Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 118 van de 120 [ 2995 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Meer veganisten op Bokt?

 
Profiel   

Ik zie mensen Wilmersburger-kaas van de AH noemen, maar ik kan die niet vinden in de productenlijst op de website? :+
Dat (kaas) is namelijk het enige losse zuivel product wat ik afentoe nog eet en ik zou het gráág vervangen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-16 22:13 



 

Het is te koop bij de Jumbo, en bij de AH alleen op bestelling! Je moet wel flink wat uitleggen en doorvragen ervoor soms, helaas, bij de AH.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-16 22:17 



 
Profiel   

Dit is een topic voor veganisten. Punt, echt heel veel moeilijker dan dat is het niet.
Als er een vraag is van een niet veganist over iets veganistisch ala maar verder dan dat gaat t gewoon niet.

Minikatje ik weet niet of je dit nog leest, het was niet mijn bedoeling je aan te vallen of je te kwetsen, mocht ik je dat gevoel gegeven hebben, dan mijn oprechte excuses.
Het was ook gewoon een vraag of je daar wel of niet van wakker ligt. Het past alleen echt enorm niet bij het vegan zijn.
Ja er zijn verschillende stromingen in het vegan zijn maar de main stream is toch wel het niet willen doden van andere earthlings.

Oja en ik ben niet van m'n paard gevallen, maar bedankt voor je oprechte zorgen, toont veel volwassenheid. Ik ben immers na het lezen van die zin ook gestopt met het lezen van je verdere post, de toon was op dat moment gezet.
Succes verder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-16 22:37 



 
Profiel   

JudithKaneau schreef
Ik ben geen veganist. Maar ik let wel op wat voor soort vlees/kip ik eet.. Plofkippen etc komen er bij mij niet in!

Ook gebruik ik make up die niet op dieren wordt getest!

Wat wil je hier precies mee zeggen? :) of heb je toevallig in het verkeerde topic gepost, dat kan altijd gebeuren natuurlijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-16 22:41 



 
Profiel   

Ik koop de wilmersburger kaas inderdaad bij de Jumbo en niet bij de AH. De plakjes hebben ze in de schappen liggen en de geraspte kaas kan ik online bestellen.

Gisteren de Jeezo kaas binnengekregen, dus dat moest vandaag op m'n brood getest worden. Maar ben er helaas niet echt weg van. Vind er maar bar weinig smaak aan zitten, behalve zout :') Moet hem nog gesmolten testen, maar heb weinig hoop. Gelukkig is het ook niet echt vies, dus ga hem nu maar gewoon samen met hummus ofzo op m'n brood doen.
Had ook de wilmersburger chili besteld, maar daarvoor in de plaats hadden ze de classic gestuurd ( -O- ), dus die kon ik helaas niet testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-16 23:10 



 
Profiel   

Ik eet wilmensburger ook alleen op tosti of in kaashapjes ofzo :j Moet zeggen dat ik het niet echt mis, heb alleen nog niet echt een goede vegan lasagne gevonden. Dat lust ik wel weer eens <3

http://veganchallenge.nl/kaasvlinders/ Deze zijn echt ongelofelijk lekker trouwens, heel lekker als borrelhapje ofzo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-16 00:52 



 
Profiel   

Een echt goede vegan lasagne moet je gewoon zelf maken, ik ben er gek op :9
Ik maak em met zelfgemaakte tomatensaus van verse tomaten, een mengsel van vegan creme fraiche met sojamelk waar ik de creme fraiche ook vaak weer zelf maak van sojayoghurt met citroensap en zout, en dan stapel ik de lasagne om en om op met tomatensaus en creme fraiche met tussen elke laag wat peper, zout en edelgist. De bovenste laag wordt creme fraiche, met daarop wat tomatenplakjes en evt nepkaas :9

Is het geen idee om een topic aan te maken voor de net-niet-veganisten enzo? Ik wil dat wel doen als ik straks tijd heb, als daar meer mensen interesse in hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-16 07:16 



 
Profiel   

Waar haal jij de lasagnebladeren vandaan 8nnemieke? Klinkt heerlijk zeg :oo
We moeten eigenlijk eens een food meet houden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-16 09:47 



 
Profiel   

Meestal maak ik mijn deeg zelf van kamutmeel en water, maar ik heb ook altijd een pakje gedroogde bladen op voorraad. Bijna alle goedkopere gedroogde pasta wordt gewoon gemaakt van tarwebloem en water, dus allemaal vegan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-16 10:06 



 
Profiel   

Sommige vega'swillen geen vleesetende huisdieren.Mag ik vragen wat jullie vinde van het hebben van een relatie met een vleesetende mens? Want je wordt dan toch steeds met vleeseten geconfronteerd. Hebben jullie wel eens zo'n relatie of wijzen jullie die categorisch af?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-16 15:42 



 
Profiel   

Mijn vriendinnetje en ik zijn allebei vegan. Ik zou denk ik ook niet meer met een niet-vegan een relatie kunnen hebben, of iemand moet al vegetarisch zijn en erg open staan om de stap naar veganisme te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-16 16:08 



 
Profiel   

anjali schreef
Sommige vega'swillen geen vleesetende huisdieren.Mag ik vragen wat jullie vinde van het hebben van een relatie met een vleesetende mens? Want je wordt dan toch steeds met vleeseten geconfronteerd. Hebben jullie wel eens zo'n relatie of wijzen jullie die categorisch af?


Ik weet niet of ik nog mag reageren ivm het niet vegan zijn?

Hier is niemand vegan, zelfs niet vega oid. Ook vriend niet dus. Heb er zelf af en toe wel moeite mee, maar na de zoveelste discussie wilde ik er gewoon niet meer over praten. Had het idee dat het meer kapot maakte dan het goed deed. Maar heb hem wel verteld dat wanneer wij samen gaan wonen, ik geen vlees ga staan bakken.

Ik ga geen prima relatie kapot maken, omdat ik er moeite mee heb dat hij vlees eet. Hij weet het, zijn familie weet het, maar het is niet echt leuk wanneer we samen eten. Eerlijk, ik heb geen zin in Kerst. Ene dag waarschijnlijk een stuk hert op tafel, andere dag gourmetten. En nee, 'nepvlees' is niet gezellig want dat kan de rest niet eten. Kan wel, doen ze niet :') Dus ik ga nog even druk op zoek naar lekkere dingen, anders stokbrood knabbelen.

Een topic voor net-niet-vegans bestaat al, het vega topic. Alleen is dat een beetje dood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-16 17:49 



 
Profiel   

@Riraito bedoel je dat er helemaal geen rekening mee wordt gehouden? Ik heb er zelf geen moeite mee als vlees geserveerd wordt, mensen mogen er zelf voor kiezen (al is de keuze doorgaans gebaseerd op je kop in het zand steken :+ ) maar mag dan wel hopen dat er een alternatief aanwezig is :')

PS. Het opnieuw leven inblazen van ouder vegatopic of nieuw vegatopic vind ik ook een goed plan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-16 18:29 



 
Profiel   

Hebben jullie ook net het stuk over wol gezien bij RTL4? Wat goed dat ze dat uitzenden! Best schokkende beelden, ik hoop dat het mensen wakker schudt.

Ik zou ook geen relatie meer willen met iemand die perse vlees wil eten :n Ik zou gewoon niet gelukkig ermee zijn als ik elke week mijn geld zou moeten uitgeven aan dode dieren :n

Ik zal morgen eens kijken of ik tijd heb om een nieuw topic aan te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-16 20:00 



 
Profiel   

Ik ben getrouwd met een vleeseter. Eentje die weet wat er aan zijn stukje vlees vooraf gaat maar het geen probleem vind. Gelukkig eet hij vegan met ons mee en als hij echt trek heeft in een stukje vlees koopt hij dat zelf. Mijn geld gaat er dus ook niet naar toe :)
Ja vind ik lastig maar ik respecteer zijn keuze zoals hij de mijne respecteert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-16 20:06 



 
Profiel   

Simoonzel schreef
@Riraito bedoel je dat er helemaal geen rekening mee wordt gehouden? Ik heb er zelf geen moeite mee als vlees geserveerd wordt, mensen mogen er zelf voor kiezen (al is de keuze doorgaans gebaseerd op je kop in het zand steken :+ ) maar mag dan wel hopen dat er een alternatief aanwezig is :')

PS. Het opnieuw leven inblazen van ouder vegatopic of nieuw vegatopic vind ik ook een goed plan!


Neem ik zelf mee denk ik. Ik voel me vooral heel lastig, want ze willen gewoon allemaal het zelfde eten en dat eet ik weer niet :')

Ik voelde me de laatste tijd trouwens geregeld best heel slecht, duizelig, hoofdpijn, misselijk. Ik verdacht eigenlijk voornamelijk stress en een slechte nachtrust, maar mensen zijn dan gelijk bang dat je een ijzertekort hebt. Dus vandaag ijzer geprikt, prima in orde. Dat is het in ieder geval niet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-16 22:12 



 
Profiel   

Ik zou ook geen relatie kunnen hebben met een vleeseter, ik wil gewoon dat we over zulke dingen op één lijn zitten. Net als politiek, moralen, etc.

Ik heb wel meer vega's in de familie en mijn vriend dus ook, heb daarom de mazzel dat er altijd minstens 2 aan tafel zitten dus dan wordt er wel voor gekookt. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-16 13:30 



 
Profiel   

anjali schreef
Sommige vega'swillen geen vleesetende huisdieren.Mag ik vragen wat jullie vinde van het hebben van een relatie met een vleesetende mens? Want je wordt dan toch steeds met vleeseten geconfronteerd. Hebben jullie wel eens zo'n relatie of wijzen jullie die categorisch af?


Om op je eerste punt in te gaan, die heb ik wel. Twee katten, herplaatsers uit het asiel. Zij krijgen een brok met een hoog vleesgehalte. Dit omdat dit nu eenmaal het natuurlijke dieet van katten is, en ik katten te leuk vind om ze niet te willen :) Bovendien zijn dit dus herplaatsers, ofwel katten die er 'toch al zijn' om het even cru te zeggen. Ik ben tegen het onnodig doden van dieren: dus geen gezonde kat inslapen, dat er beestjes moeten sterven zodat zij kunnen eten is tragisch maar zonder vlees gaan ze nu eenmaal dood :(

Wat mijn vriend betreft: hij houdt erg van vlees/zuivel/ei/sommige vis, en ik vind dat eigenlijk best vervelend. Gelukkig is hij van huis uit gewend om regelmatig vega te eten: er stond bij hen hooguit 3x in de week vlees op tafel, niet zozeer bewust maar meer omdat ze het lekker vonden om heel gevarieerd te eten en dan kom je vanzelf op bijv gerechten waar groenten centraal staan ipv vlees, of tofu in de nasi, of chili sin carne, of of ... :)
Hij was in het begin niet zo enthousiast toen ik aankondigde geen vlees voor hem te willen klaarmaken of kopen, maar toen ik hem uitlegde waarom begreep hij dat direct en hij heeft er nooit moeilijk over gedaan :) Het enige wat ik soms 'koop' is wanneer we uit eten gaan en ik betaal, dan bestelt hij meestal wel vlees. Dus dan sleep ik hem maar mee naar vega restaurants :D
Ik kook ook eigenlijk altijd vegan voor hem (en eventueel zijn huisgenoot) wanneer ik daar eet of hij hier, en hij vindt het altijd erg lekker. Ik ben blij dat zijn criteria over eten gaan over een lekkere smaak, voedingswaarde en of het goed vult, en niet over hoeveel vlees erin zit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-16 00:09 



 
Profiel   

Maar als er een nieuw vegatopic komt, waar moet ik dan heen met mijn veganvragen _O-. Kan ik misschien voor ik mijzelf daar heen verplaats nog wat laatste dingen vragen? :D

1. Ik had hier echt een 'hele interessante' vraag bedacht, maar zodra ik begon met typen ontglipte het me := ik kom er op terug.
2. Hoe denken jullie over 'ongevraagd promoten'? Iemand heeft serieus de moeite genomen om mij op instagtam een DM te sturen met een link waarom vegetariër zijn zinloos is :\. (Er staat 'vegetarian' in mijn biografie, aangezien 'vegetarian transitioning into vegan' er niet op past :') ).

Bedankt voor de info over de kaas trouwens! (:

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-16 09:34 



 
Profiel   

Haha, iedereen is welkom met veganvragen toch? :) Lijkt me alleen niet de bedoeling dat er vegetarisch eten/recepten etc gepromoot wordt in dit topic ;).

Als je iets op een forum of social media dinges plaatst dan is het openbaar en kan er op gereageerd worden, dat is de aard van het beestje zegmaar. Maar een DM vind ik toch wel wat aanvallender overkomen, zou daar niet perse van gediend zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-16 13:53 



 
Profiel   

Ik neem aan dat je vragen over veganisme altijd gewoon hier kan blijven stellen. Net als vegan recepten vragen/delen, gewoon alles wat compleet diervrij is. :j

Als je op social media open bent over je eetgewoontes zijn er inderdaad altijd mensen die er een andere mening over hebben en je dan op zo'n manier willen benaderen. Wel grappig dus dat er altijd wordt gedaan alsof vegans zulke bemoeials zijn, terwijl ik daar nog nooit mee te maken heb gehad. En ik ken genoeg vleeseters die expres provocerende opmerkingen maken tijdens het nuttigen van hun stukje vlees in mijn buurt. Ik word er niet warm of koud van. :+
Gewoon lekker negeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-16 14:09 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Hebben jullie ook net het stuk over wol gezien bij RTL4? Wat goed dat ze dat uitzenden! Best schokkende beelden, ik hoop dat het mensen wakker schudt.

Ik zou ook geen relatie meer willen met iemand die perse vlees wil eten :n Ik zou gewoon niet gelukkig ermee zijn als ik elke week mijn geld zou moeten uitgeven aan dode dieren :n

Ik zal morgen eens kijken of ik tijd heb om een nieuw topic aan te maken.

Ik vind wol op een bepaalde manier toch een lastige kwestie moet ik zeggen. Kijk dat er op grote schaal schapen gehouden worden en slecht behandeld worden van wol ben ik principieel tegen (ik koop uiteraard ook niks nieuws meer van wol en geloof niet dat ik naast een verdwaalde sjaal iets heb met wol), maar dan stuiter je toch op dat schapen in de zomer sowieso geschoren moeten worden omdat ze her anders vreselijk benauwd krijgen in het warme weer. Je hebt geloof ik ook wel schapen die hun wol zelf af kunnen gooien zegmaar, maar de standaard Texelaars die hier lopen niet natuurlijk. Lastig blijf ik het wel vinden, net als dat hele gebeuren met bijen. En net als vleesetende huisdieren. Gelukkig zitten er geen cult vegans in dit topic dan maar. :+
Ik houd het denk ik op hobby houders van schapen, maar wat die dan met de wol moeten doen die ze van hun schapen halen weet ik niet precies.

Dat is trouwens wel behoorlijk onnodig zeg, dat iemand zomaar een bericht gaat sturen waarom jouw manier van leven zinloos is. In principe zijn alle mensen hier alleen voor andere mensen op aarde nuttig, wat we doen heeft zelfs een negatief effect op de planeet zelf. Misschien maar massaal stoppen met ademen, als we volgens zulke logica ons eetpatroon een ons koopgedrag moeten bepalen. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-16 00:30 



 
Profiel   

Hebben ze niet zo'n enorm woldek omdat ze tot in het idiote zijn doorgefokt? Eigenlijk zou er gewoon een fokstop/sterilisatie moeten komen voor dat soort arme beestjes :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-16 10:48 



 
Profiel   

Op RTL4 ging het vooral over wol in Australië, en hoe die arme dieren mishandeld werden tijdens het scheren.
Hier in nl hebben we natuurlijk niet zo'n massaproductie als in Australië, maar ook hier wordt helaas veel te grof gewerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-16 11:11 



 
Profiel   

Schapen leven normaal gesproken geloof ik in een wat kouder klimaat (en vroeger was het hier natuurlijk ook nog eens kouder), dus ze hoefden nooit van vacht te wisselen. Schapen herkennen elkaar ook tijdelijk niet na t scheren, dus ze zijn niet gewend om verschil mee te maken. Geloof dat ze wel degelijk veel wol horen te hebben, alleen Texelaars hebben geloof ik standaard wat meer dan zwart bles schapen, dus het lijkt me dat we vroeger zelf die dieren voor t wol hadden geselecteerd om mee te fokken. Beetje vergelijkbaar met dat de mens grote en ook brede paarden heeft gemaakt denk ik. Geloof dat schapen van origine echt uit scandinavie kwamen, maar ook hier wel voorkwamen in het wild.

Scheren verschilt hier natuurlijk van persoon tot persoon, dus ik weet ook niet hoe t eraan toe gaat bij boeren die schapen houden om geld mee te verdienen, maar veel mensen die ze voor de lol en het leuke houden zijn vaak geduldig met ze. Schapen zijn ook zelf niet de makkelijkste dieren helaas, maar ik heb nog geen mishandeling gezien bij het scheren gelukkig. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-16 14:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 118 van de 120 [ 2995 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen