Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 08:24

Is maar net wat je gewent bent, de meningen verschillen.
Ik kan helemaal niks met fondant en werk alleen met marsepein, maar andere hebben het weer precies andersom.

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:37

ik kneed het liefst marsepein en fondant door elkaar.
anders vindt ik fondant fijner werken.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:52

Sharonnn_ schreef:
De taarten die hier voorbij komen vind ik prachtig! Knap zo strak. Haha daar moet ik nog heel veel voor oefenen, en dan nog vraag ik me af of het ooit goed komt. :')

Temp wat lager werkte goed!
Maatje meer in mn kleinste bakblik (10cm) liep over, maar kon er een stukje afsnijden en toen was hij toch nog hoogzat. Uiteindelijk de derde (grootste) laag ingevroren, anders werd hij te groot voor het aantal mensen.

Ik had m’n zinnen gezet op een taart met dieren, pff
dat boetseren is moeilijker dan ik dacht. Volgende taart toch maar weer wat simpeler om wat te oefenen.

Als echte beginner ben ik toch best tevreden voor mn tweede taart. :')

[ [url=m/V4nzOn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik gebruik marsepein omdat ik dat lekkerder vind dat fondant. Is decoratie makkelijker te maken met fondant of geeft dat niet zoveel verschil?

Ik vind hem juist wel leuk! En dat boetseren tja oefenen heeel veel het blijft lastig. Ik boetseer liefst chocolade met *naam kwijt* dat meng ik door elkaar en dan nachtje laten staan.

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:07

Voordeel van fondant(met tylose) is dat het goed uithard. Je poppetjes zullen hierdoor niet inzakken en armpje/beentje blijft in de vorm zoals je ze wilt hebben.
Nadeel is dat je sneller moet werken.
De kleinere poppetjes maak ik met fondant, de grote toppers maak ik vaak met modeling chocolate. Dat is ideaal spul. Heel snel hard maar evengoed nog steeds alle barstjes weg te werken. Ook minder breekbaar.
Het is wel zwaar dus ik gebruik dan ook vaak piepschuim ballen/ei/aluminium folie zodat het geen massief geheel is van alleen mod.choc.

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:15

De maan is van modeling chocolate gemaakt maar de unicorn weer van modeling paste van Saracino. Dit hard snel uit.
Afbeelding

Het konijnenpoppetje heeft een buik van piepschuim. Hierdoor is ie niet zwaar en je kan lekker doorwerken omdat piepschuim niet inzakt als je er een hoofdje inprikt.
Beertje is ook van Saracino paste.
Afbeelding

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:20

Ik maak alles eetbaar dus piepschuim als buik lijkt me dan niet zo handig

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:46

Dat alles eetbaar, dat snap ik nooit zo.
Je beperkt jezelf enorm als je alles eetbaar wilt maken.
Gumpaste kan je ook eten, maar is het lekker?
Hetzelfde geldt voor modeling chocolate.
De prikkers in de poppetjes kan je ook niet eten(spaghetti wel maar dat is zo breekbaar). En de dowels in je taart kan je ook niet eten.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:16

Ik vind dat je alles moet kunnen eten stokjes kun je eruit halen. Als je buik van bijv piepschuim maakt dan kan je hele poppetje weg gooien vind ik zonde. Maar ieder zijn ding toch! Ik vind hele poppetjes zoveel makkelijker om te maken.

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:18

hoe bedoel je weggooien? zo'n poppetje blijft juist ontzettend lang houdbaar. Maar jij vindt dat de poppetjes ook gegeten moeten worden?

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:19

Misschien lees ik er over heen maar kon er niets over vinden.zijn er op bokt ook mensen die taarten voor andere maken?

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:24

zeker. Handig om even aan te geven in welke regio je zoekt simongek.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:28

Kinke schreef:
zeker. Handig om even aan te geven in welke regio je zoekt simongek.



Ja tuurlijk :')

Omgeving heerhugowaard hoorn nh zeg maar.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:27

Kinke schreef:
hoe bedoel je weggooien? zo'n poppetje blijft juist ontzettend lang houdbaar. Maar jij vindt dat de poppetjes ook gegeten moeten worden?

Klopt. Vind dat de poppetjes ook gegeten moeten worden.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:46

Mijn kinderen en man eten de poppetjes ook graag op. Dat vinden ze haast lekkerder dan de taart.

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:38

LinsxDot schreef:
Kinke schreef:
hoe bedoel je weggooien? zo'n poppetje blijft juist ontzettend lang houdbaar. Maar jij vindt dat de poppetjes ook gegeten moeten worden?

Klopt. Vind dat de poppetjes ook gegeten moeten worden.

Die poppetjes zijn écht níet lekker! Keihard van de tylose.
En hoe denk je dan over suikerbloemen? Die zijn ook echt niet lekker hoor, en zitten stamen in van plastic en een wire.
Waarom zou je een poppetje willen eten?
Behalve als ze van marsepein zijn, die zijn wel om te eten.
Waar denk je dat die hakbijl Op de vorige pagina van gemaakt is? Zit gewoon een draadend(dus ijzer) in die doorloopt in de taart. Dat kan je niet maken als je vast blijft houden aan ‘alles eetbaar’
Onderstaande poppetjes had ik dan niet kunnen maken. Best jammer, toch?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:40

Ieder ze ding :D jij maakt je poppetjes zo ik anders en zijn eetbaar. Jou klanten tevreden mijn klanten tevreden!

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 10:06

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat je jezelf er enorm mee beperkt.
Als je je niveau qua taarten en poppetjes wil verhogen dan ontkom je er niet aan.
Je wilt niet weten hoeveel er met dummy’s gewerkt wordt om taarten bepaalde uitstralingen te geven. Het is volkomen geaccepteerd in de taartwereld.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 12:28

nou Maak ik zelf geen Taarten, maar eerlijk.... als ik een taart besteld wil ik dat alles eetbaar is (zo bestel ik hem dan ook)
Een taart is om op te eten uiteindelijk, Ik vind de kijken maar niet eten deco wel mooi, maar uiteindelijk is het klikovoer en dat vind ik zonde :+
De kunstwerken zijn echt mooi en ik zie het vakmanschap, de energie en het werk echt wel
Maar zelf hoef ik het niet

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 12:34

DIVA2 schreef:
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat je jezelf er enorm mee beperkt.
Als je je niveau qua taarten en poppetjes wil verhogen dan ontkom je er niet aan.
Je wilt niet weten hoeveel er met dummy’s gewerkt wordt om taarten bepaalde uitstralingen te geven. Het is volkomen geaccepteerd in de taartwereld.

Net of je zonder piepschuim je taarten niet op hoog niveau kan afleveren beetje raar wat je zegt net of daar van af hangt. Maar fijn dat jij zo doet en op hoog niveau je taarten af levert. Lever ik troep top :')

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:26

Ik geloof niet dat je mijn punt snapt.
En ik zeg niet dat je alleen met piepschuim goede taarten kan afleveren, ik zeg wel dat het gebruik volkomen geaccepteerd is.
Laatst bijgewerkt door DIVA2 op 18-02-18 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:28

Sonja_vR schreef:
nou Maak ik zelf geen Taarten, maar eerlijk.... als ik een taart besteld wil ik dat alles eetbaar is (zo bestel ik hem dan ook)
Een taart is om op te eten uiteindelijk, Ik vind de kijken maar niet eten deco wel mooi, maar uiteindelijk is het klikovoer en dat vind ik zonde :+
De kunstwerken zijn echt mooi en ik zie het vakmanschap, de energie en het werk echt wel
Maar zelf hoef ik het niet

Zijn veel mensen die het heel leuk vinden om een topper, van bv 1e verjaardag, in te pakken en in een doos, met meer spulletjes van dat eerste jaar, te bewaren.

Ik heb een moeder die alle toppers van de eerste 5 jaar aan het bewaren is. Als mannetje straks 5 wordt dan krijgt 1 een grote taart met al die toppers erop.
Dat kan niet als je ze in de kliko gooit.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:57

DIVA2 schreef:
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat je jezelf er enorm mee beperkt.
Als je je niveau qua taarten en poppetjes wil verhogen dan ontkom je er niet aan.
Je wilt niet weten hoeveel er met dummy’s gewerkt wordt om taarten bepaalde uitstralingen te geven. Het is volkomen geaccepteerd in de taartwereld.

Hier zeg je wel degelijk dat het soort van moet om je niveau van taart beter te maken. Ben ik niet mee eens! Dus ik snap je wel maar ben het er niet mee eens

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:33

Dan had ik misschien taarten mét poppetjes moeten schrijven.
Maar jij wilt dus niet omhoog qua niveau?
Ik wil nog steeds omhoog, leg de lat voor mezelf steeds een stukje hoger.
Al zijn er ook een paar dingen waar ik niet aan begin omdat ik vooraf al weer dat die gedoemd zijn om te mislukken.

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:09

simongek schreef:
Misschien lees ik er over heen maar kon er niets over vinden.zijn er op bokt ook mensen die taarten voor andere maken?

Op Facebook heb je 2 pagina’s waar je aanvragen kan plaatsen maar jezelf óók als bakster aanmelden:
1: bakken voor anderen
2: bakken voor anderen, exclusieve (bruids)taarten op maat.
Om te worden toegelaten moeten er eerst een paar vragen beantwoord worden. Zonder antwoorden zal je niet worden toegelaten.

Sharonnn_

Berichten: 175
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:24

Even een vraagje aan de meer ervaren bakkers... :j

Mijn ouders zijn 23 maart 40 jaar getrouwd en daarvoor wil ik een taart bakken. Ik wil daarop bloemen maken van gum paste. Hoelang kan ik de bloemen bewaren? En hoe kan ik dit het beste inpakken?

Ik ga van de week alvast even oefenen.