Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:08

xMercury schreef:
WildWings schreef:
Tja, de meeste honden overleven heus wel op supermarkthondenbrokken met 4% vlees... maar ik ken ook mensen die overleven op zeer ongezond eten. Je ziet in de ervaringen van mensen dat veel van de dieren vooruitgaan op een dieet met beter brok of vers vlees: betere vacht, gezondere ontlasting, betere weerstand, etc. Ik vind het argument 'in het meeste brok zit al bijna geen vlees' (dus is het oké?) echt niet te rijmen met je inzetten voor méér dierenwelzijn := Juist een beetje het tegenovergestelde. (Niet persoonlijk hoor, meer in het algemeen de beredenatie!)


Ik voel me niet aangevallen hoor, want ik heb er echt niks mee van doen. Kwam het gewoon tegen op internet :) Het lijkt me wel lastig om dit op te willen lossen als veganist, ik zou echt niet weten hoe..


Ik als vegetariër, Vind het helemaal niet lastig eigenlijk. Mijn katten krijgen gewoon brokken (met vlees). Een kat is nou eenmaal een carnivoor. En als ik het een dier onmogelijk maak zelf te jagen, dan zal ik ze daarvoor een geschikte vervanger moeten geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:14

Anoniem schreef:
Ik als vegetariër, Vind het helemaal niet lastig eigenlijk. Mijn katten krijgen gewoon brokken (met vlees). Een kat is nou eenmaal een carnivoor. En als ik het een dier onmogelijk maak zelf te jagen, dan zal ik ze daarvoor een geschikte vervanger moeten geven.


Nouja, maar kijk: doordat je de keuze hebt gemaakt om voor jouw plezier een kat (of enig carnivoor dier) te houden, draag je wel mooi bij aan de vleesindustrie. Het kan zijn dat je daar nooit bij stil hebt gestaan, maar wellicht een puntje? :)

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:20

Ik denk niet dat je op dit moment bijdraagt aan de vleesindustrie door huisdieren te houden. Het meeste vlees is gewoon afval. Ik voer bijvoorbeeld vooral pens en hart aan mijn hond. Dit zou anders weggegooid worden, mensen eten het niet. Dat geldt ook veel veel andere soorten orgaanvlees. Zit allemaal in diervoer verwerkt. En volgens mij zijn er ook veel dieren die gewoon volgens de regeltjes niet meer voor menselijke consumtie mogen worden gebruikt en eigenlijk verbrand zouden worden, maar in plaats daarvan in diervoer worden verwerkt. Dat soort vlees heb ik dan ook minder problemen mee. Zouden er speciaal voor mijn huisdieren echt gezonde dieren worden geslacht, dan zou ik waarschijnlijk geen nieuwe honden/katten meer nemen. Genoeg andere leuke dieren die geen vlees eten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:22

8nnemiek schreef:
Ik denk niet dat je op dit moment bijdraagt aan de vleesindustrie door huisdieren te houden. Het meeste vlees is gewoon afval. Ik voer bijvoorbeeld vooral pens en hart aan mijn hond. Dit zou anders weggegooid worden, mensen eten het niet. Dat geldt ook veel veel andere soorten orgaanvlees. Zit allemaal in diervoer verwerkt. En volgens mij zijn er ook veel dieren die gewoon volgens de regeltjes niet meer voor menselijke consumtie mogen worden gebruikt en eigenlijk verbrand zouden worden, maar in plaats daarvan in diervoer worden verwerkt. Dat soort vlees heb ik dan ook minder problemen mee. Zouden er speciaal voor mijn huisdieren echt gezonde dieren worden geslacht, dan zou ik waarschijnlijk geen nieuwe honden/katten meer nemen. Genoeg andere leuke dieren die geen vlees eten :)


Dat kan inderdaad wel hoor, daar heb je gelijk ik :) Hoewel het als veganist weer anders is, daar gebruik je helemaal geen dierlijke producten, bijproducten of niet. Ik heb overigens wel bij het voeren van vers vlees het beeld dat je toch meerdere soorten vlees voert, en weet dat er ook bij mensen die ik ken wel eens vis, kuikens, etc voorbij kwamen.

Ik blijf er in het algemeen toch bij dat ik niet zo goed snap waarom je als veganist (daar ging het topic om) géén dierlijke producten zou willen gebruiken, maar dan wel voor je eigen plezier een dier in huis nemen dat leeft op dierlijke producten. Staat dat niet simpelweg lijnrecht tegenover elkaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:25

WildWings schreef:
Anoniem schreef:
Ik als vegetariër, Vind het helemaal niet lastig eigenlijk. Mijn katten krijgen gewoon brokken (met vlees). Een kat is nou eenmaal een carnivoor. En als ik het een dier onmogelijk maak zelf te jagen, dan zal ik ze daarvoor een geschikte vervanger moeten geven.


Nouja, maar kijk: doordat je de keuze hebt gemaakt om voor jouw plezier een kat (of enig carnivoor dier) te houden, draag je wel mooi bij aan de vleesindustrie. Het kan zijn dat je daar nooit bij stil hebt gestaan, maar wellicht een puntje? :)


Dat klopt, Maar leef je maar 1 keer, Dus dan doe ik toch graag de dingen waar ik gelukkig van word. Waar onder een kat houden (Waarbij ik trouwens bewust voor een oudere herplaatser ga ipv een kitten om fokkerij zo min mogelijk te stimuleren). Ik gebruik ook leren rijlaarzen, leren zadels en rijd ik tenslotte gewoon op mijn paard. Als ik al deze dingen zou laten zou ik minder gelukkig zijn.
Daarbij heb ik ook niks tegen, slachten en het nuttigen van vlees. Maar wel tegen de manier waarop dieren tegenwoordig gehouden worden. (en ik denk niet dat huisdiervoeding een reden is om bio industrie in stand te houden)

Overigens gaan mijn katten over op biologische brokjes op het moment dat mijn huidige zak (die ik erbij kreeg van de vorige eigenaren) op is. Want weggooien vind ik nog erger.

_Nelleke_

Berichten: 8069
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:59

Maar je bent toch niet verplicht om als veganist je huisdier ook vegan te laten eten? Het feit dat JIJ als persoon vegan bent draagt al 100x meer bij dan iemand die elke dag een lap vlees wegwerkt. Ik vind het juist zo vervelend dat mensen die dan bewust met hun omgeving en met het consumeren (of eerder: consuminderen) van dierlijke producten bezig zijn, zich moeten verantwoorden waarom ze wel een vleesetend huisdier hebben. -O- Of zich moeten verantwoorden waarom ze wel leren schoenen hebben... 8)7

Het past niet in het hokje dus dan is het gelijk helemaal waardeloos... Natuurlijk niet. Alles draagt bij!

Ik denk dat het motiveren en uitdragen van je idealen meer bijdraagt dan jezelf in de meest moeilijke bochten te wringen om dat ene beetje gelatine in dat ene bepaalde product te mijden. Als je dat wel wil is dat natuurlijk helemaal prima en als jij je veganisme voor jezelf wil houden en niemand er mee wil belasten is dat natuurlijk ook helemaal goed.

Door mijn vega/flexi/noem-het-hoe-je-wil/consuminder ideeën zijn mijn ouders, mijn zusje, de vrienden van mijn vriend, vriendinnen en stalgenoten ook bewuster gaan nadenken. Misschien eten zij dan 1x per week minder vlees of denken de volgende keer in de supermarkt: hmmm, misschien toch beter scharrelkip in plaats van een plofkip. Mijn ouders zijn bijvoorbeeld van elke dag 150gr vlees per persoon (bijna 20jr geleden) naar 3x per week 'eerlijk' vlees gegaan. Mijn zusje eet liever vega dan een kiloknaller.

Ik dring overigens mijn mening niet op maar juist doordat ik niet in het hokje pas zijn mensen nieuwsgierig waarom ik voor bepaalde dingen kies. En ja, soms is dat lastig, want mijn schoonouders (die barsten van het geld) eten het liefst elke dag zo'n lekkere varkens- of kipkiloknaller. Ik heb daar met kerst gewoon aan de boterhammen met hagelslag gezeten omdat ze niks voor mij hadden, alleen maar vlees. 'Maar thuis eet je toch ook gewoon vlees?'

Edit: en niet te vergeten mijn vriend die nu zelfs op zakenreis liever de vega-maaltijd besteld in het vliegtuig, buiten de deur geen kip en varken meer eet en zich ook helemaal niet prettig meer voelt bij kilo-knaller producten. Niet omdat ik dat wil, maar omdat hij daar eerder nooit bij stil heeft gestaan, en doordat hij mij kent hier ineens wel bij stil staat.

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:04

Knap dat jij jezelf zo staande houdt, Nelleke :) Ik krijg zoveel negatieve reacties van mensen als ik uit leg waarom ik zo weinig mogelijk vlees eet of geen melk drink. Ik word daar vaak zo kwaad om, dat ik geen goede tegenargumenten meer kan verzinnen.

Mijn baas is vegetarier en die vertelt ook dat hij zo vaak nijdige reacties krijgt over het feit dat hij wel leer draagt. 'Dan ben je toch geen echte vegetarier?!' wrijven ze er dan lekker in. Ik begrijp niet dat mensen zo dom en blind zijn. Ze zouden juist hun ogen moeten openen en er bij stil moeten staan dat je al zoveel goed doet voor de wereld en al zoveel verschil maakt!!

Hebben jullie trouwens documentaires zoals 'Cowspiracy', 'Earthlings' en 'Forks over knives' gezien? Ik zou het zo graag doen, maar ben bang dat ik er helemaal ziek van word :(

_Nelleke_

Berichten: 8069
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:07

Hihi ik ben jong begonnen. ;) (6jr) Toen ook altijd een vrij sterke mening gehad. :+

Tillie20

Berichten: 2844
Geregistreerd: 24-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:07

xMercury schreef:
Knap dat jij jezelf zo staande houdt, Nelleke :) Ik krijg zoveel negatieve reacties van mensen als ik uit leg waarom ik zo weinig mogelijk vlees eet of geen melk drink. Ik word daar vaak zo kwaad om, dat ik geen goede tegenargumenten meer kan verzinnen.

Mijn baas is vegetarier en die vertelt ook dat hij zo vaak nijdige reacties krijgt over het feit dat hij wel leer draagt. 'Dan ben je toch geen echte vegetarier?!' wrijven ze er dan lekker in. Ik begrijp niet dat mensen zo dom en blind zijn. Ze zouden juist hun ogen moeten openen en er bij stil moeten staan dat je al zoveel goed doet voor de wereld en al zoveel verschil maakt!!

Hebben jullie trouwens documentaires zoals 'Cowspiracy', 'Earthlings' en 'Forks over knives' gezien? Ik zou het zo graag doen, maar ben bang dat ik er helemaal ziek van word :(


Spoiler:
Van de docu's die je opnoemt heb ik alleen Earthlings gekeken. Ik vond het goed dat er alleen feiten werden genoemd en dat er geen oordeel of mening aan vasthing. Ik vond de beelden wel te doen, tuurlijk word je er verdrietig van. Er was echter een beeld uit die docu die ik nooit ga vergeten, ik was echt geshockeerd dat er zo'n dingen anno 2015 nog gebeuren. Er werd gewoon een vos levend gevild voor zijn vacht. Dat is niet iets waar je snel aan dood gaat aangezien je huid vooral ervoor zorgt dat je geen infecties oploopt en niet uitdroogt. Dus dat arme beest heeft waarschijnlijk nog een tijdje geleefd zonder vel |(
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 22-07-15 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Appelmoes_11

Berichten: 2340
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:14

WildWings schreef:
Ik blijf er in het algemeen toch bij dat ik niet zo goed snap waarom je als veganist (daar ging het topic om) géén dierlijke producten zou willen gebruiken, maar dan wel voor je eigen plezier een dier in huis nemen dat leeft op dierlijke producten. Staat dat niet simpelweg lijnrecht tegenover elkaar?


