[FOTO] Show je...misbaksel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilona_Mambo

Berichten: 560
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:03

Dungen schreef:
Er komen hier leuke misbaksels voorbij :D

Ik had laatst wel een fiasco maar geen foto.. pompoencupcakes gemaakt in een cupcake apparaat 8)7 Het was een oranje brij geworden die niet te eten was en niet meer uit het apparaat kreeg. Ik ben 3 uur bezig geweest om dat ding weer schoon te krijgen :+


_O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:18

Froukje1993 schreef:
Dit was de bedoeling..
[ Afbeelding ]

Dit kwam er na 2 uur uit de koelkast..
[ Afbeelding ]

Volgende keer tóch maar de cupcake vorm gebruiken :z



Ze zien er goed uit, maar ik moest wel even denken aan een celklompje in het begin van de zwangerschap na de eerste klievingsdelingen. :') *heeft het daar nu over bij biologie*

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:22

Resistance schreef:
Froukje1993 schreef:
Dit was de bedoeling..
[ Afbeelding ]

Dit kwam er na 2 uur uit de koelkast..
[ Afbeelding ]

Volgende keer tóch maar de cupcake vorm gebruiken :z



Ze zien er goed uit, maar ik moest wel even denken aan een celklompje in het begin van de zwangerschap na de eerste klievingsdelingen. :') *heeft het daar nu over bij biologie*


Je bent niet de enige die daaraan dacht _O-
Froukje bedankt voor het 'recept' ook, ik ga 'm vd week ook eens proberen (in cupcakevorm/bakblik)! :))

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:27

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 00:58, in het totaal 3 keer bewerkt

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:33

Echt geweldig om te zien allemaal! :') Ik heb helaas geen foto's van mijn laatste mislukking... Ik wilde chocolade truffels maken, ze zagen er prima uit alleen bleek het recept nogal groot te zijn... ik zat uiteindelijk met 66 chocolade truffels :+

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:05

Leuk topic!

Dit moest het wordenAfbeelding

En dit werd het.. Een grote smeerboel waar het amandelschaafsel afdroop..

Afbeelding

xValentijn
Berichten: 173
Geregistreerd: 12-01-14

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:32

Geweldig topic :')

Ik ging 'n keer een taart bakken met m'n vriendin en we waren ( ja serieus) de taart mix er vergeten in te doen.. Water eieren melk alles erop en eraan behalve het belangrijkste. Nou dan weet je wel :')

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 00:14

Reusje0504 schreef:
Leuk topic!

Dit moest het worden[ Afbeelding ]

En dit werd het.. Een grote smeerboel waar het amandelschaafsel afdroop..

[ Afbeelding ]
hahahaha, dat "andere ding" lijkt wel een pannenkoek. :D

Mijn brownies zijn "helaas" gelukt, dus geen foto. :7

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 00:28

lisa_xxx schreef:
uhhhh tja. mijn beste vriendin en ik dachten even een mooie cake te maken. :+
lukte niet, dus hebben hem maar helemaal volgeplakt met roze en blaadjes en vlinders haha
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]


Die is echt leuk.En het is geen grapje hoor.Mijn vader keek altijd bedenkelijk naar de probeersels van mijn zus en ik.En zei dan"weer een nieuw prutje".Hij at wel alles op hoor.

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 00:38

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Naranga

Berichten: 1699
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: My house in the middle of the street

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 00:43

Oh wat een briliant topic! _/-\o_
Sommige 'misbaksels' vind ik nog reuze meevallen, al kunnen we over de smaak niet oordelen.

Helaas geen foto's op het moment...

jasz

Berichten: 2222
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 00:59

Ik bak vaak en meestal gaat dat heel goed.
Ik had laatst wel dat ik brownies met walnoten maakte, recept gevolgd, oven op de goede temperatuur en de taart op tijd uit de oven.
Ik haal de springvorm om de brownies weg en echt de complete taart/brownies stortte in elkaar. Het beslag liep uit de vorm, over de tafel, op de grond... Tja, ik heb nog steeds geen idee wat er mis ging. Later het beslag nog een keer de oven in gekieperd. Maar echt mooi werden ze niet -O-

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:04

Leuk topic :D ik heb momenteel geen recente, tenminste geen foto's oid.

Ik had eens zo'n briljant idee om voor de visite een kwarktaart te maken, ik druk aan de slag... giet ik per ongeluk 2x zo veel water erbij dan wat er stond aangegeven... dom dom dom! Dan heb je de keuze, of weggooien, of naar de supermarkt om een 2e pak erbij te kopen en daarmee een enorme hoeveelheid taartmix aan te maken om de boel nog te kunnen redden.
De 2 taarten hebben gesmaakt! het duurde wel lang voordat ze op waren, en ik kon even geen kwarktaart meer zien :')

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:19

iEmmaaa schreef:
Echt geweldig om te zien allemaal! :') Ik heb helaas geen foto's van mijn laatste mislukking... Ik wilde chocolade truffels maken, ze zagen er prima uit alleen bleek het recept nogal groot te zijn... ik zat uiteindelijk met 66 chocolade truffels :+


Breng maar langs <<) <<)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:21

Geen foto, want daar was niks aan te zien. Maar de laatste keer dat ik cheesecake wilde maken, heb ik kruidenroomkaas gepakt. Het resultaat laat zich raden, denk ik :').

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:23

_San87_ schreef:
Geen foto, want daar was niks aan te zien. Maar de laatste keer dat ik cheesecake wilde maken, heb ik kruidenroomkaas gepakt. Het resultaat laat zich raden, denk ik :').

Neeeeeee :')

Ik wil niet eens weten hoe dat gesmaakt heeft :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:24

Blacky94 schreef:
_San87_ schreef:
Geen foto, want daar was niks aan te zien. Maar de laatste keer dat ik cheesecake wilde maken, heb ik kruidenroomkaas gepakt. Het resultaat laat zich raden, denk ik :').

Neeeeeee :')

Ik wil niet eens weten hoe dat gesmaakt heeft :')


Nou, heel vies :'). Ik heb overigens niet bewust kruidenroomkaas gepakt, niet goed opgelet :').

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:32

jasz schreef:
Ik bak vaak en meestal gaat dat heel goed.
Ik had laatst wel dat ik brownies met walnoten maakte, recept gevolgd, oven op de goede temperatuur en de taart op tijd uit de oven.
Ik haal de springvorm om de brownies weg en echt de complete taart/brownies stortte in elkaar. Het beslag liep uit de vorm, over de tafel, op de grond... Tja, ik heb nog steeds geen idee wat er mis ging. Later het beslag nog een keer de oven in gekieperd. Maar echt mooi werden ze niet -O-


Niet met een satéprikker erin geprikt? :P

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:36

Haha prachtig topic! Ik bak ook regelmatig onzin. Heb helaas geen foto maar wel een leuk verhaal:
Ik had een keer een groot pak biscuitmix bij de jamin gehaald. Op de achterkant stonden ingredienten en hoeveelheden voor 1 taart. Had alleen niet goed genoeg gelezen om te zien dat er voor 3 taarten aan mix in het pak zat.
Beslag was zo ongeveer cement, de handmixer was al bijna doorgebrand omdat 'ie niet door het beslag heen kwam :o Ik dacht, och, 't zal wel zo horen. In de oven gegooid, maar hij werd natuurlijk niet gaar. Heb m' er 2,5 uur in laten staan tot ik me toch maar is af ging vragen of de verhoudingen wel klopten... tja.. :o?

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:41

Leuk topic, sommige misbaksels vallen nog best mee.. Ik heb geen misbaksels voor jullie, m'n muffins zijn helaas voor dit topic gelukt haha. Blijf het wel volgen :)

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:44

lisa_xxx schreef:
uhhhh tja. mijn beste vriendin en ik dachten even een mooie cake te maken. :+
lukte niet, dus hebben hem maar helemaal volgeplakt met roze en blaadjes en vlinders haha
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]


:+ Vind hem nog wel tof geworden, al springt het glazuur je al van de tanden bij het kíjken ernaar... :')

Geniaal topic! Ik bak wel veel, maar echte misbaksels zitten er nooit bij, eigenlijk... :Y)

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:46

Oh, die kwark cupcakes! Yumm!

Morgen even naar de supermarkt! :P

moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:55

Dit topic is een goede reden om morgen cupcakes ofzo te gaan bakken.
Overigens ziet het er bij mij zelden uit zoals het er uit hoort te zien maar het is wel lekker.
Extra moeilijkheidje is ook nog dat ik geen gluten, melk en soja mag dus ik heb ook vaak recepten als ik de ingredienten zie dat ik denk: laat maar dat gaat niet worden wat ik hoop dat het wordt. :+
Wel echt een lekker recept voor appeltaart en cupcakes tegenwoordig, net als koekjes slaag ik ook wel aardig in. :)

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 02:08

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 01:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 02:08

_San87_ schreef:
Geen foto, want daar was niks aan te zien. Maar de laatste keer dat ik cheesecake wilde maken, heb ik kruidenroomkaas gepakt. Het resultaat laat zich raden, denk ik :').


Ik heb serieus een collega gehad die als traktatie een cheesecake had gebakken. Ik en mijn collega's helemaal verheugd in de pauze, we nemen een eerste hap en OMG wat is dit? Knoflooktaart? Die collega zat net in een reïntegratieproject na een burn-out en het bedrijf had niet echt een luchtige bedrijfssfeer dus we hebben met veel moeite en vragende blikken naar elkaar onderling de taart opgegeten. Maar jee, wat hebben we na de tijd nog jaren gelachen over die vreselijke taart. Ze at hem zelf ook trouwens, dus hij was echt zo bedoeld...