Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_xx

Berichten: 1718
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:08

EskeGirl schreef:
Horse_xx, Havermout met pindakaas, hoe doe je dat?
Ik moest helaas echt walgen van die havermout, dus ik hou het lekker op m'n volkoren- en soms speltboterhammen.


Ik doe gewoon havermout met water in een bakje en daar een lepeltje pindakaas door en dan in magnetron :9 Havermout moet je inderdaad even aan wennen, had ik in het begin ook, maar vind het nu heerlijk!

mandy358

Berichten: 1544
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:15

60 km fietsen, netjes! :D ik fiets iedere doordeweekse dag ong 20 km, school :') beetje jammer dat er geen bus oid gaat dus ook met regen hagel sneeuw windkracht 7 ect ploeter ik op me fietsje haha!
Have fun Phormicola! :D
Mooi dat je het leuk hebt gehad Bhriseis, en lekker genoten hebt :9
En kun je lekker gaan koken Eskegirl? :)
Mooie en lekkere lijstjes!
Maar sommige helaas ook veel te weinig, bv 1 boterham als lunch, dat ik niet gezond -O-

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, banaantje) 1 vk knackebrod (1/2 kaas tomaar 1/2 pindakaas)
L: klein beetje bananenkwark (100 gram magere kwark, mini banaantje) 2 sneetjes museli noten brood (een met heel klein beetje pindakaas)
T: appel, 1 sneetje museli noten brood (1/2 heel klein beetje pindakaas)
A: spagetti, rode saus, kaas, gamba's. Fruit toe
T: wat lekkere hapjes

D: water en thee (evt vanavond wat anders)
B: 20 km fietsen, half uurtje op stal

Zo pta week is klaar, en dat ga ik vandaag vieren met wat lekkere hapjes! Hele dag ook al trek, zelfs net na me lunch nog

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:23

Kan niet koken, we gaan pizza eten. Morgen dan maar :).

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:31

Leuk dat het leuk was Bhris!

Mijn lijstje (weer braaf vandaag):

O: havermout met peer, water en een scheutje kokosmelk
T: 2 roggecrackers met hummus
L: salade van gemende sla, rucola, broccoli, tomaat, paksoi en pinda's, met stuk speltbrood en hummus
T: grapefruit
A: pompoensoep met speltbrood

B: 60 min buitenrit :) (toch maar met de auto gegaan ipv met de fiets, schaam...)

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:42

Hierbij mijn lijstje:

6:00 1 boterham met kaas en een glas melk+ een appel
6:30 2 uur fietsen naar mijn werk
8:30 gymles gegeven tot 10:30
T: water plus mandarijn
L: 2 boterhammen met worst en kaas zijn en water+ een heerlijke appel
B: mee gelopen met de sponsorloop
En nu weer 2 uur terug fietsen naar huis

Iedereen vind het nogal wat. 60km fietsen. Maar met een lekker muziekje en dat je gewend raakt aan het aantal kilometers red ieder mens het wel.
Zo meteen heel slecht een patatje eten
en daarna nog 2 uur paardrijles.

Wil weer graag afvallen weeg nu 88 kilo en ben 1.82 heeft iemand nog tips voor mij??

mandy358

Berichten: 1544
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:09

Pizza is ook lekker Eskegirl :D
Nicoletje, ik heb het idee dat je wat te weinig eet voor jou hoeveelheid beweging, misschien wat meer eten om spaarstand te voorkomen? :)

Pff ik blijf maar honger hebben, net mijn avondeten op en zelfs nu alweer trek. Ik denk dat ik er maar een All you can eat avond van maak! Ben wel erg moe en uitgeput na deze week (had erg drukke dagen en pta week dus stress en drukte) misschien heeft dat er iets mee te maken? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:11

Ben benieuwd naar je foto, danoesje :) Of is het die onderste in je profiel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:40

nicoletjee schreef:
Hierbij mijn lijstje:

6:00 1 boterham met kaas en een glas melk+ een appel
6:30 2 uur fietsen naar mijn werk
8:30 gymles gegeven tot 10:30
T: water plus mandarijn
L: 2 boterhammen met worst en kaas zijn en water+ een heerlijke appel
B: mee gelopen met de sponsorloop
En nu weer 2 uur terug fietsen naar huis

Iedereen vind het nogal wat. 60km fietsen. Maar met een lekker muziekje en dat je gewend raakt aan het aantal kilometers red ieder mens het wel.
Zo meteen heel slecht een patatje eten
en daarna nog 2 uur paardrijles.

Wil weer graag afvallen weeg nu 88 kilo en ben 1.82 heeft iemand nog tips voor mij??


Ik vind het ook vrij weinig voor zoveel beweging! Zou wat meer (gezonde, cleane) calorieen toevoegen.

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:53

Hebben jullie dan nog tips of ideeën van wat ik nog meer kan innemen zonder dat het al te veel calorieen bevat

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:58

nicoletjee schreef:
Hebben jullie dan nog tips of ideeën van wat ik nog meer kan innemen zonder dat het al te veel calorieen bevat

Een goede groentesoep (niet op basis van room!) bevat zeer weinig calorieen maar zit boordevol gezonde groentes en vitaminen, en het vult ook nog eens :j
Qua tussendoor zou je nog kunnen denken aan iets met wat meer vezels, of wat meer fruit. 1 mandarijntje is best weinig als je daarnaast ook maar 3 boterhammen over de hele ochtend/middag eet.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:21

O: Griekse yoghurt met chia, havermout, speltvlokken en verse aardbeien
T: Piel de sapo, handje choco-kruidnootjes bij AH
L: Broccoli/preisoep en sla met paprika, komkommer, tomaatjes, olijven en dressing
T: Milkshake van bijna bevroren verse aardbeien en sojamelk met een opgeklopt eiwit en wat eiwitpoeder er doorheen. Zelfgemaakte warme choco van cacao, amandelmelk en water met een beetje slagroom
A: Zalm met veel worteltjes, perencompote.
T: Borrel met iets van chips of rijstzoutjes
D: Groene thee, water en alpro vanilledrink

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:25

O: Havermoutpannekoek (2x ei, beetje melk, havermout) met banaan en een mini beetje stroop, verse sinasappelsap
L: Zoete aardappel met salade, water kleine havermoutpannekoek met soepgroentes, water
T: 1x rijstwafel, mandarijn, kop thee, koekje, kaassoufffle
A: zelfgemaakte tomatensoep,zoete aardappek, salade, water
T: ?

B: 30 min hardlopen, paar buikspieroefeningen

Helaas vanmiddag na het sporten niet zo'n honger. En ik had niks mee genomen mn mn werk. Dus ik moet zo nog koken, verga van de honger dus stiekem heel slecht een kaassouffle gegeten..

Steenbok12
Berichten: 7857
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:43

Danoesje flinke afstand die 60km! Ik fiets ook wel veel en met dagen ook echt heel wat maar 60.. Hoelang fiets je er op eigelijk ?

Bhri welkom terug. Fijn dat je het zo leuk gehad hebt in London! Hoe eet je take a way havermout. Gewoon koud in melk?
Balen dat je niet helemaal fit bent, hopen knap je snel op.

En slecht eten na het sporten voelt voor mij meer alsof ik net zo goed niet had kunnen sporten als ik dat slechte eten niet had gehad. Alhoewel dat natuurlijk ook niet helemaal klopt :P .

O: 35 gr havermout/5 gr lijnzaad/melk + 1 BB met boter/casselrib
T: Appel en mini marsepein(Verjaardag client, dus kon het niet weigeren)
L: 2 BB en 3 rijstwafels met casselrib, kaas, kipfilet en 1 x choco pasta
T: 2 kleine peertjes en een theemok erwtensoep
A: 200 gr. bieten, 50 gr. ongekookte couscous en een javaanse vegaburger(niet zo lekker :o)
T: Magere yoghurt met wat kaneel en evt. wat rozijntjes
B: Uurtje fietsen, uurtje BBB

Ik zei toch een week of 2/3 geleden dat ik echt overal alles aan het snaaien was en het echt niet meer lukte. Ik ben ziek geweest en sindsdien gaat het al beter. Ook bedacht dat ik geen nieuw streefdoel meer gesteld had en nu een beetje bleef hangen dus die heb ik nu gesteld. Motiveert ook weer om wat beter op te letten en te blijven sporten.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:48

KarinvdM schreef:
Martine_R schreef:
Ik vind dat jullie allemaal zo braaf eten! :')
Of zijn de mensen in dit topic allemaal heel bewust met eten bezig?
De meesten wel ja, maar daar is toch niks mis mee? :)


Nee, zeker niet!
Sterker nog, ik heb respect voor jullie discipline.
Maar het verbaast me enigzins, vandaar dat opmerking :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:49

Ik denk dat het een beetje een biased weergave is - er zitten hier veel mensen die met bewust eten bezig zijn :)

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:49

Weinig momenten zo fijn als met tassen vol groente, fruit, eitjes en noten bij de kassa staan en concluderen dat je de enige bent die (bijna) alleen maar gezonde spullen heeft ingeslagen. I like!
Kwam nog wat ovenfriet tegen in t vriesvak dus die kwamen bij de vis. Mocht best vond ik, na mijn fietstocht. De laatste 15 waren wel zwaar hoor, handen en billen gingen pijn doen waardoor ik steeds ging verzitten en geen ritme kon vinden.

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:51

Knap hoor Danoesje! Ik ben trouwens op zoek naar een brommer, mocht je iemand weten in A'dam..?

Steenbok12
Berichten: 7857
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:05

Danoesje ik verbaas me ook vaak hoeveel rommel sommige mensen in huis halen. Ik vind dat ik redelijk gezond eet maar ook nog regelmatig wel eens wat minder gezonds. Maar zelfs mijn boodschapjes zijn vaak een van de nettere!
Ik snap dat het op een gegeven moment echt pijn begon te doen :P . Spierpijn morgen :P .

roombolletje
Berichten: 1212
Geregistreerd: 06-06-12
Woonplaats: Daar

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:08

O: Broodje appelstroop
T: Oreo koekjes
L: Broodje pindakaas
T: Pepernootjes
A: Mihoen
T: Chocolade :o

Future: CHIPS

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:49

ChantalSmook schreef:
Danoesje ik verbaas me ook vaak hoeveel rommel sommige mensen in huis halen. Ik vind dat ik redelijk gezond eet maar ook nog regelmatig wel eens wat minder gezonds. Maar zelfs mijn boodschapjes zijn vaak een van de nettere!
Ik snap dat het op een gegeven moment echt pijn begon te doen :P . Spierpijn morgen :P .

Als ik bij de Lidl in de rij sta denk ik vaak 'Wauw, wat veel gezonde dingen' maar alle extraatjes en lekkere dingen komen bij de AH vandaan en dan is mijn mandje echt ongezond. Dus het kan ook een vertekend beeld geven wat je in andermans karretje ziet liggen.

Gisteren bestond de inhoud van ons Lidl-karretje uit een berg groenten en fruit, kwark, vleeswaren, koffiepads, sojamelk, bio eieren, volkorenpasta, etc. Maar bij de AH gooiden we chips, tucjes, cola, chocola en suikerbrood op de band :7.

Steenbok12
Berichten: 7857
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:53

Haha Plien, daar zit ook wel weer wat in. Inderdaad bij Lidl eigenlijk vaak de gezonde basis dingen en de rest haal ik tussendoor zo af en toe in de aanbiedingen enzo.
Het scheelt ook dat ik alleen ben en ook veel op pad, dus ik doe ook langer met mijn lekkere dingen dus hoef dat niet wekelijks te halen.. Ik heb nu ook nog een pak speculaasjes, tuc koekjes, zoute stokjes enzo in de kast liggen. Ben niet van plan die voorlopig open te maken.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:16

Je lijstjes gaan er steeds beter uitzien Takkie :)
En je dagritme gaat ook de goede kant op dacht ik te lezen? Goed zo!

Lis: Ik las iets van bootcamp, vertel! Is het voor herhaling vatbaar? Hoe vaak wordt het georganiseerd?

Mandy: Ik heb ook erg vaak honger gehad vorige week. Goed, wat ik thuis eet is voedzamer, maar mijn buik was ook nonstop aan het rammelen. Je continu moeten concentreren vraagt gewoon heel wat meer van je. Geniet van al je lekkers, je luistert ook naar je lichaam als je wel trek hebt maar geen honger, dus is het eerlijk om dat andersom ook te doen. Goed dat je er naar luistert, knap!

Hoi Chantal! Vriendlief vindt het anders maar fijn dat ik geen stem meer heb, hij vraagt nu opzettelijk dingen waar ik graag over praat, maar die hem niet interesseren ("Vertel eens schat, welke modetrends vind jij het leukste? }:) ") Van hem mag het nog even duren denk ik :P
In ons hotel was het ontbijt toch een beetje vies (enige fruit was appels, verder natuurlijk van die erg vette worsten etc), en de laatste dag had ik genoeg tijd om elders een ontbijt mee te nemen. De keten heette 'Pret a manger', en er stonden van die warme bekertjes met daarin havermout ('porridge') <3 Had ik dat maar eerder geweten :P Ze hadden ook veel yoghurt met granola etc.
Mooi om te lezen dat je dipje over is! Soms heb je gewoon even een doel nodig, en gecombineerd met het vroeger donker worden is gezond eten en sporten niet altijd vanzelfsprekend.

Hihi grappig Plien :D

Respect Danoesje, je hebt zeker weten wat lekkers verdient! Ik doe het je niet na hoor!



Mijn broccoli was tot moes gekookt, de witlof was aangebrand en de aardappelen te zout := Tja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:18

O : Havermout met yoghurt en lijnzaad en nootjes
T : Blokje chocolade met karamel (bedankt moeders := ) en glas dubbelfris alleen deze is zo zoet pff.
L : 2 pompoenpit broodjes met filet american en slok yoghy
T : /
A : Kip schnitzel met aardappelen+appelmoes en witlof (withlove XD)
T : Zak ( :o) chips en een glas cola

En nu rustig klaarmaken voor bed , ontbijt klaarzetten half 6 er weer uit

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:28

Gast7391: Lekkere lunch btw!

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:43

Hmm, was niet de beste combi. Maar wel lekker veel groente! Net nog 2 stukjes 70% choc als toetje genomen.