Dat klopt :j Dieren in huis nemen omdat ze zo lief en schattig zijn is niet veganistisch verantwoord. Wat de meeste veganisten wel verantwoord vinden is het adopteren van dieren uit asielen. Of je die katten en honden vervolgens vlees moet geven of niet is een onderwerp waarover men elkaar de kop inslaat op veganistenfora :+

Ik zou zelf toch proberen om ze vegan te voeren. Ik vind het leven van een kat of een hond evenveel waard als dat van een kip, koe, geit of varken, dus dan zou het eigenlijk nog veganistischer zijn om mijn kat te slachten als ie niet vegan kan eten :=

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:19

Jij verwoord precies hoe ik er over denk Nelleke!

Die docu had ik ook gezien.... Stond op facebook. Een stapeltje vossen zonder vel, de meesten dood.... Werd er ingezoomd, doet een zo'n beestje nog trillend z'n hoofdje omhoog... Ik ben echt de hele dag misselijk geweest.

Tillie20

Berichten: 2844
Geregistreerd: 24-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:22

Spoiler:
Dat gedeelte bedoel ik inderdaad. Krijg dat beeld van dat dier dat zijn hoofd omhoog deed echt nooit meer uit mijn hoofd.
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 22-07-15 13:51, in het totaal 2 keer bewerkt

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:37

Ik ook niet, heb er ook nog heel lang mee gezeten. Dat er zulke mensen bestaan....

Ik heb zelf wel een kat, een stakkertje uit het asiel om het fokken niet in stand te houden, maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik mede door hem over het bewuste van vlees ben gaan nadenken. Ik hou ontzettend veel van m'n maatje en zou hem voor geen goud willen missen. Maar toch at ik ook een hamburger van de mac en ik vond mezelf een beetje hypocriet :o Dat is immers ook ooit een koe geweest met een leven dat gelijk staat aan die van mijn kat.

Ik voer hem wel brokken. Ik geloof inderdaad ook niet dat er speciaal dieren worden geslacht voor kattenvoer, maar dat het afval is. Bovendien vind ik ook gewoon dat een dier dat een speciaal gebit en lichaam heeft om vlees (of in mijn geval brokken met vlees) te kunnen verteren, dat ook echt nodig moet hebben.

_Nelleke_

Berichten: 8069
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:49

Oh my... zouden jullie je berichten over die docu's en vossen even in spoilers ofzo willen zetten? Ik krijg daar echt nachtmerries van en ik wil het allemaal niet weten. Dat soort dingen zorgen dat ik maanden niet normaal kan slapen.

(En nou durf ik de andere berichten ook niet meer te lezen... )

Tillie20

Berichten: 2844
Geregistreerd: 24-12-09

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:51

Ik heb het even in een spoiler gezet, excuses! Ik geloof niet dat er verder echt iets shockerends in de berichten stond?

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:54

Och vreselijk, arme dieren. Op dat soort momenten zou ik nóg liever miljonair worden en alle zielige beestjes een goed leven bieden en zulke monsters van mensen af te maken!

_Nelleke_

Berichten: 8069
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:54

Dank Tillie20. :)

Het afslachten van vleeseters is nou ook weer niet erg vegan verantwoord Appelmoes. ;) Hier 1 asielhond en 1 herplaatskat.

Appelmoes_11

Berichten: 2340
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:57

Die documentaires kijk ik ook niet meer. Earthlings heb ik vrij snel afgezet... dat soort dingen wil ik gewoon niet meer zien.

Ik meende het niet serieus hoor Nelleke :D Hier gelukkig alleen een paard.

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:15

RedPassion schreef:
Na ruim 20 jaar als vegetariër bekroop me steer het gevoel dat ik niet genoeg deed om met mijn manier van leven dierenleed zo min mogelijk te steunen. De laatste jaren ben ik steeds bewuster dierlijke producten als zuivel en ei gaan vervangen en sinds een tijdje leef ik volledig veganistisch.

Ik ben erg benieuwd of er hier meer veganisten zijn en het lijkt me leuk om ervaringen en bv. recepten uit te wisselen. Daarnaast voel ik me in een wereld die zo gericht is op dieren gebruiken soms erg eenzaam, dus het lijkt me fijn om gelijkgestemden virtueel te ontmoeten.

(Ik hoop dat dit geen discussietopic wordt, er zijn genoeg topics op Bokt waar dat kan.)


Hoi TS, ik vind het knap dat jij 'er wereld wilt verbeteren' en dat begint natuurlijk bij jezelf :) Ikzelf ben vegetarisch opgevoed en ben dit tot mijn 18 ook wel geweest. Veel vlees eten wij niet, maar af en toe een stukje kan best.
Toch begrijp ik het niet... Hoe help je een dergelijke stal waar deze dieren gehouden worden nu met een enkel stukje vlees niet te kopen? Verdienen zij door dat ene stukje (aangezien de rest van de wereld wel gewoon vlees blijft eten) niet minder waardoor de levenskwaliteit van de dieren als die al slecht zijn, nog slechter word? Ook ben ik benieuwd waarom je dan geen eitjes meer eet? Is dit ook omdat deze dieren het slecht hebben? Ik heb geen idee hoe je woont, maar is het een idee om zelf kippen te nemen en daar lekker eitjes van te eten? Of zeg ik nu iets geks? :=
Ik ben absoluut niet uit op een grote discussie, ben alleen maar benieuwd naar de denkwijze en hoe en wat :)

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:18

Forks Over Knives heb ik wel gezien, bevat geen schokkende beelden of iets dergelijks en gaat eindelijk een keer niet over de dieren maar over het gezondheidsaspect. Zeker een aanrader, al moet ik zeggen dat het een beetje aan de oppervlakte blijft.

Ik ben wel voor het voeren van vlees voor honden/katten. Ik word zo moe van die heilige boontjes ''ik doe het beste voor dieren'' terwijl ze hun huisdier zo'n rotzooi voeren :n Het zijn vleeseters, dus als je ze geen vlees wilt voeren, neem ze dan niet.

Edit: eieren zijn hier al eerder besproken. Even teruglezen of zoekfunctie, dan wordt het denk ik al duidelijk.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:21

_Nelleke_ schreef:
Oh my... zouden jullie je berichten over die docu's en vossen even in spoilers ofzo willen zetten? Ik krijg daar echt nachtmerries van en ik wil het allemaal niet weten. Dat soort dingen zorgen dat ik maanden niet normaal kan slapen.

(En nou durf ik de andere berichten ook niet meer te lezen... )


Oh sorry, helemaal niet aan gedacht! Helaas kan ik mijn bericht niet meer wijzigen.....

Tillie20

Berichten: 2844
Geregistreerd: 24-12-09

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:23


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:28

WildWings schreef:
Ik blijf er in het algemeen toch bij dat ik niet zo goed snap waarom je als veganist (daar ging het topic om) géén dierlijke producten zou willen gebruiken, maar dan wel voor je eigen plezier een dier in huis nemen dat leeft op dierlijke producten. Staat dat niet simpelweg lijnrecht tegenover elkaar?


Wij hebben drie honden momenteel. Twee daarvan zijn van ons, de ander is een opvanger uit een spaans asiel. Eén van de andere honden komt ook uit het asiel. Op 4 dieren van onze hele beestenboel na hebben we alleen dumpertjes/herplaatsers. Die heb ik dus niet voor mijn eigen plezier (ik geniet uiteraard wel van ze), maar omdat ze een plekje nodig hadden. De honden eten vers (biologisch) vlees omdat ik juist voor al mijn dieren zo veel mogelijk aan hun natuurlijke behoeften en voedingspatroon tegemoet wil komen en vegan voeren past daar niet bij voor een carnivoor. Moet ik dan maar geen honden nemen? Misschien niet, maar die honden hadden ook een plekje nodig, wij hadden een plekje en voor mij weegt dat iets zwaarder.


Vivian__ schreef:
RedPassion schreef:
Na ruim 20 jaar als vegetariër bekroop me steer het gevoel dat ik niet genoeg deed om met mijn manier van leven dierenleed zo min mogelijk te steunen. De laatste jaren ben ik steeds bewuster dierlijke producten als zuivel en ei gaan vervangen en sinds een tijdje leef ik volledig veganistisch.

Ik ben erg benieuwd of er hier meer veganisten zijn en het lijkt me leuk om ervaringen en bv. recepten uit te wisselen. Daarnaast voel ik me in een wereld die zo gericht is op dieren gebruiken soms erg eenzaam, dus het lijkt me fijn om gelijkgestemden virtueel te ontmoeten.

(Ik hoop dat dit geen discussietopic wordt, er zijn genoeg topics op Bokt waar dat kan.)


Hoi TS, ik vind het knap dat jij 'er wereld wilt verbeteren' en dat begint natuurlijk bij jezelf :) Ikzelf ben vegetarisch opgevoed en ben dit tot mijn 18 ook wel geweest. Veel vlees eten wij niet, maar af en toe een stukje kan best.
Toch begrijp ik het niet... Hoe help je een dergelijke stal waar deze dieren gehouden worden nu met een enkel stukje vlees niet te kopen? Verdienen zij door dat ene stukje (aangezien de rest van de wereld wel gewoon vlees blijft eten) niet minder waardoor de levenskwaliteit van de dieren als die al slecht zijn, nog slechter word? Ook ben ik benieuwd waarom je dan geen eitjes meer eet? Is dit ook omdat deze dieren het slecht hebben? Ik heb geen idee hoe je woont, maar is het een idee om zelf kippen te nemen en daar lekker eitjes van te eten? Of zeg ik nu iets geks? :=
Ik ben absoluut niet uit op een grote discussie, ben alleen maar benieuwd naar de denkwijze en hoe en wat :)


Als ik als enige geen vlees koop zet dat inderdaad weinig zoden aan de dijk. Al zou ik het nog steeds niet doen als ik de enige op de wereld was, gevoelsmatig krijg ik geen hap door mijn keel.
Het gaat om het grote geheel. Als steeds meer mensen geen vlees meer eten, of betere keuzes maken qua vlees (biologisch) geef je een signaal af naar die industrie. Het is een kwestie van vraag en aanbod, de meeste mensen willen helaas nog steeds zo goedkoop mogelijk vlees en zuivel en dat geeft de boeren de kans om het op deze manier te produceren. Als er bij 1 van die partijen een verschuiving plaatsvindt zal de ander zich daar op aan (moeten) passen.

Wat de eieren betreft is dat inderdaad al vaker genoemd. Ik sta niet achter het feit dat de haantjes als restproduct van die industrie vernietigd worden en ook de kippen zelf worden afgemaakt wanneer de productie minder wordt. Ik wil niet dat er iets wordt doodgemaakt voor mijn eten, of dat nou direct (vlees) of indirect (eieren en zuivel) is. Zelf kippen houden is hier helaas geen optie wegens onze honden. En met de alternatieven van tegenwoordig heb je ook echt geen eieren nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:31

Tillie20 schreef:
Dit vond ik ook weer zo hypocriet:
https://www.facebook.com/BiteBackOrg/ph ... nref=story

(Geen schokkende beelden ofzo)


Nou, inderdaad. Typische tunnelvisie weer... Laatst werd er bij een collega-rattenopvang ook een BBQ gehouden. Zo vreemd, de ene soort redden en dan de andere soort laten lijden en opeten.

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:38

Heel jamer inderdaad :n Gaan jullie iets posten?