Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 239 van de 242 [ 6028 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Taarten Decoreren deel XXIV

 
Profiel   

Kan je heel lang bewaren zou ze in afgesloten bakje doen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-18 11:48 



 
Profiel   

Vandaag mijn eerste taart gemaakt en gedecoreerd :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Nu smaakt dat natuurlijk naar meer, maar eerst zelf alles aanschaffen qua spulletjes. Iemand nog tips voor goede (maar niet perse dure) spullen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-18 17:41 



 
Profiel   

Welkom bij de club ze zeggen paarden houden is duur nou taarten maken is net zo duur :') je kan wat halen van ali express maar is soms echt bagger kwaliteit

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-18 17:43 



 

Ik heb flink veel vormpjes en siliconen van ali. Spuitzakken en mondjes. Maar de spullen van wilson zijn favoriet, dus bij verjaardagen vraag ik weer een nieuwe vorm :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-18 13:32 



 
Profiel   

ik heb niets van Ali. Mijn redenen zijn dat ik de ondernemers in Nederland hun omzet gun, velen hebben helaas de deuren al moeten sluiten en bovendien is er heel veel siliconenzooi wat niet voedselveilig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-18 17:09 



 
Profiel   

Is alweer een tijd geleden dat ik een taart heb gemaakt. Een vriendin van me vroeg me er weer eens 1 te maken. Is voor een meisje van 2 die gek is op olifantjes.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-18 16:24 



 
Profiel   

Een vraag voor de bakkers onder ons..

Ik wil voor mijn zoontje zn verjaardag een Woezel en Pip taart maken.
Hoelang van te voren kan ik de (marsepein) decoratie maken? En hoe kan ik dit het beste bewaren tot dat ik deze ga gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-18 14:52 



 
Profiel   

Kan al best lang van te voren hoor. Ik bewaarde het op het deksel van een glazen pot en draaide de pot daar dan op. Daan was t luchtdicht en stofvrij

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-18 14:54 



 
Profiel   

Verpakken in folie in een afgesloten bakje kan je lang bewaren hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-18 15:02 



 
Profiel   

Ik zou fondant of modeling paste gebruiken in plaats van marsepein. Marsepein wordt namelijk niet hard waardoor je boetseersels in elkaar zullen zakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-18 16:04 



 
Profiel   

Heeft iemand wel een cupcakes in een muffinblik gebakken, maar dan zonder papiertjes?
Zo ja, kreeg je ze eruit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-18 21:23 



 
Profiel   

Wellicht als je het goed invet wel...maar ik zou het risico niet nemen :') Of je moet zo'n siliconen 'blik' hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-18 21:26 



 
Profiel   

Dan toch maar papiertjes erin!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-18 21:48 



 
Profiel   

Ik gooi dit topic even omhoog. Wil binnenkort eens zo'n boltaartje proberen te maken.

Kan dat, om het makkelijk voor deze noob te houden, ook gewoon met cake uit een pakje? En bak je de bol dan in een ronde vorm (om in repen te snijden) of in een bolvorm? Lees verschillende dingen op internet. Iemand misschien een goed, maar makkelijk, recept? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 19:43 



 
Profiel   

Cake is wel erg zwaar op de maag. Maar neem dan 'Wolken cake' van DrOetker ; dat is een fijne, luchtige cake :j
Bakken doe je dan in een bolle vorm, zoals bijvoorbeeld deze schaal van IKEA:
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20057255/

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 20:11 



 
Profiel   

Dankjewel MamaMiesje. Je hebt gelijk, nooit over nagedacht dat dat zwaar op de maag ligt.

Als je in zo'n bol bakt moet je dus door gaan snijden. Ik kwam ook recepten tegen waarbij er in een "appeltaart"bakvorm cake werd gemaakt, deze in plakken en die im de bol leggen. Dan stukje vullen en dan weer plakken cake, et cetera. Wellicht ook maar net wat je voorkeur heeft..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 20:15 



 
Profiel   

Ja, dat kan eventueel ook wel, maar dat lijkt me wel meer werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 20:16 



 
Profiel   

Zon bolvorm is makkelijk hoor je draait hem om en je hebt een bolletje! Snap niet wat je moeilijk vind? Zou je dat kunnen verduidelijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 20:20 



 
Profiel   

Ik ben niet zo'n keukenprinses haha, dus als ik een recept voor zo'n biscuit zie ken ik direct een deel van de ingrediënten al niet. :D Moet het gewoon eens gaan proberen.

Wat het vooral ook lastig maakt is dat er 100 manieren en 100 recepten en werkwijzen te vinden zijn. Soms ook echt heel uiteenlopend. Je ziet door de bomen het bos niet meer zegmaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 20:44 



 
Profiel   

Op deleukstetaarteshop.nl Kan je een zakje biscuit mix kopen daar staat precies op beschreven hoe veel hoe en wat. Dat kan zelfs een kind maken dus you can do it

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 21:02 



 
Profiel   

Thanks! Ik ga me er even verder in verdiepen. :D

Jammer dat dit topic stil ligt trouwens..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 22:48 



 
Profiel   

Als je een bolvorm gaat gebruiken(aan te raden!), knip dan 2 stroken bakpapier uit en leg die, kruislings, in de vorm. Laat de uiteinden iets boven de rand van de vorm uitsteken. Als je cake/biscuit klaar is dan kan je ‘m makkelijk lossen. Blijft ie minder snel plakken aan de vorm.

Zelf maak ik al mijn taarten overigens van cake.
Valt inderdaad zwaarder(dus plakjes serveren i.p.v. punten) maar daarentegen is cake wel veel smaakvoller dan biscuit. Blijft ook langer vers.
Biscuit bakt wel veel sneller.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 23:33 



 
Profiel   

Mijn ervaring is juist dat de biscuit langer vers blijft en meer smaak heeft. Het taartje vul ik, dus de biscuit moet ook niet te veel smaak hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 08:07 



 
Profiel   

Dan gebruik jij niet de cake die ik gebruik :)
Als ik hier bruidsparen heb dan kiezen ze allemaal, zonder uitzonderingen, voor de cake.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 18:55 



 
Profiel   

Ik denk echt bij cake aan bij oma met slagroom erop haha! Ik maak liever biscuit
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 19:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 239 van de 242 [ 6028 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen