Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:30

Nikass schreef:
Ik voer bij voorkeur geen kip :D
En honden kunnen zachte botten (dus geen dragende botten),volledig opeten (mits ze dat gewend zijn).

Probleem is idd dat sommige mensen ergens een klok hebben horen luiden en maar wat doen. Die excessen komen dan in het nieuws en dan is je hond vlees voeren ineens gevaarlijk 8)7

Toch is het best een lastig onderwerp. Het is allemaal zo meten met verschillende maten :roll:


Ik denk dat het wel een beetje klopt. Mijn docent had voor de grap een röntgenfoto meegenomen van een hond, met de vraag wat er niet goed zat. Hond leek een rib te veel te hebben, oftewel een compleet bot ingeslikt wat dus een beetje vast zat. Dan heb je geluk als alles heel blijft, als het ergens doorheen prikt dan is het vaak einde oefening...

De echte 'waarheid' is er ook eigenlijk niet. Ik geloof maar wat mij geleerd wordt, omdat daar ook theorie achter zit waarom dit en dat zo werkt. Ik heb ook nooit problemen gehad met brok voeren aan mijn dieren, maar er zijn dieren die het echt niet kunnen verdragen. Geloof me, ik zie mijn katten ook liever 'natuurlijk' (vlees) eten, maar dat gaat niet.

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:02

Ik zag net weer zo'n veel te vol bepakte vrachtwagen met varkentjes rijden :n. Steeds hoop ik dat het al verboden is (ik zie ze eigenlijk amper, dus wordt er niet zo mee geconfronteerd), maar helaas :r.

Nu krijg ik vast allemaal mensen over me heen, maar sorrynotsorry, ik vind het echt precies lijken op die treinen die naar de concentratiekampen gingen vroeger.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:43

Je ziet ze hier helaas regelmatig. Ik loop er langs als ze in de vrachtwagen staan te wachten op vertrek. Afschuwelijk ;(

Anoniem

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:43

Hulp gezocht!
ik heb net voor het eerst bananenpannenkoekjes gemaakt en ze waren heerlijk... Maar ontzettend plakkerig!
Ik heb het recept van de groene meisjes gebruikt alleen dan voor bloem gekozen omdat ik dat had staan.

Iemand die weet hoe ik dit kan voorkomen?

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:26

Misschien denk ik wel te simpel, maar gewoon wat meer bloem toevoegen?

Anoniem

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:16

Hmm zal daar eens mee gaan spelen, meer en minder bloem en kijken wat het doet. :j

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:42

Wubwub schreef:
Hulp gezocht!
ik heb net voor het eerst bananenpannenkoekjes gemaakt en ze waren heerlijk... Maar ontzettend plakkerig!
Ik heb het recept van de groene meisjes gebruikt alleen dan voor bloem gekozen omdat ik dat had staan.

Iemand die weet hoe ik dit kan voorkomen?


Ik doe bij pannenkoekjes altijd een theelepel baking soda + scheutje appelazijn, dan worden ze wat luchtiger.

Anoniem

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 08:53

Helaas :n
Ze waren beter dan de vorige maar nog steeds plakkerig. Had dit keer minder banaan erin gedaan en meer bakpoeder. Volgende keer wat minder meel nog.

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:59

Wubwub schreef:
Helaas :n
Ze waren beter dan de vorige maar nog steeds plakkerig. Had dit keer minder banaan erin gedaan en meer bakpoeder. Volgende keer wat minder meel nog.


Wel azijn ook gedaan? Dat maakt dat de Baking soda werkt, het heeft zuur nodig om te werken namelijk. Daarom zit er ook vaak citroen in een cakerecept....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:08

Bij baking soda moet dat inderdaad, maar bij bakpoeder hoeft dat geloof ik niet. Ik ken het recept van de groene meisjes niet, maar houd zelf dit aan, en die werkt goed:
125 gram meel (in jouw geval zou ik voor de zekerheid 150 of 175 doen misschien, voor minder plak-kans?)
250 ml melk (plantaardig, dah :D )
1 banaan (voor wat minder bananensmaak 1 kleine of 1 halve grote, dat werkt even goed)
En dat goed blenden of met de staafmixer pureren... De pan moet wel goed warm (heet) zijn, en dan korte tijd op hoog vuur bakken, beide kanten.

Anoniem

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:40

Ik heb zelf het idee dat ik juist minder meel moet gebruiken dus ik zal de volgende keer jouw recept eens uitproberen thanks!

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:02

Voor de vegans hier die het idee hebben dat ze wat tekort komen in de voeding: Spirulina tabletten!Althans bij mij werken die prima.Het is een soort alg.Lijkt wat op zeewier.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:32

Waarvoor gebruik je dat precies?

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:33

*\%/* @PlantsTho:Plantaardige eiwitten,mineralen,vitaminen,sporenelementen.Spirulina geeft mij plantenkracht.

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:07

Ik heb even jullie mening nodig over iets: een product dat ik nog wel gebruikte heb ik eens goed doorgelezen (het label) en toen zag ik opeens 'kan mogelijk sporen bevatten van vis'. De kans is klein natuurlijk, maar zouden jullie het nog gebruiken of niet? Het gaat overigens over (volgensmij) een sladressing.

En nu even iets vrolijkers, hebben jullie nog leuke ideeën voor een avocado? :Y) (guacamole had ik al bedacht hahaha)

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:12

@onbarefeet:Dat komt omdat het dan gemaakt is in een fabriek waar ook vis verwerkt wordt,en er zou dan iets in kunnen raken.Maar dat is dan niet de bedoeling geweest.Ik vind dat je het wel kunt opeten,want als je bijv.sla eet zou er ook per ongeluk een rups in kunnen zitten of zo,dat is nooit 100% te garanderen.

Anoniem

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:15

Een avocado prakken met wat knoflook, olie, citroensap en peper/zout als pastasaus, en dan met wat cherrytomaatjes&pijnboompitjes bij de spaghetti, heel lekker! Of gewoon gesneden op brood met peper en zout of wat andere groente, hmm.

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:35

Dankjulliewel, beide :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:49

Ik was vorige week jarig, dus heb ik voor de eerste keer 2 vegan taarten gebakken. Eentje was chocolade, die was erg lekker, maar wel een beetje 'nat' (oke, klinkt een beetje raar, maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel), dus die had net wat langer in de oven gemoeten. Beetje stom van mij dat ik dat niet direct gecontroleerd had, maar goed, hij smaakte alsnog lekker. De ander was aardbeien kwark. Alleen kon ik geen alpro aardbeien yoghurt vinden, dus heb ik maar gewoon de vanille variant genomen en dan aardbeien jam erdoor(en erop). Smaakte heel lekker! Alleen vond ik hem wel heel erg zoet, er moest ook wel 200 gram suiker in. Dus de volgende keer minder suiker, en de bodem mocht wel wat meer.


Afbeelding

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:45

Ziet er heerlijk uit!

Krijg alleen meteen zon plofbuik na het gebruik van een soyaproduct :c

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:24

420BlazeIt schreef:
Ziet er heerlijk uit!

Krijg alleen meteen zon plofbuik na het gebruik van een soyaproduct :c

Dat komt omdat soya bonen zijn,en bonen kunnen inderdaad gasvormend werken.Ik neem dat op de koop toe. :)

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:53

Ziet er nice uit Linda! Heb je een recept oid?

Ik heb vrijdag weer bananenbrood gebakken, super lekker. Vanuit dit recept:
http://www.bbcgoodfood.com/recipes/2277 ... nana-bread

Ik had er nog een bakje frambozen doorheen gedaan en een zakje amandelen (in stukjes). In het recept staat ook brown sugar, ik heb die hele donkere basterdsuiker gebruikt. Cake is nu dus al op. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:52

Simoonzel schreef:
Ziet er nice uit Linda! Heb je een recept oid?

Ik heb vrijdag weer bananenbrood gebakken, super lekker. Vanuit dit recept:
http://www.bbcgoodfood.com/recipes/2277 ... nana-bread

Ik had er nog een bakje frambozen doorheen gedaan en een zakje amandelen (in stukjes). In het recept staat ook brown sugar, ik heb die hele donkere basterdsuiker gebruikt. Cake is nu dus al op. :')

De chocolade taart was van Vegtus, de kwark taart van iemand van facebook:
bodem; country koekjes ah verkruimelen en mengen met wat plantaardige margarine of boter, suiker erbij tot smaak en plakkerige bodem kan maken
inhoud: 6-8mg agar agar met kopje water koken tot dik word en dan 2 bakken alpro soja aardbei yoghurt erbij aan kook goed roeren tussendoor (je kunt eventueel slagroom erdoor roeren)en dan de pan legen in de taartvorm op de koekjes bodem:) in koelkast hard laten worden en wat lekkers erop gooien nog en dan lekker smullen

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:57

Die bananencake had ik vanochtend ook gemaakt! Denk dat zo het laatste plakje op gaat ;) (maar wij zijn met 4 he :D )

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:44

Bedankt voor het recept! Goed idee om een keer te maken. <3
Heb trouwens nog nooit alpro aardbeienyoghurt in de supermarkt zien staan. Maar met de kersensmaak lijkt het me ook super lekker.