[FOTO] Show je...misbaksel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:17

roooooss schreef:
Bah, ahah. Een maand over de datum, lekker :+ Het lijkt me een fout die je toch eenmalig maakt en daarna nooit meer :') Alvast gefeliciteerd met je vriend!


Vraag me af of hij ervan geleerd heeft. :=
Ik ben zelf net zo erg.. Ik vergeet zulke dingen zo.. Behalve zoals nu, omdat het toch best wel grappig is.. Een maand over de datum, hoe krijg je het voor elkaar? _O-

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:21

ahum....de mijne gebruikt slagroom die al 2 maanden over de datum was....nu was er niemand ziek geworden dus ach veel geluk gehad :Y) .

Joriend
Berichten: 86
Geregistreerd: 06-04-12
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:24

Wat een ontzettend leuk topic! Ik ga het zeker volgen en misschien komt er ook wel een "misbaksel" tevoorschijn van mij :D

Blacky94

Berichten: 3494
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:27

kwita schreef:
ahum....de mijne gebruikt slagroom die al 2 maanden over de datum was....nu was er niemand ziek geworden dus ach veel geluk gehad :Y) .

Ik heb vandaag een spuitbus open gemaakt die al 4 maanden over datum is en die smaakt ook nog prima.. :')

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:36

Afbeelding
Sum bakt melktert. In een springvorm. Die lekte, dus gooide ze het over in een tulband. Dit was het resultaat. :')

Dit is wat het had moeten worden:
Afbeelding

Gelukkig ga ik over een maand weer naar Zuid-Afrika en kan ik zoveel fatsoenlijke melktert eten als ik wil. :)) :9 Verder bak ik niet zoveel en ben ik wel een master in het maken van curry. 8-)

xSwanHeart

Berichten: 4427
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:47

Haha, wat een heerlijk topic is dit! Hoop dat de meeste misbaksels in ieder geval nog wel lekker waren! *D

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:26

Als iets een paar dagen over de datum is durf ik het zelf nog wel te eten. De houdbaarheid datum is vaak erg voorzichtig maar vaak kan je er nog wel iets langer mee doen. Bij zuivel zal ik wel uitkijken. :)

Melktert heb er werkelijk nog nooit van gehoord (of geproefd), hoe smaakt dat eigenlijk? Je maakt mij namelijk nu wel erg benieuwd :)

Kikka

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:36

Afbeelding
De theorie

Afbeelding
De praktijk -O-

:')

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:37

Kill it before it lays eggs!

Froukje
Forever young

Berichten: 10844
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:37


Ropa

Berichten: 648
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:38

Kikka schreef:
[ Afbeelding ]
De theorie

[ Afbeelding ]
De praktijk -O-

:')


Ook al ziet dat koekje er wel lekker uit :9

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:41

Ziet er wel erg leuk en voor al lekker uit :) !

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:43

Zien er toch lekker uit :j?

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:46

Ik vind ze er ook wel lekker eruitzien, maar de ogen maken het nogal eng.

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:48

Het zijn anders wel hartjes ogen :').

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:49


Lisamartine
Berichten: 206
Geregistreerd: 31-01-12

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 22:56

_O- :') ik vind de koekiemonsters briljant!

WildDreams

Berichten: 2430
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:59

Geweldig topic dit zeg!
En die koekiemonster ziet er wel lekker uit opzicht, geweldig _O-

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:29


_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 00:34

Ach, arme Koekiemonster. :')

roooooss schreef:
Als iets een paar dagen over de datum is durf ik het zelf nog wel te eten. De houdbaarheid datum is vaak erg voorzichtig maar vaak kan je er nog wel iets langer mee doen. Bij zuivel zal ik wel uitkijken. :)

Melktert heb er werkelijk nog nooit van gehoord (of geproefd), hoe smaakt dat eigenlijk? Je maakt mij namelijk nu wel erg benieuwd :)
Er zit niet zo heel erg veel smaak aan, ik denk dat custard of vanille vla het dichtst in de buurt komt qua smaak. :P

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 00:45

O, wat een heerlijk topic! Meestal gaat t bij mij wel redelijk met bakken, zelfs m'n kaassouflé heb ik 3 keer gekregen zoals het hoort.
Maar als je denkt wat simpels te doen gaat het mis. We wilde warme appeltaart, dus gingen we de kant en klare appeltaart van een random supermarkt opwarmen in de oven. Oeps... Per ongeluk op het rooster gezet in plaats van de bakplaat. Toen lag de taart dus een beetje aangebrand en uit elkaar gevallen op de bodem van de oven....

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 00:47


MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 01:06


BAStable

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 01:09

Oohh echt een topic voor mij :D!
Normaal kan ik wel cupcakes bakken.
Alleen is het de afgelopen keren mis gegaan :')

Voor een goed doel zou ik cupcakes bakken. Ik had dat recept een vorige keer ook gedaan en die waren best wel goed gelukt :) het begon al met de boter.. ik had perongeluk kilo's bak&braad-boter gehaald in plaats van roomboter. Vandaar dat de keukenmachine vast liep... :oo
Uiteindelijk het 'beslag' met roomboter gedaan en in de vormpjes gegooid. Het rook wel erg zoet en we hadden geen meel gebruikt, wat al erg vreemd was. Maargoed.. cupcakes in de oven, wachten op het wekkertje en we haalden ze eruit: het waren net bakjes vloeibare boter :')
Verkeerde recept: dat was voor de botercreme en niet voor de cakejes zelf ghehe..

Laatst weer een poging gedaan: simpel kant en klare mix waar maar een paar ingrediënten bij hoefde. Er stond olie op. Nu hadden we olijfolie, slaolie, maisolie etc. Uiteindelijk gekozen voor de maisolie en in de 'grill/magnetron' gedaan, wat volgens de handleiding ook kon.. NOT! De cakejes waren erg droog en plakte vast aan het bakje :')

Goed, voorlopig kon ik geen cupcakes meer zien. Afgelopen zaterdag wilde ik eens zandkoekjes bakken: van die simpele koekjes waarvan het deeg al super lekker is. Kind kan de was doen toch? Simpel receptje van Internet afgeplukt en alles nauwkeurig gevolgd. Het deeg smaakte niet zo lekker als normaal, wat ik al vreemd vond.. vol goede moed ben ik doorgegaan.
maar eenmaal uit de oven, waren de sterretjeskoekjes eerder grote kometen geworden :') de vorm was in ieder geval niet meer te zien :=

Tot zover mijn misbaksels ghehe...

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 07:36

_Summerly_ schreef:
Ach, arme Koekiemonster. :')

roooooss schreef:
Als iets een paar dagen over de datum is durf ik het zelf nog wel te eten. De houdbaarheid datum is vaak erg voorzichtig maar vaak kan je er nog wel iets langer mee doen. Bij zuivel zal ik wel uitkijken. :)

Melktert heb er werkelijk nog nooit van gehoord (of geproefd), hoe smaakt dat eigenlijk? Je maakt mij namelijk nu wel erg benieuwd :)
Er zit niet zo heel erg veel smaak aan, ik denk dat custard of vanille vla het dichtst in de buurt komt qua smaak. :P



Ahaha, gelukkig kunnen wij dat niet proeven van achter ons beeldscherm :p
Maar ze zien er wel echt ontzettend leuk uit!