Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 499 van de 501 [ 12510 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 496, 497, 498, 499, 500, 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

 
Profiel   

Gister naar breda met vriend lief om contract te tekenen voor zijj nieuwe baan. Om de spits te overbruggen wilde we daar wat eten. Alles was dicht haha. Dus 1 portie bitterballen gescoord en daarna bik vriendin wat kleins gegeten op kraamvisite bij de kitten.
O : 50 gr havermout melk lijnzaad en rozijn
L: saladr 3 kazen met een bruin broodje
A: 5 bitterballen, 1 beschuit met muisjes en 1 wit bolletje met filet american
B: 5 km wandelen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 08:30 



 
Profiel   

Vandaag:

O: 2 pl kha brood met halvarine en 30+ kaas
T: Jonagold appel
L: 200 gr Protein quark, passievrucht/papaya, 125 gr rauwkost met kool/cranberry pitten
T: ongev 150 gr aardbeien
A: 400 gr gegrilde groenten, 150 gr in olijfolie gebakken kip

B: 10.000 + stappen, stal mesten, weide mestvrij maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 08:50 



 
Profiel   

Kan me voorstellen dat het lastig is om nog goed te eten met zo'n verbouwing Venthe! Hebben jullie nog wel een keuken etc?

Welkom terug Picasso! Is vast fijn om weer thuis je eigen ding te kunnen doen, weggaan is leuk, maar thuiskomen ook! :D

Zidane hoe weet jij toch altijd van tevoren je hoeveelheid stappen? Of is dat gewoon dat je van jezelf minimaal 10.000 stappen moet zetten en er dus voor zorgt dat je daaraan komt?

Mijn dag gister:

O: Havermout met amandelmelk, aalbessen en cacaopoeder, nectarine
T: Aardbeien en een klein stukje pure chocolade, appel
L: 5 boterhammen, 1 met sandwichspread, 1 met muhamarra, 3 met margarine en kaas
T: Paprika, stuk komkommer, tomaatjes, halve maiskolf, 2 eieren
A: Restje stamppot spinazie/geitenkaas/zongedroogde tomaat, bakje kwark met blauwe bessen, wat gestoomde bloemkool & broccoli, salade van komkommer, tomaat & augurk (ofterwijl: restjes :D)
T: Stukje milka caramel/hazelnoot
B: 10 km fietsen, 5 km wandelen, 5 km hardlopen (warming up en cooling down), 30 minuten core oefeningen, 30 min looptechniek en 20 verdiepingen traplopen (had geen zin in de echte baantraining in de volle zon dus besloot maar in het trappenhuis wat te lopen :o )

Planning vandaag:
O: Havermout met amandelmelk, appel en kaneel
T: Nectarine, stukje millionaires shortbread
L: 3 volkoren pitabroodjes, 1 met yazzara, 2 met cottage cheese en groente (paprika, tomaat, komkommer)
T: Sinaasappel, nectarine, schaaltje wortels
A: Volkoren pasta met broccoli, bloemkool, tomaat en geitenkaas

B: 6 km fietsen, 6km hardlopen, 30 minuten zwemmen, 5 km wandelen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 09:40 



 
Profiel   

s1993 schreef
Zidane hoe weet jij toch altijd van tevoren je hoeveelheid stappen? Of is dat gewoon dat je van jezelf minimaal 10.000 stappen moet zetten en er dus voor zorgt dat je daaraan komt?


Dat laatste :j , meestal zijn het er wel meer, maar ik zorg dat het in ieder geval minimaal 10.000 zijn.
Ik heb een kantoorbaan dus probeer daarnaast in genoeg in beweging te blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 09:44 



 
Profiel   

O: 250 gram Griekse yoghurt (10% vet), handje blauwe bessen, handje aardbeien en theelepeltje honing
M: salades van 150 gram rauwe spinazie met appel, biet en granaatappelpitjes met beetje frambozendressing, verder nog twee dadels en 200 ml mango/banaan/spinazie smoothie en half rolletje bladerdeeg met spinazie/feta
T: één dadel en een blokje pure chocola
A: twee taco’s met mais/bruine bonen/tomatensalsa/paprika

B: 5 km fietsen, wat rondlopen in de stad (8.000 stappen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 14:12 



 
Profiel   

S1993 hoe kom je aan al die tijd om zoveel te bewegen? Ik wou dat ik daar zoveel tijd voor had :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 18:01 



 
Profiel   

Supervixen schreef
S1993 hoe kom je aan al die tijd om zoveel te bewegen? Ik wou dat ik daar zoveel tijd voor had :P


Omdat ik alleen maar binnen zit op stage en daarbuiten bijna al mijn tijd aan bewegen en buiten zijn besteed, zit nooit thuis.
Gister is het uiteindelijk nog 8km meer wandelen geworden maar dit was zeg maar mijn dagindeling:

5.30 wakker, fiets naar het station gebracht en terug hardgelopen
Daarna douchen, ontbeten en naar stage gewandeld (1.5km) en was daar 7.30 aanwezig.
Zwemmen doe ik tijdens de lunchpauze (zwembad zit om de hoek)
's avonds moest ik voor stage naar Tiel, ben toen om 16.00 weg gegaan, naar busstation gelopen (2.5 km)
Helaas 2e aansluiting gemist dus dat stuk ook gaan lopen (4km, maar sneller dan een uur wachten op de volgende bus).
En s'avonds rond half negen was ik weer terug en heb ik nog een rondje (5km) gewandeld met mijn vriend, met een ommetje vanaf het station naar huis.

Ofterwijl: ik verspreid mijn beweging over de ochtend, lunchpauze en avond :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-18 07:43 



 
Profiel   

S1993, we wonen er nog niet dus momenteel is het om mijn werk heen veel op en neer rijden voor het klussen. We verhuizen van omgeving Utrecht naar omgeving Arnhem dus elke keer een stukje rijden wel.. Dat vreet ook energie en tijd. Dus boodschappen doen en/of koken schiet er nu vaak wel eens bij in helaas.

Leuk trouwens om je dagindeling zo te zien! Lekker actief en handig dat zwembad om de hoek :) Mooi voorbeeld van je tijd optimaal benutten.

Planning vandaag
O: 225 g skyr (cranberry framboos) met handje gemengde noten + 2 kopjes koffie met koffiemelk
T: pakje Ella's knijpfruit (bij gebrek aan vers fruit) + thee
L: broodje van de pomp (dan waarschijnlijk bruin met carpaccio) of even langs de supermarkt voor 2 bolletjes met beleg
T: appel + bastognekoek
A: 5 aardappelkroketjes, 1 kip krokant schnitzel, potje doperwten/worteltjes en een beetje appelmoes (seivero 0% suiker)
T: schaaltje vla met yoghurt

B: ochtendje consulten, middag klussen en in rond nieuwe huis, 's avonds 1 paard rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-18 08:48 



 
Profiel   

Vandaag:

O: 1 pl extra vk brood met ham/prei salade, 1 pl extra vk brood met 100% pindakaas
T: -
L: 200 gr protein quark blueberry, 2 vk beschuiten met halvarine en aardbeien, 1 hard gekookt ei
A: wokgerechtje van 125 gr magere rundergehakt, prei, ui, tomatenpuree, 125 gr mango

B: uurtje sportschool, +10.000 stappen, stal+weide mesten

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-18 11:54 



 
Profiel   

S1993 mooi gepland zo, dat kan helaas bij mijn werk niet (leerkracht). Maar ik beweeg wel veel voor de klas. Ik loop veel tijdens het werk.

O: 2 geroosterde bth met jam, water.
T: fruit bowl (fruitreepje), water.
L: pistolet pindakaas, kleine salade met parelcouscous, bakje magere kwark met noten/honing. Cola light.
T: ik denk een appel en ik heb nog een pistoletje liggen.
A: dat wordt pasta met bio gehakt, champignons, courgette en ui. Water.
T: mijn zusje is jarig, dus vast een stukje taart.

B: 11km hardlopen in het bos met veel heuvels. Half uur wandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-18 12:44 



 
Profiel   

De pasta is veranderd in sushi laten bezorgen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-18 18:25 



 
Profiel   

Ik heb ook echt niet zoveel tijd en energie om te sporten.

O:cruesli met noten
T:banaan
L:wrap met gehakt, sla, paprika, ui
A:schnitzel, rijst, snijbonen
T:mini magnum

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-18 18:34 



 
Profiel   

Supervixen schreef
De pasta is veranderd in sushi laten bezorgen :')


Jum! :9 :Y)

Vandaag:

O: 250 gr naturel Skyr, 1 jonagold appel erdoor en een snuf kaneel, 2 vk cracottes met mosterd smeerkaas
T: 150 gr aardbeien, 1 blokje 70% chocolade
L: 200 gr slamelange met makreelfilet, witte kaas blokjes, komkommer, snoeptomaatjes, augurkjes, tuinkruidendressing
A: 1 pl extra vk brood met ham/prei salade, 1 pl extra vk brood met halvarine en plak 30+ kaas
T: raket ijsje

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 07:32 



 
Profiel   

Mijn moeder is ook leerkracht, die loopt idd ook meer tijdens haar werk (en fietst ook naar haar werk :) ) En lekker die sushi!! <3

Zidane wat houdt extra volkoren in? Als brood volkoren heet is het toch altijd 100%?

Bij mij wisselt het op stage erg hoeveel ik beweeg, soms zit ik hele dagen achter de computer en soms ben ik veel heen en weer aan het lopen. Maar ik krijg last van mijn rug als ik teveel stilzit dus ik moet wel bewegen, goeie reden om daar tijd voor te maken, ik heb er direct last van als ik weinig doe ;) Ik zie het zelf ook niet zozeer als veel sporten maar meer een actieve leefstijl. En met dit weer is het op mijn kamer écht niet uit te houden.

Gister:
O: Havermout met whey, appel, 2 nectarines
T: Stukje millionaires shortbread, peer
L: 3 kampioentjes (ff makkelijk van de lidl)
T: Komkommer, tomaat, wortels
A: Courgettesoep, zoete aardappel en bloemkool uit de oven met wat knoflooksaus, gerookte forel en zo'n invrieslolly
T: Sinaasappel
B: 40km fietsen, 6,5km wandelen

Planning voor vandaag:
O: Half bakje havermout amandelmelk, kaneel en granaatappel, banaan-ei-havermout pannenkoekjes met kwark
T: Stuk meloen, appel, vk beschuitje
L: 4 vk boterhammen met doperwten-avocado spread (zelfgemaakt), bakje gestoomde prei
T: Komkommer, tomaat, wortel, nectarine
A: Courgettesoep als voorgerecht, daarna nog geen idee, moet nog ergens inspiratie vandaan halen :Y)
T: Ik denk iets van een ijsje, maar kijk even waar ik zin in heb :)
B: 35km fietsen, half uur wandelen, als het weer meezit half uur paardrijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 08:38 



 
Profiel   

Gisteren toch best wel wat koekjes bij gekomen..
Planning vandaag

O: 1 speltcracker met pindakaas + 2 kopjes koffie met koffiemelk
L: 1 mueslibol met plak 48+ kaas en een appel
T: snoeptomaatjes en halve komkommer
A: couscous met groente, kip en feta
T: schaaltje vla met yoghurt

B: 1 paard rijden, middagje klussen en opruimen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 09:41 



 
Profiel   

s1993 schreef
Zidane wat houdt extra volkoren in? Als brood volkoren heet is het toch altijd 100%?


Ja, 100% volkoren indd :j
Ik denk dat ze hem extra volkoren noemen, omdat ze er extra vezels aan toegevoegd hebben.
Dit staat bij de omschrijving; Extra Volkoren brood, minder zout. Voor de gezonde genieter! 100% volkorenbrood, met minder zout en meer vezels dan een gewoon volkoren brood.

Wat is millionaires shortbread?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 10:49 



 
Profiel   

O: 2 vk broodjes met kokosmelk kaas met peper. Lekker! Kopje koffie met kokosmelk.
T: Bakje blauwe bessen
L: Salade, handje sperziebonen, vega burger, halve avocado, 2 grote gevulde portobellos
T: Vegan protein shake met amandelmelk
A: 3 vk broodjes met avocado + komkommer
T: ?

Uur bodycombat

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 11:41 



 
Profiel   

Vandaag;

O: 2 pl extra vk brood met ham/prei salade, 1 peer
T: 200 gr snoeptomaatjes
L: 200 gr strawberry protein quark, 2 vezelrijke crackers met mosterdsmeerkaas, 1 hardgekookt ei
A: Hollandse biefstuk, gewokte groenten (1 courgette, 1 rode paprika, half bakje champignons, 1 ui
T: bakje aardbeien

D: koffie met koffiemelk, thee, water

B: +10.000 stappen, weide en stal mestvrij maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 07:11 



 
Profiel   

Hier is in het ritme komen erg lastig en heb weer veel behoefte aan snoepen merk ik... Lastig!

Eergisteren:

O: een bruine boterham met handje aardbeien, een plak ontbijtkoek met roomboter
M: twee wortelwraps met hummus, sla, komkommer en tomaatjes
A: uiteten met een vriendinnetje: vooraf 5 stukjes stokbrood met kruidenboter, Fish & Chips, dus behoorlijke portie friet met mayo, paar stukjes gefrituurde vis en twee droge witte wijn

B: 3,5 km hardlopen (allereerste keer weer na lange tijd) plus heel veel opruimen/schoonmaken (tot rood hoofd aan toe) daardoor ongeveer 15.000 stappen gezet
Gisteren:

O: twee speltcrackers met 100% pindakaas
T: een krentenbol en glaasje cranberrysap
M: een krentenbol en één bruine boterham met oude kaas
T: 1,5 KitKat reep, een grote bokkenpoot (écht zo nergens voor nodig, maar stressen helpt niet mee...)
A: kleine portie witte spaghetti met veel groenten in de saus
A: nog een grote bokkenpoot

Daarna voelde ik me dus mega opgeblazen en niet fijn, wat niet zo gek is natuurlijk...

B: wel 15.000 stappen gezet

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 07:29 



 
Profiel   

Bedankt voor de uitleg Zidane!
Millionaires shortbread is één van mijn favoriete bakgerechten, leuk om te makkelijk, héél lekker en verre van gezond :D Had vorige week getrakteerd omdat ik mijn thesis officieel heb afgerond en waren nog een aantal stukjes over :)
[VT] Millionaires shortbread

Oamaru, kokosmelk kaas? Waar haal je dat, of maak je dat zelf? Klinkt interessant!

Gister uiteindelijk als avondeten lauwe gepelde tarwe met geroosterde kikkererwten, avocado, cottage cheese, prei en paprika gegeten :9

Planning voor vandaag, was alweer vroeg wakker dus mooi tijd gehad voor een duurloop:
O: Eiwitreep, havermout met sojamelk, cacao en granaatappel
T: Waarschijnlijk 1 vk boterham met doperwtenspread, stukjes kroketbroodje (tijdens smaaktest)
L: Restje van gisteravond, nog een vk bh met doperwtenspread
T: Meloen, komkommer, tomaat, wortel, millionaires shortbread
A: Bij mijn ouders, nog geen idee wat
T: Fruit als mijn ouders lekker fruit hebben (meestal wel :o )
B: 20 km hardlopen, 20 minuten zwemmen, 20km fietsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 09:18 



 
Profiel   

@s1993: Ja, is ook interessant haha! Maar heel lekker, niet zoet en dezelfde bite als gewone kaas. Ik koop het bij Wholefoods in Amerika.

Gisteren kwam er nog een acai bowl bij en een halve portie frietjes. :') Honger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 09:23 



 
Profiel   

Gisteren nog mini cornetto, schaaltje sojacrackertjes en glas rose bij gekomem maar ook wel lekker bewogen dus wel tevreden eigenlijk

Planning vandaag
O: 1 snee volkoren bth met pindakaas + 2 kopjes koffie met koffiemelk
T: hand ongezouten noten + 2 kopjes thee
L: 2 volkoren bth met plak 30+ kaas en halve komkommer
T: 150 g cherrytomaten en bij trek nog een Bolletje goed bezig havermoutreep
A: borrel bij vrienden (hapjes en 3 glazen wijn)

B: hele dag werken, 3 kwartier wandelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 09:32 



 
Profiel   

s1993 schreef
Bedankt voor de uitleg Zidane!
Millionaires shortbread is één van mijn favoriete bakgerechten, leuk om te makkelijk, héél lekker en verre van gezond :D Had vorige week getrakteerd omdat ik mijn thesis officieel heb afgerond en waren nog een aantal stukjes over :)
[VT] Millionaires shortbread



:wow: Lijkt me héérlijk! :9

Het kan ook niet altijd gezond zijn he :D ! Bij ons is van 't weekend een foodfestival, dus dat zullen ook wel weer heerlijke cheats worden <3 :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 09:58 



 
Profiel   

Een lekker pastasalade.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 12:55 



 
Profiel   

O: cruesli met noten
T: crackers lu olijf met zeezout
L: wit broodje pindakaas en wit bolletje met niks
T: mini magnum
A: chili con carne
T: paar pindarotsjes

B: 7km wandelen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 20:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 499 van de 501 [ 12510 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 496, 497, 498, 499, 500, 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen