........600 gram verse spinazie. Alles in de blender en hoppa. Iemand van stal had dit een keer gemaakt. Zij had er wat water bij gedaan, want het was wel erg dik, maar ik zou dan liever kiezen om de appels niet in de blender te doen, maar door de sapcentrifuge

Klinkt goed, smoothies met spinazie had ik inderdaad al vaker gehoord. Is natuurlijk ook heel gezond voor ontbijt! Misschien idd ipv appels appelsap gebruiken om het dunner te krijgen. Ga het van de week proberen! :D

Nicam

Berichten: 314
Geregistreerd: 19-03-09

Re: Sapjes, smoothies en shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:25

O ja en dan nog een paar...
Komkommer, appel en peterselie. Deze is echt zo lekker, maar ook wel erg fris. Vind het eigenlijk iets meer voor in de zomer.

Bieten met banaan...ik hou niet van bieten, maar dit was best lekker :j

Quidou
Berichten: 6514
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Sapjes, smoothies en shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:27

Moeten die bieten dan voorgekookt zijn? Anders zijn ze wel heel hard toch.. Of zeg ik nu iets heel raars :')

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Re: Sapjes, smoothies en shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:53

@limitless: ik haal er meestal 3/4 glazen uit ligt een beetje aan de hoeveelheid yoghurt en sinaasappelsap die je er in doet. Ik doe het trouwens wel altijd gewoon in frisdrank glazen en die zijn natuurlijk niet zo heel groot.

Al die recepten klinken wel erg lekker! Ga er vandaag maar eens eentje proberen denk ik :)

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Sapjes, smoothies en shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:59

Wij eten/drinken iedere dag ons fruit via een smoothie.

Basis hier voor 4 personen zijn:
- 4 bananen
- half pakje bevroren frambozen
- 3 kiwi's
- 1 appel
- Coolbest (verschillende varianten)
Met de Coolbest kun je de smoothie zo dun of dik maken als dat je wilt.