Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 232 van de 242 [ 6028 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235 ... 242  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Taarten Decoreren deel XXIV

 
Profiel   

Ik vind het ook heel afhankelijk van hoe 'nat' de vulling is; dat trekt vaak meer in de biscuit en maakt het zwaarder/zachter/kwetsbaarder.
Dan zou ik zelf kiezen voor zo'n dikke tussenplaat op de 1e laag en op de 2e laag een dubbel karton. Plus natuurlijk KitKats/dowels :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 20:40 



 
Profiel   

Eens met MM. In ieder geval board op de eerste laag en omdat het een 4-laags is zou ik voor de zekerheid op de tweede ook een board doen. Dan op de 3de een goud/zilver karton. En inderdaad is het bij een stapeltaart altijd nodig om te stutten. Afsmeren met ganache maakt een taart ook echt zwaar, verschilt nogal met botercreme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 21:00 



 
Profiel   

Of je maakt gebruik van etageres :) : https://www.google.nl/search?safe=activ ... fBFohOWeMQ

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 21:08 



 
Profiel   

:=
brrr
:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 21:09 



 
Profiel   

Niet? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 21:11 



 
Profiel   

_O-
ach…smaken verschillen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 21:11 



 
Profiel   

Ja oke...maar de taart wordt er niet minder lekker van, als het goed is :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 21:17 



 
Profiel   

Kan best mooi zijn zo'n etagere.
Vooral als ze verschillende taarten willen.

Edit; bedankt voor 't recept Marina

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 21:30 



 
Profiel   

Super! Dank voor alle tips _/-\o_

Ik dacht juist dat ganache minder zwaar zou zijn, maar dan bekijk ik dan nog wel even. En dus toch boards halen. Goed om te weten.

Etagère heb ik gebruikt bij mijn eerste Bruidstaart. Maar dat wilde mijn zus graag en was mijn derde taart, dus ik wist nog niet hoe ik moest stapelen. Dit paar heeft al een onderbord (halve boomstam geloof ik), dus het moet echt een stapel worden daarvoor. Zal ze nog wel even melden dat hij goed waterpas moet staan :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 22:16 



 
Profiel   

[ img ]
Hij staat :):) :):) :):)
(Kastjes staan inmiddelsook recht hoor ) :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-16 21:57 



 
Profiel   

Ooooooooooooohhh :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-16 21:58 



 
Profiel   

Vandaag gelijk getest met cupcakes.
Moet er nogal wat bakken voor de Fancy Fair hier op school dus ben heel blij dat ie eindelijk aangesloten is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-16 21:59 



 
Profiel   

*\o/* _/-\o_ *\%/* :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-16 23:05 



 
Profiel   

Wauw, wat een apparaat! :oo Zijn dat afzonderlijke ovens? En dan was ik al zo blij dat ik straks 2 ovens in de keuken heb :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-16 16:18 



 
Profiel   

Alleen rechtsonderin is een la.
Rest is ovens.
Maar ik heb ook nog 2 lossen ovens dus in totaal 5 :')
De losse gebruik ik meestal voor broodjes en pizza's.
M'n grote fornuis is voornamelijk voor de taarten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-16 16:22 



 
Profiel   

WAUW +:)+ *\o/* , ben jaloers }:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-16 16:40 



 
Profiel   

Zo….dat was verschrikkelijk afzien gisteren, wat een dramaweer om te taarten.
Mijn taarthok was veranderd in een soort sauna, de fondant ziet eruit als een schaatsbaan. Ik heb in de loop der jaren al vele merken fondant geprobeerd en heb sinds vorig jaar eindelijk m'n merk gevonden. Kneiterhard in de emmer, je moet het er zo ongeveer uithakken maar wat was ik er blij mee. Na uitrollen en om de taart leggen werd het wel iets plakkerig, maar kon er nog een paar halen met de smoother overheen doen. Lang niet genoeg naar m'n zin en dus niet strak genoeg, maar gezien de omstandigheden volgens mij het beste wat haalbaar was. Zo meteen taart 1 afleveren en vanmiddag taart 2. Locatie nr. 2 is echt schitterend, hopelijk ga ik daar van het bruidspaar ook nog foto's van krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-16 09:17 



 
Profiel   

je zou de superfondant van the little cakeshop moeten proberen die is echt top goed doorkneedbaar en zelfs met dit warme weer toen ik het liet uitharde was het megt ene 2a 3 dagen al redelijk hard zonder tylose
Hij gaat ook niet zweten als die uit de koelkast komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-16 09:54 



 
Profiel   

die heb ik al geprobeerd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-16 11:28 



 
Profiel   

Vond je hem niet fijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-16 13:00 



 
Profiel   

Een genot om uit de verpakking te halen, voelt ook fijn aan en een grote plus is dat eventuele plekjes onzichtbaar te maken zijn. Maar heb iedere keer nog van die 'rimpeltjes' gehad hier en daar. Mij een raadsel waarom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-16 13:06 



 
Profiel   

ah oke ik heb er nu 1 taart mee gedaan maar vond hem erg fijn.
ik moet voor 2 juli er weer een taart mee maken kijken of ik dan ook weer zo tevreden ermee ben

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-16 15:30 



 
Profiel   

Oooh vertel mij wat |(
Kon wel janken gister.
Mijn hele huis is een complete sauna. Het vocht druipt van de muren.
Heb de taart redelijk glad gekregen maar hij was zo nat als een verzopen kat...
Moest 45 min rijden om hem te brengen en er waren ook nog eens 3 bloemetjes afgegleden.
Gelukkig weer kunnen fixen en hem daar meteen in de koelkast gezet...
Bah bah drama

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-16 15:43 



 
Profiel   

ik had de bruidstaart die ik vanmorgen moest bezorgen gedecoreerd met royal icing…spuitmondje 2…..dat zag er vanmorgen uit alsof ik spuitmondje 5 had gebruikt. Was er al bang voor, dus alles er afgehaald en met de stressvrije superstabiele botercreme opnieuw gedaan.
Veel taartdames hebben deze dagen hele zware momenten gehad ;) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-16 15:59 



 
Profiel   

Ja degene waarvoor ik de taart had gemaakt die had ook nog een taart bij een vriendin besteld.
Die vriendin had haar gisteren al gebeld met de mededeling dat het niet helemaal goed ging met de taart :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-16 19:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 232 van de 242 [ 6028 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235 ... 242  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen