online boodschappen, problemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

online boodschappen, problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:55

Nu mijn oma steeds slechter ter been wordt, wil ze graag eten laten bezorgen.

Alleen is er één probleem: alles gaat via internet.
En nu is zij niet zo handig met het internet (lees: heel onhandig).
Weet een van jullie misschien een manier waarbij zij bv kan bellen naar een winkel, die het vervolgens bij haar thuis bezorgt?

Albert heijn doet het alleen via internet, en dat is dus geen optie. De enige winkel in de buurt daar is vgm een spar, maar deze kunnen (willen) hier niet aan meewerken, ook is zij niet in staat het daar op te halen.
Hoop op antwoord, alvast bedankt!

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Re: online boodschappen, problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:00

Bestellen heb ik geen tips voor, maar is er niet toevallig een lief buurmeisje of jongetje dat 1 keer per week voor buurvrouw de boodschappen wil gaan halen? Bij ons in de buurt bezorgt de Coop thuis, misschien zit die ook bij je oma in de omgeving? Daar kun je indd gewoon heen bellen.

Anoniem

Re: online boodschappen, problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:01

Of dat ze een boodschappenbriefje maakt en jij het voor haar doet 1x in de week?

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:02

En eventueel alleen menu's laten bezorgen zoals easy meal en misschien dat de familie dan boodschappen kan doen.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:04

KoudbloedKim schreef:
Of dat ze een boodschappenbriefje maakt en jij het voor haar doet 1x in de week?


Ja was mijn gedachte ook :j

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:08

Sleeper schreef:
KoudbloedKim schreef:
Of dat ze een boodschappenbriefje maakt en jij het voor haar doet 1x in de week?


Ja was mijn gedachte ook :j


dacht ik ook :P Dat is toch normaal lijkt me ;) Of dat ze naar jullie belt en jij het op internet besteld :)

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:13

Hoe makkelijk kan het zijn..............Oma belt jou, jij voert in bij Appie en Appie komt bij oma.

Ze moet wel pinnen maar dat gaat wel lukken toch?

Succes!

Appeltje00

Berichten: 5013
Geregistreerd: 28-09-09

Re: online boodschappen, problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:30

Misschien kan je iemand vinden in de buurt die voor een kleinigheidje de boodschappen wil halen. Als ik iemand in de buurt daar mee zou kunnen helpen zou ik best een half uurtje per week een boodschap willen doen.

Misschien zou je de app (die is er toch ook voor AH?) kunnen installeren. Dat is al een stuk makkelijker voor der dan een website. Daarnaast zou je misschien ook een stappenplan kunnen maken voor der zodat ze het misschien toch kan via internet.

anniekasaur

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Delfzijl

Re: online boodschappen, problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:40

Ik werk zelf in de winkel (coop/supercoop/coop compact), en bij ons bellen sommigen ook gewoon om hun lijstje door te geven. Doen we niet moeilijk over, zolang het maar geen hele waslijst is voor de wekelijkse boodschappen (dus echt een hele dikke kar vol) en wordt gewoon netjes bezorgd. Gewoon even bellen met de winkel dus of het kan of niet en even uitleggen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: online boodschappen, problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:41

Zowel de spar als de plus hier in de buurt brengen aan huis na een telefonische bestelling. De spar zelfs ook 10 km en twee dorpen verderop ook tegen 3 euro bezorgkosten.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:45

Komt ze niet in aanmerking voor de ''Tafeltje Dek Je'' dienst?
Mijn oma kreeg 4 dagen in de week eten van tafeltje dek je.
1 dag in de week at ze bij ons, en 2 keer kookte ze zelf.
Zo heeft ze minder boodschappen nodig.

Anoniem

Re: online boodschappen, problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:50

Die boodschappen kun jij niet voor haar doen? Of je ouders? Ooms, tantes, neefjes, nichtjes?

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:53

Op AH.nl kun je een basislijst maken.

Als je die nou eens samen met je oma opstelt en dan als ze weer boodschappen nodig heeft jou belt? Je kunt ook vanuit jouw pc die boodschappen bij je oma laten bezorgen toch?

Print de basislijst voor haar uit, dan hoeft ze alleen de extra dingen aan je door te geven.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: online boodschappen, problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:21

Gewoon bellen naar de winkel. Ik heb verschillende cliënten die dat doen.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: online boodschappen, problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:12

Mijn oma is 90 en heeft geen computer, laat staan internet :D Ze heeft om de dag tafeltje dekje en de SRV wagen komt 1x per week. Soms mist ze die omdat ze bijvoorbeeld weg is en dan doet mijn moeder of tante de boodschappen. Ze woont in een soort seniorencomplex dus er is niet echt iemand in de buurt verder doe het kan doen. Maar zo werkt het super! Overigens kan mijn oma vaak zelf nog wel dat stuk naar de supermarkt lopen dus vaak hoeven we het niet te doen (met alle liefde hoor! Maar het is ook fijn voor haar dat ze het zelf nog kan).

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:19

Anoniem schreef:
Die boodschappen kun jij niet voor haar doen? Of je ouders? Ooms, tantes, neefjes, nichtjes?



Ja, zelfde vraag, waarom kunnen jullie de familie dat niet doen?

En anders doen jullie het toch per internet voor haar, dat het bij haar thuis bezorgd wordt.

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:26

Is er misschien de mogelijkheid om als familie om de beurt de boodschappen te doen voor haar? Eventueel samen met Oma erbij? Anders kun je vragen of je oma een boodschappenlijstje voor je maakt, zodat jij het voor haar kan bestellen en thuis kan laten bezorgen?
Misschien is het een idee om iemand te zoeken die je oma vrijwillig wil helpen? Eventueel een oproepje daarvoor plaatsen op marktplaats of iets dergelijks.

Is er een Jumbo of andere supermarkt in de buurt? Die doen daar vast niet zo moeilijk over. Dan kan je het lijstje gewoon doorbellen.