Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:31

Met welke redenen gebruiken jullie whey? Ik heb het ook eens van mijn vriendje gekregen 'tegen de spierpijn' en vond het best lekker eigenlijk :D Ik doe 2x per week bodypump, 2x 60 baantjes zwemmen en 1x 30min hardlopen, zou dit voor mij een toevoeging zijn? (en een domme vraag misschien maar ik kan niet goed tegen koemelk, is whey dan een probleem? :+ )

O. 800ml smoothie spinazie/avocado/2x kiwi/water
T. Raw bite reepje
L. Sojayoghurt/1 appel/1 perzik/blauwe bessen/havermout/chia/lijnzaad/goijibessen/cacao nibs/zonnebloempitten
T. 2 rijstwafels met pindapasta, 1 sinaasappel
A. Grote berg rauwe witlof/rauwe paprika/stukje appel met een sojaburger
T. Wiener melange, misschien nog een beetje chips oid
D. Water, thee en kokoswater

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:35

Hm trouwens heb ongezoete amandelmelk gekocht om te proeven met mn havermout. Begreep dat er over het gebruik soja melk alsnog uitlopende meningen zijn. Maar wat is dat prijzig zeg. Jullie nog tips waar goedkoop te halen of andere alternatieven voor lekkere gezonde vervangers?

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:51

Kiwipitje schreef:
O: smoothie van 200 gram magere kwark + 100 ml magere melk + 100 gram bramen
B: legday
T: shake van 28 gram whey perfection + 200 gram magere kwark + 100 ml magere melk + handje bevroren vruchten
L: met vriendin lunchen, enorme salade met biefstukpuntjes of iets van vis + cappucino
T: laatste stukje Oreo etc taart :=
D: kip gevuld met ricotta omwikkeld met bacon en hopelijk zoete aardappeltjes (even overleggen, broertje kookt)
T: niks meer in verband met de Oreo taart

En liters groene thee. Heb me gisteren vergrepen aan de droge witte :=



dressagelady schreef:
Met welke redenen gebruiken jullie whey? Ik heb het ook eens van mijn vriendje gekregen 'tegen de spierpijn' en vond het best lekker eigenlijk :D Ik doe 2x per week bodypump, 2x 60 baantjes zwemmen en 1x 30min hardlopen, zou dit voor mij een toevoeging zijn? (en een domme vraag misschien maar ik kan niet goed tegen koemelk, is whey dan een probleem? :+ )
Ik gebruik het na het sporten voor herstel van spieren en soms als tussendoortje. Dat van de koemelk weet ik niet..

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:55

Als je niet allergisch bent voor koemelk en geen veganist bent, dan zou ik geen bewerkte plantaardige melkachtige producten kopen, Chantal. Veel mensen vergeten even dat het vele malen meer bewerkt is dan gepasturiseerde koemelk. Koop dan bio melk, veel gezonder :)

Mensen met en lactose intolerantie verdragen whey vaak wel, gewoon eens proberen als je geïnteresseerd bent!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 21:05

12.00: 2 witte boterhammen met halvarine en pure hagelslag, rijstwafel met eiersalade
T: vk cracker met avocado en sesamzaad
T2: plak zelfgebakken pompoenbrood
A: volkorenpasta met courgette, spinazie, pesto + tomaten met geitenkaas uit de oven. Volle Griekse yoghurt met banaan toe
T: glas zelfgemaakte Hugo (prosecco, vlierbloesemsiroop en limoen)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:13

O: havermout met water, kwark, cacaonibs, verse aardbeien en blauwe bessen
B: 30DS1
T: honingmeloen, verse dadel
B: paardrijden
L: tomaten-paprikasoep met gerookte kipfilet en roerbak van courgette, champignons, paprika en tomaten met parmezaanse kaas. Dadel, handje moerbeien.
B: 44 km op de racefiets
T: kapje met pindakaas, honingmeloen
A: omelet, die mislukte en dus gescrambled werd, van 2 eieren met champignons, tomaten en groentemix met parmezaanse kaas. Beetje eiwit-traktatie (B&F, erg lekker), dadel
T: ananas in stukken gesneden en natuurlijk wat stukjes gesnoept, borrel met een paar toastjes met geitenkaas met honing.
D: thee, water, slimpie en aanmaak sportdrink

Ik vind Whey soms wel makkelijk als ik haast heb, ik vind het soms ook gewoon lekker om te nemen en als ik een eind gefietst heb neem ik het ook wel en soms ook als ik een dag geen of weinig vlees eet.
Ik vind het ook heel lekker voor de smaak in bananenijs :9

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:21

Oh phor ik had juist begrepen dat er in bv amandelmelk juist veel voeding s stoffen zitten met een toegevoegde waarde ivg met melk? Wil melk producten niet vermijden. Ik ben gek op kwark ed. Maar voor de variatie heeft het dus geen toegevoegde waarde volgens jou?

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:25

Nee, niet echt. Tenzij je het erg lekker vind natuurlijk, ik ben zelf nogal gek op rijst melk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:10

Anoniem schreef:
O: 250g magere kwark met appel en havermout
T: -
L: kop gazpacho en stuk meergranenbrood met hummus
T: 2 handjes ongezouten gemengde noten
A: tomaat/mozzarella met stuk meergranenbrood, gebakken aardappels met ui en champignons

B: 45 min paardrijden (alleen stap), stalwerkzaamheden, 45 min wandelen


+ groot stuk vijgen/amandel'brood'

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:14

:9

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:16

Phor, ik was heel benieuwd naar de smaak haha. Rijstemelk wil ik ook graag nog proberen.
Rijstepap vind ik bijvoorbeeld echt heerlijk op z'n tijd. <3 Is dat vergelijkbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:16

KarinvdM schreef:
:9


Zo lekker!

NieneWiep

Berichten: 6733
Geregistreerd: 15-01-06

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:33

Ik ben weer terug uit Azie en ga weer netjes mijn lijstjes plaatsen! Ik heb niet het idee dat ik daar heel slecht/veel gegeten heb, maar ik ben toch een kilo pf zes aangekomen in een halfjaar... Die wil ik er weer zo snel mogelijk afhebben. Ik weet niet of ik weer tijd heb om mee te kletsen in het HK topic, maar zal sowieso trouw lijstjes plaatsen!

O: havermout met melk, kokos, rozijntjes en honing
T: grote appel
L: twee sneden zelfgebakken bruin brood met pindakaas, plak roggebrood met kaas
A: spinazielasagne
T: nectarine en een handje aardbeien
T: mini rittersport met hazelnoten

babssaartje
Berichten: 146
Geregistreerd: 16-07-12
Woonplaats: voor mij een weet voor jou een raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:48

Ik doe ook eens mee haha

O: / :o
T: appel
L: aspergesoep en een broodje met ham
T: /
A: frietjes
T: /

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:49

Nienewiep@ welkom terug!! Stiekem ben ik wel benieuwd hoe je het gehad hebt met reizen! Fijn om weer terug te zijn?

NieneWiep

Berichten: 6733
Geregistreerd: 15-01-06

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:56

Ik heb een geweldige tijd gehad! Heel gek om weer thuis te zijn maar het voelt ook direct alsof ik nooit ben weggeweest. Zal jullie morgen even updaten. :D

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:57

phormicola schreef:
Wat zijn twee plakjes kruisraket, eline? :D


Oh sorry kruidcake. Moest het zijn

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:00

phormicola schreef:
Als je niet allergisch bent voor koemelk en geen veganist bent, dan zou ik geen bewerkte plantaardige melkachtige producten kopen, Chantal. Veel mensen vergeten even dat het vele malen meer bewerkt is dan gepasturiseerde koemelk. Koop dan bio melk, veel gezonder :)

Mensen met en lactose intolerantie verdragen whey vaak wel, gewoon eens proberen als je geïnteresseerd bent!



Koemelk is sowieso niet gezond. In koemelk zitten 48 verschillende soorten eiwitten. Dit maakt het voor de darmen heel moeilijk afbreekbaar. Schapenmelk daar in tegen heeft er maar 6 dus makkelijker afbreekbaar. Mensen met koemelk allergie kunnen wel tegen geit of schaap

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:15

ChantalSmook schreef:
Hm trouwens heb ongezoete amandelmelk gekocht om te proeven met mn havermout. Begreep dat er over het gebruik soja melk alsnog uitlopende meningen zijn. Maar wat is dat prijzig zeg. Jullie nog tips waar goedkoop te halen of andere alternatieven voor lekkere gezonde vervangers?

Amandelmelk is heel makkelijk zelf te maken.
Hier een voorbeeldje http://smekkies.com/food/zelfgemaakte-amandelmelk/

Horse_xx

Berichten: 1718
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:19

Amandelmelk is makkelijk te maken. 150 gr amandelen een halfuur in 250 ml heet water doen. Daarna met 750 ml koud water in de blender doen en blenden maar :D

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 23:19

ElineGC schreef:
Mensen met koemelk allergie kunnen wel tegen geit of schaap

Wat je zegt klopt niet. Eiwit uit koemelk en schaap / geit (weet niet welke vd twee of beide) komen deels overeen waardoor je ook voor beide allergisch kan zijn.

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:22

Kan wel meestal niet, je hebt ernstige gevallen en die kunnen tegen geen van 3 maar bijna altijd kunnen mensen wel tegen geit of schaap

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:29

babssaartje schreef:
Ik doe ook eens mee haha

O: / :o
T: appel
L: aspergesoep en een broodje met ham
T: /
A: frietjes
T: /


je had net zo goed niks op kunnen schrijven, mijn cavia eet nog meer :o

Ah nienewiep, welkom terug!

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:56

O: 170 gram griekse yoghurt + muesli + aardbeien
T: -
L: kop kippensoep, klein bolletje, volkorenbrood, smeerkaas/kipfilet/rookvlees + rauwkost
T: Mueslireep + appel
A: Kop tomatensoep, rode bietjes, schaal rauwkost met feta, klein beetje mihoen + wokgroente + sesamkip
Schaaltje fruit
T: Mini kroketje

B: -

Een week proberen me niet te buiten te laten gaan aan heerlijke lopende bufetten :7 ...

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 07:34

Alles lekker laten versloffen, een nieuw topic alweer!
Mooie reden om weer lekker mee te gaan doen, vakantie is bijna voorbij tijd om weer wat regelmaat er in te krijgen.
Nog geen boodschappen kunnen doen, gaat waarschijnlijk morgen pas lukken dus vandaag nog een beetje raar en weinig groente/fruit.
O: 1 tostie van 2 vkb met 4 plakjes 48+ kaas en likje ketchup + kopje koffie met koffiemelk
T: 2 rijstwafels
L: 3 vkb met casselerrib en wat schijfjes komkommer + cappuccino (automaat)
T: wat keelsnoepjes/mentos (zeer lastig om van de snoeppot af te blijven op mijn werk :+ )
A: kom paddenstoelensoep (Unox), kruidenstokbroodje en een hele paprika

B: 1 paard rijden, 1 paard longeren + veel stal werkzaamheden. 6 uur werken (kassamedewerkster, staand)

Nog niet top :')