Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 53 van de 68 [ 1684 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 68  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Show je...misbaksel!

 
Profiel   

Ik nu tiramisu ijs aan het maken, gaat al mis, heb geen extra amaretto 43 erin smaakt ook prima :D hoop dat het wat wordt uiteindelijk
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 19:50 



 
Profiel   

Thx voor de adviezen voor soesjes.. ik moet zeggen dat toen ik het 2e ei erdoor heen deed ik het wel erg nat vond voor een beslag.. gok dus dat ik gewoon teveel ei, zag later dat ik ook maat L van eieren had..
Nouja gewoon n9g een keer gaan proberen, wie weet lukt t dan wel :j

Zoniet hebben we hier weer wat te lachen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 19:56 



 
Profiel   

Die soezen, hi hi, hadden van mij kunnen zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-17 20:09 



 
Profiel   

Dit is niet echt een mis'baksel' maar ik vond het hier toch wel passen _O-

Ik had vrijdag veel te veel rijst gekookt en dat wilde ik net weer opwarmen voor het eten. Maar ik had het een beetje te lang laten koken vrijdag en nu is het een soort rijst-taart geworden :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 16:52 



 
Profiel   

Was het wel lekker :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 17:22 



 
Profiel   

Oh, maar rijsttaart is nog prima eetbaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 17:28 



 
Profiel   

Of rijstepap met bruine harde klonten van maken.Wel een beetje suiker in doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 17:48 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Of rijstepap met bruine harde klonten van maken.Wel een beetje suiker in doen.

_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 17:55 



 
Profiel   

Nou het smaakte best prima, het was alleen een soort pap geworden.
Rijstepap met boontjes en satésaus :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 17:56 



 
Profiel   

Mazzelaar, de keer dat ik rijst aan heb laten branden wat het echt niet te vreten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 18:41 



 
Profiel   

Maar het was niet aangebrand hé :D Ik had het teveel aan rijst gewoon in de pan laten zitten en toen ik het net uit de koelkast haalde was het zo'n plak geworden :=
Ik heb het in brokken losgehaald en toen in kokend water opgewarmd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 18:46 



 
Profiel   

Ah ja dat scheelt een hoop! de mijne had toen echt bruine aangebrande plekken er in en dat was echt heel vies :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 19:01 



 
Profiel   

Voor een volgende keer: denk dat de rijst lekkerder was geworden met wat nasikruiden/pakketje en dan opbakken. Anders wordt het echt zo'n soepje inderdaad ;).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 20:45 



 
Profiel   

jasz schreef
ik meng me even in dit topic, ik heb gelukkig bijna nooit blunders, maar ik volg een opleiding, dus dan zou ik ook wel erg slecht bezig zijn :+

Soesjes zijn eigenlijk heel simpel, alleen moet je mengsel echt goed gaar zijn voor je er eieren bij doet. Dat zie je, want dan krijg je zo'n aanslag op de bodem van de pan. De eieren moeten er echt 1 voor 1 door. En het beste is om de eieren te wegen. Ga uit van 50 gram per ei. Het moet ook niet te nat zijn, dus als je denkt dat het klaar is, maar je hebt nog ei over, dan is dat niet erg en stop je.
Dan moeten soezen ook gelijk de oven in, anders worden ze droog aan de bovenkant en willen ze niet meer opkomen in de oven. En dan moeten ze echt flink heet bakken, 200 graden of hoger. Als ze eenmaal lekker groot zijn kan de oven lager en dan moeten ze echt helemaal gaar zijn (de meeste recepten bakken ze veel te kort. lekkere kleffe soezen) Dat duurt dus echt wel even, soms wel 20 tot 30 minuten. Ik hoop dat het helpt :P

En als ik nog een kleine toevoeging mag doen: verwarm je oven circa 20 graden heter voor dan de voorgeschreven baktemperatuur (dus als je bakt op 200, verwarm je voor op 220). Als je de oven opent, gaat er namelijk heel veel warmte verloren, en het duurt even voor je oven weer op temperatuur is. Verwarm je wat heter voor, dan is je oven nadat je 'm hebt geopend om je baksel erin te doen, eigenlijk perfect op temperatuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 14:21 



 
Profiel   

Das een goeie idd. Sowieso niet bang zijn om echt te bakken. Bij mij op school zeggen ze wel is: we bakken, we drogen niet. Wel de oven goed in de gaten houden :p en als ze dus mooi hoog zijn, oven dan laag.
Hete oven: krokant
Lauwe oven: smeuïg en soepel
Dan heb je gelijk wat meer logica ook bij recepten en de temperaturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 20:40 



 

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0628736635

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 17:08 



 
Profiel   

Wij hebben ooit een cake in a mug- recepten boek gekregen. Ik vol goede moed aan de nutella mugcake begonnen en in de magnetron gezet.
Magnetron ging open: helemaal overstroomd en ook nog niet gaar. Snel overgeschept in een grotere bak ipv de mok, opnieuw er in gezet. Niet overstroomd dit keer, maar hij werd ook niet gaarder, dus het mengsel van beslag en cake geprobeerd op te eten. Best lekker maar zo zwaar. Nadat ik het 10 minuten had laten staan was het ding ineens keihard geworden!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 08:09 



 
Profiel   

Zat er veel boter in?

Ik heb ooit een boterkoek 3x de max tijd gebakken voor ik me bedacht dat het boter was. En dat dat dus uit moest harden. Was een stuk jonger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 08:31 



 
Profiel   

De excacte hoeveelheid boter die bij het recept stond zat erin :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 12:10 



 
Profiel   

Ik vind over het algemeen die mugcakes altijd zo vies en plakkerig

Ik had laats met zo'n pot zelf mix voor chocolade koekjes van de plus gemaakt maar dat was me ook helemaal mislukt koekjes waren helemaal uit gelopen en een hele grote plakaat geworden

Helaas geen foto er van :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 14:50 



 
Profiel   

Niet echt misbaksel.. mijn avondeten van gisteren, was met het baksel niets mis.. Was jammer dat ik het blijkbaar los liet. (vonden de hond en de kat dan weer niet..)
Sommige mensen kunnen zelfs in de magnetron hun eten blijkbaar niet klaarmaken, zodat het op hun bord belandt.

Oh ja, en de waterbak van de kat staat inderdaad recht onder de magnetron, dus als er wat valt ligt het ook letterlijk in een voerbak :+

Touchdown.....
[ img ]

Happy faces, kat was er uiteraard als de kippen bij en at voorzichtig, hond moest even wachten tot het afgekoeld was.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 15:24 



 
Profiel   

De verwen lava cakes van Dr. Oetker kunnen niet mislukken...[ img ] volgens de verpakking, maar dan kent Dr. Oetker mij nog niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 10:17 



 
Profiel   

Een macaroni drama := en waren de lavacakejes in een vulkaan verandert :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 12:03 



 

Wat is er mislukt aan de lavacake?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 17:27 



 
Profiel   

Volgens mij zit er geen 'lava' in.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 17:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 53 van de 68 [ 1684 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 68  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen