Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 237 van de 242 [ 6028 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 242  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Taarten Decoreren deel XXIV

 
Profiel   

_MelisS schreef
Ik wil hem vullen met aardbeienbavarois!

Heb even een plaatje opgezocht hoe ik hem een beetje wil hebben;
Maak normaal alles met fondant, maar dat vond nu niet iedereen lekker! Vandaar de keuze hiervoor!

[ Afbeelding ]


Ik kom even inbreken, ik weet verder niks van bakken dus ik kan je niet heel erg helpen maar ik heb precies zo'n taart gegeten laatst op een babyshower en de lange vingers waren heel zompig en de muisjes waren ook taai. Dus ik zou die twee in ieder geval pas op het aller laatste moment toevoegen. Het was in dit geval echt super zonde en maakte de taart ook een beetje vies.

Maar misschien heeft hier iemand wel een betere methode ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-17 17:30 



 
Profiel   

koenlover schreef
_MelisS schreef
Ik wil hem vullen met aardbeienbavarois!

Heb even een plaatje opgezocht hoe ik hem een beetje wil hebben;
Maak normaal alles met fondant, maar dat vond nu niet iedereen lekker! Vandaar de keuze hiervoor!

[ Afbeelding ]


Ik kom even inbreken, ik weet verder niks van bakken dus ik kan je niet heel erg helpen maar ik heb precies zo'n taart gegeten laatst op een babyshower en de lange vingers waren heel zompig en de muisjes waren ook taai. Dus ik zou die twee in ieder geval pas op het aller laatste moment toevoegen. Het was in dit geval echt super zonde en maakte de taart ook een beetje vies.

Maar misschien heeft hier iemand wel een betere methode ;)


Een laag fondant/marsepein er tussen (dus je taart gewoon bekleden) en dan pas op het laatste moment botercreme en de versieringen erop is inderdaad het veiligste. Maar ook het onhandigste.

Laat je even weten hoe het gelukt is Meliss?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 09:05 



 
Profiel   

Ik ben niet zo'n taartenbakker, maar de taart insmeren met ganach (is hier in het topic vast wel ergens te vinden) of de onderkant van de lange vingers insmeren met gesmolten chocola en dat weer laten uitharden, zodat het een lekker beschermlaagje vormt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 09:44 



 
Profiel   

Eerste keer royal icing geprobeerd.
Binnen in had ik een laagje karamel gedaan smaakte lekker :)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 10:03 



 
Profiel   

[ img ]
Weer taartje gemaakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 18:57 



 
Profiel   

Bakkers, ik heb een vraagje!
Ik smeer mijn taarten altijd af met pure chocolade ganache, maar nu moet ik een taartje met een heel lichte kleur bekleden.
Kan ik dan beter met witte of met pure ganache afsmeren?

Nadeel van witte is dat je daar eerder de lagen er doorheen ziet las ik op internet. Maar de donkere zie je misschien door de marsepein heen, of zal dat meevallen?

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 22:00 



 
Profiel   

Als je netjes afsmeert zie je de lagen niet met pure sowieso niet als die hard word. Kijk maar op youtube.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-17 05:39 



 
Profiel   

Met puur weet ik, die gebruik ik altijd.
Maar ik bekleed altijd met donkerdere kleuren, die niet doorschijnen. Dus ik vroeg me af als je met witte marsepein bekleed, of je de ganache er dan niet doorheen ziet?

Ik kan natuurlijk een heel dikke laag marsepein gebruiken, dat schijnt zeker niet door, maar dat is niet lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-17 08:05 



 
Profiel   

Oops excuus. Dacht je alleen afsmeerde niet bekleede. Ik heb witte dunne rolfondant keer bekleed me lagen waren chocolade maar denk als je afsmeert met chocolade het wel erdoor heen komt. Ik doe het altijd met botercreme

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-17 08:13 



 
Profiel   

asjemenou schreef
Met puur weet ik, die gebruik ik altijd.
Maar ik bekleed altijd met donkerdere kleuren, die niet doorschijnen. Dus ik vroeg me af als je met witte marsepein bekleed, of je de ganache er dan niet doorheen ziet?

Ik kan natuurlijk een heel dikke laag marsepein gebruiken, dat schijnt zeker niet door, maar dat is niet lekker.


Onze bruidstaart had drie lagen: alledrie red velvet cake en witte fondant. Twee lagen met witte ganache ertussen, eentje met pure. En er was echt geen verschil te zien. Geen idee of dat met marsepein anders is. Mijn man is allergisch voor noten dus dat spul komt hier niet in huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-17 10:29 



 
Profiel   

Oké, dan ga ik het gewoon proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-17 14:48 



 
Profiel   

Nou mn taartje was gelukt! :D
Smorgens taartje gesneden en alvast gevuld en afgesmeerd. Zo de koelkast ingegaan.
En smiddags ongeveer een kwartier voordat hij echt nodig was hem afgemaakt.
Had een beetje botercreme extra mee en de lange vingers bleven goed zitten!

Hij was erg goed te eten! Lange vingers waren gewoon knapperig en ook de muisjes waren goed! :D


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 13:01 



 
Profiel   

Leuk taartje!

De mijne is ook weer goed gelukt, en donkere ganache onder witte marsepein is idd geen probleem.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 13:18 



 
Profiel   

Oh die is ook super leuk geworden! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 21:55 



 
Profiel   

Super schattig ik heb ook leuke taart gemaakt kan morgen pas online omdat die besteld is als cadeautje

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 14:57 



 
Profiel   

Wellicht kunnen we met elkaar dit topic een nieuw leven inblazen?!

Ik heb voor het eerst in mijn leven een (biscuit) taart gemaakt. Ik ben nog lang niet tevreden en heb nu al zin om de volgende te maken. Want wat een prachtige voorbeelden zie ik hier voorbij komen!

Ik plaats mijn foto’s erbij.. misschien kunnen jullie nog tips geven!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-18 15:52 



 
Profiel   

Ook al ben jij niet tevreden, ik vind 'm toch best heel goed gelukt! Oefening baart kunst.

Ik heb vandaag mijn eerste smashtaart gemaakt in opdracht van een fotograaf:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-18 16:05 



 
Profiel   

Mooi gelukt! Zakt de botercreme niet uit als je die roosjes maakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-18 17:29 



 
Profiel   

Sharonnn_ schreef
Mooi gelukt! Zakt de botercreme niet uit als je die roosjes maakt?


Dat is geen botercreme maar Enchanted Cream van Fun Cakes. Ik vind het veel fijner werken en ook lekkerder. Het is heel stevig dus zakt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-18 19:11 



 
Profiel   

Sharonnn en Moon, jullie taarten komen nog mooier uit als jullie onderboard bekleden.
En Sharonn, als je bloemen uitsteekt dan zijn die het mooist als je de fondant of marsepein zo dun mogelijk uitrolt. Al gaat dit met fondant wel makkelijker dan met marsepein.
Fondant dun uitrollen, even laten drogen en dan pas uitsteken.
Als je de bloemetjes vervolgens ook weer goed Laar drogen dan kan je, heel voorzichtig, met je vingers/tooltje de rafels verwijderen.
Maar voor een eerste taart niet slecht hoor!

De letters op de smasher mogen ook (veel) dunner. Probeer maar eens bij een volgende taart, je zal zien hoeveel verschil dat geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-18 22:40 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Ik heb er ook weer hele hoop gemaakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 10:07 



 
Profiel   

Die taarten maken is verslavend! :D

Ik ben nu cc aan het bakken, worden vanmiddag opgehaald. Samen met deze taart:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 13:34 



 
Profiel   

Bedankt voor je tips Diva!
Ik ga vanmiddag ook weer wat bakken want ik vind het zo leuk om te doen. Ik heb nieuwe hoge bakblikken van pme dus ik ga ook proberen om het biscuit hoger te bakken. Zou beslag van 1 maatje meer voldoende zijn?

Ik bestel altijd mooie taarten voor de verjaardagen thuis, maar hoe leuk zal het zijn als ik die uiteindelijk zelf kan maken! Alhoewel dat nog wel een tijdje zal duren. :')

Leuk dat er weer meer taarten voorbij komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 09:52 



 
Profiel   

Probeer eerst maar met, inderdaad, 1 maat meer. Dus 15 vulllen met 17.5.
En de temp iets lager. Dat voorkomt de bult op de bovenkant. Liever laag en langer dan heet, dus korter, met bult bovenop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 10:06 



 
Profiel   

De taarten die hier voorbij komen vind ik prachtig! Knap zo strak. Haha daar moet ik nog heel veel voor oefenen, en dan nog vraag ik me af of het ooit goed komt. :')

Temp wat lager werkte goed!
Maatje meer in mn kleinste bakblik (10cm) liep over, maar kon er een stukje afsnijden en toen was hij toch nog hoogzat. Uiteindelijk de derde (grootste) laag ingevroren, anders werd hij te groot voor het aantal mensen.

Ik had m’n zinnen gezet op een taart met dieren, pff
dat boetseren is moeilijker dan ik dacht. Volgende taart toch maar weer wat simpeler om wat te oefenen.

Als echte beginner ben ik toch best tevreden voor mn tweede taart. :')

[ img ]

Ik gebruik marsepein omdat ik dat lekkerder vind dat fondant. Is decoratie makkelijker te maken met fondant of geeft dat niet zoveel verschil?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 00:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 237 van de 242 [ 6028 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 242  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen