Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zelf fruithapjes maken

 
Profiel   

Aller eerst hoop ik dat het hier goed staat :=

Omdat er veel moeders op bokt zitten wou ik hert och ook nog even hier vragen.

Zoals de titel al zegt wil ik graag zelf fruithapjes gaan maken voor mijn zoontje van 8 maanden.
Alleen ben ik een beetje inspiratieloos qua variatie :')

Tot nu toe heb ik:
- appel, peer
- kiwi, banaan
- appel, peer, banaan
- peer, perzik
- appel, peer, sinaasappel, banaan
- banaan, kiwi, sinaasappel, perzik

Dus lieve bokt moeder brand los om het lijstje aan te vullen *\o/*

En hoelang kun je een gepureerd hapje in de koelkast bewaren? :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 10:44 



 
Profiel   

Gewoon in diepvrieszakjes of -bakjes in de diepvries mikken.

En mijn neefje en nichtje zijn dol op mango, perzik en meloen. Sinaasappel vinden ze niet lekker, da's ook lastig zonder velletjes te maken....tenzij je sap gebruikt natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 10:45 



 
Profiel   

komkommer! grote hit hier :) en idd: aanmaken en invriezen :)) ik vries het in in ijsblokjesbakjes, kan je makkelijk porties ontdooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 10:55 



 
Profiel   

Ik deed sinaasappel uitpersen, dat goot ik op een Liga en dan banaan erdoor *\o/*
Hoopte altijd dat ze niet meer hoefden :o
Zou het niet te lang in de koelkast bewaren ivm de vitamines.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 11:11 



 
Profiel   

Kiwi net als verse ananas zijn mensen wel eens allergisch voor (en dat voel je in je mond o.a.)
Hele houdbaarheids probleem zou ik opvangen door samen fruit te eten, jij stukjes, hij deel gepureerd (of laat hem gewoon van jouw bakje meeproeven). Eenmaal gesneden/geschild verliest fruit snel vitamines en die wil je juist in je kind hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 11:14 



 
Profiel   

Je kan toch alle fruit gewoon bij elkaar doen?
Ik deed niet speciaal combinaties, gewoon wat ik had kreeg hij ook. Deed ook nooit pureren want dat moest ie niet. Hij kreeg een banaan in z’n hand en de andere keer een stuk peer of iets anders en dat sabbelde hij dan lekker op :9
Lievelingsfruit was en is hier; banaan, peer, mango, aardbeien en rode meloen

Ik zou het niet bewaren of in de diepvries doen, gewoon gelijk opeten is het lekkerst. Uit de diepvries is het niet te eten en in de koelkast wordt het gauw bruin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 11:19 



 
Profiel   

Ik gooi altijd gewoon wat fruit wat ik in huis heb bij elkaar. Maar mijn zoontje eet het liefst zelf, dus vaak krijgt hij ook gewoon een banaan uit het vuistje, of een peer in stukjes.

Mango en bosbes zijn hier ook favoriet, deze koop ik vaak uit de diepvries.
Aardbeien zijn nu ook weer overal te koop, misschien kun je die ergens doorheen prakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 11:21 



 
Profiel   

Ik heb voor het eerst een baby die geen gepureerd vers fruit eet :wow: en dat na 2 alles eters.
Ik ben overgegaan op potjes en dat eet ze dus wel.
En een beetje kluiven op komkommer maar daar vind ik haar eigenlijk nog een beetje te klein voor ivm los komende stukjes.

Wat ik deed bij de andere 2 was gewoon altijd vers maken en de rest indd zelf of aan de ander.
Zou ook niet weten hoe lang je kan bewaren en vriezer vond ik altijd zo’n gedoe met ontdooien.

Eet je kindje nog geen groente?dan heb je weer wat meer keus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 11:26 



 
Profiel   

Ik vroor alle fruit in
Alle smaken enkel ingevroren en smorgens bedacht ik wat we eten

Ik vroor in in mini cupcake vorm en later grote en als bevroren was in zakjes in diep riep dan kan je zo pakken ( weet ik ook met hun eten het eerste jaar daarna met pot mee )

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 11:28 



 
Profiel   

Bedankt iedereen, hier kan ik zeker wat mee!! *\o/*
Straks gaan we naar de winkel en fruit kopen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 11:59 



 
Profiel   

Hoe hoe je dat dan fruithapjes maken? Kan niet alles voor klein kindjes maar ik kenk dat ook volwassen dit lekker vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 12:06 



 
Profiel   

henst schreef
Hoe hoe je dat dan fruithapjes maken? Kan niet alles voor klein kindjes maar ik kenk dat ook volwassen dit lekker vinden.


Gewoon, een paar fruitsoorten bij elkaar doen en met de staafmixer er doorheen :+ Ik doe dat wel voor mezelf, maar niet voor het kind :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 12:08 



 
Profiel   

Hier zijn mango en druiven favoriet. Alle soorten meloenen gaan er ook goed in en aardbeien zijn momenteel zó in trek dat dat het eerste woordje is als hij 's morgens wakker wordt! :')

Mijn zoontje is nu anderhalf en toen hij begon met fruit in stukjes te eten heb ik hem regelmatig een bakje met stukjes van verschillende soorten fruit gegeven, hij viste er dan precies zijn favorieten uit, en zo wist ik dus ook precies wat ik in huis moest halen ;). Misschien een tip voor over een paar maandjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 12:12 



 
Profiel   

Ze hebben bij AlbertHein
Kant en klare vruchten en groenten sappen.

Die kun je in ijsblokhouders doen en zo elke x een blokje ontdooien.

Deze sappen zijn zonder toevoeging en vers koud geperst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 12:23 



 
Profiel   

Hier zijn mango, aardbeien, banaan, nectarine en perzik echt wel favoriet. Zowat alle combinaties zijn mogelijk, daar kan je heel veel mee variëren. Ik doe het altijd zo dat ik het fruit verdeel. Dus een portie gaat in de blender voor mijn dochtertje en de rest van het fruit eet ik zelf op. Zelf vries ik niks in en ik bewaar het ook niet, als er nog iets over blijft gaat het meestal weg. Op den duur kan je het echt wel goed inschatten hoor, hoe veel ze willen eten. Ik pers ook altijd sinaasappels uit en ik doe er ook een Liga bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 12:48 



 
Profiel   

Waarom doen jullie er een koek door? Zo'n liga zit vol suiker...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 15:57 



 
Profiel   

Ja die snap ik ook niet helemaal. Ik geef gewoon wat ik in huis heb. Appel kook ik nog wel eens ipv pureren. Momenteel veel (water)meloen, mango, Nectarines en kindje is dol op aardbei. Is pas 5 maand maar gaat prima ondanks verhalen over allergieën hiervoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-18 21:31 



 
Profiel   

Tink89 schreef
Waarom doen jullie er een koek door? Zo'n liga zit vol suiker...

Is er nog een alternatief voor om het alsnog wat dikker te maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 10:09 



 
Profiel   

Ik heb nooit iets gebruikt om het dikker te maken. Gewoon puur fruit. Maar wij gaven dan ook met name via de rapley methode dus hij kreeg weinig gepureerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 10:11 



 
Profiel   

x_Nadia schreef
Tink89 schreef
Waarom doen jullie er een koek door? Zo'n liga zit vol suiker...

Is er nog een alternatief voor om het alsnog wat dikker te maken?


Johannesbroodpitmeel kun je er Door doen om het dikker te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 10:12 



 
Profiel   

Maar waarom wil je het dikker maken? Als je er of appel, of banaan in doet is het toch dik genoeg? Ik heb dat nooit gedaan, zo'n koek er door idd veel suiker en geen pure fruitsmaak. Ik bewaarde ook niks, wat niet gepureerd werd at ik zelf op. Als ik fruit mee moest geven gebruikte ik de bakjes van Avent. Had toch zat van die bakjes ivm het invriezen van melk. Mocht je van die bakjes hebben, kunnen dus ook met fruit in de vriezer :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 10:29 



 
Profiel   

Als het wat dunner is zoals wanneer je meloen pureert dan geef ik het gewoon zo dun of in hele kleine stukjes gesneden. Anders mengen met banaan ofzo. En

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 10:38 



 
Profiel   

Geen jus d'orange gebruiken, maar gewoon fruit pureren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 10:42 



 
Profiel   

Ik deed nog wel eens wat rijstebloem erdoorheen als het te dun was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 11:01 



 
Profiel   

Ik prakte al heel snel bij de oudste. Dan blijft het sowieso al dikker. De jongste weigert gevoerd te worden en gepureerd voedsel dus die kreeg vanaf een maand of 6 gewoon grote stukken zacht fruit. Inmiddels is ze 9 maanden en gaat het steeds gecoördineerder :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-18 11:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen